Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä aloilla on vähiten työpaikkakiusaamista?

Vierailija
10.09.2023 |

vai onko sellaisia edes?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha-ala, ympäristöala

Vierailija
2/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan seurakunnan työaloilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousala. Itsenäistä työtä, eli ei tarvitse työyhteisössä olla. Toki asiakkaat onkin eri juttu ja osa hyvinkin raskaita ja voi mennä kiusaamisen puolelle jos alistuu

Vierailija
4/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusalalla. Näen kollegoitani muutaman kerran vuodessa niin ei siinä ehdi hirveästi kiusata.

Vierailija
5/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä mitä tehdään etätyönä.

Vierailija
6/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla aloilla.

Vierailija
7/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikkialla voi joutua kiusatuksi, oli ne kiusaajat sitten työkaverit tai asiakkaat eikä riipu alasta.

Asenne ratkaisee

Vierailija
8/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamista on eniten aloilla, joilla työ on sosiaalisesti kuormittavaa, ja työtä tehdään paljon yhdessä.

Toisaalta taas, sosiaaliset ihmiset huomaavat kiusaamisen helpommin kuin epäsosiaaliset. Itse kyllä vaistoan, jos minusta ei pidetä, mutta en huomaa kiusaamista, ellei se ihan fyysiseksi äidy.

Vierailija
9/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että onko sellaisia aloja, joilla on vähiten työpaikkakiusaamista? Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu.

No voin kuitenkin sanoa, että on olemassa ala jolla on vähiten kiusaamista. Siitä ei ole mitään hajua mikä tämä kyseinen ala on.

Vierailija
10/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiten työpaikkakiusaamista on pienyrittäjävaltaisilla aloilla, joilla työtä tehdään itsenäisesti, omissa työtiloissa, ja kontakteja asiakkaisiin ja kollogoihin on vähän.

Vierailija
11/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinemme päätellä siis että kiusaamista esiintyy vähiten siellä missä ei ole muita ihmisiä, suorastaan hämmästyttävää

Vierailija
12/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettujen aloilla varmaankin ja "sivistyneillä" aloilla (esim. kirjasto). Ainoa paikka, jossa minua on kiusattu (ei pahasti) oli laitoshuoltajana sairaalassa, jossa olin kesätyöntekijänä ollessani yliopisto-opiskelija. Vakkarit ottivat kynsiinsä, kuulin että olivat kuulemma tehneet niin toisillekin. Kirjastoissa olin myös pitkään töissä (en ole alalle kouluttautunut), naisvaltainen ja erittäin mukavaa oli, sivistyneitä ihmisiä vaikkeivat kaikki olleet korkeasti koulutettuja vaan toisen asteen käyneitä osa. Äitini on ollut sosiaalityöntekijänä (hyvin naisvaltainen ala) eri paikoissa, eikä koskaan ole esiintynyt kiusaamista ketään kohtaan. Eli ei voi tuomita kaikkia naisvaltaisia aloja yleistäen ja inhoan yli kaiken tuota "nainen on naiselle susi"-sanontaa. 😄

Vierailija
13/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettujen aloilla varmaankin ja "sivistyneillä" aloilla (esim. kirjasto). Ainoa paikka, jossa minua on kiusattu (ei pahasti) oli laitoshuoltajana sairaalassa, jossa olin kesätyöntekijänä ollessani yliopisto-opiskelija. Vakkarit ottivat kynsiinsä, kuulin että olivat kuulemma tehneet niin toisillekin. Kirjastoissa olin myös pitkään töissä (en ole alalle kouluttautunut), naisvaltainen ja erittäin mukavaa oli, sivistyneitä ihmisiä vaikkeivat kaikki olleet korkeasti koulutettuja vaan toisen asteen käyneitä osa. Äitini on ollut sosiaalityöntekijänä (hyvin naisvaltainen ala) eri paikoissa, eikä koskaan ole esiintynyt kiusaamista ketään kohtaan. Eli ei voi tuomita kaikkia naisvaltaisia aloja yleistäen ja inhoan yli kaiken tuota "nainen on naiselle susi"-sanontaa. 😄

Totuus sattuu, usein se näin on. Varsinkin jos olet nuorempi nainen ja kollegat vanhempia ovat kuin korppikotkia

Vierailija
14/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisilla aloilla naisia sitten väheksytään/kohdellaan objekteina/estetään ura- ja palkkakehitys jne.

Vierailija
15/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisilla aloilla naisia sitten väheksytään/kohdellaan objekteina/estetään ura- ja palkkakehitys jne.

Ei ainakaan omalla kohdallani, koko ikäni ollut miesvaltaisella alalla ja en ole tuollaista nähnyt

Vierailija
16/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajanaiset ovat ottaneet aina sen kiltin, herkän, hiljaisemman kynsiinsä. Tiedän myös tapauksen missä on ollut kaksi vaikeaa tapausta, kasvotusten mielin kielin ja hehheh heh ku on hauskaa mutta sitten selän takana alkoi pahan puhuminen ja mustamaalaaminen. Toinen näistä myös suuttui verisesti kun opiskelija istui HÄNEN paikalleen aikuisten pöydässä :DDD Ja ala on varhaiskasvatus

Vierailija
17/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusalalla. Näen kollegoitani muutaman kerran vuodessa niin ei siinä ehdi hirveästi kiusata.

Miksiköhän tätä on alapeukutettu? Opettajan työ on itsenäistä työtä eikä muiden alisuoriutuminen vaikuta omaan työhön. Toki en tiedä miten asian laita on esimerkiksi perusopetuksessa, jossa voi olla yhteisopettajuutta.

Vierailija
18/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan seurakunnan työaloilla!

Tämä on valitettavasti totta. Ja siellä, jossa missä luulisi ettei sellaista esiinny, mutta ovatkin pahimpia. T. Seurakunnassa työskentelevä

Vierailija
19/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sehän johtuu vaan yhteiskunnan naisvihasta, että naisvaltaisia aloja demonisoidaan. Mitään totuuspohjaa ei ole.

Vierailija
20/21 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla aloilla.

Minun mielestäni tämä ei pidä paikkaansa. Olen ollut töissä hus sekä vantaan kaup ja oli kyllä aikamoista touhua. VARSINKIN kaupungin tätsöt oli mahdottomia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän