Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tällaisen syyn takia perua häät ja rikkoa pitkän suhteen?

Vierailija
29.01.2019 |

Tottakai siis voi, mutta kannattaako... En ole enää edes niin nuori että voisi sanoa kaiken olevan vielä mahdollista. Olen 35, ja menossa naimisiin. Suhdetta on takana 7 vuotta. Mies on kaikin puolin hyvä ja täydellinen. Kuka tahansa olisi kiitollinen minun asemassani. Lapsikin suunnitteilla.

Paitsi että. Juuri äsken harrastimme seksiä, ja lähes purskahdin sen aikana itkuun. Vaikka olen pitkään yrittänyt muokata asennoitumistani ja pitää mielenkiintoa yllä erilaisilla luovilla ideoilla, niin tosiasia on että en tunne seksin aikana yhtään mitään. En kiihotu, ja nykyään ei mukana ole juurikaan edes lämpimiä tunteita. Seksi ei tunnu hyvältä, ei huonolta. Se ei tunnu miltään. Ja se on kauheaa.

Mies tietää asiasta, mutta muutosta ei saada aikaan. En tiedä olisiko se edes mahdollista. Mies ei ainakaan jaksa koko aikaa yrittää jotain, ja ymmärrän kyllä.

Sydän särkyy ja olo on katkera. Vuosikausia deittailin toinen toistaan huonompia miesehdokkaita, ja nyt kun kaikki muu toimii, tämä asia ei toimi. Ja yksinkään, lapsettomaksi en haluaisi jäädä.

Olen aivan masentunut. Tällaistako elämä sitten on? Koskaan ei voi olla kaikki hyvin?

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt keskustella asiasta todella monesti, ja mies on samaa mieltä siitä että pitää puhua. Kumpikaan ei vaan tiedä mitä tehdä.

Arvasin että negatiivistakin kommenttia tulee. Mutta mitä muka voin, pitäisikö koko ongelma haudata?

Miehellä siis ongelmaa ei ole, hän nauttii kyllä omalta osaltaan.

Ap

No hyvänen aika, onhan sinulle annettu ihan asiallisia neuvoja. Menet sinne lääkäriin mittauttamaan nyt ensin ne hormonitasosi ja jos ne on kunnossa niin siitä sitten sinne seksuaaliterapeutille. Ei tietenkään tarvitse haudata. Yllättävän moni haluttomuus johtuu nimenomaan hormoneista, se on ihan korjattavissa oleva asia.

Vierailija
22/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se ehkäisy? Joku hormanaalinen käytössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sama, joka toivoi hieman rajumpaa seksiä kumppaninsa kanssa?

Vierailija
24/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru häät. Ei ole pakko erota jos uskotte saavanne suhteen toimimaan, mutta tuossa tilanteessa on huono ajatus julistaa sitoutuvansa loppu elämäksi jos samalla hetkellä epäilee ja miettii pitäisikö erota. En osaa luvata, että saatte suhteen kuntoon, mutta kannattaa yrittää - terapiat ym. kikat käyttöön. Ei ole hyvä idea mennä naimisiin tuossa tilanteessa. Ei edes sen vuoksi, että pitää ehtiä raskaaksi. Nyt tuli mutkia matkaan, mutta ongelmat ei parane sillä, että menee laput silmillä ja vain toivoo parasta, ei todellakaan.

Vierailija
25/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,hormonaalinen ehkäisy pois jos on!Vaikka ei olisi aiemmin aiheuttanut tuollaista niin omat hormonitoiminnan muutokset tekee uudet kombinaatiot.Ja hormonikierukka on sitten ihan kehoon menevää hormonia sekin.

Olen itse tosi herkkä hormoneille,mikään ei sovi.Sain sitten vuosien ja vuosien kokeilujen jälkeen kuparikierukan.Loistava.Kuukautiset oli suht runsaay joten huoletti.Ei muuttanut niitä mitenkään.Aina voi kokeilla?

Jos et käytä hormooneja,niin onko sulla se että nautit seksistä jos rakastat.Jos näin,niin rakastatko?Seksin haluaminen tai haluamattomuus voi kertoa meille jotain mitä ajatuksin ei vielä pysty käsittelemään.

Selvitä itselle mistä kyse ennenkuin alat järjestämään häitä.Ehkä hän ei ole oikea ja älä mieti mitään,että "olen vanha,en saa ketään",sillä valuu sitten elämä hukkaan.Ja et ole vanha.

Vierailija
26/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, pystytkö elämään asian kanssa, ettet koko ajan haikaile muualle, jos menet naimisiin.

Mutta. Kerron oman tarinani. Olen sinua jonkin verran vanhempi, ja on ollut useampi pitkä seurustelusuhde, yksi avioliitto, useampia lyhyitä tapailusuhteita.

Aina kun olen miettinyt, että tämä on ihan ok suhde MUTTA... (joku syy joka tökkii) olen eronnut ja jaksanut uskoa että vielä löytyy joku jonka kanssa kaikki toimii. Vuosikymmenien jälkeen tuloksena että eipä löytynyt. Se jonka kanssa toimi seksi, oli liian pitkä välimatka ja muut käytännön vaikeudet. Se joka asui lähellä ja seksi toimi, olikin epäluotettava häntäheikki joka vehtasi muidenkin kanssa. Toinen joka asui lähellä, oli luotettava ja fiksu, mutta jättikin minut sitten koska oli traumatisoitunut edellisessä suhteessaan eikä kyennyt enää normaaliin suhteeseen. Yksi omasi narsistisia piirteitä, yksi oli ahdistavan mustasukkainen mielipuoli, Jne jne. Aina on jotain joka ei toiminut.

Nykyisessä miehessäni kaikki muu on kohdillaan, paitsi ette minäkään tunne seksissä mitään. Mies on komea, osaa hommat ja on kokeilunhaluinen, silti en syty. Olen kuitenkin kaiken kokemani jälkeen tullut siihen tulokseen, että "syttymisen puute" on pienin ongelma kaikista niistä ongelmista mihin olen törmännyt, joten sen vuoksi en eroa miehestä, jolle minä olen ykkönen, joka on luotettava, kunnioittaa minua ja on oikeasti läsnä, kun ollaan yhdessä, ja rakastamme toisiamme. Seksiä "annan" hänelle säännöllisesti, vaikken itse olekaan ikinä kiihottunut. Liukuvoide kehiin ja haen "nautintoni" vain siitä, että hän on siinä lähelläni, iholla.

Täydellisiä ihmisiä tai suhteita ei ole. Mieti mikä sinulle on tärkeintä ja tee ratkaisusi sen perusteella. Mieti tarkkaan.

Vierailija
27/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitason lasku tai masennus. Kumpaakaan ei välttämättä itse huomaa, joten lääkäriin.

Vierailija
28/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin on tullut hyviäkin kommentteja, tarkoitin vaan että ei ole yllätys että negatiivisiakin ajatuksia herää tällaisesta aloituksesta!

Ei ole käytössä hormoneja. Jos olisi, lopettaisin samantien sellaiset. Ja ei, ei ole kyse siitä että haluaisin rajumpaa. Haluan vain jotain tunnetta...

Ap

Vierailija
29/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö muuten läheisyydestä, pussailusta yms miehesi kanssa? Onko teillä hauskaa yhdessä, kunnioitatko ja arvostatko häntä ihmisenä, tuleeko lämmin tunne sisälle kun mietit häntä?

Itse edellisessä suhteessani huomasin seksihalujen hiipuvan kun etäännyimme muutenkin henkisesti toisistamme, enkä enää miehen muuttuneiden arvojen ja tekojen takia pystynyt täysin arvostamaan häntä.

Vierailija
30/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi et ole jo varannut aikaa sinne lekuriin kuten useampi on ehdottanut? Ihan turha arvailla maallikkona mikä voisi olla vialla, kun asiantuntija-apua on saatavilla.

Vierailija
31/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tietenkin on tullut hyviäkin kommentteja, tarkoitin vaan että ei ole yllätys että negatiivisiakin ajatuksia herää tällaisesta aloituksesta!

Ei ole käytössä hormoneja. Jos olisi, lopettaisin samantien sellaiset. Ja ei, ei ole kyse siitä että haluaisin rajumpaa. Haluan vain jotain tunnetta...

Ap

Miksi suunnittelet häitä jos suhde kaipaisi "jotain tunnetta"? Olet ilmeisesti vähän epätoivoinen ja samalla hyvin vastuuton. Jos tunne puuttuu niin naimisiin meno ja perheen perustaminen kuulostaa aivan järjettömältä suunnitelmalta. En tiedä mistä sen tunteen löydätte vai löytyykö sitä, terapiaa voi kokeilla. Samoin voi erota jos sitä ei löydy. On tietenkin ihmisiä, jotka tarkoituksella ryhtyvät elämään kulissielämää. Silloin pitää ottaa vastuu siitä valinnasta ja olla valmis elämään ilman sitä "jotain tunnetta". Sinä nyt kuitenkin kaipailet "jotain tunnetta", joten se kannattaisi löytää tai erota, ei mennä naimisiin ilman sitä. Eikä me voida palstalta sitä teille antaa vaikka haluttaisiinkin.

Vierailija
32/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinussa on vika. Veikkaan ikäkriisiä, johon ei enää auta prinsessahäiden suunnittelu. Siihen ei myöskään auta se, että sinulla alkaa olla lapsen tekoaika jo auttamatta ehtoopuolella ja stressaat asiasta.

Ikäkriisissä olet nyt yksinäsi ja on hyvä miettiä mitä haluat. Haluatko sitä jänskärimiestä, (tähän yhteyteen tuo miestyyppi sopii), joka ei helli ja hymyile, vaan joka runnoo kyselemättä vai kelpuutatko mukavan tavallisen miehesi. Miehelläsi ei ilmeisesti ole omaa ikäkriisiään vielä ollut, mutta se voi tulla hänelle myös ja silloin se oletkin sinä, joka on lähtee. Yksikään mies ei ole tyytyväinen elämään, jossa vierellä on joku viivasuinen hermoheikko itkuiita, vaan mies haluaa elämäänsä mukavan ja rennon naisen, jonka kanssa voi nauraa ja kuherrella.

Neuvo: älkää menkö missään tapauksessa naimisiin ja älkää ainakaan alkako sitä lasta tehtailemaan tuohon suhteeseen.

Vierailija
33/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaali- tai parisuhdeterapiaan?

Vierailija
34/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juurikin tuota hormoniehkäisyn kanssa. Ongelmat loppuivat kuin seinään kun mies teetti vasektomian ja sain jättää ne myrkyt pois. Ne tosin veivät myös rakkaudentunteet miestä kohtaan.

Vierailija
35/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi et ole jo varannut aikaa sinne lekuriin kuten useampi on ehdottanut? Ihan turha arvailla maallikkona mikä voisi olla vialla, kun asiantuntija-apua on saatavilla.

Varmaan siksi, että ap:n mielestä hänessä ei ole vikaa, vaan vain miehessä on vika.

Vierailija
36/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin, mars. Terapeutille jutteleminenkaan ei pahaa tekisi.

Ero ei ole ainoa vaihtoehto, mutta ei tuo ongelma myöskään toivomalla korjaannu. Tarvitset(te) apua. Sitä on saatavilla.

Tuohon oloosi on jokin syy. Jos et halua erota, haluat sitten selvittää sen ja korjata. Jos et halua selvittää mistä ongelma johtuu ja korjata sitä, sitten kannattaa erota. Noin ette voi jatkaa, se on selvä. 

mikä lääkäri se sellainen on, joka taikoo intohimon takaisin väljähtäneeseen seksiin?

Vierailija
37/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli juurikin tuota hormoniehkäisyn kanssa. Ongelmat loppuivat kuin seinään kun mies teetti vasektomian ja sain jättää ne myrkyt pois. Ne tosin veivät myös rakkaudentunteet miestä kohtaan.

ohis, mutta meillä taas miehen halut loppuivat lopullisesti vasektomian jälkeen. Nyt on kohta kolme vuotta kulunut ilman seksiä.

Vierailija
38/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä veivät rakkaudentunteen miestä kohtaan? Hormonien lopettaminen vai miehen vasektomia?

Ap kirjoitti, että hänellä ei ole hormonaalista ehkäisyä.

Se on totta, että hormonaalinen ehkäisy voi viedä halut miinukselle. Niin kävi minullekin ja kun sain ehkäisyn pois sterilointini myötä, niin halut olivat ihan mahdottomat. Minun teki mieli uudestaan vartti kuksimisen jälkeen...

Vierailija
39/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis, mutta meillä taas miehen halut loppuivat lopullisesti vasektomian jälkeen. Nyt on kohta kolme vuotta kulunut ilman seksiä.

En usko, että olisin mieheni kanssa enää, jos seksiä ei olisi vaikka puoleen vuoteen. Voi olla, että kuusi viikkoakin olisi liikaa ja jos halut eivät palautuisi tai mies ei edes yrittäisi sormettaa tms. niin lähtisin. Seksi kuuluu parisuhteeseen.

Vierailija
40/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö rakasta, vai etkö kiihotu? Kaksi eri asiaa. Vastasin jo aiemmin siihen toiseen ketjuun, että meillä vastaava ongelma ratkesi avoimella suhteella. Minulle seksi ja rakkaus on niin kaksi eri asiaa, että niiden yhdistäminen samaan henkilöön on mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme