Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyyden uusi pohjanoteeraus

Vierailija
29.01.2019 |

Lapsia syntyi 47 307 mikä on 3000 vähemmän kuin edellisvuonna.

kuolleita oli 54 295 mikä oli 573 enemmän kuin edellisvuonna.

kuolleita 6988 enemmän kuin syntyneitä.

Kokonaishedelmällisyysluku 1,4.

Kommentit (93)

Vierailija
2/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi tämän pitäisi kiinnostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi tämän pitäisi kiinnostaa?

Jos aiot elää vanhaksi  ja nauttia eläkettä niin pitäisi kiinnostaa.

Vierailija
4/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan enemmän eläkettä jos en tee lapsia.

Vierailija
5/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän saada lapsen aluille. Olisin maailman onnellisin jos saisin sisaren lapselleni. Mutta ei vaan onnistunut kovin helposti tähän asti..pidä peukkuja. Olen samaa mieltä että pitäisi tehdä lisää kaikkien.

Vierailija
6/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja? Todellisuutta naiselle.

Vierailija
7/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole todellisuutta. Et saa eläkettä jos ei ole veronmaksajia kun olet eläkkeellä.

Vierailija
8/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suoraa seurausta siitä että tavallisen palkansaajan asema heikkenee koko ajan. Ei ole mitään syytä tehdä lapsia vain valtiota varten. Valtio menköön helvettiin. En ole sille mitään velkaa eikä minulla ole sitä kohtaan velvollisuuksia. Orjilla on velvollisuuksia ei vapailla.

Vierailija
9/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa lähinnä se, että en ollut yhtä fiksu ja jättänyt lasta hankkimatta.

Vierailija
10/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän saada lapsen aluille. Olisin maailman onnellisin jos saisin sisaren lapselleni. Mutta ei vaan onnistunut kovin helposti tähän asti..pidä peukkuja. Olen samaa mieltä että pitäisi tehdä lisää kaikkien.

Juu, heti kun nämä ehdot täyttyvät

-taataan kunnon kivunlievitys synnytyksessä

-synnytysvauriot korjataan julkisella puolella ilmaiseksi

-tuloni eivät missään vaiheessa tipu lastenteon takia

-varma työpaikka

Noh, on muutakin mutta nämä ehdot täytyy täyttyä. Sitten voin alkaa lastentekoon.

11/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on hyvä uutinen. Nyt vielä kun saataisiin tehokas syntyvyydensäännöstely myös kehitysmaihin, niin maapallo kiittäisi. Suomen suunta on oikea.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitäisi olla jotain suurta hyötyä??

Itse tein lapsen koska halusin enkä ole rahallisesti hyötynyt enkä halua.Lapsellista ajattelua. Ja itsekästä. Vanhemmaksi tullaan ja kasvetaan mutta valmis pöytä pitäisi olla katettu.

Vierailija
13/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan lapsia. Lisääntykää! Jopa persut...

Vierailija
14/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole todellisuutta. Et saa eläkettä jos ei ole veronmaksajia kun olet eläkkeellä.

Säästän omat eläkkeet eikä niitä veronmaksajia ole kun nuoret on työttöminä tai minimipalkalla.

Vierailija
15/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras uutinen tuossa on se, että enää 65% pakkokastetaan kirkon jäseniksi. Muutaman vuoden päästä enää vähemmistö kastaa lapsensa.

Vierailija
16/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tarvitaan lapsia. Lisääntykää! Jopa persut...

En lisäänny koska ei ole varaa kuin yhteen lapseen.

terv. kaksi pätkätyöläistä

Vierailija
17/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo kolme uutta veronmaksajaa kasvattanut aikuisiksi tähän maahan, ja vaikka jotkut viiskymppiset niitä vauvoja vielä hommaavat, niin en minä. Aikanaan Vanhanen sai neronleomauksen Rukan hangilla, ja loihe lausumaan, että jokaisen suomalaisen naisen olisi hommattava kolme lasta, itse on luuseri ja hänellä jäi kahteen.. nimim. pienten jalkojen tepsutusta odotellen, heitän toivoni omiin lapsiini..

Vierailija
18/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sektion kun pyysin. Jos en olisi saanut Tallinnasta olisin saanut He tietää nämä onhelmat siellä ja pikkusummaa vasten tekevät sektion. Synt.paikaksi silti äidin kotikunta. Tälläkin hetkellä siellä on suomal.äiti toipumassa kun ei halunnut synnyttää.

Ehkä hallituskin herää tähän jos paljon naisia käy siellä. Kuten hallitus yritti lopettaa viinarallin sinne ehkä myös myöntyvät sektioon.

Älkää hankkiko mitään suuria talolainoja pikkulapsiaikana. Erojakin tapahtuu vähemmän kun toinen saa olla kotona eikä 1v lapsien paikka ole nissään tarhassa. Tietenkin hyvä koulutus kannattaa hankkia ja työkokemusta muttei palata töihin heti ja roikkua jossain kalliissa talolainassa. Niiden aika on myöhemmin!

Itse irtisanouduin koska en tosiaan halunnut mihinkään oravanpyörään ja lapsikaan ei ollut valmis tarhaan yms. Etsin uuden työpaikan kun lapsi 3.5v ja nyt on talolainatkin. Kaikki meni hyvin ja järkevästi.Kukaan ei ole rasittunut.

Säästäkää puskuria ennen lapsen syntymää myös.

Vierailija
19/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velojen myrkynkylvö on ollut onnistunutta. Lienee palkitsevaa, kun tulos on ollut näin hyvää?

Vierailija
20/93 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se ateismi ja vihervasemmistolaisuus ja poliittinen aivopesu teettää.Veloja jotka pauhaavat ja viljelevät myrkkyä.

Olkaa te muutkin vanhemmat tarkkoina ettei lapsistanne kasva väärään suuntaan yhtä itsekästä ja sai.rasta.