Ääneni saa todennäköisesti SDP
Myös vihreitä voisin ehkä harkita. Vasemmistoliitto ei oikein puhuttele. Persut, keskusta, kokoomus, rkp ja kristilliset ovat täysin mahdoton ajatus. Samoin siniset ja kaikki höpöhöpö pikkupuolueet.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla enemmän miksi äänestäisit Sdp:tä mielummin kuin Vihreitä ja miksi et ole kiinnostunut äänestämään Vasemmistoa? Molemmilla on vahvana ohjelmissaan tärkeä uudistus eli vastikkeeton perustulo.
Kaikki kolme tuota rahaa ovat jakamassa.
Mitään ei tartteis tehdä ja rahaa saa automaatista. Otetaan vaan lisää valtionvelkaa ja kaikki hyvin.
Just tuli ilmi, ettei näilt meidän kunniakansalaisilta uskalleta vaatia mitään, koska ne voi suuttua.
Ja sinä äänestäisit näitä mahdollistajia.
Jo on äly tippunut jonnekin.....ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
No onnea vaan, tunget varmaan pään myös persseeseen??
Vain otettu lääke auttaa
Kieltämässä bensa-autoja! Eivät kyllä saa ääntäni 👍
Vierailija kirjoitti:
Kieltämässä bensa-autoja! Eivät kyllä saa ääntäni 👍
Emma Kari mainitsi jotain polttomoottoriautojen kieltämisestä. Se toki vähän särähti korvaan. SDP ei ole kieltämässä polttomoottoriautoja mutta haluaa lisätä sähkö ja hybridi autojen osuutta. Ei se minusta maailman huonoimmalta tavoitteelta kuulosta.
vastustan porvaria äänestämällä porvaria
Itse äänestän vasemmistoliittoa. Yhdistää SDP:n ja vihreiden parhaat puolet.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla enemmän miksi äänestäisit Sdp:tä mielummin kuin Vihreitä ja miksi et ole kiinnostunut äänestämään Vasemmistoa? Molemmilla on vahvana ohjelmissaan tärkeä uudistus eli vastikkeeton perustulo.
Asiallinen kysymys. Tähän voisi vaikka vastata. Ehkä vaaka kallistuu SDP suuntaan ja syitä on muutamia. Ympäristöasiat ovat minulle tärkeitä mutta eivät ehkä kuitenkaan ihan se ykkösteema. Yksi iso kysymys on tuo vastikkeeton perustulo johon suhtaudun vähän skeptisesti. Vastikkeettomuutta kannattaa vihreät ja vasemmistoliitto. Se vähän tökkii. SDP äänestämistä tukee sekin asia, että SDP on kokoomuksen ohella ainoa varteenotettava pääministeripuolue ja koska kokoomusvetoista hallitusta en missään nimessä halua niin on luontevaa äänestää demareita.
Ap
Kannattaa satsata siihen että SDP on pääministeripuolue. Vaikka muuten kannattaisikin esim. Vihreitä, niin heillä ei kuitenkaan ole pääministeripuolueeksi mahdollisuuksia. Mielestäni tärkeintä on nyt, että Kokoomus ei ole seuraava pääministeripuolue.
Maailman ainoat puhtoiset politiikot ovat Xi Jingping, Donald Trump ja Vladimir Putin. Kaikki muut maat ja politiikat ovat täysin demokraattista ķàmèļìn0pašķàá medialla maustettuna ja řàíśķàťTuna.
Isojen verojen maksajana SDP on minun valintani. Haluan, että verorahani menevät hyvään käyttöön. Olen itse saanut paljon, olen lähtenyt vaatimattomista oloista ja saanut opiksella itselleni hyvän ammatin, jossa olen tehnyt pitkän ja voisinpa jopa sanoa, että menestyneen uran.
En usko hetkeäkään, että porvaripuolueet madaltaisivat minun verojani. Kuulun ylempään keskiluokkaan, mutta en ole mikään isorikas enkä mikään sisäpiiriläinen, jolle pedattaisiin jotain palkintovirkoja tai mahdollisuuksia vetää välistä. Kyllä porvarit aina minun rahoilleni keksisivät käyttöä, jos ei muuta niin sotehimmeleissä, joiden kautta muiluttaa verorahat jonnekin veroparatiisiin.
SDP huolehtii, että veroni menevät sinne minne haluankin: hyvinvointivaltion ylläpitoon. Vanhuksille, lapsille, yksinhuoltajille, sairaille, työttömille, koulutukseen, terveydenhuoltoon. Kaikkeen mikä on tärkeää.
Ajatelkaa te muutin menestyjät nenäänne pidemmälle.
En oikeasti enää ihmettele, miksi tämä maa on tässä jamassa.. Kun katsoo näitä kommentteja.. Yksikään noista ei ole ajamassa teidän asiaanne, vain omia intressejään..
Ap taitaa olla varsin varakas henkilö, kun äänestää SDP:tä, joka kannattaa asioita, jotka tulevat kalliiksi kansalaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli sä lopetat autoilla ajamisen hyvin pian. Ehkäpä sä sitten oletkin niitä harvoja, joilla ei sitä edes ole, tai et tarvitse.
Minulla on kyllä auto. Työmatka yli 30 km niin ei oikein ilman pärjää. Ja en siis tosiaan asu helsingissä.
Ap
mutta olet silti valmis siihen, että kun polttomoottorikielto lyödään lukkoon ja siitä johtuen polttoaineiden hinnat nousee, mitä lähemmäksi rajaa mennään. Onko sinulla rahaa ostaa sähköauto? Monella pienituloisella parin tonnin auton omistavalla ei ole, jos auto hajoaa. Kukas siellä töissä sitten käy kehien ulkopuolella. Taloyhtiöiden pitää tehdä latauspisteet kaikille osakkaille oli autoa tai ei. Kaapeloinnit sähkökeskusten uusinnat ja pihojen pinnat pitää uusia. Niin monien rahat ei riitä. Miksi suomalaiset ampuu aina omaan jalkaan, kun kuitenkin todelliset saatuttajat USA, Kiina ja Intia vaan nauraa partaansa moisille hönöille.
Ei polttomoottoriautojen käyttöä tai myyntiä lopeteta vielä pitkään aikaan. Joskus se varmasti on edessä äänestettiinpä ketä tahansa mutta ei vielä ihan heti. Minulla ei ole varaa eikä halua ostaa sähköautoa ennenkuin niiden hinnat laskevat reilusti. Kysy kymmenen vuoden kuluttua uudelleen niin katsotaan onko vastaus sama. Jossain jutussa taidettiin väläyttää polttomoottoriautojen myynnin lopettamista 2035. En usko, että toteutuu mutta ehkä 2045-50? Aika näyttää. Seuraavalla hallituskaudella on tehtävänä sote ja sotu uudistus joita en kyllä uskalla kokoomuksen/kepun käsiin laskea. Tästä syystä ääni demareille. Silläkin uhalla, että sähköautot joskus yleistyvät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isojen verojen maksajana SDP on minun valintani. Haluan, että verorahani menevät hyvään käyttöön. Olen itse saanut paljon, olen lähtenyt vaatimattomista oloista ja saanut opiksella itselleni hyvän ammatin, jossa olen tehnyt pitkän ja voisinpa jopa sanoa, että menestyneen uran.
En usko hetkeäkään, että porvaripuolueet madaltaisivat minun verojani. Kuulun ylempään keskiluokkaan, mutta en ole mikään isorikas enkä mikään sisäpiiriläinen, jolle pedattaisiin jotain palkintovirkoja tai mahdollisuuksia vetää välistä. Kyllä porvarit aina minun rahoilleni keksisivät käyttöä, jos ei muuta niin sotehimmeleissä, joiden kautta muiluttaa verorahat jonnekin veroparatiisiin.
SDP huolehtii, että veroni menevät sinne minne haluankin: hyvinvointivaltion ylläpitoon. Vanhuksille, lapsille, yksinhuoltajille, sairaille, työttömille, koulutukseen, terveydenhuoltoon. Kaikkeen mikä on tärkeää.
Hyvin kirjoitettu. Kiitos.
Politiikasta on ikävä kyllä tullut pelkkää oman edun tavoittelua. Missä on yhteinen etu?
Itse äänestän SDP:tä, koska sillä on paljon hyviä ehdokkaita, joita näyttäisi kiinnostavan muukin kuin oma mahdollinen sopeutumiseläke tai palkintovirka. Jonkun pitäisi huolehtia tästä maasta kokonaisuutena, ei vain omien intressiensä näkökulmasta.
Kristiina xx kirjoitti:
Ap taitaa olla varsin varakas henkilö, kun äänestää SDP:tä, joka kannattaa asioita, jotka tulevat kalliiksi kansalaisille
En ole. Edustan keskiluokkaa, käyn töissä, ajan autolla ja joskus jopa lomailen.
Ap
Aika suppea käsitys yhteiskunnasta, jos pitää vain jumittaa jossain sähköautoissa. Muutoksen on tultava ennemmin tai myöhemmin, hyvä sitä on miettiä jo etukäteen.
SDP on aina ollut Suomelle hyväksi, kaikki ne parhaat asiat, jotka ovat tehneet meistä hyvän ja turvallisen maan olla ja elää, ovat olleen SDP:n ansiota. Yleensä patamustat porvarit, kuten Kokoomus, ovat vain vastustaneet kaikkea sellaista, joka on ihan tavallisen kansalaisen etu. Kokoomus on minäminä-puolue, SDP on me yhdessä- puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Kiitos.
Vieläkin tämä trolli jaksaa postata viestiä kaikkiin poliittisiin ketjuihin ja vastailla itse siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kiero, vanha puolue.
Ei siis eroa mitenkään muista puolueista?
Pahaenteistä ministeri Mykkänen matkalla italiaan ja kreikkaan