Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisi ystävällisesti ja fiksusti pyytää muita pesemään kädet

Vierailija
30.01.2019 |

Esimerkiksi kun näkee että joku niistää sormin ja tulee ruokapöytään. En halua että levittävät bakteereita ja flunssaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pese kätes ettet levitä bakteereja"

Vierailija
2/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo ovat juuri niitä törppöjä, jotka eivät ymmärrä, että muut eivät rakasta heidän pöpöjään. Joten jos sanot vaikkapa, että meillä on tapana pestä kädet niistämisen jälkeen, niin nuo vetävät jonkin ihmeen nauruvaihteen päälle ja höhöttelevät, että jostain ne pöpöt kuitenkin tarttuvat, vaikka kaupan ostoskärristä. Eivät siis selväsikään pese käsiään myöskään ostoskärryn lähmimisen jälkeen kotiin tullessaan.

Joten mitään fiksun tuntusta vihjailevaa tapaa ei kannata käyttää. Ystävällinen voi olla, mutta samalla hyvinkin suora. "Käythän pesemässä kätesi niistämisen jälkeen." Ja sanoit sen miten tahansa, niin kannattaa varautua vastaanväittämiseen ja sanoa itse sama asia uudestaan toisilla sanoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pesisitkö kädet ennen ruokapöytään tuloa, koska mä nyt oon tällainen pöpökammoinen, hihi".

Vierailija
4/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo ovat juuri niitä törppöjä, jotka eivät ymmärrä, että muut eivät rakasta heidän pöpöjään. Joten jos sanot vaikkapa, että meillä on tapana pestä kädet niistämisen jälkeen, niin nuo vetävät jonkin ihmeen nauruvaihteen päälle ja höhöttelevät, että jostain ne pöpöt kuitenkin tarttuvat, vaikka kaupan ostoskärristä. Eivät siis selväsikään pese käsiään myöskään ostoskärryn lähmimisen jälkeen kotiin tullessaan.

Joten mitään fiksun tuntusta vihjailevaa tapaa ei kannata käyttää. Ystävällinen voi olla, mutta samalla hyvinkin suora. "Käythän pesemässä kätesi niistämisen jälkeen." Ja sanoit sen miten tahansa, niin kannattaa varautua vastaanväittämiseen ja sanoa itse sama asia uudestaan toisilla sanoilla.

Juurikin tällaista palautetta olen saanut kun olen asiasta yrittänyt mainita.

Vierailija
5/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pesisitkö kädet ennen ruokapöytään tuloa, koska mä nyt oon tällainen pöpökammoinen, hihi".

Turha alapeukuttaa tätä, tämä on toimiva, koska se antaa selityksen, miksi pyydät moista.

Vierailija
6/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA niistää käteensä!?!?

Vierailija
7/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turha alapeukuttaa tätä, tämä on toimiva, koska se antaa selityksen, miksi pyydät moista."

Tosin ei se anna selitystä, sillä en ole pöpökammoinen. Minulla ei vain ole aikaa sairastaa jokaista kausiflunssaa mitä ihmiset sinnikkäästi haluavat tahallaan minulle tartuttaa.

Vierailija
8/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Turha alapeukuttaa tätä, tämä on toimiva, koska se antaa selityksen, miksi pyydät moista."

Tosin ei se anna selitystä, sillä en ole pöpökammoinen. Minulla ei vain ole aikaa sairastaa jokaista kausiflunssaa mitä ihmiset sinnikkäästi haluavat tahallaan minulle tartuttaa.

No olet pöpökammoinen. Kokeilepa olla huomauttamatta ja katso sairastutko. Itse teen töitä sairaiden kanssa enkä koskaan saa mitään flunssia ja jos meinaa iskeä sinkillä se menee pois.

Vierailija
9/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Vieraan tullessa mennään vastaanottamaan, autetaan takki naulakkoon, avataan kylppärin tai vessan oven ja sanotaan kehoittavasti, että täällä voit pestä kätesi ja tuossa on  käsipyyhe. ovelle jäädään seisomaan ja suljetaan se hänen perässään, kun vieras on tehnyt työtä käskettyä. Ihan samoin kuin lasten kanssa yleensä menetellään.

Vierailija
10/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

258 kirjoitti:

Esim. Vieraan tullessa mennään vastaanottamaan, autetaan takki naulakkoon, avataan kylppärin tai vessan oven ja sanotaan kehoittavasti, että täällä voit pestä kätesi ja tuossa on  käsipyyhe. ovelle jäädään seisomaan ja suljetaan se hänen perässään, kun vieras on tehnyt työtä käskettyä. Ihan samoin kuin lasten kanssa yleensä menetellään.

Ja se ihminen ajattelee lopun elämäänsä, että olet idioott.i

Vierailija
11/11 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis eiks ole ihmeellistä, että jotkut ihmiset eivät pese käsiään ennen ruokailua?"