Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tällaisen syyn takia perua häät ja rikkoa pitkän suhteen?

Vierailija
29.01.2019 |

Tottakai siis voi, mutta kannattaako... En ole enää edes niin nuori että voisi sanoa kaiken olevan vielä mahdollista. Olen 35, ja menossa naimisiin. Suhdetta on takana 7 vuotta. Mies on kaikin puolin hyvä ja täydellinen. Kuka tahansa olisi kiitollinen minun asemassani. Lapsikin suunnitteilla.

Paitsi että. Juuri äsken harrastimme seksiä, ja lähes purskahdin sen aikana itkuun. Vaikka olen pitkään yrittänyt muokata asennoitumistani ja pitää mielenkiintoa yllä erilaisilla luovilla ideoilla, niin tosiasia on että en tunne seksin aikana yhtään mitään. En kiihotu, ja nykyään ei mukana ole juurikaan edes lämpimiä tunteita. Seksi ei tunnu hyvältä, ei huonolta. Se ei tunnu miltään. Ja se on kauheaa.

Mies tietää asiasta, mutta muutosta ei saada aikaan. En tiedä olisiko se edes mahdollista. Mies ei ainakaan jaksa koko aikaa yrittää jotain, ja ymmärrän kyllä.

Sydän särkyy ja olo on katkera. Vuosikausia deittailin toinen toistaan huonompia miesehdokkaita, ja nyt kun kaikki muu toimii, tämä asia ei toimi. Ja yksinkään, lapsettomaksi en haluaisi jäädä.

Olen aivan masentunut. Tällaistako elämä sitten on? Koskaan ei voi olla kaikki hyvin?

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa orkkua? Edes ite?

Vierailija
42/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä hormoneista, huonoin tilanne on jos tapaa miehensä kun käyttää hormanaalista ehkäisyä sillä kun ehkäisyn jättää, huomaa, että en minä tuota olisi valinnut jos olisin ollut "luonnollinen itseni" tavatessamme. Näin kärjistetysti. Ei se tietenkään niin selkeä raja ole, että hormonipäissään valitsisi täysin eri miehistä ja kyllähän hormonitasot vaihtelevat elämän, pelkän kuukautiskierronkin aikana muutenkin. Mutta ero e-pillereiden aikaisessa miesmaussa ja ilman hormoniehkäisyä on aika iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, me kyllä tapasimme minun käyttäessäni pillereitä. Jätin ne terveyssyistä pois melko pian.

Ihan turha pilkata että tässä vaan prinsessahäistä unelmoitaisiin. Hääjuhla on suunniteltu valmiiksi kyllä, mutta kyseessä on maistraattivihkiminen ja juhla molempien ydinperheille sekä muutamalle ystävälle. En edes aio pukeutua hääpukuun. Kyse ei ole siis juhlista vaan siitä, että tässä iässä naimisiinmeno ja lasten hankinta ovat ajankohtaisia, jos ovat ollakseen. Enkä halua olla mikään miestäni parjaava hirviö: minä toden totta rakastan häntä ja meillä menee hyvin. Paitsi siellä sängyssä, sillä jostain syystä minä vaan en tunne siellä mitään.

Ap

Vierailija
44/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten masturboit yksin ollessasi? Mikä silloin kiihottaa? 

Vierailija
45/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat fiksulta ja ajattelevaiselta ihmiseltä. Kuinka kauan tätä "ei miltään" tuntumista on kestänyt? Anteeksi jos mainitsit siitä jo aiemmassa viestissä; ei osunut pikaluvulla silmiini.

Minulla on ollut pitkä suhde jossa seksi ei alkuhuumavaiheen jälkeen sytyttänyt minua, ja tilannetta yritettiin kohtalaisen aktiivisesti parantaa. Nyt olen suhteessa jossa seksi on aina toiminut lähes maagisen hyvin, mutta muissa asioissa on jouduttu opettelemaan yhdessäoloa aika alusta asti.

Kokemukseni näiden pohjalta on, että seksielämä oli vaikeampaa korjata. Emme olisi ikimaailmassa päässeet ex-mieheni kanssa sille tasolle päinkään, jossa olemme nykyisen kanssa ilman mitään yrittämistä. Nykyisen kanssa on ollut mm. kommunikaatiovaikeuksia, luottamuspulaa ja joskus valtataisteluja ja vastuunjakokysymyksissä ongelmia. Keskustelemalla ja toisiamme kannustamalla olemme kuitenkin saaneet näitä parannettua jo todella paljon siihen nähden, minkä verran edellisessä suhteessa seksi parani samalla yrittämisen määrällä. Kummassakaan miehessä ei ole lähtökohtaista vikaa, vaan molemmat ovat välittäviä ja aktiivisesti omaa käytöstään parantamaan pyrkiviä. Teoriani on, että seksiä vain on todella paljon vaikeampaa muuttaa toimivammaksi, jos ja kun ne kemiat ovat mitä ovat.

Vierailija
46/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös sun kannattaisi selvittää että mistä kiikastaa jos se seksi on aikaisemmin kuitenkin toiminut. Voi olla kyse vaikka ihan hormonitoiminnasta tai sitten otat liikaa paineita siitä tilanteesta ja se vaikeuttaa sitä nauttimista entisestään. Ootko läsnä aidosti niissä seksitilanteissa vai harhaileeko ajatus? Ihmisen seksuaalisuus on myös asia mikä voi iän mukana muuttua, joten ehkä voisi auttaa jos tutustut itsees uudelleen. Masturboi, fantasioi, kokeile mikä toimii sulle. Seksuaaliterapeutin kanssa juttelemisesta voi myös olla apua. 

Vierailija
47/184 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö mieli seksiä muiden kanssa, vai onko ihan aseksuaalinen olo?

Vierailija
48/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on taas niin täydellinen suhde? Suhde ei ole ok jos APN mies käyttää häntä ihan hyvillä mielin runkkualustana. Millainen mies tekee niin tietäen hyvin ettei kumppani nauti vaan seksi saa itkemään eikä hyvässä mielessä? Kuulostaa tosi ällöttävä ltä. Miksi AP edes suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Jätä se sika.

Vierailija
49/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, pystytkö elämään asian kanssa, ettet koko ajan haikaile muualle, jos menet naimisiin.

Mutta. Kerron oman tarinani. Olen sinua jonkin verran vanhempi, ja on ollut useampi pitkä seurustelusuhde, yksi avioliitto, useampia lyhyitä tapailusuhteita.

Aina kun olen miettinyt, että tämä on ihan ok suhde MUTTA... (joku syy joka tökkii) olen eronnut ja jaksanut uskoa että vielä löytyy joku jonka kanssa kaikki toimii. Vuosikymmenien jälkeen tuloksena että eipä löytynyt. Se jonka kanssa toimi seksi, oli liian pitkä välimatka ja muut käytännön vaikeudet. Se joka asui lähellä ja seksi toimi, olikin epäluotettava häntäheikki joka vehtasi muidenkin kanssa. Toinen joka asui lähellä, oli luotettava ja fiksu, mutta jättikin minut sitten koska oli traumatisoitunut edellisessä suhteessaan eikä kyennyt enää normaaliin suhteeseen. Yksi omasi narsistisia piirteitä, yksi oli ahdistavan mustasukkainen mielipuoli, Jne jne. Aina on jotain joka ei toiminut.

Nykyisessä miehessäni kaikki muu on kohdillaan, paitsi ette minäkään tunne seksissä mitään. Mies on komea, osaa hommat ja on kokeilunhaluinen, silti en syty. Olen kuitenkin kaiken kokemani jälkeen tullut siihen tulokseen, että "syttymisen puute" on pienin ongelma kaikista niistä ongelmista mihin olen törmännyt, joten sen vuoksi en eroa miehestä, jolle minä olen ykkönen, joka on luotettava, kunnioittaa minua ja on oikeasti läsnä, kun ollaan yhdessä, ja rakastamme toisiamme. Seksiä "annan" hänelle säännöllisesti, vaikken itse olekaan ikinä kiihottunut. Liukuvoide kehiin ja haen "nautintoni" vain siitä, että hän on siinä lähelläni, iholla.

Täydellisiä ihmisiä tai suhteita ei ole. Mieti mikä sinulle on tärkeintä ja tee ratkaisusi sen perusteella. Mieti tarkkaan.

Yöksi, mihin ihminen tyytyy. Oletko kertonut miehell, että hän on surkea sängyssä ja että nautit seksistä muiden kanssa enemmän? Jos et , koko suhteenne perustuu valheelle ja se tekee koko yhdessä olosta valetta.

Vierailija
50/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän lapsi ei enää haitaa koska seksiä ei enää teillä ollut muutenkaan. Mutta vaihtamalla se ei parane. Sitten jatkossa.

Vierailija
51/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun häistä on sovittu ja ne on jo tulossa, menee mieli vähän mullin mallin. Sitä tiedostaa olevansa tekemässä suurta päätöstä. Seksihalut voi mennä siitäkin syystä, mutta se on yleensä väliaikaista.

Ehkä vaan pelkäät avioliittoa.

Vierailija
52/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun häistä on sovittu ja ne on jo tulossa, menee mieli vähän mullin mallin. Sitä tiedostaa olevansa tekemässä suurta päätöstä. Seksihalut voi mennä siitäkin syystä, mutta se on yleensä väliaikaista.

Ehkä vaan pelkäät avioliittoa.

Niin kyllähän tämä on hyvin selkeä merkki siitä, että kaikki ei ole kunnossa tuossa suhteessa. Ei kannata mennä naimisiin. Paremminkin joko jatkaa ennallaan tai erota.

Vierailija
53/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa 7 vuoden kriisi ja AP yrittää ratkaista sen sitoutumalla tiukemmin. Ei auta vaan pahentaa tilannetta. Ennen sitoutumista kannattaa asia selvittää suuntaan jos toiseen.

Vierailija
54/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Itselläni on käynyt noin jokaisessa suhteessa. Alkuhuuman jälkeen seksi ei vaan tunnu juuri miltään. Joo, on se ihan ok, mutta ilmankin voin olla. Alkuhuumassa taas mieli tekee ihan koko ajan. Se on puhdasta biologiaa. Uusi mies ja seksi toimii taas ainakin hetken. Mutta onko se sen arvoista, sitä voi miettiä.

Vierailija
55/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vaihtamalla parane, sä et varmaan ole kokenut seksuaalista heräämistä, ja ongelma lienee muualla kuin puolisossas..

Vierailija
56/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsia, sinulla on kova kiire jo. Olet juuri siinä iässä, kun naisen hedelmällisyys alkaa laskea romahdusmaisesti. Merkittävä osa ikäisistäsi naisista ei enää tule spontaanisti raskaaksi. Jos päätät suhteen, luultavasti jäät lapsettomaksi. Karua, mutta tämä on otettava huomioon. Ehditkö löytää uuden miehen ja varmistua siitä, että hänestä on isäksi ja sitten vielä ehtiä raskautua ennen kuin on liian myöhäistä?

Monen mielestä tämä on varmaan epäreilua miestä kohtaan, mutta sinuna tekisin hänen kanssaan sen lapsen eroasin myöhemmin, jos vielä siltä tuntuu.

Vierailija
57/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinverran elämänkokemusta omaavana miehenä tulee ensimmäisenä mieleen voisiko asia johtua e-pillereistä.

Itselläni on muutama intohimoinen suhde kuivunut kasaan melko nopeasti kun nainen on alkanut syömään e-pillereitä.

Tästä aiheestahan jauhetaan aina muutaman vuoden sykleissä ja en tiedä ovatko pillerit kehittyneet yms.

Vierailija
58/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se vaihtamalla parane, sä et varmaan ole kokenut seksuaalista heräämistä, ja ongelma lienee muualla kuin puolisossas..

Seksi on ennen sujunut nyt ei, joten miksi horiset seksuaalisesta heräämisestä. Sanoisin päinvastoin, että tuo suhde on loppuun käsitelty ja vaihtamalla paranee.

Vierailija
59/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia. Itselläni on käynyt noin jokaisessa suhteessa. Alkuhuuman jälkeen seksi ei vaan tunnu juuri miltään. Joo, on se ihan ok, mutta ilmankin voin olla. Alkuhuumassa taas mieli tekee ihan koko ajan. Se on puhdasta biologiaa. Uusi mies ja seksi toimii taas ainakin hetken. Mutta onko se sen arvoista, sitä voi miettiä.

Miksi harrastaa seksiä jos se ei tunnu miltään? Eikö silloin olisi parempi olla ilman. Itse olen ollut yhden ja saman miehen kanssa 30 v ja yhä hän saa pelkällä läsnäolollaan pikkarit kostumaan ja sukat pyörimään jaloissa. Miksi te ihmiset valitset te epäsopivia kumppaneita itsellenne?

Vierailija
60/184 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinverran elämänkokemusta omaavana miehenä tulee ensimmäisenä mieleen voisiko asia johtua e-pillereistä.

Itselläni on muutama intohimoinen suhde kuivunut kasaan melko nopeasti kun nainen on alkanut syömään e-pillereitä.

Tästä aiheestahan jauhetaan aina muutaman vuoden sykleissä ja en tiedä ovatko pillerit kehittyneet yms.

AP kertoo ettei käytä hormonaalista ehkäisyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän