Onko mitään keinoa, millä me kiltimmät miehet voisimme päästä nousemaan naisten suosioon?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa :(
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää jollain tavalla erottua massasta. Jos on väritön, mauton ja hajuton ei herätä mielenkiintoa. Pitää uskaltaa kertoa oma mielipiteensä, olla omia mielenkiinnonkohteita ja huomioida myös muita. Jos kaikki pyörii vain oman navan ympärillä niin voi elää itsekseen loppuikänsä. Ole toiselle kaveri ja arvosta naisia samalle tasolle mitä miehiäkin. Vaikket olisikaan jostain sinusta kiinnostuneesta naisesta kiinnostunut, ole tälle silti ystävällinen, ikinä ei tiedä jos joku tämän kavereista olisikin unelmiesi kumppani. Siinä tilanteessa pisteitäsi ei ainakaan nosta, jos olet ollut tyly jollekin tämän kavereista.
Kerrotko vielä sen missä naisten kaveriksi pääsisi kun he kategorisesti välttelevät eivätkä vahingossakaan halua olla tekemisissä, puhumattakaan että oma-aloitteisesti lähestyisivät juttelemaan? Itselleni superhyperuberkilttinä miehenä naiset ovat jääneet harvinaisen etäiseksi sukupuoleksi, syistä joita en todellakaan osaa nimetä.
Kiltteys se syy ei siis ole. Jos he kerran eivät edes ole koskaan jutelleet kanssasi, niin miten he voisivat torjua sinut nimenomaan kiltteytesi takia?
No herran jumala, sitähän minäkin ihmettelen. Eivät ole edes halunneet olla tekemisissä, mutta kuitenkin mystisesti tietävät että olen epäkiltti mies? Tähän olisi kiva saada jotakin selvyyttä, että miten naiset voivat suorilta käsin tyrmätä miehen, jonka kanssa eivät ole edes halunneet olla tekemisissä???
Vai onko näissä aina se oletus, että kyllä miehen pitää nämäkin asiat handlata, eihän nyt sentään nainen voi avata edes keskustelua miehen suuntaan? Ja ei, minä en tätä erikseen sukupuolita, olen vain huomannut naisten totaalisen kylmäkiskoisuuden kohdallani. Kiltteydestä se ei siis johdu; lohduttaudun.
Palstan perusteella nää itseään kiltiksi tituleeraavat on kitiseviä vätyksiä. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää jollain tavalla erottua massasta. Jos on väritön, mauton ja hajuton ei herätä mielenkiintoa. Pitää uskaltaa kertoa oma mielipiteensä, olla omia mielenkiinnonkohteita ja huomioida myös muita. Jos kaikki pyörii vain oman navan ympärillä niin voi elää itsekseen loppuikänsä. Ole toiselle kaveri ja arvosta naisia samalle tasolle mitä miehiäkin. Vaikket olisikaan jostain sinusta kiinnostuneesta naisesta kiinnostunut, ole tälle silti ystävällinen, ikinä ei tiedä jos joku tämän kavereista olisikin unelmiesi kumppani. Siinä tilanteessa pisteitäsi ei ainakaan nosta, jos olet ollut tyly jollekin tämän kavereista.
Kerrotko vielä sen missä naisten kaveriksi pääsisi kun he kategorisesti välttelevät eivätkä vahingossakaan halua olla tekemisissä, puhumattakaan että oma-aloitteisesti lähestyisivät juttelemaan? Itselleni superhyperuberkilttinä miehenä naiset ovat jääneet harvinaisen etäiseksi sukupuoleksi, syistä joita en todellakaan osaa nimetä.
Koulu, opuskelupaikka, työ, harrastukset noin alkajaisiksi. Toki tuttavuus voi alkaa myös esim netissä, kavereiden kautta, vapaaehtoistoiminnassa, naapuruudesta, yleisötapahtumassa jne jne. Erikoisen huono sattuma jos joka paikassa aina koko elämän ajan naiset suorastaan karttavat eikä edes vahingossa synny minkäänlaista kontaktia. Eikö sinulla ole edes naispuolisia sukulaisia, joiden kautta pääsisit näkemään miten vastakkainen sukupuoli ajattelee? Parisuhteiden nämä eivät tietenkään käy, mutta edes ei-seksuaaliisiin ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaatisi yhteiskunnallisen muutoksen, jossa valtio ei toimisi lapsen isänä. Tämä johtaisi erilaisiin prioriteetteihin miesten suhteen naisilla. Kun ei ole kunnollista turvaverkkoa alla, niin valitaan se luotettavampi.
Näinhän on esim jenkeissä. Silloin miesten täytyy kuitenkin hyväksyä se, että miehen varakkuus/hyväpalkkaisuus on naisille tärkeä valintakriteeri, eikä valittaa sitten että naiset välittävät vain rahasta ja rikkaat miehet saavat kaikki naiset. Naisilla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoa, jos turvaverkko puuttuu ja lapsia haluaa. Jenkeissä on ihan normaalia, että naiset selvittävät treffikumppanin elatuskyvyn ja valitsevat sen perusteella, tästähän ovat monet toimittajat kirjoittaneet.
Vinkki: ole herrasmies ja pidä naista prinsessana. Mutta moni mies pitääkin sellaista homon piirteenä. Siksi otin mieheni ulkomailta ja tuun aina tapailemaan ulkomaalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Yksinkertaista. Valitse oikean tyyppinen nainen.
Meissä on niitä, jotka tykkäävät ns. j*nnämiehistä, mutta myös niitä, joille kiltti mies on ihannepartneri (itse kuulun jälkimmäiseen kastiin).
Oma miesystäväni on nimenomaan kiltti, lempeä, huomaavainen ja hellä. Hän on luonteeltaan pehmeä ja mukautuva, ja tekee kaikkensa minun hyvinvointini eteen (kuten minä toki myös hänen hyvinvointinsa eteen). Meillä on harmoninen ja rakkaudentäyteinen suhde, josta ei puutu romantiikkaa tahi erotiikkaa. En vaihtaisi ikinä pois. <3
Oletkohan nyt tulkinnut miestäsi oikein. Juuri ylempänä joku listaa millainen lempeä miesystäväsi oikeasti on ja saanut paljon peukutuksia eli ei ole mitään syytä kyseenalaistaa yleistystä :)
Minulle tulee näistä keskusteluista vähän mieleen energiansäästötalkoot jossa (sadannen kerran) kehoitetaan laskemaan huonelämpötilaa parilla asteella. Ikäänkuin asia ei olisi jo kunnossa noilla yhdeksällä kymmenellä yhdeksällä kerralla huomioituna.
Valtaosa miehistä (ja naisista) on kilttejä ja samaan aikaan tosiasiallisesti mukavia ja lempeitä. Silti joku aina jaksaa listata noita belsebuubimaisia ajatuksiaan.
En nyt ihan ymmärtänyt tätä kommenttiasi, mutta kyllä, minäkin uskon siihen että valtaosa ihmisistä on mukavia ja lempeitä, olematta silti mitään tossukoita. :)
Annan sulle mies vinkin:ole herrasmies, avaa naiselle ovi ja ojenna autosta nousevalle naiselle käsi. Tunnen itseni prinsessaksi nykyisen ulkomaalaisen miehen seurassa. Suomalaisen miehen suurin ongelma on alkoholismi ja mammanpoikaluonne eikä niinkään kiltteys. Siksi sitten herrasmiestapoja pidetään neitimäisenä eikä mitään tehdä omatoimisesti vaan vaimon pitää olla äitihahmona.
Lopettamalla ajattelemasta mitä muut ajattelevat.Ole rohkea oma itsesi! Imaise tunetitasi, älä kuitenkaan suostu kynnysmatoksi ja tunne myös oma arvosi. Minulla on kiltti mies joka kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapsia. On kyllä helposti tulistuvakin.. Meissä on monia puolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltteys se syy ei siis ole. Jos he kerran eivät edes ole koskaan jutelleet kanssasi, niin miten he voisivat torjua sinut nimenomaan kiltteytesi takia?
No herran jumala, sitähän minäkin ihmettelen. Eivät ole edes halunneet olla tekemisissä, mutta kuitenkin mystisesti tietävät että olen epäkiltti mies? Tähän olisi kiva saada jotakin selvyyttä, että miten naiset voivat suorilta käsin tyrmätä miehen, jonka kanssa eivät ole edes halunneet olla tekemisissä???
Vai onko näissä aina se oletus, että kyllä miehen pitää nämäkin asiat handlata, eihän nyt sentään nainen voi avata edes keskustelua miehen suuntaan? Ja ei, minä en tätä erikseen sukupuolita, olen vain huomannut naisten totaalisen kylmäkiskoisuuden kohdallani. Kiltteydestä se ei siis johdu; lohduttaudun.
Unohda koko tuo kiltteys/epäkiltteys -aspekti, koska se on täysin relevantti silloin, kun et vielä edes ole tutustumisvaiheessa. Ongelmasi on, ettei sinuun haluta tutustua, ja olennaista on selvittää syy siihen ja korjata se. Mistä itse ajattelet sen johtuvan? Minulla on omat teoriani mutta kuulisin mielelläni ensin sinun näkemyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "nainen".
Anna kun arvaan:
-itseäsi vanhemmat vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia
-ylipainoiset tai edes normaalipainon ylärajoilla olevat vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia
-markettivaatteissa ja toppatakissa ilman meikkiä viihtyvät vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia. Naisen tulee pukeutua sieviin mekkoihin ja korkkareihin, kotona saa olla myös seksikkäissä alusvaatteissa ja korkkareissa
-tatuoidut vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia
-huonoihoiset vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia
-liian koulutetut, älykkäät tai itsevarman oloiset vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia
-sinua paremmin ansaitsevat vastakkaisen sukupuolen edustajat eivät ole naisia, toisaalta et myöskään halua liian köyhää naista jolle joutuisit tarjoamaan esim. kahvit
-yksinhuoltajat eivät ole naisia, eivät myöskään vastakkaisen sukupuolen edustajat joilla epäilet olevan takanaan useampia seksisuhteita kuin sinulla. Toisaalta naisen pitää olla himokas eikä mikään pihtari.
-naisen pitää haluta lapsia, toisaalta hänen pitää ymmärtää että raskaus ja synnytys pilaavat naisen ja olla valmis suomaan sinulle ainakin sivusuhde jos niin käy
-kukaan jolla on minkäänlaisia ongelmia kuten masennusta, jokin krooninen sairaus tms. ei kiinnosta- miten nainen voisi hoivata sinua tarpeeksi jos hänellä on omia ongelmia?
-kukaan jolla on poliittisia tai muitakaan mielipiteitä ei kiinnosta, et kestä naista joka ei ole kanssasi samaa mieltä kaikesta
Etsit siis 18-25-vuotiasta hoikkaa mutta treenattua (miel. fitness, muttei sellainen mikä on tiukalla dieetillä vaan syö kanssasi pihviä ja juo olutta) sairaanhoitaja- kosmetologi- tai ehkä kaupallisen alan tyttöä jolla on pitkät aaltoilevat hiukset, kauniit kasvot (laulajat ja poonotähdet ovat mielestäsi nättejä naapurintyttöjä).
Ei kannata. Jos sellaisen saat, jonain päivänä kuulet kun hän PIERAISEE ja juttu on sitten siinä.
Onkohan tuo sinun harhakuvitelmaa? Itselläni on alkamassa ohjaus- ja kasvatusalan opiskelut, kun käytännön ihmisenä ei ole tuota lukupäätä. Taustalla on wt-naisen/miehen ammatti kokki, vaikka ulkonäöllisesti ja tavoiltani olen kaukana wt:stä. Toki jonkinlaista yleissivistystä pidän tärkeänä, mutta ei tarvitse välttämättä olla maisteri tai Einstein. En tiedä, onko tulevan alan, jota lähden opiskelemaan, samanlaisia stereotypioita kuin hoitoalan tai kampaaja-alan ihmisistä, mutta minusta on turha saada mitään heikkoa ja avutonta reppanaa. Olen ihan itsenäisesti ajatteleva ja suorasanainen, joka uskaltaa puhua koviakin, mutta samaan aikaan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
1. Ota vastuu omasta elämästä.
2. Hoida pois päihdeongelma.
3. Jos itsetunto rypii pohjamudissa tai olet asshole, mene terapiaan tai hanki muuta apua.
4. Mene kouluun tai töihin.
5. Mene ihmisten joukkoon harjoittelemaan sosiaalista vuorovaikutusta.
6. Tee jotain jännittävää tai muuten mielekästä elämässäsi josta voit olla ylpeä. Ota joku iso tavoite.Jos tuntuu ylivoimaiselta aloita jostain noista. Tajua että saavuttaakseen asioita on pakko mennä epämukavuusalueelle.
1. Vastuu on otettu. Hoidan kaikki asiani itse. Iso omakotitalo on maksettu työtä tekemällä ja rahaa on sijoituksissakin mukavasti.
2. Pitääkö sellainen hankkia, ennen kuin sen voi hoitaa pois?
3. Olen käynyt terapiassa itsetunto-ongelmien vuoksi. Terapeutti sanoi, ettei sellaista enää ole havaittavissa. Olen harvinaisen tervepäinen mies.
4. Eikö yksi työpaikka riitä?
5. On paljon ystäviä ja kuljen tapahtumissa missä tapaa ihmisiä.
6. Minulla on mukavia harrastuksia, missä saa ns. "valmista" aikaan. Olen saanut niistä palkintojakin.
7. Olen normaalipainoinen, 182 pitkä ja olemukseltani siisti.
Ongelmana on se, että naiset elävät +35 vuotiainakin vielä teinityttömäistä elämää. "Miehen pitää olla tumma, tatuoitu ja vähän renttu". Ikäisilläni sinkkunaisilla on lapsia 2-3:lle miehelle, jotka eivät ole ottaneet vastuuta. Ja yhä vain etsitään samanlaista "jännittävää" kaveria, joka todistaisi oikeaksi prinsessaharhat.
Siihen ei tarvita poppaskonsteja. Mulla on kiltti mies.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni itseään kilttinä pitävä mies olettaa, että on OIKEUS saada nainen koska he ovat mielestään niin hyviä tyyppejä. Etenkin jos he ovat kiinnostuneita jostain tietystä naisesta, ja erityisesti jos kyseinen nainen kohtelee heitä ystävällisesti (on esim työ- tai opiskelukaveri tai asiakaspalvelua). Ja jos nainen/naiset eivät ole"kiltistä" miehestä kiinnostuneita, niin se johtuu siitä että naiset ovat paskoja, ja että on naisten VELVOLLISUUS suostua miehille partenereiksi.
Oikeasti kiltti mies taas ymmärtää, että naisillakin on itsemääräämisoikeus, eikä hänellä ole oikeutta kehenkään toiseen henkilöön vaan koska on hyvä tyyppi. Ja että kiinnostus ei läheskään aina ole molemminpuolista, ja joskus kumppanin löytäminen vie pitkään, ja huonolla tuurilla jää kokonaan ilman. Se on tietysti surullista, mutta maailma on epätäydellinen paikka.
Tämä. Tulee kyllä mieleen osaako osa porukasta ollenkaan erottaa sitä onko joku edes hakemassa seuraa, puhumattakaan suhdetta? Tottakai kehen tahansa aloitteen tekijään suhtaudutaan kylmäkiskoisesti jos a) ei ole itse hakemassa suhdetta b) ei halua suhdetta juuri sinun kanssasi. Jokaisella on oikeus seuransa valita tai vaikka olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu, opuskelupaikka, työ, harrastukset noin alkajaisiksi. Toki tuttavuus voi alkaa myös esim netissä, kavereiden kautta, vapaaehtoistoiminnassa, naapuruudesta, yleisötapahtumassa jne jne. Erikoisen huono sattuma jos joka paikassa aina koko elämän ajan naiset suorastaan karttavat eikä edes vahingossa synny minkäänlaista kontaktia. Eikö sinulla ole edes naispuolisia sukulaisia, joiden kautta pääsisit näkemään miten vastakkainen sukupuoli ajattelee? Parisuhteiden nämä eivät tietenkään käy, mutta edes ei-seksuaaliisiin ihmissuhteisiin.
Ehkä elämä sitten vain meni niin. Ainakin terveydestäni voin olla kiitollinen, jos en muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Jos itsetunto rypii pohjamudissa tai olet asshole, mene terapiaan tai hanki muuta apua.
6. Tee jotain jännittävää tai muuten mielekästä elämässäsi josta voit olla ylpeä. Ota joku iso tavoite.Jos tuntuu ylivoimaiselta aloita jostain noista. Tajua että saavuttaakseen asioita on pakko mennä epämukavuusalueelle.
1. Vastuu on otettu. Hoidan kaikki asiani itse. Iso omakotitalo on maksettu työtä tekemällä ja rahaa on sijoituksissakin mukavasti.
3. Olen käynyt terapiassa itsetunto-ongelmien vuoksi. Terapeutti sanoi, ettei sellaista enää ole havaittavissa. Olen harvinaisen tervepäinen mies.
6. Minulla on mukavia harrastuksia, missä saa ns. "valmista" aikaan. Olen saanut niistä palkintojakin.
Ongelmana on se, että naiset elävät +35 vuotiainakin vielä teinityttömäistä elämää. "Miehen pitää olla tumma, tatuoitu ja vähän renttu". Ikäisilläni sinkkunaisilla on lapsia 2-3:lle miehelle, jotka eivät ole ottaneet vastuuta. Ja yhä vain etsitään samanlaista "jännittävää" kaveria, joka todistaisi oikeaksi prinsessaharhat.
Sieltähän se syy alkaa löytyä eli etsit teinityttömäistä (ulkonäöltään) naista, jolla ei vielä tuossa iässä saa olla lasta. Ihan muistutukseksi, että mitä vanhemmaksi tulet, sitä useammilla ikäisilläsi naisilla ehtii niitä lapsia tulla.
Itse en tunne yhtään 30+ naista, joka etsisi "vähän renttua" tai tatuoitua tai edes tummaa miestä, joten aika ihmeellisissä piireissä pyörit. Seuraavaksi luultavasti kerrot, että jos lapsettoman naisen löytäisit, joka sinusta kiinnostuisi ja haluaisi perheen, niin et häntä huolisi koska hän haluaa sinut vasta siinä vaiheessa, kun halu perheen saamiseen on herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aloittaja? Onko ongelma siis, että et pääse treffeille vai että treffien jälkeen naiset eivät halua tavata uudelleen? Vai joku muu? Miten ja mistä etsit treffikumppaneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda koko tuo kiltteys/epäkiltteys -aspekti, koska se on täysin relevantti silloin, kun et vielä edes ole tutustumisvaiheessa. Ongelmasi on, ettei sinuun haluta tutustua, ja olennaista on selvittää syy siihen ja korjata se. Mistä itse ajattelet sen johtuvan? Minulla on omat teoriani mutta kuulisin mielelläni ensin sinun näkemyksesi.
Kyllä minä kuulisin ihan mielelläni sinun teoriasi, itse kun en tosiaan osaa tätä ilmiötä ollenkaan selittää.
Aloin seurustella miehen kanssa, joka oli todella mukava, huomaavainen ja kiltti. Vuoden päivät meni hyvin, mutta sitten tuli se viikonloppu, kun lähdin tyttöporukassa mökille. Liikuimme luonnossa, saunoimme ja valmistimme hyvää ruokaa. Jossain vaiheessa huomasin, että puhelimestani oli loppunut akku. Laitoin puhelimen yöksi lataukseen avaamatta sitä. Aamulla heräsin vessaan ja avasin puhelimen. 21-7.30 välisenä aikana mies oli ehtinyt soittaa noin 20 kertaa, viestejä oli saman verran. Ensin niissä ihmeteltiin, miksi en vastaa, mutta loppupään viesteissä kehotettiin minua tunnin sisällä hakemaan kaikki tavarani miehen luota, koska hänen mielestään olin valehdellut hänelle ja pettänyt häntä. Hän siis oli koko ajan ollut tietoinen, missä olin ja kenen kanssa. Osaltani mukava viikonloppu päättyi siihen, että lähdin aamulla ajamaan takaisin kotiinpäin ja todella hain tavarani. Emme siis asuneet yhdessä, eikä tavaraa ollut kovin paljon. Koko tapahtumaketju lähti siis liikkeelle siitä, että puhelimestani oli loppunut akku. Keräsin kamani ja menin kotiin. Onneksi tuo paljastui ajoissa. Mies olisi tosin halunnut peruuttaa eron ja selitteli asiaa väsymyksellä ja sillä, että oli aiemmin joutunut petetyksi.