Tunnetko pariskuntia jotka ovat olleet ihan teini-iästä asti kimpassa?
Kommentit (46)
Tunnen yhden, eivät mitenkään onnellisilta vaikuta, ihan tavalliselta toisiinsa kyllästyneiltä ja kiinni kasvaneelta parilta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempani, mummu oli 16 ja pappa 17 kun he tapasivat. Mummu täyttää tänä vuonna 92 ja pappa 93 :)
Vanhempani, joskin isä oli juuri täyttänyt 20 kun alkoi seurustelemaan äitini (17v) kanssa.
Itse aloin seurustella mieheni kanssa 18-vuotiaana, mies tosin hieman vanhempi, mutta yhä yhdessä, nyt 14 vuotta täynnä. Uskon ja toivon että kestää loppuun saakka.
Näin myös omassa ja miehen suvussa. Kaikki tavanneet nuorina ja loppuun saakka yhdessä ja kyllä, onnellisina. Yhtään avioeroa tai uusperhettä ei kummankaan suvussa ole.
Sehän se kertookin kaiken onnellisuuden tasosta, avioliiton pituus.
Tunnen vain teinejä jotka ovat olleet isoisoisästä ja -äidistä saakka yhdessä.
Sisäsiitoisuutta ja konmarittaja äìđìňňùşşínťáá en edes vilkaise.
Itse olin 14 ja mies 16.
Nyt olla viisikymppinen pariskunta.
Viimeiset 10 vuotta ollut aika välinpitämätöntä toista kohtaan, mutta ihan hyvä olla ja elää näin.
Olen ollut mieheni kanssa 36 vuotta. Olimme 17 ja 18 vuotiaat, kun aloimme olla yhdessä. Vieläkin on hauskaa yhdessä.
Kaverini. Aloittivat kaukosuhteen yläasteella, vieläkin yhdessä 20 vuotta myöhemmin. Molemmat todella herttaisia ja ulkopuolisetkin näkee että siinä on oikeat sielunkumppanit.
Vierailija kirjoitti:
\o
Minä ja puolisoni.
Tavattiin 30 vuotta sitten 18 vuotiana ja ollaan edelleen yhdessä.
Itseasiassa taitaa olla niin että pisimmät liitot on juuri niillä, jotka ovat tavanneet teineinä.
Kyllä ja ei, tiedän monta hyvin onnetonta tapausta. Toki jos ei ole exiä tai mitään muuta mistä olla mustis, eikä perusoletusta siitä ”millaista se on”, niin ei kasaile omituisia pilvilinnoja tai rakenna tietämystään pelkästään aiempien suhteidensa varaan.
Kyllä voi löytää myöhemminkin sen sielunkumppanin ja suurimman rakkauden, mikään ei ole kiveen hakattua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tunnen...mun salarakas.
Eivät ilmeisesti ole onnellisia.
Salarakas ;) Onneksi on kaltaisesi helmen itselleen löytänyt.
On nää hassuja naisia nämä itseään arvostavat salasutturat. yäk.
Onnea teille ja iso peukku
Kaksi nuoruudenkaveria alkoi seukata ylä-asteella. Aika tavallinen tarina: mihinkään ei kotikylästä lähdetty opiskelemaan,avikseen 20v ja siitä sitten perhe. Kunnes 40v tuli elämään nuoruus vaihe ja oman minän etsintä. Itse olen tyytyväinen että löysin mieheni vasta 25v niin ehti asua yksin,matkustella,opiskella ja ylipäätään itsenäistyä ja kasvaa aikuiseksi. Ei ole ollut yhtään jälkikäteen vaihetta että onko jäänyt jostain paitsi.
Äitini oli 16 ja isäni 18, kun alkoivat seurustelemaan. Menivät naimisiin 30v myöhemmin. Ovat edelleen yhdessä ja ilmeisesti pirun onnellisia.
Itse olin 16 ja avopuolisoni 15, kun aloimme tapailemaan. Eipä tulisi mieleenkään vilkuilla muita, kun kotona tuollanen saalis mieheksi. Parempaa ei maanpäältä löydy.
Esikoisemme kun alkaa tulla esimurkkuikään on kovasti stressannut ettei ikinä löydä sielun kumppaniaan kun hänen luokanpojat niin tyhmiä. Koitettu sitä rauhoitella ja lohduttaa. Meistä jokaiselle on joku tuolla jossain ja useampikin. Ja sen tietää kun se oikea tulee vastaan muttei kiirettä. Meillä ja hänen isovanhemmilla vain kävi tosi iso tuuri kun löysimme toisemme niin nuorina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempani, mummu oli 16 ja pappa 17 kun he tapasivat. Mummu täyttää tänä vuonna 92 ja pappa 93 :)
Vanhempani, joskin isä oli juuri täyttänyt 20 kun alkoi seurustelemaan äitini (17v) kanssa.
Itse aloin seurustella mieheni kanssa 18-vuotiaana, mies tosin hieman vanhempi, mutta yhä yhdessä, nyt 14 vuotta täynnä. Uskon ja toivon että kestää loppuun saakka.
Näin myös omassa ja miehen suvussa. Kaikki tavanneet nuorina ja loppuun saakka yhdessä ja kyllä, onnellisina. Yhtään avioeroa tai uusperhettä ei kummankaan suvussa ole.
Onko avioliiton lyhyys sitten parempi mittari avioliiton onnellisuudelle?
Oma äitini ja isäni olivat rakastuneet teineinä, isä oli 15 ja äitini 17.
Erosivat kun olin 18v.
Itseäni huvittaa ajatus, että olisin teinipoikaystävän kanssa vielä.
Suoraan kodista parisuhteeseen, missä välissä siinä itsenäistyisi?
Taitaa sellaset jäädä jollain tasolla puolinaisiksi, ovat aina puolisostaan riippuvaisia kuin lapset vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko avioliiton lyhyys sitten parempi mittari avioliiton onnellisuudelle?
Pituus-sana kyllä käsittää tämänkin, oletko vähän yksinkertainen.
Vierailija198 kirjoitti:
Äitini oli 16 ja isäni 18, kun alkoivat seurustelemaan. Menivät naimisiin 30v myöhemmin. Ovat edelleen yhdessä ja ilmeisesti pirun onnellisia.
Itse olin 16 ja avopuolisoni 15, kun aloimme tapailemaan. Eipä tulisi mieleenkään vilkuilla muita, kun kotona tuollanen saalis mieheksi. Parempaa ei maanpäältä löydy.
trolololol
Tuttavani on seurustellut nykyisen aviomiehensä kanssa 12-vuotiaasta. Tuntuu ihan käsittämättömältä. :D Nykyään reilusti päälle kolmenkympin ja käsittääkseni ovat erittäin onnellisia. Toinen tuttu alkanut seurustella miehensä kanssa 15-vuotiaana, nykyään vähän päälle kolmekymppisiä. Onnellisia hekin. Ai niin, vielä yksikin tuttu pariskunta ollut yhdessä 14-15 -vuotiaista, nykyään neljäkymppisiä. Eivät vaikuta hekään siltä, että eroa suunnittelisivat.
Onhan näitä, yllätyin itsekin kuinka paljon.
Tunnen, eikä ole mitään hyvää sanottavaa. Miehet sellasia baarissa naisia metsästäviä keski-ikäsiä limanuljaskoja, ja vaimot kotona emäntää leikkiviä pirttihirmuja.
Ilmeisesti hyvin onnellista elämää avioliiton ihailijoiden mielestä, pääasiahan on että ihmisellä on mahdollisimman pitkä avioliitto, ei se elämänlaatu.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on seurustellut nykyisen aviomiehensä kanssa 12-vuotiaasta. Tuntuu ihan käsittämättömältä. :D Nykyään reilusti päälle kolmenkympin ja käsittääkseni ovat erittäin onnellisia. Toinen tuttu alkanut seurustella miehensä kanssa 15-vuotiaana, nykyään vähän päälle kolmekymppisiä. Onnellisia hekin. Ai niin, vielä yksikin tuttu pariskunta ollut yhdessä 14-15 -vuotiaista, nykyään neljäkymppisiä. Eivät vaikuta hekään siltä, että eroa suunnittelisivat.
Hyi helvetti.
Minä ja mieheni. 16v lukiolaisia kun alettiin seurustella, nyt 10 vuotta myöhemmin ollaan edelleen todella onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti.
Miksi "hyi helvetti"? Tokko tuo 12 v alkanut suhde vielä oli heti seksisuhde. Itsellänikin tuttavapiirissä pari 15-17 v seurustelun aloitaneita, mutta ainakaan tuo toinen suhde ei ollut pitkään aikaan seksisuhde. Nuo tuttavapariskunnat vaikuttavat onnellisilta, vaikka yhteistä elämää jo lähes 30 v ja kummallakin pariskunnalla lapsia.
Tunnen yhden pariskunnan. Mies on kova panomies kodin ulkopuolella.
Onni, kukapa pariskunta onnellinen olisi, elämä on ylä-ja alamäkeä, onnellisuus voi kestää sekunteja, korkeintaan minuutteja.