Miksi tuotte kersanne leikkimään vieraiden taloyhtiöiden leikkipaikoille?
Miksi tuotte kalastanne vieraiden taloyhtiöiden leikkipaikoille? Jos NicoJasminaJannicanne kävelee vieraan taloyhtiön keinuun, miksi ette sano, että ei ole oman talon leikkipaikka, sinne ei saa mennä, vaan lähellä sijaitsevaan kaupungin/kunnan puistoon. Jotkut ihan tietoisesti tuovat JessiJonnensa pokkana muiden pihoille. Olisiko pokkaa viedä vieraiden omakotitalojen hiekkalaatikolle? Miksi sitten kehtaatte käyttää vieraiden taloyhtiöiden leikkipaikkoja?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiön pihassamme on vain keinut sekä hiekkalaatikko, viereisen talon pihalla taas kiipeilyteline ja liukumäki. Koska lapset tykkäävät liukumäestä, kävelemme naapuripihaan. Eipä ole kukaan koskaan pois ajanut.
Eihän tuossa ole mitään väärää, ne naapuritalon lapset tulee sitten teidän pihaan keinumaan ja hiekkalaatikolle. Se olisi eri juttu, jos olisi vain yksipuolista.
Meidän talon takapihan leikkipaikalla en ole nähnyt ketään juuri koskaan. Mutta sielläpä ei olekaan keinuja, vaan vanha hiekkalaatikko ja liukumäki.
Jos ette halua vieraita taloyhtiön leikkipaikoille, tehkää niistä epämiellyttäviä taiainakin vähemmän houkuttelevia.
Vierailija kirjoitti:
Ketä se ihan oikeasti haittaa, jos joku muksu kiikkuu hetken ”väärässä” kiikussa? Jos piha on tyhjänä eikä häiritse ketään? Minulla ei ole lapsia, joten en leikitä omia lapsiani muiden pihoissa, mutta en ymmärrä tällaista ihme kyyläysmeininkiä. Kenellä on edes aikaa kytätä, milloin lapsi leikkii pihalla ja onko se oman pihan lapsi vai ei? Ihmisillä on ihan liikaa vapaa-aikaa kerta se aikaa menee tuollaiseen. Mä en edes tiedä, ketkä lapsista on saman kerrostalon lapsia ja ketkä ei. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa sellaiseen kyyläykseen.
Koska se on väärin! Etkö ymmärrä suomea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just katoin Stacey Dooleyn dokkarin Tytöt vastaan Isis. Siinä oli Isisin joukko tuhonnut koko kaupungin, tappanu miehet, ottanu naiset ja lapset vangeikseen. Muutama tyttö oli päässyt pakenemaan ja nyt ryhtyivät sotilaiksi, jotta voisivat pelastaa ehkä vielä sukulaisiaan.
Mietippä ap sun ongelmaa verrattuna joidenkin muiden ongelmiin. Onko se niiin hirveetä, jos joku vieras lapsi joskus leikki teidän pihan hiekkalaatikolla!?!
Muistapa itse tuo joka kerta, kun alat valittaa jostain. Pieniä ne sinunkin ongelmat ovat. Minä voin tuoda auton teidän pihalle parkkiin, jos en muuten parkkipaikkaa löydä, eihän se teidän piha siitä kulu.
Sori vaan, mutta etpäs voikkaan..meidän pihassa kun on portti, jonka laitan lukkoon..tänne ei vieraat autot ihan noin vain ajele!
No minäpä jätän sitten autoni siihen portin eteen, voi se siinäkin olla.
Voithan toki kokeilla..tosin siitä saattaa rapsahtaa aika mojovat sakot tai liikenneonnettomuus, koska pihastamme ajetaan suoraan ajotielle!
Oi tätä omakotitalo-asumisen autuutta..itsekkin joskus kerrostalossa asuneena tiedän mistä puhun. Ikinä ei itseäni leikkivät lapset häirinneet, mutta kaltaisesi kyylä-naapurit olivat kauheimpia.
Taidat olla aika kiusankappale naapureillesi ja heippalappujen lähettelijä! Ainakin kommenteistasi päätellen, koska meillekin haluaisit kiusaa tulla tekemään.
Tuskinpa ne lapset tulevat teidän pihalle keinumaan varta vasten sinua härnätäksesi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tasoista juttua olen viimeksi kuullut lappsena, kun oli eri taloja ja leikkipaikkoja ja huudettiin toisille, että tää on meidän hiekkalaatikko ja te ette saa tänne tulla.
Niin, kuluuko se leikkipaikka vieraiden leikkkimisestä vai mikä siinä sua ap närästää, että lapset leikkii leikkipaikalla? Jos ei siis muuten aiheuta häiriötä, tyyliin melua kirosanoilla, paukuta kattilankansia, riko paikkoja?
Ja mistä sä tiedät, kuka milloinkin on vieras leikkipaikalla? Mekin olimme tänään kylässä mun serkulla, ja käytiin siinä leikkipaikalla vierailun lopuksi. Sori siitä.
Kyllä se kuule kuluu, varsinkin kun nämä muualta tulleet kakarat tuppaavat riehumaan ja rikkomaan paikkoja ja jos mamma on mukana ei sekään näihin puutu, koska ei ole oma eikä ikinä tarvitse mitään vaivaa nähdä sen eteen että piha pysyy kauniina ja käyttökelpoisena. Roskatkin jätetään pitkin ja jos hiekkaleluja on jäänyt näkösälle ne rikotaan tai varastetaan. Oman talon perheet kyllä katsovat omiensa (ja heidän itse kutsumiensa vieraiden joiden kohdalla sosiaalinen kontrolli pelaa ihan hyvin eivätkä he minua haittaakaan) perään ja osallistuvat talkoisiin ja kustannuksiin. Näitä on nähty ihan riittävästi että tiedetään kyllä miten tämä homma oikeasti toimii vaikka joku mammapalstalla hymistelisi että ihan nätisti ovat kun käyvät kutsumattomina vieraina toisten yksityisalueella viettämässä aikaa.
Sinulla on todella ikävä käsitys vieraista ihmisistä.
Mutta tämä selittää yhden asian. Kun lapseni oli pieni ja menimme naapuritalon pihalle leikkipaikalle keinumaan, talon ikkuna avautui ja nainen huusi sieltä omalle lapselleen "menepäs kakkaamaan sinne keinuun".
Itsekseni ihmettelin, miksi kukasn haluaa, että oma lapsi kakkaa oman pihan keinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just katoin Stacey Dooleyn dokkarin Tytöt vastaan Isis. Siinä oli Isisin joukko tuhonnut koko kaupungin, tappanu miehet, ottanu naiset ja lapset vangeikseen. Muutama tyttö oli päässyt pakenemaan ja nyt ryhtyivät sotilaiksi, jotta voisivat pelastaa ehkä vielä sukulaisiaan.
Mietippä ap sun ongelmaa verrattuna joidenkin muiden ongelmiin. Onko se niiin hirveetä, jos joku vieras lapsi joskus leikki teidän pihan hiekkalaatikolla!?!
Muistapa itse tuo joka kerta, kun alat valittaa jostain. Pieniä ne sinunkin ongelmat ovat. Minä voin tuoda auton teidän pihalle parkkiin, jos en muuten parkkipaikkaa löydä, eihän se teidän piha siitä kulu.
Sori vaan, mutta etpäs voikkaan..meidän pihassa kun on portti, jonka laitan lukkoon..tänne ei vieraat autot ihan noin vain ajele!
Voithan toki kokeilla..tosin siitä saattaa rapsahtaa aika mojovat sakot tai liikenneonnettomuus, koska pihastamme ajetaan suoraan ajotielle!
Oi tätä omakotitalo-asumisen autuutta..itsekkin joskus kerrostalossa asuneena tiedän mistä puhun. Ikinä ei itseäni leikkivät lapset häirinneet, mutta kaltaisesi kyylä-naapurit olivat kauheimpia.
Taidat olla aika kiusankappale naapureillesi ja heippalappujen lähettelijä! Ainakin kommenteistasi päätellen, koska meillekin haluaisit kiusaa tulla tekemään.
Tuskinpa ne lapset tulevat teidän pihalle keinumaan varta vasten sinua härnätäksesi..
Olen muutaman kerran etsinyt lasten omalle heikkalaatikolle jättämiä hiekkaleluja pitkin lähimetsiä, kun omakotitalojen kullannuput päättivät käydä sotkemassa paikkoja. Samoin lasten hiekkalinnat oli potkittu kumoon. Liukumäki oli sotkettu kuralla. Pitäisitte niitä lapsukaisistanne parempaa huolta. Ai niin, pari esiteiniä tuli meidän pihalle tupakoimaan. Siinä kohtaa kerroin asiasta lasten vanhemmille.
Onneksi koiraa voi paskattaa ja kusettaa omakotitalojen pientareille pihatien viereen. Eihän ne mitään haittaa, tulee vain väriä lumihankeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tasoista juttua olen viimeksi kuullut lappsena, kun oli eri taloja ja leikkipaikkoja ja huudettiin toisille, että tää on meidän hiekkalaatikko ja te ette saa tänne tulla.
Niin, kuluuko se leikkipaikka vieraiden leikkkimisestä vai mikä siinä sua ap närästää, että lapset leikkii leikkipaikalla? Jos ei siis muuten aiheuta häiriötä, tyyliin melua kirosanoilla, paukuta kattilankansia, riko paikkoja?
Ja mistä sä tiedät, kuka milloinkin on vieras leikkipaikalla? Mekin olimme tänään kylässä mun serkulla, ja käytiin siinä leikkipaikalla vierailun lopuksi. Sori siitä.
Kyllä se kuule kuluu, varsinkin kun nämä muualta tulleet kakarat tuppaavat riehumaan ja rikkomaan paikkoja ja jos mamma on mukana ei sekään näihin puutu, koska ei ole oma eikä ikinä tarvitse mitään vaivaa nähdä sen eteen että piha pysyy kauniina ja käyttökelpoisena. Roskatkin jätetään pitkin ja jos hiekkaleluja on jäänyt näkösälle ne rikotaan tai varastetaan. Oman talon perheet kyllä katsovat omiensa (ja heidän itse kutsumiensa vieraiden joiden kohdalla sosiaalinen kontrolli pelaa ihan hyvin eivätkä he minua haittaakaan) perään ja osallistuvat talkoisiin ja kustannuksiin. Näitä on nähty ihan riittävästi että tiedetään kyllä miten tämä homma oikeasti toimii vaikka joku mammapalstalla hymistelisi että ihan nätisti ovat kun käyvät kutsumattomina vieraina toisten yksityisalueella viettämässä aikaa.
Mutta tämä selittää yhden asian. Kun lapseni oli pieni ja menimme naapuritalon pihalle leikkipaikalle keinumaan, talon ikkuna avautui ja nainen huusi sieltä omalle lapselleen "menepäs kakkaamaan sinne keinuun".
Itsekseni ihmettelin, miksi kukasn haluaa, että oma lapsi kakkaa oman pihan keinuun.
Sinulla taitaa olla kuulossa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu pitkällisistä ja karvaista kokemuksista. Näin talvella oman pihan pienet rakentavat innolla lumiukkoja sun muita ja muualta tulevat kakarat käyvät ne rikkomassa silkkaa ilkeyttään. Lumilyhdytkin pitää potkia rikki. Monet pahat mielet on silläkin meidän pihan lapsille saatu. Kyllä täällä oman taloyhtiön lapset tunnistaa ja samoin tunnistaa ne jotka eivät pihalle kuulu, ja hyvin tietää ja näkee kuka sitä vandalismia ja riehumista harrastaa.
No meidän rivarin leikkipaikka on keskellä kompleksia joten harvoin olen nähnyt siellä vieraita lapsia mutta kerran olivat hajottaneet
molemmat keinut. Hoidamme talkootöin ruohonleikkuun ja lehtien haravoimisen ja siistimisen joten aika hullulta tuntuu että joku vaan vaihtelun vuoksi tulisi leikkimään ja sotkemaan. Itse en ikimaailmassa ilkeäisi viedä lapsia vieraan taloyhtiön leikkipaikalle ellei siellä asu lasten kavereita jotka ovat heidät kutsuneet.
Silloin kun asuttiin rivarissa niin minä oikein toivoin että naapuritalojen lapset olisivat tulleet meidän pihalle leikkimään. Oli tosi kurja kun olimme taloyhtiön ainoa lapsiperhe ja ei ollut koskaan seuraa. :(
En vie naapuripihoille, mutta vieraillessa missä vain tutuilla niin tietenkin leikitään lasten kanssa heidän pihallaan eikä lähdetä minnekään kauemmas puistoon vain, jotta tämän pihan lapset eivät joutuisi vuorovaikutuksiin meidän lapsien kanssa.
Ymmärrän jos kiukuttaa, että leikkipaikka sotketaan. Meidänkin taloyhtiössä on perheitä, jotka eivät ollenkaan kerää hiekkaleluja tms vaan isommat lapset voivat kantaa koko lelulaatikon metsään ja pienemmät lapioivat liukumäen täyteen märkää hiekkaa ja kantavat hiekkalaatikkoon roskaa. Piha on todella karmeassa kunnossa aina. Onneksi muutetaan tästä junttilasta pian...
Mutta jos joku käy siististi leikkimässä toisen pihalla vaikka ohi kulkiessaan niin en saisi siitä mitään kohtausta. Ei se varmaan kovin yleistä ole, että tullaan toisten pihoille ja jos on niin omassa pihassa on jotain vikaa eikä haluta viettää siellä päiviä. Tietenkin puistoihin voi mennä, joten erikoista olisi leikkiä pääasiassa naapuripihoilla jos siellä ei ole kavereita.