TAMMIKUISTEN tiistai
Hei, alottelin pinoa, kun ajattelin niitä ultra-aikoja tässä metsästää kuhan noi paikat kaheksalta aukee. Itseasiassa sainkin nettivarauksen tehtyä femedaan perjantaille 26.5, mut pitää vielä kysästä jos sitä tekijää voi vaihtaa (eipä sillä väliä, mut siel on yks niin ihana gyne et haluisin sen jos mahollista:) )
Tenttiin en sit enää lukenu eilen joten sekin ois täs aamupalan ohella edessä. Kuulun niihin joilla pahoinvointia esiintyy iltapuolella, joten tykkään nousta aikasin ja hoitaa kaikki jutut pois ni voi sit illalla vaan oleskella jos tuntuu että kuvottaa.Nyt ei oo kyllä pariin iltaan tuntunu ja mua vähän huolettaa...pelkään että tää on nyt sitä raskausoireiden loppumista yhtäkkiä.Toivottavasti kaikki on kuitenki hyvin.
Pinoutukaahan ahkerasti:)
-Beijaflor rv 5+6 (jee huomenna tulee " jo" 6 täyteen, mut kyllä tää aika matelee hitaasti..)
Kommentit (23)
joo,kyllä se jo kummittelee mielessä,no,ainakin opittiin ,että seinäjoen prenan henkilökunta osaa tarvittaessa juosta sänkyä eteenpäin ja lujaa!
Mulla alkoi taju kans jo mennä huoneessa,prenan henkilökunnasta puolet hyppi mahan päällä,että saivat hyytymiä ulos ja mahalla oli jää pusseja,sitten juostiin saliin,sain huoneessa peräpuikkoina kohtua supistavaa ainetta 4kpl..
salissa oli iso porukka joka heitti mut toiseen sänkyyn ja sitten piuhoja paikat täyteen ja spinaali selkään,sitten muisti katoaa ja herään heräämöstä lämpöpeiton alta.
mulla tippu hb 82.. varpaat oli ihan valkoiset kun ei ollu verta.. niin ihmisellähän on sen 5 litraa verta ,eli puolet meni..
mulle luvattiin myös seuraavaan kertaa kunnon tarkkailu,kuulin hoitajalta seuraavana päivänä että lähellä käytiin ettei valmistauduttu kohdun poistoon,kun ei vuoto lakannut millään!
lapsillekkin tuli siitä kaikesta vähän traumoja,kun olivat just tulleet mummojen kans katsomaan ,kun vuoto alkoi ja kaikki tyhjättii pois huoneesta,mies hoiti vauvaa käytävällä..
kyselivät pitkään,että eihän äitiä enää viedä pois...
mutta pitää varmaan luottaa että homma hoituu..
Maria 5+1 hmmm... pitäis keksii taas joku työnimi :)
No niin, ainakin se on nyt hoidettu, eli ensi viikon perjantaina pääsen ultraan. En saanu vaihettua tekijää, mutta tää nainen on kuulemma paljon halvempi kun se kenet oisin mieluusti ottanut.Maksettavaksi jää kelakorvausten jälkeen noin 72 e, ainut vaan ettei mul oo kelakorttia kun se on hävinny enkä ehkä viiti uutta hakea kun sit on ne häät ja tulee yks sukunimi lisää:) Haen ehkä sit sen korvauksen vasta häiden jälkeen kun nimiasia on järjestyksessä.
Tuli muuten aika huono olo tässä touhutessa.Tääl ei oo oikeen mitään ruokaa viikonlopun jäljiltä niin opäädyin tekemään munakasta.Nähtäväks jää saanko sen alas...... :)
[color=mediumslateblue]Huomenia uuteen aamuun!
Näin yöllä kamalaa painajaista että punainen vuoto oli alkanut. Pelkään koko ajan melko voimakkaasti vuodon alkamista, kun 2 keskenmenoa takana. No, täytyy yrittää nauttia kuitenkin edes hitusen tästä onnesta.
Onko täällä muita
Lugesteronin
käyttäjiä? Mulla ne on määrätty välivuotoihin ja tiputteluihin ja toivon hartaasti että nyt alkuraskaudessa ei tuhruttele yhtään. Onneksi vielä ei ole tullut tipan tippaa.. *koputtaa puuta*
Joku muukin (Chicca?) oli huolestunut oireiden hiipumisesta, mullakin vaihtelee oireiden vahvuus päivittäin. Muutenkaan oireita ei juurikaan ole, ainakaan mainittavasti. Parina päivänä on juilinut menkkajuilintaa, mutta se kai kuuluu asiaan. Aamulla olo on ihan ok, illalla alavatsassa on painon tunnetta.
Itse olen testannut kaksi kertaa plussan Acon 10:llä, kp 25/28 ja 27/28. Ostin eilen vielä Apteekin oman testin, kun Acon tuntuu antaneen monelle vääriäkin positiivisiä. Jos testais vielä kerran tällä eri testillä ja nyt kun menkatkin on jo virallisesti myöhässä.... Hormonia pitäisi kyllä olla jo sen verran että tuokin testi pitäisi olla +. Jos viime keskiviikkona sain plussaa Aconilla (hormonia vähintään 10 mIU/ml) ja sen määrä tuplaantuu 2 päivässä -> hormonin määrä pitäisi olla pe 20, su 40 ja nyt ti 80 mIU/ml. Joten luulisi näkyvän (Apteekin testin herkkyys 25 mIU/ml).
Palailen myöhemmin kertomaan mitä testi näytti, vaikka turhaan tässä panikoi ja testailee, kun kaksi selvää plussaa on jo saatu....*nolostuttaa* mutta jos se vähän rauhoittaisi mieltä.[/color]
[color=darkorchid][size=4]☺[/color] [color=seagreen][b][size=1]Sinda rv 4+2[/color][/b]
Kävin juuri lisäämässä tietoni tuonne esittelylistaan, jos sitten uskaltaisi alkaa palstailemaan täälä odotus puolella=)
Niin, jos mukaan mahtuupi;)?
Huh, on edelleen niin epätodellinen mutta NIIIN onnellinen olo=)
Siru ja tiitiäinen.. rv4+6
Mulla ei oireet ainakaan ole pois menossa. Nimittäin kuvotuksen määrää ei voi kuvailla, oksentaa ei onneksi tartte ku pari kertaa aamuisin. Mikään ei maistu, mutta pakko välillä syödä jotain.
Eilen oli ihan kamala päivä. Töistä tullessa väsytti mielettömästi. Ilta menikin sitten seuraavasti; syötiin, nukuin iltapäiväunet, käytiin miehen kanssa kaupassa, tultiin kotiin, alettiin katsomaan jääkiekkoa, jonka ajan minä nukuin sohvalla (havahtuen välillä miehen kannustukseen) ja jääkiekon loputtua siirryin nukkumaan sänkyyn, josta heräsin tänä aamuna puoli yhdeksän. Et sellaista.
Mieheni on kyllä ihana, toi minulle aamulla sänkyyn suolakeksejä ja tuoremehua, ettei pahaa oloa tulisi. Tuli se silti! :(
Kuvotukseen kyllästynyt Sulina ja papu rv 6+6
[color=teal]Apteekin testi oli samaa mieltä, kaksi tukevaa viivaa tuli. Päivän piristys! Jospa tämä odotus etenee sitten paremmin, kun alkaa näinkin vahvasti (eka plussa jo kp 25/28, 11 dpo).
[b]Sulina[/b] meillä oli samanlainen ilta! Kaupassa käynnin jälkeen nukahdin ihan heti miehen syliin, kun hän katsoi jääkiekkoa. Vasta pelin loputtua heräsin ja kömmin sänkyyn. Tosin minä jouduin heräämään jo klo 5.30 :( Mulla tulee ihan vaan pikkuisen huono ja heikko olo, jos on kova nälkä. Samoin vähän menkkajomotusta jostain syystä (siis kun mahaa kurnii???) Outoa.
Oliko täällä muita keskenmenon kokeneita? Miten pystytte olemaan rauhallisia ja luottavaisia että kaikki menee nyt hyvin? Mulla se tuntuu olevan kovin vaikeaa, vaikka vahvat plussat on saatu...[/color]
[color=crimson][size=4]✿[/color] [color=olivedrab][size=1]Sinda rv 4+2[/color]
Meinaan mä testailin plussan jälkeen kaks kertaa, ihan varmuuden vuoks:) Kun testejä kerran oli kotona niin annoin palaa. Ja nyt vasta oon vähentäny lämpöjen mittailua...kun kerran ultrassa peukaloinen näkyi, niin kai se on uskottava. Jotenkin niin epätodellinen olo. Sain neuvolaankin soitettua, eka käynti viikolla 8+3.
Ja mullakin väsy painaa, eilen otin kunnon päikkärit ja kuitenkin jäi mullakin lätkä väliin...autuaasti torkuin sohvalla kun toinen meuhkas vieressä. Eli ei nukahtamisvaikeuksia:)
Bellevue ja peukaloinen 6+3
Täällä ei oireet ole hälvenneet. Toisaalta hyvä niin, mutta toisaalta ei niin hyvä. Olo on lähes koko ajan aivan kaamea. Heikottaa, yököttää, oksettaa ja vähän vielä väsyttää. Välillä tuntuu ettei tästä tule yhtään mitään. Poikaa pitäisi hoidella ja järjestää ohjelmaa. Tänään miehellä onneks vapaapäivä, ni saan vaan makoilla. Vähän harmittaa jo etukäteen, ku ollaan lähdössä sinne reissuun, että jos matka menee pieleen tämmösen huonon olon takia. Onneks välillä on olo sentään siedettävä. Pitää vaan popsia hedelmiä ja mehuja koko ajan.
Mulla on ainakin epäluuloinen olo tän raskauden suhteen. Täältä kun lukee kaikkea, niin heti alkaa omassa päässään kuvittelemaan kaikenlaista. Nimittäin mulla ei ole mahaa julinut, nipistellyt, vihlonut, ei mitään. Mietinkin, että mahtaako siellä kohdussa todellakaan ketään olla, että jos on ulkopuolella. Siitä tietty panikoin ettei lomareissulla tapahtuis mitään. Ja kyllä km myös kummittelee mielessä. Mietin myös, että jos vasta 12 vkolla sinne ultraan mennään, ni jos silloin todetaankin tuulimunaksi. Toisaalta uskon, että kaikki menee hyvin. Sitten yritän skarpata itseäni, jos ei mene niin hyvin, niin kyllä siitäkin varmaan selvitään.
Mutta niin hitaasti nämä viikot tuntuu nyt matelevan... Eiköhän se tästä. Toivottavasti kaikki päästään ainakin vuoden lopulle ja saadaan vaavit syliin!
Selmiina 5+6 (en tiedä osaako sitä masuasukasta alkaa millään nimellä kutsumaan vielä tässä vaiheessa :))
Rohkenin ilmoittautua listalle eilen.
Meillä on menossa lapsettomuushoidoista välikuukausi, minkä vuoksi raskaus nyt oli täysi yllätys. Minäkään en uskalla vielä iloita tästä, vaikka vähän yritänkin, kun takana on kolme keskenmenoa. Tosin viimeisin raskaus päättyi onnellisesti tytön syntymään. Takaraivossa on kuitenkin ikuinen pelko. Maanantaina ultrassa nähdään, onko kohdussa elonmerkkejä. Raskausoireita on ollut vähän, mikä huolettaa tietty sekin. Niin tuntuu olevan monella täällä. Olen yrittänyt ajatella, että jokainen raskaus on omanlaisensa oireineen päivineen, muttei se kovin auta. Täytyy vain toivoa...
Hyvää päivänjatkoa ja onnellista odotusta kaikille tammikuisille!
Pirre 6+3?
Meinaan en tiedä yhtään mitä tapahtuu ja milloin =). nyt on rv.6 ja kun viime viikolla plussan jälkeen soitin omaan terveyskeskukseen(asutaan tuppukylässä, kaikki lääkärit, hammashoidot, neuvolat ym. samassa rakennuksessa) sanoivat että odotetaan että aikaa on kulunut sen verran että periaatteessa toisten kuukautisten olisi pitänyt olla ja sain ensimmäisen aikani 8+4 eli alkavalle rv 9:lle. Milloin teillä muilla on ensimmäiset käynnit? Mitä tuolla ensimmäisellä kerralla tapahtuu? Milloin saan tietää että kaikki on hyvin, että tuolla masussa tosiaan on asukas ja että kaikki on kunnossa? Moni on myös puhunut että on käynyt yksityisellä, kannattaako se?
Olo on suht normaali muuten, aamuisin on lievää etomista, en esim. pysty enää syömään leipää aamulla kun tekee pahaa, murot on tällä hetkellä sellaisia mitä tekee aamusta mieli ja jotain raikasta mehua. Oksentelua ei ole ollut yhtään. Välillä vatsaa nipistelee, en tiedä johtuuko siitä että vatsassa on uusi ihmisen alku vai siitä että kun ruoka ei hirveästi maistu niin on sellainen heikko olo välillä.
Tammikuisiin mahtuu hyvin! Ihanaa kun tulee paljon talvivauvoja.
Pahoista oloista on ollut puhetta ja sama vika täällä. Yökkimässä ei oo tarvinnu käydä, mutta kuvottaa ja heikottaa 24h.
Oloa voisi kuvata samaksi kuin jos on ollut jossain liian rajussa huvipuiston kieputtimessa (ja alla on päivä suorassa auringonpaisteessa, pelkkää limpaa ja karkkia ruokana). Olo vaikuttaa yleiseen tarmokkuuteen ja keskittymiskykyyn negatiivisesti.
Kuinka moni nyt oikein onkaan menossa alkuraskauden ultraan?
Onko kellään kokemuksia kolposkopiasta raskauden aikana? Mulla on ollut lievä solumuutos jo muutaman vuoden ja sitä on säännöllisesti seurattu, muutoksia ei ole ollut suuntaan tai toiseen.
Olen keskustellut raskauden mahdollisuudesta ennen raskaaksi tulemistani ja sille ei kuulemma ole mitään estettä. Päinvastoin oikein kehoittivat, että mitä pikemmin sen parempi!
Nyt on sitten taas kolposkopia kontrolli tulossa. Soitin sinne ja kerroin olevani raskaana ja olivat musta mietteliään oloisia ja siirsivät aikaa kuukaudella aikaisemmaksi. Nyt sitten tietysti huolettaa että onko tämä jotenkin vakavampaa vai mistä moinen hoppu? Onko jollain kokemuksia?
ääh.. taas kuvottaa. Täytyy keskittyä olon parantamiseen.
Aurinkoista, joskin koleaa päivää tammikuisille!
leppis rv 6+6
Lievästi sanottuna tyrmistyksekseni sain tänään Apteekin omalla selkeän plussan kun vielä viime viikolla samainen testi näytti negaa... Eli nyt menossa jotain kp 46 kun normaalisti kiertoni on ollut 28-30 joten aivan ällistyttävää tämä tällä kertaa on ollut! Mutta menossa siis rv 6 (Tekayn kalenteriin mukaan nyt on rv 5+5 mutta kun minulla ehti kuopuksen synnytyksen jälkeen olla vain yhdet menkat tuossa huhtikuun alussa ja kierto venähti näin omituiseksi niin tiedä sitten oikeaa raskauspäivää).
Noh, tammikuussa LA nyt kuitenkin on - jos kaikki on vaan nyt hyvin- eli siksi esittäydyn tässä pinossa. Meille olisi siis tulossa pikkukolmonen, esikoinen on reilut 3 v ja tämä kuopus 8 kk. Tietääkö muuten kukaan että voiko imetys vaikuttaa siihen että plussa näkyi niin myöhään? Tosin onhan oviskin voinut olla myöhemmin... Mutta silti huolestuttaa kun molemmat aikaisemmat raskaudet on näkyneet testissä heti kun menkat on ollut myöhässä. Ja ultrankin sain varattua vasta toukokuun loppuun joten tuskailla vielä täytyy!
Leppis kyseli alkuraskauden ultrasta. Minä olen menossa, koska lääkäri tätä edellisen keskenmenon jälkeen suositteli. Muuten en tiedä olisinko mennyt. Eipä tuo sykkeen näkeminen silloinkaan estänyt km:n tapahtumista. Nyt siis tutkitaan, että kohdusta löytyy elävä sikiö eikä vain pelkkä istukka, jolloin tuo edellinen rypäleraskaus olisi uusinut...
Monella tuntuu pahoinvoinnit alkaneet. Niin myös täällä on tuo pahoinvointi puskemassa päälle oikein tosissaan, meinasi tulla tänään jo ylös asti. Kyllähän sen kestää, jos siitä hyvästä saa sitten sen palkinnon tammikuussa syliin.
Eilen myös särki selkään ja vatsaan siihen malliin, että pelästyin, että masun asukki on tulossa jo ulos, mutta puolen tunnin tirsojen jälkeen säryt helpottivat. Tosin illemmalla alkoi särky taas uudelleen. Tänään ei onneksi mitään särkyjä ollut *koputtaa puuta*...
maria80 rv 4+4 (17 päivää ultraan...)
Miulla aikalailla sama tilanne kuin siulla haave2007. Plussasin
kp 42 suureksi yllätyksekseni kun huvikseni tein testin. N. viikkoa
aiemmin olin testannut negan. Nyt on paniikissa alkuraskauden ultrakin varattuna, mutta vasta kuun lopussa täälläkin.. Pelottaa ihan mielettömästi onko kaikki ok. Olen NIIN oireeton:( Vähän tuntemuksia on mahassa ja rinnoissa (siis vähän),mutta siinäpä sitten se. Menin hölmö jo lämpöjäkin mittailemaan ja kun eivät näyttäneet ihan yhtä paljon kuin eilen niin siitäkin paniikki iski;)
En ole siis aiemmin kirjoittanut, meillä on -04 syntynyt tyttö ja myös yksi ikävä keskenmeno takana, siitä kait tää paniikki. Myös se epäilyttää kun tossa onnistuneessa raskaudessa oli muistaakseni paljon selkeempiä oireita..
Laskettu aika tarkentuu ultrassa (sikäli mikäli kaikki on ok), mutta on ehkäpä tammikuun puolen välin hujakoilla.
Onko muita oireettomia tammikuisia, vai olenko ainut jolla hurjat
oireet eivät iske päälle?
Tää nyt oli tälläinen paniikkiviesti, sorry:)
Marialle: joo ne jääpussit ja peräpuikot kuulostivat tutulta! Mullakin oli kohdun poisto vaihtoehtona, onneksi vuoto lakkasi kuitenkin itsestään.
Nää on näitä juttuja joita joskus kuulee eikä kuitenkaan usko sattuvan omalle kohdalle. Mä pääsen tällä kertaa pelkopolille ja saan lähetteen äitiyspolille raskauden loppupuolella, eiköhän se siitä!
Meillä on ollut vieraita ja meno päällä koko ajan, aamulla koiranpentu pissasi 10 minuutissa lattialle 5 kertaa ja yhellä oli kakkavaippa ja yksi istui vessalla ja huusi pyyhkimään ja itse voin huonosti kun en kerinnyt syömään mitään. Yksi koululainen etsi kenkiänsä itku kurkussa kun oli kiire taksiin ja toinen ei löytänyt jumppakassiaan... Ajattelin kyllä itsekseni että tottakai piti saada tähän vielä yksi lapsi, ettei nyt ihan pääse olemaan reporankana =)
No ei tänne tultu lepäämään =)
Hih, en siis ole ensimmäinen kolmella testillä plussannut :). Silti vielä epäilyttää... Eikö raskauden pitäisi tuntua joltakin?
OIREISTA, ei mulla ole mitään oireita. Uni ehkä maistuisi normaalia paremmin ja on sikeämpää, mutta muuten ei ole mitään tuntemuksia. Tavallista useammin kuitenkin esiintyy mulle normaaleja vihlaisuja alavatsalla, mutta ei nekään jokapäiväisiä ole, ennen niitä oli kerta viikossa. Mulla on ollut endometrioosia ja luulen että ne on niitä kiinnikevihlaisuja. Nyt jos kohtu alkaa kasvamaan, niin niitä on sitten luonnollisesti enemmän. Edellisissäkään raskauksissa ei mitään kauhean suuria oireita ollut, ei ainakaan tässä vaiheessa. Nälkäisenä saattoi tulla tavallista helpommin hutera olo ja väsytti... Täytyy olla iloinen että on ihan voimissaan. Kuulostaa vähän kurjalta noi pahoinvoinnit. Voimia niistä kärsiville!
Aronia72 5+ jotain... kai
Aamulla vähän eto just kun olin alotellu pinoa ja todennu et aamupahoinvointia ei oo. Kyllä mä kans aika pelokas oon, vaikkei keskenmenoa ookaan takana, mut ei oo kyllä plussaakaan ennen tullu.
Huolestuttaa aika paljon kun 2 päivää ekan ultran jälkeen pitäs lähtee sinne Roomaan..entä jos pahin käykin ultrassa toteen niin mitä matkalle tapahtuu..?!En ees haluu ajatella.Yritän mielummin ajatella miten ihanaa on sitten kun tiedän että kaikki on kunnossa kun lähdetään Roomaan:)Sit kun palaan sieltä niin seuraavana päivänä onkin eka neuvola.
Aattelin kyl vielä ainaki yhen testin tehä ennen ultraa tai neuvolaa..etten vaan kuvitellu koko juttua (oon vasta kaks plussa testiä tehny;) ) Kuin hullu voi odottaja olla...
Pitääpä tästä suunnata jääkaapille ja loppuilta onkin vapaata.Ihanaa.Ja huomenna rv6+0.Sais vaan kuluu nopeemmin tää aika..
Tervetuloa kaikki uudet, meitä alkaa tosiaan olla aikamoinen määrä jo, mutta sehän on vain kivaa!
Tänään se sitten alkoi mullakin, nimittäin pahoinvointi. Aamulla oli jo vähän etova olo ja tunti lounaan jälkeen piti käydä oksentamassakin. Nyt otin joku aika sitten leivän ja sen päällä Lahden leipälevitettä. Se levite tuntu jo aluks et näinköhän on hyvä idea ja nyt sitten on ihan kauhea olo, se hemmetin levite maistuu suussa vieläkin ja kummittelee päässä koko ajan niin että yök! Eipähän tartte vähään aikaan siihen koskea!!! Toinen selkeä oire on se, että väsyttää koko ajan ihan älyttömästi. Töitten jälkeen otin tunnin päikkärit ja nyt yritän sinnitellä ees vähän aikaa vielä ennen kuin annan unelle periksi. Mies lähti onneksi nuorimmaisen kanssa asioille ja esikko on kaverilla joten saan kärsiä vähän aikaa paikallani ja rauhassa.
Minä oon menossa ultraan 31.5. jolloin on rv 7+4 (nopeesti laskettuna...). Kaks viikkoo pitäis siis vielä kärvistellä. Nyt on kyllä niin erilaiset oireet kuin tuulimunaraskaudessa että vähän jo elättelen toivoa että jospa tämä tällä kerralla onnistuisi.
Nyt sohvalle pötköttämään...
Aurinkoista tiistai-iltaa kaikille tammiksille!
-badge- 5+3
Mä en sit ollenkaan osaa käyttää tätä sivustoo, mut jos joku neuvois? onks teillä joku lista, ketä täällä pyörii?
No, mä olen Johanna, asun Mustasaaressa, Sepänkylässä,Vaasan rajalla. Esikoista täs nyt sit odotellaan, jos kaikki hyvin menee. Laskujen mukaan menossa 6+4. Toisn ei ihan tarkkaa ole. neuvola ois vasta 1.6. laskettuaika tämän mukaan sit 6.1.2007.
Muita vaasan suunnalta?
Meillä esikoisen 3-vuotishammaslääkäri puoli ysiltä ja tietenkin olis nukuttanu ihan sairaasti, ku puhelin herätti... Mulla kans oireet on vähän hiipumaan päin ja se kieltämättä huolestuttaa. Onkohan sitä pakko olla näin hysteerinen ja kuulostella itseään jatkuvasti?
Oikein hyvää päivää kaikille!
¨C¨