Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitatteko poliisin, jos naapurista kuuluu vihaista huutoa, kirkumista ja kolinaa

Vierailija
26.01.2019 |

Tappelun ääniä, toistuvasti. Toisinaan lapset kirkuvat apua.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädön helpottamiseksi kannattaa soittaa

Vierailija
22/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häädön helpottamiseksi kannattaa soittaa

Onko tappelemisesta automaattisesti tiedossa häätö? Jos kuitenkaan eivät yöaikaan häiritse, vaan tappelevat hiljaisuusajan ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko poliisit? Itse kyllä soittaisin parista syystä: ensinnäkin lasten takia. Toiseksi en sietäisi tuollaista jatkuvasti, vaan yrittäisin saada häädön, jolloin on ihan hyvä että poliisitkin on joutuneet käymään paikalla.

Vierailija
24/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikämpän subunarkeille en kyllä soittaisi, ihan sama mitä apua huutaisivat, hyvä vaan jos teilaisivat toisensa,niin paljon häiriköineet jo taloa

Vierailija
25/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita.

Olen jo niin turtunut nykytilanteeseen, sillä naapurissani on asunut jo pari vuotta "kauhuleffakirkuja". Nainen huutaa suoraa huutoa ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, jutut vain vaihtelevat "kuole, kuole, kuole!!!" ja "auttakaa, tää kuolee/mä kuolen/tjsp" välillä.

Ääni, joka naisesta lähtee, kuulostaa oikeasti siltä kuin kauhuleffassa joltain sahattaisiin raajaa irti. Riehuu ilmeisesti suurimman osan ajasta yksin, sillä alkuaikoina asunnosta kuului myös miesääni, "älä huuda!" "älä lyö!"... Joskus (naisen riehuttua kotona yksin ja miehen tultua myöhemmin kotiin?) myös "mitä sä oot mennyt tekemään?!?!"

Jos joku uusi alkaisi tässä talossa kirkumaan, niin ajattelisin todennäköisesti vain "jaaha, tervetuloa kerhoon..."

Vierailija
26/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko poliisit? Itse kyllä soittaisin parista syystä: ensinnäkin lasten takia. Toiseksi en sietäisi tuollaista jatkuvasti, vaan yrittäisin saada häädön, jolloin on ihan hyvä että poliisitkin on joutuneet käymään paikalla.

En soittanut, kirkuminen ja ryminä rauhoittui jonkin ajan kuluttua. Huomenna uudestaan.

Vierailija
27/58 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olisi pitänyt soittaa ja kadun yhä, että en tehnyt niin. Mutta olin silloin hyvin traumatisoitunut seksuaalisen väkivallan uhri itse ja pelkäsin. Pelkäsin, että riehuva miesnaapuri saa tietää, kuka soitti poliisit, ja käy minun kimppuuni, ja asuin kahdestaan pienen lapsen kanssa. Meteli oli niin kauhea, että kyllä siellä joku nainen (joka kirkui) sai lujaa turpaan. Tuo mies asui yksin, joten en tiedä, mikä satunnainen tuttavuus se oli. Yleensä puutun tilanteisiin, mutta silloin oma traumatisoituminen iski päälle lujaa.

Vierailija
28/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuosia sitten suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa, eikä kukaan koskaan soittanut apua, vaikka väkivalta ja huuto kesti ja toistui. Olisin toivonut jonkun soittavan, jos nyt ei turvallisuuden niin edes aiheutetun häiriön takia. Se, ettei ketään kiinnostanut puuttua, kertoi minulle samaa mitä mieskin tolkutti: oma vikani. Ja oma vikanihan se oli, kun en osannut lähteä.

Vierailija
29/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittele kytille. Usein liityn mukaan bileisiin.

Vierailija
30/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En soittele kytille. Usein liityn mukaan bileisiin.

Soitat olutpäkki viemisinä ovikelloa ja kysyt, saatko vähän aikaa pieksää vaimoa, niin mies voi sillä välin hengähtää?

Vierailija
31/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huudetaan apua, soitan. Yhden kerran olen soittanut. Ensin kävin soittamassa naapurin ovikelloa, mutta kun kukaan ei avannut, soitin häkeen. Naapurin rouva oli yksin kotona ja pudonnut rappusissa. Lonkka murtui eikä päässyt ylös ja soittamaan itse apua.

Vierailija
32/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi tuollaiset kyylänaapurit raivostuttaa! Itsellä on esimerkiksi kohta 3-vuotias lapsi, joka saa öisiä raivokohtauksia. Siis sellaisia, että herää keskellä yötä huutaen, kirkuen ja karjuen aivan täysiä, joskus jopa "apua!!" tai "ei, ei, ei, ei!!!" eikä häneen saa tällöin mitään kontaktia ja rauhoittelut vaan pahentavat huutoa. Ei ole yöllinen kauhukohtaus, vaan ihan hereillä raivoaa. Saattaa myös potkia seinää yms. Kuulostaa varmaan jonkun korvaan siltä, kun lasta pahoinpideltäisiin. Mutta ajatelkaapa hetki ihan rationaalisesti; kuka täysjärkinen ihminen huudattaa lasta tahallaan keskellä yötä, kun on hiljaisuus ja vielä nauttii siitä? Varsinkin, kun ihan rauhassa ollaan nukuttu kymmenestä lähtien? Viime yönä meillä oli jälleen kylässä tällainen raivokohtaus, alkoi puoli kolmelta yöllä ja lapsi rauhoittui puoli neljältä. Kaikkeni yritin rauhoitella ja siirtää huomiota pois, mutta lapsi vain suuttui tästä lisää ja käski minut pois. Lopulta ei auttanut kuin pysytellä lähellä ja katsoa, ettei lapsi satuta itseään. Onneksi kukaan naapuri ei suotta poliisia soittanut! Joskin joku v*ttupäänaapuri teki lasun viime syksynä noista huudoista. Vieläpä sellaisen yön jälkeen, kun lapsella oli enterorokko eli karjui varmasti sitäkin. Älkää pliis sekaantuko kenenkään asioihin, jollette tiedä paremmin. Itse kävin teippaamassa talon aulaan heippa-lapun puhelinnumeroni kera, jossa kerroin näistä kohtauksista kaikkien naapureiden luettavaksi. Lisäksi kirjoitin, että seuraavan kerran, kun jollain huoli herää, niin ottaa suoraan minuun yhteyttä eikä samantien sossuun.

Vierailija
33/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon mukaiseen meteliin en soittaisi. 

Mutta tulikin lisäinformaatioita: soittaisin, jos lapset huutaisivat apua -- tai kuka tahansa huutaisi.

Miksi et soittaisi? Itse oon äärimmäisen kiitollinen niille naapureille jotka soitti poliisit silloin kun ex alkoi riehumaan ja huutamaan ja heittelemään mua ja tavaroita ympäri kämppää. Lopetti luojan kiitos aina jos joku oveen koputti, muutaman kerran oli naapurit ja muutaman kerran poliisit. Sais ihmiset entistä herkemmin puuttua tollasiin asioihin mun mielestä. 

Kuulun niihin temperamentisiin ihmisiin, joiden parisuhteisiin on kuulunut rajutkin riidat huutoineen ja kolisteluineen. 

Siksi en kovin herkkä olisi ilmoittelemaan, ellen tietäisi varmasti asetelman olevan väkivaltainen tai ehdottoman epätasa-arvoinen esim. aikuinen poika ja yksin elävä vanha äiti. 

Tämän viestin saamat alapeukut ihmetyttävät. Ovatko ne sille, että kirjoittaja sanoo, ettei kovin herkästi soita apua? Vai sille, että hän kertoo, että joidenkin parisuhteisiin äänekkäätkin tappelut vain yksinkertaisesti kuuluvat?

Vierailija
34/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voi tuollaiset kyylänaapurit raivostuttaa! Itsellä on esimerkiksi kohta 3-vuotias lapsi, joka saa öisiä raivokohtauksia. Siis sellaisia, että herää keskellä yötä huutaen, kirkuen ja karjuen aivan täysiä, joskus jopa "apua!!" tai "ei, ei, ei, ei!!!" eikä häneen saa tällöin mitään kontaktia ja rauhoittelut vaan pahentavat huutoa. Ei ole yöllinen kauhukohtaus, vaan ihan hereillä raivoaa. Saattaa myös potkia seinää yms. Kuulostaa varmaan jonkun korvaan siltä, kun lasta pahoinpideltäisiin. Mutta ajatelkaapa hetki ihan rationaalisesti; kuka täysjärkinen ihminen huudattaa lasta tahallaan keskellä yötä, kun on hiljaisuus ja vielä nauttii siitä? Varsinkin, kun ihan rauhassa ollaan nukuttu kymmenestä lähtien? Viime yönä meillä oli jälleen kylässä tällainen raivokohtaus, alkoi puoli kolmelta yöllä ja lapsi rauhoittui puoli neljältä. Kaikkeni yritin rauhoitella ja siirtää huomiota pois, mutta lapsi vain suuttui tästä lisää ja käski minut pois. Lopulta ei auttanut kuin pysytellä lähellä ja katsoa, ettei lapsi satuta itseään. Onneksi kukaan naapuri ei suotta poliisia soittanut! Joskin joku v*ttupäänaapuri teki lasun viime syksynä noista huudoista. Vieläpä sellaisen yön jälkeen, kun lapsella oli enterorokko eli karjui varmasti sitäkin. Älkää pliis sekaantuko kenenkään asioihin, jollette tiedä paremmin. Itse kävin teippaamassa talon aulaan heippa-lapun puhelinnumeroni kera, jossa kerroin näistä kohtauksista kaikkien naapureiden luettavaksi. Lisäksi kirjoitin, että seuraavan kerran, kun jollain huoli herää, niin ottaa suoraan minuun yhteyttä eikä samantien sossuun.

Tällä periaatteellahan kuka hyvänsä lapsen hakkaaja ja -rapettaja voisi laittaa ilmoitustaululle lapun, että älkää soitelko hätäkeskukseen vaikka kuuluisi mitä ja vaikka lapset rapussa huutaisivat verissäpäin apua. Parempihan se on edes yrittää auttaa, jos on epäilys siitä, että kaikki ei ole hyvin.

Vierailija
35/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä periaatteellahan kuka hyvänsä lapsen hakkaaja ja -rapettaja voisi laittaa ilmoitustaululle lapun, että älkää soitelko hätäkeskukseen vaikka kuuluisi mitä ja vaikka lapset rapussa huutaisivat verissäpäin apua. Parempihan se on edes yrittää auttaa, jos on epäilys siitä, että kaikki ei ole hyvin.

Niin kuka tässä mistään verestä puhui? Tai että lapsi olisi rappukäytävässä? Kuten kirjotin, kuka herättää lapsensa keskellä yötä huudattamaan tätä? Veikkaan, ettei kukaan. Itsellä on ainakin ollut psyyke täysin hajalla näiden yöllisten huutojen takia ja paskanjäykkänä odottelen kyttiä ovelle, vaikka lukemani mukaan tällaiset kohtaukset lapsilla on suht yleisiä. Sen takia koin, että on parempi selittää, mistä se huuto johtuu. Koskaan en ole lasta hakannut ja kyllä mielelläni nukkuisin itsekin yön putkeen rauhassa kun valvoisin kirkuvan lapsen vierellä. Ei noille kohtauksille kukaan mitään saa. Ei poliisi, ei sossu, ei neuvola, ei päiväkoti, ei perhetyöntekijät. Naapurit voivat toki soitella häkeen niin paljon kun haluavat, mutta ei ne kohtaukset sillä lopu.

Vierailija
36/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka tässä mistään verestä puhui? Tai että lapsi olisi rappukäytävässä? Kuten kirjotin, kuka herättää lapsensa keskellä yötä huudattamaan tätä? Veikkaan, ettei kukaan. Itsellä on ainakin ollut psyyke täysin hajalla näiden yöllisten huutojen takia ja paskanjäykkänä odottelen kyttiä ovelle, vaikka lukemani mukaan tällaiset kohtaukset lapsilla on suht yleisiä. Sen takia koin, että on parempi selittää, mistä se huuto johtuu. Koskaan en ole lasta hakannut ja kyllä mielelläni nukkuisin itsekin yön putkeen rauhassa kun valvoisin kirkuvan lapsen vierellä. Ei noille kohtauksille kukaan mitään saa. Ei poliisi, ei sossu, ei neuvola, ei päiväkoti, ei perhetyöntekijät. Naapurit voivat toki soitella häkeen niin paljon kun haluavat, mutta ei ne kohtaukset sillä lopu.

Tiedän kyllä, millaisia kauhukohtaukset ovat ja olen niistä itsekin kärsinyt sekä lapsena että aikuisiälläkin. Lapun laittaminen rappuun on hyvä juttu, mutta vihoitteleminen naapureille, jotka koettavat vain auttaa, ei ole. Hyvinkin vaikka alkoholistivanhempi voi päättää herättää lapsensa tai kumppaninsa kesken tämän unien ja alkaa väkivaltaiseksi, kun itse sattuu olemaan sopivassa humalan vaiheessa.

Vierailija
37/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille soitettiin. Sitten selvitettiin tilannetta niin oltiin puettu lapsia pihalle. Yleensä hoitoon viedessä tappelun äänet on kovempia.

Sanottiin sitten lapsille että jos ette suostu pukeutumaan kiltisti niin poliisi vie seuraavalla kerralla.

Ovat siitä lähtien pukeneet kiltisti. Toisaalta aika usein pitää muistuttaa. Ainakin poika pistää niin kovaa hanttiin pukemista että löi peilin rikki ja huitoi lattilastalla hyllyjä raivon vallassa. Eivät oikein kunnioita auktoriteettejä. Ovat tulleet isäntään, joka on ihan samalainen. Ei hän sääntöjä noudata ja alkaa aina huutamaan parkkipirkoillekin.

Meidän lapset inhoaa pukeutumista ja tulee aina kuuma talvisin.

Aika kalliiksi tulee tuollaiset ilmotukset veronmaksajille :)

Vierailija
38/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut muutaman kerran poliisit paikalle. Kyse oli jo iäkkäämmästä pariskunnasta jotka tappelivat kännipäissään mies huusi ja kiroili nainen huusi apua. Sitten mies kuoli ja nainen alkoi raittiiksi. Sitä aikaa meni parisen vuotta, kunnes löysi uuden juopon, mutta eivät riidelleet.

Eräänä aamuna nainen oli löytynyt kuolleena sängystään. Kuoli sairauskohtaukseen, jossa viina oli yhtenä tekijänä.

Juttelin monet kerrat naisen kanssa kun hänellä oli raitis kausi ja oli mukavan oloinen ihminen. Tunnusti reilusti alkoholiongelmansa, mutta ei voinut pysyä raittiina kun uusi mies oli alkoholisti.

Vierailija
39/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon mukaiseen meteliin en soittaisi. 

Mutta tulikin lisäinformaatioita: soittaisin, jos lapset huutaisivat apua -- tai kuka tahansa huutaisi.

Miksi et soittaisi? Itse oon äärimmäisen kiitollinen niille naapureille jotka soitti poliisit silloin kun ex alkoi riehumaan ja huutamaan ja heittelemään mua ja tavaroita ympäri kämppää. Lopetti luojan kiitos aina jos joku oveen koputti, muutaman kerran oli naapurit ja muutaman kerran poliisit. Sais ihmiset entistä herkemmin puuttua tollasiin asioihin mun mielestä. 

Kuulun niihin temperamentisiin ihmisiin, joiden parisuhteisiin on kuulunut rajutkin riidat huutoineen ja kolisteluineen. 

Siksi en kovin herkkä olisi ilmoittelemaan, ellen tietäisi varmasti asetelman olevan väkivaltainen tai ehdottoman epätasa-arvoinen esim. aikuinen poika ja yksin elävä vanha äiti. 

Sama täällä. Hyvin pitkään sivuutan tuollaisen ihan elämisen ääninä.

Olette painajaismaisia kerrostalonaapureita. "Temperamentissuudella" selittelette roskasakin melskaamista. Miksi naapureiden pitäisi kuunnella huutamistanne ja kolisteluanne?!

Minä soitin poliisit, kun kyllästyin alakerran pariskunnan viikottaiseen draamailuun, jossa eukko kiljui kuin pistetty sika milloin ambulanssia paikalle, milloin mitäkin. Luuseripariskunta näki ikkunasta, kun maija kaarsi etupihalle ja luikkivat takapihalle karkuun. Poliisit jäivät odottelemaan ja kun pariskunta ei lopulta jaksanut enää keskellä yötä pihalla värjötellä yrittivät huomaamattomasti hiipiä takaisin sisälle. Poliiseille väittivät olevansa juuri tulossa kotiin.

Parin päivän päästä sain kuulla, että olivat edellisestä kämpästään saaneet häädön, kun paikalle oli jatkuvasti jouduttu soittamaan partio. Olin itse siinä vaiheessa jo tekemässä muuttoa pois, mutta ehdin kuitenkin saada alakertaan uudet naapurit eli häädön saivat tuoltakin.

Vierailija
40/58 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun naapureiden pitää kärsiä siitä, että sinun lapsesi on jotenkin poikkeava ja melskaa keskellä yötä? Minä ainakin soittaisin keskellä yötä säännön mukaisesti raivoavasta kersasta ihan jo sen takia, että jouduttaa häätöpäätöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi