Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Nordean tunnuslukuappia pitää jatkuvasti

Vierailija
28.01.2019 |

päivittää? Rasittavaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt listaa vielä ja ilmoittanut pankkiin, että olen viimeinen asiakas, joka sitä vielä käyttää. En aio ladata appia. Pelkkää ongelmaa vaan sitten, kun puhelinta uusii ja senhän joutuu tekemään kuitenkin parin vuoden välein. 

Lisäksi makselen laskut aina koneella enkä puhelimen kautta. Haluan näpytellä numerot näppäimistöllä. Tunnuslukukortti toimii oikein hyvin.

Nordea on näköjään halunnut tarjota asiakkailleen vaihtoehdon valita jatkaako paperisten käyttämistä ja se on hieno asia.

Absurdia vaatia ostamaan älypuhelin pankkiasiointia varten .

Kuinka monta kertaa se täytyy sanoa, että sen tunnuslukulaitteen saa täysin ilmaiseksi Nordealta? Kukaan ei vaadi sua ostamaan älypuhelinta.

Ei ole varsinaisesti ilmainen, sillä sen käyttäjä maksa korkeampaa (tuplat) kk-maksua. Huoh.

Niin, verrattuna siihen mobiilisovellukseen, mutta jos sä haluut pelata vaan paperisilla tunnuksilla, maksat kuitenkin saman verran? :D eli mitä oikein valitat? Huoh.

Vierailija
22/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt listaa vielä ja ilmoittanut pankkiin, että olen viimeinen asiakas, joka sitä vielä käyttää. En aio ladata appia. Pelkkää ongelmaa vaan sitten, kun puhelinta uusii ja senhän joutuu tekemään kuitenkin parin vuoden välein. 

Lisäksi makselen laskut aina koneella enkä puhelimen kautta. Haluan näpytellä numerot näppäimistöllä. Tunnuslukukortti toimii oikein hyvin.

Nordea on näköjään halunnut tarjota asiakkailleen vaihtoehdon valita jatkaako paperisten käyttämistä ja se on hieno asia.

Kuinka monta kertaa se täytyy sanoa, että sen tunnuslukulaitteen saa täysin ilmaiseksi Nordealta? Kukaan ei vaadi sua ostamaan älypuhelinta.

Kuinka monta kertaa se täytyy asiakkaiden sanoa että tunnuslukulaite on hankala ja liian pieni  muovinen LELU näin tärkeisiin toimintoihin kuin asiakkaan rahaliikkeenteen käyttöön ! ! !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa se täytyy asiakkaiden sanoa että tunnuslukulaite on hankala ja liian pieni  muovinen LELU näin tärkeisiin toimintoihin kuin asiakkaan rahaliikkeenteen käyttöön ! ! !

Hankala? Mikset sitten edes suostu opettelemaan käyttämään sitä? Eihän siinä ole mitään hankalaa, kun sen käytön kerran opettelee.

Liian pieni? Miten iso sen sitten pitäisi sun käytössä olla? Ne tunnusluvut siinä paperillahan on paljon pienempiä.

Vierailija
24/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala? Mikset sitten edes suostu opettelemaan käyttämään sitä? Eihän siinä ole mitään hankalaa, kun sen käytön kerran opettelee.

Liian pieni? Miten iso sen sitten pitäisi sun käytössä olla? Ne tunnusluvut siinä paperillahan on paljon pienempiä.

Muovinen lelu. Taskulaskinkin modernimpi . Nolo.

Vierailija
25/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Syksyyn 2019 mennessä EU:ssa kaikkien pankkien pitää luopua paperisista tunnuslukukortiesta. Voi hitsi mikä huuto siitä syntyykään, kun muutkin pankit siirtyy elektronisiin lukuihin. On hauska lukea Facebookista näitä "Mä vaihdan pankkia kun mä en saa enää paperiisa!!!"

Mäkin kyllä vastustin niitä aluksi, mutta kun tilasin laitteen ja latasin sovelluksen, tajusin, että mikä ihme minuakin vaivasi. Tunnuslukulaite on hyvä, vaikka se onkin vähän muovinen ja se kysyy aina pinkoodin. Se on vähän ärsyttävää, mutta sekin tekee laitteesta turvallisemman kuin paperiset tunnukset. Nykyään käytän ainoastaan kännykän sovellusta, mutta on se laite hyvä olla olemassa, jos puhelin hajoaa (mikä on mulla vain ajan kysymys)

Vierailija
26/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovinen lelu. Taskulaskinkin modernimpi . Nolo.

Ootko kokeillut sitä? Mikä siitä tekee sun mielestä lelun? :) Ihan hyvin se mulla toimii.

Vierailija
27/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo pahvi muka turvaton kun ilman omaa tunnusta pääse mihinkään.Ketään varmaankaan häiritse se että itse joutuu kustantamaan pankkiasioinnin ja tulostukset ja puhelinkaan mikään budjetti malli voi olla?

Vierailija
28/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo pahvi muka turvaton kun ilman omaa tunnusta pääse mihinkään.Ketään varmaankaan häiritse se että itse joutuu kustantamaan pankkiasioinnin ja tulostukset ja puhelinkaan mikään budjetti malli voi olla?

Et sä pääse tunnuslukulaitteellakaan mihinkään ilman sitä käyttäjätunnusta (sitä 8-numeroista tunnusta) mihinkään. Lisäksi sä tarvitset tunnuslukulaitteeseen pinkoodin, jos haluat saada sen tunnusluvun siitä laitteesta ulos. Sama koskee, jos käytät verkkopankkia tietokoneella, mutta otat tunnusluvun kännykän sovelluksesta: Laitat tietokoneelle käyttäjätunnuksesi, puhelimeen pinkoodin, ja saat puhelimesta tunnusluvun, millä kirjaudut tietokoneella verkkopankkiin.

Vierailija
29/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunnuslukulaite on perseestä. Osaan kyllä käyttää sitä, mutta numerosarjoja pitää naputella vuoronperään tunnuslukulaitteeseen ja tietokoneeseen.

Appiin en luota, kaikki on mahdollista hakkeroida ja varsinkin tietäen mikä on puhelinvalmistajien innokkuus päivittää vanhempien mallien käyttiksiä...

Paperinen on nopea ja helppo käyttää. Joka kerta eri salasana, joten tietoturva varmasti kohdallaan kunhan vaan piti käyttäjätunnuksen listasta erillään. Itse ainakin muistan käyttäjätunnuksen joten pelkkä lista riittää pitää mukana.

Vieläkin käytän sitä paperista vaikka tunnuslukulaite löytyykin pölyä keräämästä.

Vierailija
30/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks EU:n pitää olla niin perseestä ja puuttua aivan kaikkeen!?!

Määrätä nyt pankkien sisäänkirjautumisestakin!

Vierailija
31/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperisessa tunnuslukukortissa on tietoturva kohdallaan.

Tätä mieltä on joka ainoa it-asiantuntijakin, vapaasti voi kysyä keltä tahansa heistä miten asia on,

joten turha mussuttaa tästä asiasta enempää.

Vierailija
32/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut puhelimen kahteen kertaan ja ei ollut ongelmia pankkisovelluksen kanssa. Nordealla on hyvät ohjeet, miten tulee toimia. 

Vierailija
33/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiliuskat is best ☆

Vierailija
34/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se paperilista vielä ja hyvin toimii! Tuli uusi sellainen just postista.

Vierailija
35/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin maksamme paperisesta extraa kun päivitämme epämääräisiä appeja.

Vierailija
36/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämä keskustelu on täynnä asiaan (tietoturva mobiiliapeissa) perehtymättömiä juntteja. Ottakaa asioista selvää, ennenkuin märisette täällä.

Vierailija
37/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nordea päivitetään kännyssä

Vierailija
38/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tein oman avainketjuni itse... silloin 90-luvun alussa kun oli kool juttu.

Itse lukitsija jolla kiinni farkkuihin, tää oli vaikein löytää hyvä, mutta lopulta löytyi lemmikkikaupasta. Eli koiran kaulapantalukitsija.

ja sitten se ketju lähimmästä rautakaupasta.

Vierailija
39/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitunnarit poistuu ja hyvä niin. Olen ajassa ja on mobiilitunnus. 

Vierailija
40/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperitunnarit poistuu ja hyvä niin. Olen ajassa ja on mobiilitunnus. 

Arvaa mihin voit meidän puolesta  työntää mobiilitunnuksesi. Ihan ajassa. Ja hyvä niin.