Miksi tuotte kersanne leikkimään vieraiden taloyhtiöiden leikkipaikoille?
Miksi tuotte kalastanne vieraiden taloyhtiöiden leikkipaikoille? Jos NicoJasminaJannicanne kävelee vieraan taloyhtiön keinuun, miksi ette sano, että ei ole oman talon leikkipaikka, sinne ei saa mennä, vaan lähellä sijaitsevaan kaupungin/kunnan puistoon. Jotkut ihan tietoisesti tuovat JessiJonnensa pokkana muiden pihoille. Olisiko pokkaa viedä vieraiden omakotitalojen hiekkalaatikolle? Miksi sitten kehtaatte käyttää vieraiden taloyhtiöiden leikkipaikkoja?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Jos leikkipaikka ei ole aidattu, saa sinne mennä leikkimään. Koskee siis kerrostalojen ja rivitalojen leikkipaikkoja. Myös näiden pihapiirin läpi saa kävellä.
Sitten se koskee myös kaupungin vuokratontilla olevien omakotitalojen pihojakin. Jos pihalla on trampoliini, niin kuka vaan voi mennä sinne hyppimään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tasoista juttua olen viimeksi kuullut lappsena, kun oli eri taloja ja leikkipaikkoja ja huudettiin toisille, että tää on meidän hiekkalaatikko ja te ette saa tänne tulla.
Niin, kuluuko se leikkipaikka vieraiden leikkkimisestä vai mikä siinä sua ap närästää, että lapset leikkii leikkipaikalla? Jos ei siis muuten aiheuta häiriötä, tyyliin melua kirosanoilla, paukuta kattilankansia, riko paikkoja?
Ja mistä sä tiedät, kuka milloinkin on vieras leikkipaikalla? Mekin olimme tänään kylässä mun serkulla, ja käytiin siinä leikkipaikalla vierailun lopuksi. Sori siitä.
Kuluuko teidän autopaikka siitä, jos säilytän siinä autoani? Ei tietenkään kulu,joten millä oikeudella olet häätämässä siitä pois? tai kuluuko rappukäytävä,jos istuskelen siellä? Ei kulu, joten miksi olet häätämässä porukkaa pois? Kuluuko hissi, jos lapset ajelevat sillä edestakaisin? Ei kulu, joten anna lasten leikkiä!
Vierailija kirjoitti:
Tämän tasoista juttua olen viimeksi kuullut lappsena, kun oli eri taloja ja leikkipaikkoja ja huudettiin toisille, että tää on meidän hiekkalaatikko ja te ette saa tänne tulla.
Niin, kuluuko se leikkipaikka vieraiden leikkkimisestä vai mikä siinä sua ap närästää, että lapset leikkii leikkipaikalla? Jos ei siis muuten aiheuta häiriötä, tyyliin melua kirosanoilla, paukuta kattilankansia, riko paikkoja?
Ja mistä sä tiedät, kuka milloinkin on vieras leikkipaikalla? Mekin olimme tänään kylässä mun serkulla, ja käytiin siinä leikkipaikalla vierailun lopuksi. Sori siitä.
Kyllä ne muualta tulleet lapset jaksoivat hajottaa hiekkalaatikolla olleet hiekkarakennelmat ja heitellä lelut ympäri pihoja. Roskatkin on niin kiva jättää pihalle, kun se ei ole oma. Minä maksan vastikkeessa pihan ylläpidosta myös leikkivälineiden suhteen ja talkoilla niitä hoidetaan. Tervetuloa ensi kesänä leikkaamaan nurmikkoa ja haravoimaan, samalla maalataan myös puukalusteet. Talkoolaisia ei ole koskaan liikaa.
No on sullaki ap ongelma. Eihän missään pihoilla edes leiki lapset enää. Joskus jos muutaman vanhemman näkee jonkun taaperon kanssa hetken.
Ap sun elämä on varmasti todella tyhjää. Mua ainakin ilahduttaa nähdä leikkiviä lapsia.
Miksi leikkipaikkojen keinut ja muut vempeleet joudutaan uusimaan, jos ne eivät kulu leikeissä?
Oon mennyt aidan ylikin kun lyhensi, kerrostalon, En sentään mene omakotitalon pihan poikki
Kun lähdet noin 2 vuotiaan kanssa ulkoilemaan lenkille ja vaikka parin korttelin ympäri rundia, siinä tarvitsee jonkun virikkeellisen ja turvallisen taukopaikan jossain välissä. Mukavaa vaihtelua testailla toista liukumäkeä, kuin aina oman pihan...
Vierailija kirjoitti:
Miksi leikkipaikkojen keinut ja muut vempeleet joudutaan uusimaan, jos ne eivät kulu leikeissä?
Missä tällainen piha sijaitsee, että vieraita lapsia oikein jonoksi asti tulvii leikkimään. Vai miten ne keinut muuten niin kuluvat?
Leikkipuistoissa keinut taatusti kovalla käytöllä, eikä niitäkään uusita kovinkaan usein.
Onko tänne alkaneet jotkut mummot kirjoittelemaan! Jutut sen mukaisia. Keinut kuluu, ei juma!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuule kuluu, varsinkin kun nämä muualta tulleet kakarat tuppaavat riehumaan ja rikkomaan paikkoja ja jos mamma on mukana ei sekään näihin puutu, koska ei ole oma eikä ikinä tarvitse mitään vaivaa nähdä sen eteen että piha pysyy kauniina ja käyttökelpoisena. Roskatkin jätetään pitkin ja jos hiekkaleluja on jäänyt näkösälle ne rikotaan tai varastetaan. Oman talon perheet kyllä katsovat omiensa (ja heidän itse kutsumiensa vieraiden joiden kohdalla sosiaalinen kontrolli pelaa ihan hyvin eivätkä he minua haittaakaan) perään ja osallistuvat talkoisiin ja kustannuksiin. Näitä on nähty ihan riittävästi että tiedetään kyllä miten tämä homma oikeasti toimii vaikka joku mammapalstalla hymistelisi että ihan nätisti ovat kun käyvät kutsumattomina vieraina toisten yksityisalueella viettämässä aikaa.
Sanon niinku eräs nainen sano mulle vuosia sitten että uskovaisten tavara on yhteistä.
Just katoin Stacey Dooleyn dokkarin Tytöt vastaan Isis. Siinä oli Isisin joukko tuhonnut koko kaupungin, tappanu miehet, ottanu naiset ja lapset vangeikseen. Muutama tyttö oli päässyt pakenemaan ja nyt ryhtyivät sotilaiksi, jotta voisivat pelastaa ehkä vielä sukulaisiaan.
Mietippä ap sun ongelmaa verrattuna joidenkin muiden ongelmiin. Onko se niiin hirveetä, jos joku vieras lapsi joskus leikki teidän pihan hiekkalaatikolla!?!
Vierailija kirjoitti:
Just katoin Stacey Dooleyn dokkarin Tytöt vastaan Isis. Siinä oli Isisin joukko tuhonnut koko kaupungin, tappanu miehet, ottanu naiset ja lapset vangeikseen. Muutama tyttö oli päässyt pakenemaan ja nyt ryhtyivät sotilaiksi, jotta voisivat pelastaa ehkä vielä sukulaisiaan.
Mietippä ap sun ongelmaa verrattuna joidenkin muiden ongelmiin. Onko se niiin hirveetä, jos joku vieras lapsi joskus leikki teidän pihan hiekkalaatikolla!?!
Muistapa itse tuo joka kerta, kun alat valittaa jostain. Pieniä ne sinunkin ongelmat ovat. Minä voin tuoda auton teidän pihalle parkkiin, jos en muuten parkkipaikkaa löydä, eihän se teidän piha siitä kulu.
Meidän taloyhtiön pihassamme on vain keinut sekä hiekkalaatikko, viereisen talon pihalla taas kiipeilyteline ja liukumäki. Koska lapset tykkäävät liukumäestä, kävelemme naapuripihaan. Eipä ole kukaan koskaan pois ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa itse tuo joka kerta, kun alat valittaa jostain. Pieniä ne sinunkin ongelmat ovat. Minä voin tuoda auton teidän pihalle parkkiin, jos en muuten parkkipaikkaa löydä, eihän se teidän piha siitä kulu.
Sori vaan, mutta etpäs voikkaan..meidän pihassa kun on portti, jonka laitan lukkoon..tänne ei vieraat autot ihan noin vain ajele!
Vierailija kirjoitti:
Jos leikkipaikka ei ole aidattu, saa sinne mennä leikkimään. Koskee siis kerrostalojen ja rivitalojen leikkipaikkoja. Myös näiden pihapiirin läpi saa kävellä.
Tulepas kokeeksi oikaisemaan taloyhtiömme pihan läpi, siinä käy sinulle huonosti!
Vierailija kirjoitti:
Sanon niinku eräs nainen sano mulle vuosia sitten että uskovaisten tavara on yhteistä.
Ja jatkuu mikä on minun on minun ,mikä on sinun on minun.
aikoinaan