Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei ymmärrä sijoittaa osakkeisiin??!!

Vierailija
26.01.2019 |

..tai asuntoihin? Monet tuttuni ovat jotenkin kateellisia sekä sijoitusasunnoistani että pörssiosakkeista. Ihan kuin tämä olisi joku kohdalleni sattunut onnenkantamoinen. Vaikka kuinka yritän kertoa, että velkarahalla olen ostanut sijoitusasunnon, vakuutta vapautuessa toisen, kolmannen... jne, niin ei ymmärretä että tämä on henkilökohtainen päätös.
Myös pörssiosakekauppa nähdään jonkinlaisena ”etuoikeutena”. Voin kertoa että se on kaikkien mahdollisuus. Minulla ei ole ollut vanhempien apua asiassa vaan sitkeällä säästämisellä olen päässyt päämäärään joka on ollut se, että minulla oli sijoitukseen tarvittava pääoma. Tästäkin kannan riskin itse. Vaikka osakkeen arvo laskisi, osinkotuottoa tulee väkisinkin. Joilla taas uusia osakkeita. Treidaamalla saa nopeaa pääomaa, sekin vaatii tosin pientä vaivaa ja riskin sietoa. Sijoittamalla rikastuu väkisinkin. Mutta tietty siinä kun jotkut tekee arvopaperikauppaa, niin jotkut täyttää toimeentulotukihakemuksen. Itse en viitsisi jälkimmäistä. Ihmettelen aidosti miksi kaikki eivät sijoita

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole osannut sijoittaa vaan olen keskittynyt asuntolainan maksuun sitäkin enemmän. Katsotaan sitten sijoituksia, kun on vara hävitä rahaa. 

Vierailija
182/185 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 20 vuotta sitten todella pienellä, lähes olemattomalla summalla Nokian ja Soneran osakkeisiin ja päiväkauppaa tein myös ihan normaaliduunaritöiden ohella. Nyt on lähes miljoonan euron omaisuus ja velkaa ei ole yhtään. Työttömänä ja opiskelijanakin olen viimeisten 20 vuoden aikana ollut. Nyt opiskelen ja mikään pakko ei ole enää töitä tehdä. Ikää nyt 43.

Tosi samanlainen tarina kuin sinulla. Itse olen 2 vuotta sinua vanhempi. Kuitenkin olen myös menettänyt rahaa. . Minut on pelastanut hyvin hajautettu salkku. Tuuriakin on ollut paljon ja tosiaan tappioita. Eli varoituksena kuitenkin, että perseellenkin voi mennä. Juuri nyt on kurssit tosi alhaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt on alhaalla niinpä niin. Kannattaa pitää moiset salaisuudet omana tietona ja ostaa salkuut täyteen.

Vierailija
184/185 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeissa on osa, aika rytinällä on monet tulleet viime aikoina alas. Eihän sitä ole kiva katsoa kun monta tonnia viikossa tippuu omaisuuden arvo. No kylmästi vaan annan olla siellä, enkä käy kurkkimassa joka päivä. Jos ne joskus taas nousis tai sitten ei.

Vierailija
185/185 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei kiinnosta säästäminen. Ehkä asuntoon säästää, koska jossain on asuttava, mutta se riittää. Ei täältä kukaan osakkeitaan saa mukaansa, kun aika jättää. Lapsille voi jättää asunnon perinnöksi.

Tulevassa sukupuuttovaiheessa tulee pulaa perillisistä. paitsi valtiota. Valtio tunnetusti ryssii kaiken, paitsi suhmurien voittoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan