Soitatteko poliisin, jos naapurista kuuluu vihaista huutoa, kirkumista ja kolinaa
Tappelun ääniä, toistuvasti. Toisinaan lapset kirkuvat apua.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä ulkkarit, ei maksa vaivaa soittaa.
Tällä kertaa romanit. En ole ennen asunut romanien naapurissa, mutta tuntuu, että heillä tämä on ehkä osa kulttuuria...
Aiemminkin on ollut tappelevia ja apua huutavia naapureita, mutta silloin ihan tavallisia suomalaisia, yleensä nuoria lapsettomia pariskuntia, jotka tappelevat keskenään. Silloinkin sitä on miettinyt, että pitäisi varmaan soittaa apua. Mutta lopulta on tuntunut, että se on vain heidän tapansa hoitaa parisuhdetta, koska molempien osapuolten huuto on kuulunut samalla tavalla.
Se on ihan yks hailee että onko se osa heidän kulttuuria, mutta ei se ole silti hyväksyttävää. Soita äläkä ihmettele.
Otsikon mukaiseen meteliin en soittaisi.
Mutta tulikin lisäinformaatioita: soittaisin, jos lapset huutaisivat apua -- tai kuka tahansa huutaisi.
En oo kuullu mitään jos multa kysytään...
Tietenkin pitää soittaa! Mä soittaisin jo ihan itseni puolesta ettei tarvitse kuunnella mökää, mutta ennen kaikkea pitää poliisien käydä varmistamassa lasten turvallisuus.
Soittaisin jos mies riehuisi tai lapsille huudettaisiin/lapset huutaisi apua.
En muuten. Aika outo perhe jos naisella ei joskus vähän mene hermot ja huutoa/pauketta kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tulikin lisäinformaatioita: soittaisin, jos lapset huutaisivat apua -- tai kuka tahansa huutaisi.
Miksi et soittaisi? Itse oon äärimmäisen kiitollinen niille naapureille jotka soitti poliisit silloin kun ex alkoi riehumaan ja huutamaan ja heittelemään mua ja tavaroita ympäri kämppää. Lopetti luojan kiitos aina jos joku oveen koputti, muutaman kerran oli naapurit ja muutaman kerran poliisit. Sais ihmiset entistä herkemmin puuttua tollasiin asioihin mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Tappelun ääniä, toistuvasti. Toisinaan lapset kirkuvat apua.
Jälkimmäisessä menisin itse koputtamaan oveen samalla kun soittaisin.
Ei kannata soittaa, paitsi silloin kun joku paukuttaa oman kodin ovea vakaana aikomuksena tulla sisään.
Kannattaa Häkeen soittaessaan sanoa, että omistaa aseen ja aikoo käyttää sitä jos ovi rikkoutuu.
Saa poliisit paikalle nopeammin kuin kertomalla vain todellisen tilanteen :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et soittaisi? Itse oon äärimmäisen kiitollinen niille naapureille jotka soitti poliisit silloin kun ex alkoi riehumaan ja huutamaan ja heittelemään mua ja tavaroita ympäri kämppää. Lopetti luojan kiitos aina jos joku oveen koputti, muutaman kerran oli naapurit ja muutaman kerran poliisit. Sais ihmiset entistä herkemmin puuttua tollasiin asioihin mun mielestä.
Kuulun niihin temperamentisiin ihmisiin, joiden parisuhteisiin on kuulunut rajutkin riidat huutoineen ja kolisteluineen.
Siksi en kovin herkkä olisi ilmoittelemaan, ellen tietäisi varmasti asetelman olevan väkivaltainen tai ehdottoman epätasa-arvoinen esim. aikuinen poika ja yksin elävä vanha äiti.
Vierailija kirjoitti:
En muuten. Aika outo perhe jos naisella ei joskus vähän mene hermot ja huutoa/pauketta kuulu.
Minä olen perheestä, jossa isä "piti jöötä", huusi ja jonkin verran kävi käsiksikin sekä äitiin että meihin lapsiin. Siksi itsestäni kuulostaa luonnolliselta, jos naapurista kuuluu miehen huuto ja tavaroiden paiskominen. Kai olen jotenkin traumatisoitunut, kun ajattelen vain, että siellä hyvä isä koettaa saada järjestystä perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun niihin temperamentisiin ihmisiin, joiden parisuhteisiin on kuulunut rajutkin riidat huutoineen ja kolisteluineen.
Siksi en kovin herkkä olisi ilmoittelemaan, ellen tietäisi varmasti asetelman olevan väkivaltainen tai ehdottoman epätasa-arvoinen esim. aikuinen poika ja yksin elävä vanha äiti.
Sama täällä. Hyvin pitkään sivuutan tuollaisen ihan elämisen ääninä.
Olen soittanut. Siinä vaiheessa kun alkoi kuulua isoja tömähdyksiä huudon saattelemana niin soitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen perheestä, jossa isä "piti jöötä", huusi ja jonkin verran kävi käsiksikin sekä äitiin että meihin lapsiin. Siksi itsestäni kuulostaa luonnolliselta, jos naapurista kuuluu miehen huuto ja tavaroiden paiskominen. Kai olen jotenkin traumatisoitunut, kun ajattelen vain, että siellä hyvä isä koettaa saada järjestystä perheeseen.
Minulla sama. Isä ja äiti huusivat kurkku suorana toisilleen, muistaakseni kävivät toisiinsa käsiksi kun olin pieni. Nyt aikuisena ahdistun jos joku vähänkin korottaa ääntänsä/käyttäytyy väkivaltaisesti yms.
Soita ainakin varmuuden vuoksi, ei siitä voi haittaakaan olla - voi olla, että kaikki on hyvin ja siellä on joku perus riita meneillään, mutta huutaminen kovaa ja usein niin että häiritsee naapureita on silti väärin ja saattavat saada jonkun varoituksen ym. tuosta, ehkä sitten tulevaisuudessa olisivat hiljempaa
Häkeä ei kiinnosta. Kerran soitin niin lakoninen heppu valusti minua että päivällä saa kuulua melua!? En häiritse Arvon Korkeuksiaan enää.
Luojan kiitos asun omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Häkeä ei kiinnosta. Kerran soitin niin lakoninen heppu valusti minua että päivällä saa kuulua melua!? En häiritse Arvon Korkeuksiaan enää.
Poliisin tulo paikalle myös kestää niin kauan, että valtaosa riidoista on ehtinyt päättyä jo kauan aikaa sitten.
Jos kyseessä ulkkarit, ei maksa vaivaa soittaa.