Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tällaisen syyn takia perua häät ja rikkoa pitkän suhteen?

Vierailija
29.01.2019 |

Tottakai siis voi, mutta kannattaako... En ole enää edes niin nuori että voisi sanoa kaiken olevan vielä mahdollista. Olen 35, ja menossa naimisiin. Suhdetta on takana 7 vuotta. Mies on kaikin puolin hyvä ja täydellinen. Kuka tahansa olisi kiitollinen minun asemassani. Lapsikin suunnitteilla.

Paitsi että. Juuri äsken harrastimme seksiä, ja lähes purskahdin sen aikana itkuun. Vaikka olen pitkään yrittänyt muokata asennoitumistani ja pitää mielenkiintoa yllä erilaisilla luovilla ideoilla, niin tosiasia on että en tunne seksin aikana yhtään mitään. En kiihotu, ja nykyään ei mukana ole juurikaan edes lämpimiä tunteita. Seksi ei tunnu hyvältä, ei huonolta. Se ei tunnu miltään. Ja se on kauheaa.

Mies tietää asiasta, mutta muutosta ei saada aikaan. En tiedä olisiko se edes mahdollista. Mies ei ainakaan jaksa koko aikaa yrittää jotain, ja ymmärrän kyllä.

Sydän särkyy ja olo on katkera. Vuosikausia deittailin toinen toistaan huonompia miesehdokkaita, ja nyt kun kaikki muu toimii, tämä asia ei toimi. Ja yksinkään, lapsettomaksi en haluaisi jäädä.

Olen aivan masentunut. Tällaistako elämä sitten on? Koskaan ei voi olla kaikki hyvin?

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa 3 kimppaa meillä auttoi hyvin.. Oli pitkälle saman lailla nyt meillä menee yhdessäkin seksi hyvin. Ehdottomasti kokeilemaa

Vierailija
62/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä myös sun kannattaisi selvittää että mistä kiikastaa jos se seksi on aikaisemmin kuitenkin toiminut. Voi olla kyse vaikka ihan hormonitoiminnasta tai sitten otat liikaa paineita siitä tilanteesta ja se vaikeuttaa sitä nauttimista entisestään. Ootko läsnä aidosti niissä seksitilanteissa vai harhaileeko ajatus? Ihmisen seksuaalisuus on myös asia mikä voi iän mukana muuttua, joten ehkä voisi auttaa jos tutustut itsees uudelleen. Masturboi, fantasioi, kokeile mikä toimii sulle. Seksuaaliterapeutin kanssa juttelemisesta voi myös olla apua. 

Miksi APN pitäisi tehdä yhtään mitään? Miksei neuvota ja velvoiteta miestä parantamaan suoritustaan. Kun suhteessa ei ole kaikki kunnossa ,ei seksikään toimi. Jos seksi ei suju, sitten ollaan seksittömässä tai lähdetään huonosta suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se seksi oo elämän ykkös asia.

Vierailija
64/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se seksi oo elämän ykkös asia.

Olen täysin samaa mieltä. Jos se ei tunnu hyvältä niin silloin kannattaa olla ilman.

Vierailija
65/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole samaa ongelmaa ollut kaikkien kanssa, yhden kyllä muistan josta en vain koskaan syttynyt. Mutta en toisaalta siihen mieheen koskaan rakastunutkaan.

Mielestäni on hiukan eri asia miettiä sitä mitä tapahtuisi jos toinen esim. sairastuisi. Lähtökohtaisesti silloin pysytään rinnalla, tietenkin.

Ap

MIKSI IHMEESSÄ olet ollut kumppanisi kanssa SEITSEMÄN vuotta ? Jos on tuntunut tuolta niin siis täh häh en pysty ymmärtämään. Miksi olet ollut kumppanisi kanssa ???

Itsekin suosittelen terapiaa koska luulisi seksin nyt joltain tuntuvan. Tai sitten olet aseksuaali tai et ole hetero.

Vierailija
66/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin juuri mieheni kanssa, että meillä on hyvä olla yhdessä. Tuemme toisiamme, viihdymme yhdessä, olemme kovin samanlaisia. Ehkä juuri noitten asioitten takia seksikin tuntuu mitä parhaimmalta.

Jos joku elämänvaihe tai tilanne veisikin seksihalut tai -kyvyt, rakentuu suhteemme noille kaikille muille komponenteille.

Vierailija
67/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia. Itselläni on käynyt noin jokaisessa suhteessa. Alkuhuuman jälkeen seksi ei vaan tunnu juuri miltään. Joo, on se ihan ok, mutta ilmankin voin olla. Alkuhuumassa taas mieli tekee ihan koko ajan. Se on puhdasta biologiaa. Uusi mies ja seksi toimii taas ainakin hetken. Mutta onko se sen arvoista, sitä voi miettiä.

Miksi harrastaa seksiä jos se ei tunnu miltään? Eikö silloin olisi parempi olla ilman. Itse olen ollut yhden ja saman miehen kanssa 30 v ja yhä hän saa pelkällä läsnäolollaan pikkarit kostumaan ja sukat pyörimään jaloissa. Miksi te ihmiset valitset te epäsopivia kumppaneita itsellenne?

Koska on kaltaisiani ihmisiä joille vain uusi kumppani on kiihottava. Silloin vaihtoehtona on joko olla ikuisesti sinkku, tai valita kumppani joka on muuten paras mahdollinen vaikkei seksi toimikaan.

Aina ei ole olemassa sellaista ihmeihmistä, jossa olisi kaikki palikat kohdallaan (ja esim mulle ei voi edes olla, koska uutuudenviehätys on se joka kiihottaa) vaan jostain on pakko tinkiä jos kuitenkin haluaa pitkän parisuhteen. Mulla se kiihottavuus loppuu viimeistään noin 10 seksikerran jälkeen, eikä kyse ole miehestä tai hänen ominaisuudestaan vaan minusta.

T. Se joka aiemmin kertoi omaksi ratkaisukseen avoimen suhteen

Vierailija
68/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi et ole jo varannut aikaa sinne lekuriin kuten useampi on ehdottanut? Ihan turha arvailla maallikkona mikä voisi olla vialla, kun asiantuntija-apua on saatavilla.

Varmaan siksi, että ap:n mielestä hänessä ei ole vikaa, vaan vain miehessä on vika.

No, jos miehessä on vika, niin tähän sopii klassikko:

Jätä se sika.

Vierailija
69/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole sanallakaan sanonut että vika olisi miehessä. Varsinaista vikaa tuskin on kummasakaan, minä en vain jostain syystä nauti siitä mitä sängyssä tapahtuu.

Ap

Vierailija
70/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole sanallakaan sanonut että vika olisi miehessä. Varsinaista vikaa tuskin on kummasakaan, minä en vain jostain syystä nauti siitä mitä sängyssä tapahtuu.

Ap

_Missä_ sä sitten tyydytät itsesi?

Vierailija
71/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vaikutat fiksulta ja ajattelevaiselta ihmiseltä. Kuinka kauan tätä "ei miltään" tuntumista on kestänyt? Anteeksi jos mainitsit siitä jo aiemmassa viestissä; ei osunut pikaluvulla silmiini.

Minulla on ollut pitkä suhde jossa seksi ei alkuhuumavaiheen jälkeen sytyttänyt minua, ja tilannetta yritettiin kohtalaisen aktiivisesti parantaa. Nyt olen suhteessa jossa seksi on aina toiminut lähes maagisen hyvin, mutta muissa asioissa on jouduttu opettelemaan yhdessäoloa aika alusta asti.

Kokemukseni näiden pohjalta on, että seksielämä oli vaikeampaa korjata. Emme olisi ikimaailmassa päässeet ex-mieheni kanssa sille tasolle päinkään, jossa olemme nykyisen kanssa ilman mitään yrittämistä. Nykyisen kanssa on ollut mm. kommunikaatiovaikeuksia, luottamuspulaa ja joskus valtataisteluja ja vastuunjakokysymyksissä ongelmia. Keskustelemalla ja toisiamme kannustamalla olemme kuitenkin saaneet näitä parannettua jo todella paljon siihen nähden, minkä verran edellisessä suhteessa seksi parani samalla yrittämisen määrällä. Kummassakaan miehessä ei ole lähtökohtaista vikaa, vaan molemmat ovat välittäviä ja aktiivisesti omaa käytöstään parantamaan pyrkiviä. Teoriani on, että seksiä vain on todella paljon vaikeampaa muuttaa toimivammaksi, jos ja kun ne kemiat ovat mitä ovat.

Kiitos tästä viestistä. Olet selvästi saanut kokemustesi kautta oikeaa viisautta,ja uskon tuon olevan ihan totta että harvaa asiaa on niin vaikea korjata kuin huonoa seksielämää. Minä vaan en voi helpolla alistua siihen ajatukseen, että kaikki muu toimiva ja ihana pitäisi tämän osa-alueen takia jättää taakse. Toisaalta olisi itsepetosta uskotella ettei sillä osa-alueella olisi mitään väliä. Sillä on.

Tätä on nyt jatkunut varmaan kolmisen vuotta, eli lyhyestä ajasta ei ole kyse. En tiedä mitä asialle voisi tehdä, sillä vaikka rakkautta ja hellyyttä on, en vain sängyssä tunne mitään!! Voisin luetella vaikka kauppalistaa pääni sisällä, niin tylsältä tuntuu.

Ap

Vierailija
72/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap. ei vastaa hänen seksuaalisuuttaan koskeviin kysymyksiin? Onko koko aloitus suurelta osin vedätystä?

Vierailija
73/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko edes mennä naimisiin? Se että seksi ei tunnu miltään voi kertoa siitä että epäilet itsekin naimisiinmenoa jossain syvällä alitajunnassa. Vai mättääkö suhteessa joku? Noita asioita ei aina itse edes halua huomata ja itselleen voi uskotella lähes mitä tahansa. Sanoit itsekin että elät "täydellisessä suhteessa". Onko se oikeasti myös sinun mielestä täydellinen vai näyttääkö se täydelliseltä?

Vierailija
74/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä mies on asiasta?

Vierailija
75/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko edes mennä naimisiin? Se että seksi ei tunnu miltään voi kertoa siitä että epäilet itsekin naimisiinmenoa jossain syvällä alitajunnassa. Vai mättääkö suhteessa joku? Noita asioita ei aina itse edes halua huomata ja itselleen voi uskotella lähes mitä tahansa. Sanoit itsekin että elät "täydellisessä suhteessa". Onko se oikeasti myös sinun mielestä täydellinen vai näyttääkö se täydelliseltä?

Kyllä se minusta on lähes täydellinen. Meillä on hauskaa yhdessä ja rakkautta ja läheisyyttä on paljon. Toiveet ja arvot käyvät yksiin. Se selittämätön seksuaalinen halu tai vetovoima vaan puuttuu, ainakin suurelta osin.

Miestä tilanne tietenkin harmittaa, pahastikin. Minun on ollut vaikea edes puhua tästä, sillä en halua murskata toisen itsetuntoa. Mutta puhuttu on silti. Asia ei vaan muutu miksikään, kun minua ei vaan oikeasti saa enää innostumaan sängyssä :( Yritän kyllä, mutta kun ei niin ei.

Ap

Vierailija
76/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vauvapalsta on kyllä ihan käsittämätön kun ihmiset kysyy neuvoa erotako vai ei. Tapauksessa a) ap:n aviomies on kaljatölkki kädessä sohvalla makaava mieslapsi joka ei osallistu kodin- eikä lastenhoitoon, lisäksi töykeä, ilkeä ja empatiakyvytön ja on kerran käynyt suutuspäissään vähän käsiksikin ap:hen. Palstalla todella monet ehdottaa pariterapiaa koska missään nimessä ei kannata erota vauvavuotena/kun lapset on pieniä/jne!! Sitten on tapaus b) eli tämä keissi jossa suhde on muuten täydellinen mutta seksi ei tällä hetkellä vaan jostain syystä suju, niin todella monet vaatii että kyllä täytyy erota! Käsittämättömiä mammoja täällä... Niin, ja ps tapaukset a ja b on esiintyneet täällä useamminkin ja aina jaksan olla yhtä järkyttynyt kommenteista.

Vierailija
77/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta tuo ettei seksi tunnu miltään, nimenomaan että ei tunnu miltään. Yleensä haluttomat ihmiset pitävät seksiä vastenmielisenä. Itselläni on kokemusta nimenomaan tuollaisesta haluttomuudesta että seksi tuntuu ällöttävältä kun haluja ei ole.

Mikset mene seksuaaliterapeutille?

Vierailija
78/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten meillä. Menimme naimisiin, olemme olleet naimisissa 10 vuotta ja meillä on yksi lapsi. En syty miehestä mutta osaan tyydyttää itseäni.

Vierailija
79/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käytätkö e-pillereitä? Ne vie halut täysin. Jätä pois ja käytä kondomia. Eihän se kortsu ole tietysti kivoin ratkaisu, mutta omat halut palasi, kun jätin pillerit pois. Sitä ennen oli juurikin tuota "ei tunnu miltään" -touhua. Kokeile ainakin :). 

Vierailija
80/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole muuta kuin ollaan totuttu nussimaan alati vaihtuvia jänniksiä ja sama kumppani alkaa tylsistyttämään. Jätä se sika varmuuden vuoksi ja palaa karuselliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme