Mitä teillä syödään tällä viikolla? Ideat on taas loppu...
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte elää jollain kasvissosekeitoilla? Tai joo, jos olette sinkkunaisia, mutta ei minun teinipoikani millään munakkaalla koko päivää elä.
Ei ole tarkoituskaan elää koko päivää yhdellä aterialla.
Eikö poikasi käy koulua ja syö koulussa lounasta?
Tässä ei nyt ole vaan lueteltu kaikkia päivän aterioita ja välipaloja.
Monesta ruuasta saa kyllä todella ruokaisaa kuten esim. munakkaasta, lisäämällä niihin mukaan proteiinia, kuten jauhelihaa, kinkkua, kalaa, raejuustoa.
Eilen oli maissi-jauhelihakeittoa.
Tänään makkarapataa chorizosta.
Huomenna pekonipastaa
Torstaina perunaa ja jauhelihakastiketta
Loppuviikkoa en ole miettinyt varmaan joku päivä itsetehtyä pitsaa tai lämpimiä leipiä. Ja tästä keskustelusta sain idean gulassista, voisikin tehdä pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte elää jollain kasvissosekeitoilla? Tai joo, jos olette sinkkunaisia, mutta ei minun teinipoikani millään munakkaalla koko päivää elä.
Monesta ruuasta saa kyllä todella ruokaisaa kuten esim. munakkaasta, lisäämällä niihin mukaan proteiinia, kuten jauhelihaa, kinkkua, kalaa, raejuustoa.
Käy koulua, mutta ei syö siellä. Kumpikaan lapsista ei suostu syömään koulussa, eikä aina ole lukiotakaan juuri silloin kun kouluruoka on.
Meillä nyt ei muutenkaan kukaan syö välipaloja. Tuollainen keitto täyttää yhtä paljon kuin omena tai jugurtti.
Vierailija kirjoitti:
Munakkaasta saa just niin ruokaisan kun haluaa. Sinne voi laittaa melkein mitä tahansa... kinkkua, jauhelihaa, kasviksia, perunaa you name it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy koulua, mutta ei syö siellä. Kumpikaan lapsista ei suostu syömään koulussa, eikä aina ole lukiotakaan juuri silloin kun kouluruoka on.
Meillä nyt ei muutenkaan kukaan syö välipaloja. Tuollainen keitto täyttää yhtä paljon kuin omena tai jugurtti.
Itsellä ainakin todella pieniruokaiset teinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen-Kalakeittoa
Tänään: Makarooni laatikkoa (sunnuntailta) ja salaattia
Keskiviikkona- Kalakeitton loppu
Torstaina- Chili sin carnea ja riisiä
Perjantaina: Kana pita leipiä (kanaa, tomaattia, kurkkua, punasipulia, fetaa, kermaviiliä)
Lauantai: Lounaaksi carnen loppu, illalla munakasta
Sunnuntaina Pastaa ja jauhelihakastiketta, punajuuria ja suolakurkkuja.Jonakin päivänä voisit keskittyä kertaamaan YHDYSSANASÄÄNNÖT!
Yhdyssanasäännöt eivät ole syötävää tai kenties haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hauskaa, että arvostelet mitä muut syövät ja sitten toteat, että omat lapset ei suostu syömään kouluruokaa eikä teillä mitään välipalojakaan syödä. Niin......johtuiskohan se sitten ihan niistä omista tavoista, että teillä ei mikään oo hyvin :D
Vierailija kirjoitti:
Me eletään kasvissörsseleillä oikein hyvin.
t: se opiskelijakommuunissa asuva - meitä on 2 naista ja 3 miestä, kaikki tehdään fyysistä työtä (maatalousopiskelijoita)
Härkisbolognesea
Tomaattista uunimakkaraa ja riisiä
https://yhteishyva.fi/reseptit/helppo-persimon-broileripata/recipe-23935
Uuniseitä
Pyttipannua,
Lasagnea ja Täytettyjä paprikoita. Täytteenä jauheliha, riisi, feta, sipuli, valkosipuli ja Chili tuorejuusto.
Lettuja.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu määrästä. ei tarvitse sen seitsemää sorttia, jos on riittävästi. Teepä 20 munan munakas (lisää siihen vaikka makkaraa ja tomaattia) uunissa, helppoa, halpaa, ravitsevaaa, täyttävää, maukasta.
Maanantai - Nachopaistos jauhelihasta
Tiistai - Kanawrapit
Keskiviikko - Possun sisäfilepihvit, perunamuusi ja pippurikermakastike
Torstai - Itsetehty hernekeitto ja jälkkäriksi pannaria
Perjantai - Pestokanaa ja riisiä
Lauantai - Lohimedaljongit ja kermaperunat
Sunnuntai - Gulassikeitto naudanlihasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me eletään kasvissörsseleillä oikein hyvin.
t: se opiskelijakommuunissa asuva - meitä on 2 naista ja 3 miestä, kaikki tehdään fyysistä työtä (maatalousopiskelijoita)
Ohos, musta teidän ruoat vaikuttavat herkullisilta.
Se lampaansyöjä
Ma: vihreää nuudeliwokkia ja iltapalaksi tortilloja paputäytteellä
Ti: makaroonilaatikkoa (mies tekee, itse en tykkää)
Ke: samaa
To: myskikurpitsakeittoa
Pe: itse tehtyjä hampurilaisia
La: ehkä lohesta jotain
Su: ?
Kanakeittoa, tonnikalasalaattia ja jääkaapissa olisi vielä jauhelihaa mistä loppuviikosta teen varmaan kastikkeen ja spagettia.
Eilen oli tomaattista makaronimössöä
Tänään kanapastaa
Huomenna haetaan kiinalaista
Torstaina kanasalaatti
Perjantaina haetaan pizzaa
Lauantaina kermainen nuudelifetakeitto
Sunnuntaina lohkoperunoita ja kanaa
Maanantai: jauhelihaa ja wokkivihanneksia
Tiistai: jauhelihaa ja wokkivihanneksia
Keskiviikko: jauhelihaa ja wokkivihanneksia
Torstai: jauhelihaa ja wokkivihanneksia
Perjantai: jauhelihaa ja wokkivihanneksia
Eilen keitin makaroonia. Sekaan laitoin chilkastiketta ja soijakastiketta.
Eilen oli hernekeittoa
Tänään muusi ja jauhelihakastike
Huomenna broilerkiusaus
Torstaina varmaan lihapullat ja keitetyt perunat
Perjantaista ei vielä tiedä.