Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat lomalla vai menkkojen siirto..mitä tekisit tilanteessani? Tule kertomaan.

Vierailija
26.01.2019 |

Eli parin viikon päästä lähden reissuun viikoksi. On RISKI, että menkkani tulevat juuri sillloin.. ovat vähän epäsäännölliset eli joskus kierto vain 23 päivää, joskus 40 päivää jne.. eli ei voi ennustaa tarkalleen, mutta on mahdollista että ne tulevat matkani aikana.

Noh.. en ole voinut siirtää edellisiä kuukautisia, koska menkat tosiaan on epäsäännölliset joten ei se edellisten menkkojen siirto sinänsä auttaisi mitään, koska silti nämä menkat voisi tulla lomani aikana.

Vaihtoehdot on siis nämä:

1) Otan riskin, että menkat tulevat matkan aikana. Varaan mukaani särkylääkkeitä jotka niukentavat vuotoa mukavasti. Tamponeja mukaan, joiden kanssa tarkoitus uidakin... uimista en aio jättää välistä todellakaan.

2) soitan tk:seen ja saan reseptin keltarauhaspillereihin, joita sitten syön sen koko viikon ajan. Tällöin otan riskin, että ne pillerit voivat aiheuttaa jotain ikävää sivuvaikutusta ja esim. Tiputtelua. Tosin olen joskus kyseistä pilleriä ennenkin käyttänyt toiseen tarkoitukseen eikä mitään muistaakseni tullut. Tiputtelua ei ainakaan tullut.

Lisäksi mulla on pitkä tausta kuukautisongelmien kanssa.. eli on ollut kuukautishäiriöitä ja nyt vihdoin tulee kerran kuussa suunnilleen, ja pelkään tietty että se siirto sotkee taas koko kierron ihan sekaiseksi..? Lisäksi moni sanoo, että sen kuurin jälkeen tulee kauheat menkat.

Mitä ihmettä teen? Mitä sinä tekisit? Kiitos jos joku jaksoi lukea tämän. Mun menkat ei ole pahat, mutta eihän niitä silti lomalleen kyllä haluaisi..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin ehdottomasti. Ja hoitaisin sen jälkeen tuon kierto-ongelman kuntoon, joko hormonikierukalla tai yhdistelmäpillereillä, jos vain muuten sopivat.

Vierailija
2/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tarkoitus harrastaa seksuaalista irstailua lomalla? Kaikki ei tykkää punaisia päin ajelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtäisin ehdottomasti. Ja hoitaisin sen jälkeen tuon kierto-ongelman kuntoon, joko hormonikierukalla tai yhdistelmäpillereillä, jos vain muuten sopivat.

En halua hormoneja kehooni. Eivät sovi enkä voi käyttää niitä Ainoastaan tämä siirtokuuri nyt lyhyenä kuurina poikkeus. Kiitos vastauksesta :)

Ap

Vierailija
4/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolmen viikon Australia-matkalla siirsi, mutta oli huono kokemus. Tuli pikkuvuotoa kuitenkin ja ennen kaikkea en ole koskaan ollut niin kipeä. Ikäänkuin keho ei olisi halunnut suostua siirtoon. Olisi pitänyt kokeilla jo Suomessa, niin en olisi matkaa kivuilla. Tämä on tietty vain yksi kokemus.

Vierailija
5/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi siirtää. Soitan maanantaina reseptiä itselleni. Luulisi puhelimella asian hoituvan. Eiköhän ne menkat sieltä tule kuurin jälkeen sitten saman tien :)

Lisää vastauksia otan kyllä vielä mielelläni vastaan.

Ap

Vierailija
6/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menkkoja pitäisi siirtää loman takia?

Vierailija
7/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kolmen viikon Australia-matkalla siirsi, mutta oli huono kokemus. Tuli pikkuvuotoa kuitenkin ja ennen kaikkea en ole koskaan ollut niin kipeä. Ikäänkuin keho ei olisi halunnut suostua siirtoon. Olisi pitänyt kokeilla jo Suomessa, niin en olisi matkaa kivuilla. Tämä on tietty vain yksi kokemus.

Okei.. voi harmi :/

Kiitos kokemuksestasi. Juuri tuota pelkään, että kuuri aiheuttaisi jotain ongelmaa.

Ap

Vierailija
8/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menkkoja pitäisi siirtää loman takia?

No niin en tiedä... Tietysti jos on tosi runsaat ja kovat kivut (minulla ei ole) niin silloin varsinkin ymmärrän, että moni haluaa siirtää..

Itse tosiaan myös olen semmonen luonnollisuuden ystävä.. hormoneja en halua syödä ja ajatus menkkojen siirtämisestä tuntuu luonnottomalta. Kuitenkin samaan aikaan sitä miettii, haluaako nyt oikeasti vuotaa lomareissulla Missä tarkoitus uida yms.... Hankala juttu. Helpointa jos ne nyt vaan voisi alkaa vielä ennen sitä reissua :D

Ap

Vierailija
9/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin. Ehdottomasti.

Vierailija
10/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirtäisi, luulisi siitä olevan enemmän haittaa kun muutaman päivän kuukautisista. Kuukuppi käyttöön niin et edes tiedä että on kuukautiset

Vierailija
11/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siirtänyt ihan onnistuneesti menkkoja monta kertaa Primolut N pillereillä. Menkat niiden jälkeen on aavistuksen runsaammat ja kivuliaammat, mutta mieluummin niin kuin loma pilalla.

Ja tuolle joka ihmetteli miksi menkkoja pitää siirtää lomalla, niin kaikki ei halua miettiä missä pääsee hygieenisesti suojan vaihtamaan, seksi on kivempaa ilman menkkoja yms.

Vierailija
12/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin siirtämättä ja ottaisin riskin, että menkat ehkä mahdollisesti tulevat sitten reissussa. Jos menkat on kuitenkin ihan siedettävät, eikä mitkään monta päivää toimintakyvyttömänä -tyyppiset, niin mielummin ottaisin riskin niistä, kuin että kroppa menee muuten sekaisin ja siirtopillerit aiheuttavat jotain yllättäviä sivuoireita joihin en sitten olisi varautunut ja matkalla on sen takia kurjaa.

Vierailija
13/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän minäkin siirrä.... Nyt alan kallistumaan siihen. Toki toivon, että ne ehtisi tulla tässä vielä ennen reissua.

Ap

Vierailija
14/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvin samantapaisia ongelmia menkkojen kanssa ja keltarauhashormonista kokemusta. Ekalla kerralla siitä ei tullut ongelmia (söin 6kk), mutta toisella kertaa (söin 3kk) sitten tuli vaikka mitä. Tiputtelua kolme kuukautta, menkat kun ne tuli, oli kivuliaammat kuin ikinä ( ja tosi kivuliaat normaalistikin) joten jouduin makoilemaan kippurassa päivän verran tuskasta uikuttaen eikä kipulääke tehonnut, hienhaju muuttui ihan järkyttävän pistäväksi eikä mikään antiperspirantti pitänyt hikoilua kurissa, iho oireili, samoin vatsa. Tän kokemuksen jälkeen en söisi keltarauhashormonia menkkojen siirtoon vaan ehkä ennemmin antaisin menkkojen tulla jos on tullakseen reissun aikana.

Tää nyt oli varmasti ihan poikkeuksellista ja tuskin sinä näin kovin oireilisit, mutta kerroin vaan siksi, että se ettei ekalla kerralla tullut oireita, ei takaa etteikö seuraavalla kerralla tulisi.

Vierailija
15/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin siirtämättä ja ottaisin riskin, että menkat ehkä mahdollisesti tulevat sitten reissussa. Jos menkat on kuitenkin ihan siedettävät, eikä mitkään monta päivää toimintakyvyttömänä -tyyppiset, niin mielummin ottaisin riskin niistä, kuin että kroppa menee muuten sekaisin ja siirtopillerit aiheuttavat jotain yllättäviä sivuoireita joihin en sitten olisi varautunut ja matkalla on sen takia kurjaa.

Niin no tässä olen myös kanssasi samaa mieltä.. tätä minäkin vähän mietin. Ja tosiaan kun on epäsäännöllinen kierto niin voihan ne alkaa vaikka vasta loman lopulla tai ei edes ole alkamassa koko viikolla... On tämä vaikeaa :D

Ap

Vierailija
16/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi mukaan niin on helppoa ja ehkä se vuoto on vain 2 päivää lopussa tai niukat 2 pv alussa. Hormoni voi sotkea kropan.

Vierailija
17/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla tosiaan olisi ajatuksena olla ihan mekoissakin jne... Epämukava olo jos täytyy koko ajan miettiä "tuleekohan läpi". Toisaalta myös se inhottaa, että vetää jotain hormoneja. Aikoinaan e-pillerit on aiheuttanut mulle tosi järkyttäviä ongelmia ja niiden jälkeen nämä menkkaongelmatkin alkoi. Tämän takia olen nykyään hyvin jyrkästi hormoneja vastaan. Tämä juuri nyt olisi sen viikon vaan niin sitä nyt voi vielä harkita..

Ap

Vierailija
18/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua hormoneja kehooni. Eivät sovi enkä voi käyttää niitä Ainoastaan tämä siirtokuuri nyt lyhyenä kuurina poikkeus. Kiitos vastauksesta :)

Ap

Ihan tiedoksi vaan, että kehossasi on luonnostaankin hormoneja, joten ne eivät ole peikko jota pitää varoa.

Vierailija
19/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin riskin, varsinkin kun todennäköisyyskään ei ole mikään varma. Lisäksi menkat tuskin pilaa koko lomaa, vaikka muutamalle päivälle osuisivatkin. Säästyt myös hormonien sivuvaikutuksilta.

Onko sun menkat kovin runsaat/kivuliaat/pitkäkestoiset? Jos eivät, niin en näe mitään ongelmaa.

Itselläni on järkyttävän runsaat, mutta tosiaan kipuihin otettu burana auttaa myös vuotoa vähentävästi. Kuukuppi on tosi näppärä, mutta ei ehkä kiva kokeilla ekaa kertaa reissussa, kun saattaa vaatia harjottelua ja kuppia ei välttämättä pääse joka paikassa puhdistamaan. Mutta sen avulla mulla vaan 2-3 ekaa vuotopäivää on haastavia, sen jälkeen vuoto helpottaa. Ja kupin kanssa uiminenkin onnistuu hyvin. Jos menkat ei ole kovin runsaat niin kupin kanssa saattavat unohtua kokonaan kun selviää kupin tyhjäämisellä vaan aamuin illoin.. mutta runsaan vuodon kanssa kuppiakin joutuu tyhjäämään parin, kolmen tunnin välein ja ohivuodot on mahdollisia. Silloin reissussa tamponit voi olla kyllä parempi ratkaisu, varsinkin jos ei ole kuppia tottunut käyttämään.

Vierailija
20/39 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli gambiaan meno ja et halua ottaa kakkoseen ?  

sitten pitää siirtää kuukautisia pillereillä, ei vaihtoehtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme