Miksi nainen ei tee mitään vaikka on korviaan myöten ihastunut?
Kommentit (156)
Naiset on oppineet, ettei miesten perässä pidä juosta.
Tottakai miehet siitä tykkäisivät, että itseään heille tyrkyttää, koska seksi kelpaa heille aina. Tämä on tullut koettua kantapään kautta riittävän usein.
Mutta jos haluaa, että mies haluaa sinut muuhunkin kuin seksiin, kannattaa odottaa että mies itse tekee aloitteen ja ns. jahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihastuneet naiset tekee aloitteita, mutta ne on monesti niin hienovaraisia, ettei tumpelot miehet niitä tajua. Itse olen ollut samanlainen tumpelo ja vieläpä useampaan kertaan.
Juuri näin. Poikani on välillä maininnut, että joku tyttö on tehnyt asiaa kysyäkseen jotain ihan yhdentekevää, tai ilmeistä.
Hei, se oli aloite.
Voin miehen näkökulmasta kertoa omakohtaisia tai sivusta seuranneen kokemuksia naisten tavoista ilmaista asioita. Sanallisesti sitä tapahtuu hyvin harvoin, enemmän se on katsekontaktin hakemista, ympärillä pyörimistä tai vain itsensä tykö tuomista. Toisinaan naiset antavat kyseisiä signaaleja ihan vain tarkistaakseen ovatko kyseisen yksilön silmiin viehättäviä, tämä saattaa tapahtua jopa tiedostamatta (ei tästä kenenkään tarvitse suuttua, se on luonnollista molemmille sukupuolille).
Jos naisen tunnetila menee voimakkaan ihastumisen tai rakastumisen tasolle, toisinaan heille tulee tarve tuoda tunteensa julki, ei niinkään perinteisellä "lähdetkö kahville"-lauseella, vaan ihan suoraan viestillä tai muulla tavoin kertomalla, että on tunteita. Toisinaan puhuvat ihan jopa rakkaudesta tai käyttävät hyvin tunteellisesti ladattuja ilmaisuja. Toisinaan osaavat kyllä olla vähän hienovaraisempia tunteidensa suhteen, mutta tunteista puhuvat kuitenkin. Ja edellämainitussa on se ongelma, jos mies ei koe kyseisiä tuntemuksia naista kohtaan, saattaa esiin nousta jonkunlainen puolustusmekanismi ja/tai vastareaktio, jolloin miehen käytös tapahtuman jälkeen saattaa olla hyvinkin kylmää, kunhan vain tilanteesta pääsee tavalla tai toisella eroon.
Eli lopputulos on se, että joko mies ymmärtää sanattomista vihjeistä ja "on mies" tai saa osakseen jonkunlaisen tunteiden vuodatuksen, johon reagoimalla yhtään väärin aiheuttaa naiseen jonkunlaisia pelkotiloja mahdollisia tulevia aloitteentekoja kohtaan. Nainen ei ole koskaan herkempi, kuin avautuessaan tunteistaan. Hyvät ihmiset, kohdelkaa kaikkia kunnioittavasti, olitte miehiä taikka naisia. Omat tunteet ei ole koskaan väärin, eikä niiden ilmaiseminenkaan muille ole väärin, niissä tilanteissa on molempien osapuolien hyvä muistaa, ettei se loppupeleissä ole välttämättä helppoa kenellekään.
Että saa kaikki riskit miehen otettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miesten kuuluu tehdä aloitteet. Nainen haluaa aina nähdä, minkä verran mies on valmis tekemään naisen vuoksi. Siis onko tosissaan. Se on evoluutiobiologiaa. T. feministi
Feministi ei näe tässä aloite-asiassa mitään epätasa-arvoista.Kuitenkin kaikki muut asiat pitäisi tehdä puoliksi molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee aloitteen jos on kiinnostunut. Naisena aloitteenteko ei kannata, tuloksena korkeintaan panosuhde.
Miehen aloitteella ei voi tulla kuin vakava suhde? Tätä naisen logiikkaa olen aina äimistellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihastuneet naiset tekee aloitteita, mutta ne on monesti niin hienovaraisia, ettei tumpelot miehet niitä tajua. Itse olen ollut samanlainen tumpelo ja vieläpä useampaan kertaan.
Juuri näin. Poikani on välillä maininnut, että joku tyttö on tehnyt asiaa kysyäkseen jotain ihan yhdentekevää, tai ilmeistä.
Hei, se oli aloite.
Ei se mikään aloite ollut. Se oli vain naisten pelkuruutta.
Aloite on sellainen josta ei voi erehtyä, sellainen jossa joutuu ottamaan riskin pakeista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset, kohdelkaa kaikkia kunnioittavasti, olitte miehiä taikka naisia. Omat tunteet ei ole koskaan väärin, eikä niiden ilmaiseminenkaan muille ole väärin, niissä tilanteissa on molempien osapuolien hyvä muistaa, ettei se loppupeleissä ole välttämättä helppoa kenellekään.
Kauniisti sanottu.
Tuli mieleen, kun joskus kauan kauan aikaa sitten olin kirjoittanut eräälle kiinnostavalle nuorukaiselle kirjeen (mikä tietenkin oli kiinnostuksen osoitus, vaikka en siinä mitään tunteita muistaakseni vuodattanutkaan). Vastauksessaan herrasmies oli todennut, että kiitos kirjeestä, mutta olisitpa ollut kuka tahansa muu tyttö! Että näin. Ja vieläkin vähän kirpasee, vaikka on tässä elämää nähty sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, se oli aloite.Ei se mikään aloite ollut. Se oli vain naisten pelkuruutta.
Aloite on sellainen josta ei voi erehtyä, sellainen jossa joutuu ottamaan riskin pakeista.
No hei, eihän sitä heti ensimmäisestä kontaktista tarvitse olla naimisiin menossa. Poika on luultavasti vain vastannut tytön kysymykseen. Hänen olisi kuulunut kysyä jotain yhtä yhdentekevää takaisin ja siitä se olisi sitten lähtenyt, jos niikseen tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset, kohdelkaa kaikkia kunnioittavasti, olitte miehiä taikka naisia. Omat tunteet ei ole koskaan väärin, eikä niiden ilmaiseminenkaan muille ole väärin, niissä tilanteissa on molempien osapuolien hyvä muistaa, ettei se loppupeleissä ole välttämättä helppoa kenellekään.
Kauniisti sanottu.
Tuli mieleen, kun joskus kauan kauan aikaa sitten olin kirjoittanut eräälle kiinnostavalle nuorukaiselle kirjeen (mikä tietenkin oli kiinnostuksen osoitus, vaikka en siinä mitään tunteita muistaakseni vuodattanutkaan). Vastauksessaan herrasmies oli todennut, että kiitos kirjeestä, mutta olisitpa ollut kuka tahansa muu tyttö! Että näin. Ja vieläkin vähän kirpasee, vaikka on tässä elämää nähty sen jälkeen.
Ikävästi sanottu, mutta toisaalta ymmärrän tuota miestä.
Moni mies ei koskaan saa aloitetta, mutta sitten kun kerrankin saa aloitteen niin nainen on takuuvarmasti niin epäviehättävä ja ylipainoinen, että se turhauttaa todella paljon.
Jostain syystä nainen tekee aloitteen vain jos mies on häntä paljon paremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Monta mahdollisuutta.
Oletko varattu?
Oletko joskus antanut ymmärtää ettei kiinnosta? Onko naisella tilaisuutta osoittaa kiinnostusta? Jne.
Ap voisi palata selvittämään tilannetta vähän paremmin. Jos vaikka toinen tai molemmat varattuja, ei ole todellakaan yksinkertainen asia. Tai jos eivät koskaan saa olla kahden?
No, otsikon kysymykeen vastatakseni: en tehnyt aloitetta koska mies oli varattu. Sitten hän tekikin yhtäkkiä vuorostaan aloitteen ja nyt tässä onkin sitten käsillä suht mielenkiintoinen tilanne. Että sillä lailla.
Oletko varma että on kiinnostunut, ettei ole vain viatonta flirttiä? Ehkä ei luota sinuun tarpeeksi ja pelkää pakkeja. Monet miehet retostelevat kaadoillaan, ei halua olla niiden juttujen puheenaiheena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee aloitteen jos on kiinnostunut. Naisena aloitteenteko ei kannata, tuloksena korkeintaan panosuhde.
Miehen aloitteella ei voi tulla kuin vakava suhde? Tätä naisen logiikkaa olen aina äimistellyt.
Ainakin itsellä tämä perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen. Molemmilla kerroilla kun mies on tehnyt aloitteen, lopputuloksena on ollut oikea parisuhde ja kun itse olen tehnyt aloitteen on lopputuloksena ollut joko pakit tai mies on helpon seksin toivossa jaksanut nähdä kerran kaksi. Aloitteen saanut mies ei siis ole ollut kiinnostunut oikeasta parisuhteesta.
Ilmeisesti aloitteellinen nainen ei kuitenkaan ole miesten puheista huolimatta vakavasti otettava vaan vaikuttaa epätoivoiselta/helpolta/kevytkenkäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. En tee mitään, koska tajusin viime syksynä millainen pelimies hän onkaan. Tunsin itseni tyhmäksi silloin, mutta olen myös kiitollinen etten ehtinyt nolaamaan itseäni pahemmin. Vuoden vaihtuessa haaleni loputkin kiinnostuksen rippeet. Onnea miehelle naisten metsästykseen, mutta minua hän ei tule koskaan saamaan.
Auts!
Ihanku tää olis mulle kirjoitettu.
Mistakes were made.
Tein minä, mutta ihastukseni ei halua syventää suhdettamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itsellä tämä perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen. Molemmilla kerroilla kun mies on tehnyt aloitteen, lopputuloksena on ollut oikea parisuhde ja kun itse olen tehnyt aloitteen on lopputuloksena ollut joko pakit tai mies on helpon seksin toivossa jaksanut nähdä kerran kaksi. Aloitteen saanut mies ei siis ole ollut kiinnostunut oikeasta parisuhteesta.
Ilmeisesti aloitteellinen nainen ei kuitenkaan ole miesten puheista huolimatta vakavasti otettava vaan vaikuttaa epätoivoiselta/helpolta/kevytkenkäiseltä.
Huijaat vain itseäsi jos ajattelet noin.
Minä voin kertoa mitä tuossa on oikeasti käynyt.
Sinä itse olet lähestynyt liian hyvätasoisia miehiä joten mitään ei ole niistä syntynyt.
Sinua lähestyneet miehet ovat olleet sinun kanssa samalla tasolla joten niistä syntyi suhde.
Ei ole olemassa mitään naisten "epätoivoisuutta, helppoutta tai kevytkenkäisyyttä" on vain eri tasoja.
Vaikka olisit aloitteellinen tai et olisi aloitteellinen niin se ei muuta sinun omaa tasoasi naisena.
Ei naiset tee aloitteita. Yksikään ei aloita keskustelua tinderissä kun se on miesten hommaa kuulemma. No empä itsekkään kyllä tee kun en jaksa aina miettiä jotain fiksua kun ne tavalliset moit ja heit ei kelpaa.
Osalla naisista lukee Tinderissä profiilissakin, että miksi täällä miehet ei aloita keskusteluja. Niin no pitäisikö silloin itse aloittaa keskustelu?
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanut niin pahasti henkisesti turpaan joltain jota rakastanut aiemmin, että luvannut itselleen ettei ikinä enää.
Miehethän ei voi koskaan kokea mitään vastaavaa, siksi heidän pitää tehdä aloitteet.
Miten niin "pitää"? Ei kenenkään ole pakko tehdä aloitetta. Sitten vain ei homma etene mihinkään. Yleensä noissa aloitteissa molemmat pyrkivät viestimään pienillä asioilla omaa kiinnostustaan ja kartoittamaan toisen mahdollista kiinnostusta. Se sitten vie asiaa pidemmälle, kumpi ensin kokee siihen tarpeeksi tarvetta.
No, mä en tee mitään (tai ole tehnyt tai tee enää), koska ilmeistä, eleistä ja katseista käy selvästi ilmi, että on hyvin ihastunut siskooni. Siinä suurin syy, toinen on se, että kun olen yrittänyt koskettaa, on se joko torjuttu ja /tai siihen ei ole vastattu. Ei tee mieli eikä ole järkeäkään koskettaa jääpatsasta.