Miten löytää uusi suhde, kun on totaaliyksinhuoltaja?
Lapset ovat jo isoja koululaisia, mutta heitä ei vielä voi jättää ilta-aikaan yksin. Omaa aikaa saan lähinnä viikonloppuisin, enkä silloinkaan voi olla paria tuntia pidempään poissa kotoa, ellen saa lapsenvahtia. Miten ihmeessä pystyn aloittamaan seurustelun, kun uutta kumppania ei voi tietenkään heti alkuun esitellä lapsille? Isovanhemmat asuvat kaukana ja pääsevät korkeintaan kerran kuukaudessa avuksi. Käytännössä en siis voi tuoda kotiini ketään vierasta.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei elättää toisten kakaroita.
Minä elätän ja olen elättänyt jo 15 vuotta. Enemmän minä olen isä lapselle, kun biologinen luuseri, joka ei kanna vastuuta missään asiassa, mutta aina se on vttuilemassa kun vien tyttären lätkämatseihin tai uimaan jne. Nyt on se aika, että lasta ei kiinnosta koko isä pätkän vertaa ja sehän on tietenkin mun syyni. Huvittavin tilanne oli, kun se itki elatuksista miksi sen pitää maksaa, kun olemme naimisissa. Sanoin vaimolle sillon, että tee se paperi ettei sen tarvi maksaa niitä elareita, niin ei tarvi kuunnellla.. No vaimo teki ettei tarvi maksaa, niin se alko vttuilee kun sen ei tarvi maksaa. Sanoin sille ettei taida olla oikein mikään hyvä sulle. Luulis olevan iloinen, kun pääsi vastuusta eroon ja kehtaa aukoo päätään kaupan päälle. Tietenkin toivoisin että niiden välit olis paremmat, mutta minkäs tee kun toinen pettää kaikki lupaukset aina ja ei lapsi sitä loputtomiin siedä.
Olet harvinaislaatuisen hyvä mies. Varmasti tyttökin osaa arvostaa sinua.
Mielestäni ihan tavallinen suomalainen mies. Ilmeisesti liikut eri piireissä tai ajatusmaailmasi on vinoutunut, kun pidät tuota jotenkin poikkeavana.
Pidän minäkin erityisen poikkeavana, vaikka tiedän mm. serkkuni tehneen samoin. Oli kyllä siltä serkun naiselta nappiajoitus, sillä serkkuni ei ollut kauaa vapailla markkinoilla eronsa jälkeen. Omalle kohdalleni ei vain ole osunut.
Mä oon huonojen miesten magneetti. En koskaan törmää hyviin miehiin, jotka olisivat vapaita. Ja itse olen niin kiltti, etten osaa viedä miehiä toisilta naisilta.
Ei ap
Eikä ne hyvät varsinaisesti ole edes vietävissä, luulisin. Mä monesti mietin, että ketkä niiden varattujen kelkkaan lähtee? Ajatteleeko ne, että se mies jotenkin muuttuu heidän kanssaan? Muakin on moni varattu lähestynyt, mutta ei se kyllä suurta vaikutusta muhun tee. Ei huvittaisi olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa.
En ap minäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei elättää toisten kakaroita.
Minä elätän ja olen elättänyt jo 15 vuotta. Enemmän minä olen isä lapselle, kun biologinen luuseri, joka ei kanna vastuuta missään asiassa, mutta aina se on vttuilemassa kun vien tyttären lätkämatseihin tai uimaan jne. Nyt on se aika, että lasta ei kiinnosta koko isä pätkän vertaa ja sehän on tietenkin mun syyni. Huvittavin tilanne oli, kun se itki elatuksista miksi sen pitää maksaa, kun olemme naimisissa. Sanoin vaimolle sillon, että tee se paperi ettei sen tarvi maksaa niitä elareita, niin ei tarvi kuunnellla.. No vaimo teki ettei tarvi maksaa, niin se alko vttuilee kun sen ei tarvi maksaa. Sanoin sille ettei taida olla oikein mikään hyvä sulle. Luulis olevan iloinen, kun pääsi vastuusta eroon ja kehtaa aukoo päätään kaupan päälle. Tietenkin toivoisin että niiden välit olis paremmat, mutta minkäs tee kun toinen pettää kaikki lupaukset aina ja ei lapsi sitä loputtomiin siedä.
Olet harvinaislaatuisen hyvä mies. Varmasti tyttökin osaa arvostaa sinua.
Mielestäni ihan tavallinen suomalainen mies. Ilmeisesti liikut eri piireissä tai ajatusmaailmasi on vinoutunut, kun pidät tuota jotenkin poikkeavana.
Pidän minäkin erityisen poikkeavana, vaikka tiedän mm. serkkuni tehneen samoin. Oli kyllä siltä serkun naiselta nappiajoitus, sillä serkkuni ei ollut kauaa vapailla markkinoilla eronsa jälkeen. Omalle kohdalleni ei vain ole osunut.
Mä oon huonojen miesten magneetti. En koskaan törmää hyviin miehiin, jotka olisivat vapaita. Ja itse olen niin kiltti, etten osaa viedä miehiä toisilta naisilta.
Ei ap
Eikä ne hyvät varsinaisesti ole edes vietävissä, luulisin. Mä monesti mietin, että ketkä niiden varattujen kelkkaan lähtee? Ajatteleeko ne, että se mies jotenkin muuttuu heidän kanssaan? Muakin on moni varattu lähestynyt, mutta ei se kyllä suurta vaikutusta muhun tee. Ei huvittaisi olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa.
En ap minäkään
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähön samassa tilanteessa. Olen ajatellut että en halua tuota stressiä itselleni. Ehkä kannattaa odottaa että lapset on ylä-asteiässä ja pärjää itekseenkin joitain hetkiä.
Vähänhän tässä tuppaa ne omat parhaat vuodet menemään ohi mutta minkäs teet.
Lapseni ovat kohta yläasteikäisiä, joten asia tulee helpottumaan lähivuosien aikana. Ei voi vaan sille mitään, että kaipaan aikuista seuraa ja läheisyyttä. ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on ilmeisesti sitä hienoa sukukuntaa, joka tekee kersoja useiden miesten kanssa.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähön samassa tilanteessa. Olen ajatellut että en halua tuota stressiä itselleni. Ehkä kannattaa odottaa että lapset on ylä-asteiässä ja pärjää itekseenkin joitain hetkiä.
Vähänhän tässä tuppaa ne omat parhaat vuodet menemään ohi mutta minkäs teet.Lapseni ovat kohta yläasteikäisiä, joten asia tulee helpottumaan lähivuosien aikana. Ei voi vaan sille mitään, että kaipaan aikuista seuraa ja läheisyyttä. ap
Ovatko lapset koskaan yökylässä kaverin luona tai sukulaisen mökillä kesällä tms? Jos tunnet jonkun toisen yh:n voisitte sopia vuoronperään vuoroviikoista, että lapset ovat kylässä jommankumman luona. Saisi vapaaillan edes esim klo 6-22, niin siinä ehtii vaikka mitä treffejä.
Minäkään en etsinyt oikeaa suhdetta tai kotileikkejä. Kun tapasin sen unelmieni miehen baarissa, sanoin etsiväni vain irtosuhdetta. Kun aloimme tapailla, sanoin haluavani siitä vain seksisuhteen ja oikeasti ajattelinkin niin ainakin vuoden ajan. Se mies rakastui ensimmäisenä ja hän jotenkin se suhde pikkkuhiljaa vakavoitui. Minulla on siis sama kokemus, että juuri miehet eivät halua pelkkää seksiä, vaan he haluavat yhteisasumista ja sitoutumista.
Lapsella oli alussa vaikea hyväksyä, että elämääni tuli toinen tärkeä ihminen. Mehän olimme aina olleet vain kaksistaan. Olin kuitenkin lukenut Sinkkosen kirjoja, että ei ole hyvä, jos äiti ns tyydyttää kaikki ihmissuhdetarpeensa lapsen kautta. Eli se haittaa lapsen kehitystä, että joutuu täyttämään sellaisia tarpeita, lapsen pitää saada olla vain lapsi. Eli että on todellisuudessa ehdottoman tervettä lapsenkin kannalta, että äidillä on omia aikuisia miessuhteita. Pidin sen mielessä niinä hetkinä, kun oli vähän vaikeaa alkuvaiheen sopeutumisessa uuden ihmisen muuttaessa kotiin. Lapsen pitää kokea olevansa tärkeä ja rakastettu, mutta ei universumin keskipiste ja äidin ainoa elämänsisältö ihmissuhteissa.
Anna lastesi kasvaa rauhassa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. (Tai luultavasti jonkun miehen exä, joka ei halua lastensa elämään äitipuolta...)
Varsinkin lastenpsykuatri Jar Sinkkonen on kirjoittanut paljon kirjoja yh-äitien pojista. Heidän suurin kehitysriskinsä kasvuvaiheessa on se, jos äiti omistautuu liikaa pojalleen ja poika joutuu vastuuseen sellaisista emotionaalisista tarpeista, jotka kuuluisivat aikuiselle miehelle. Eli että lapsen tasapainoista kasvua tukee se, että äidillä on oma rakkaus- ja seksuaslielämä ja lapsi saa elää vain lapsen roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin annankin. Ei se poissulje sitä, etteikö äidillä voisi olla samalla parisuhteessa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. (Tai luultavasti jonkun miehen exä, joka ei halua lastensa elämään äitipuolta...)
Varsinkin lastenpsykuatri Jar Sinkkonen on kirjoittanut paljon kirjoja yh-äitien pojista. Heidän suurin kehitysriskinsä kasvuvaiheessa on se, jos äiti omistautuu liikaa pojalleen ja poika joutuu vastuuseen sellaisista emotionaalisista tarpeista, jotka kuuluisivat aikuiselle miehelle. Eli että lapsen tasapainoista kasvua tukee se, että äidillä on oma rakkaus- ja seksuaslielämä ja lapsi saa elää vain lapsen roolissa.
Jari Sinkkonen on roskamaakari. Narsisti joka ei ole omia lapsiaan kasvattanut kuin välillä kotiin karjumaan piipahtaen.
Yläkoululaiset ja lukiolaiset kaipaavat vanhempaansa enemmän kuin pienemmät lapset. Äidin pitää olla silloin henkisesti läsnä ja aikuinen ja antaa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jari Sinkkonen on roskamaakari. Narsisti joka ei ole omia lapsiaan kasvattanut kuin välillä kotiin karjumaan piipahtaen.
Yläkoululaiset ja lukiolaiset kaipaavat vanhempaansa enemmän kuin pienemmät lapset. Äidin pitää olla silloin henkisesti läsnä ja aikuinen ja antaa aikaansa.
Toisin sanoen sinusta ainostaan totasli-yh-äiti on hyvä kasvattaja, koska hän ainoana voi olla 100% läsnä lapselle ja antaa lapselle 100% aikaansa? Naimisissa tai avoliitossa oleva ydinperheenäitihän ei pysty siihen. Hän nimittäin joutuu oletettavasti huomioimaan joskus myös miehensä. Kiinnostava väite sinulla tuossa.
Missä ap asuu? Ikä ym?
Voidaan mennä vaikka hoploppiin, otan oman mukulan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti voi antaa aikaansa ja olla läsnä lapsilleen, vaikka seurusteleekin. Ihan samalla tavalla kuin perusperheessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti voi antaa aikaansa ja olla läsnä lapsilleen, vaikka seurusteleekin. Ihan samalla tavalla kuin perusperheessäkin.
Täysin eri asia.
M kirjoitti:
Missä ap asuu? Ikä ym?
Voidaan mennä vaikka hoploppiin, otan oman mukulan mukaan.
Lapseni eivät ole enää hoplop-iässä ja toivon, että tulevalla kumppanillakin on jo sen iän ohittaneet lapset. En enää jaksa 'aloittaa alusta'. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia.
Millä tavalla eri asia?
Ydinperheessä lapset eivät ole kokeneet kertaalleen eron mylleryystä, isän menetystä eikä sitä uutta isukkia ja äidin uutta teini-ikää.
He elävät isänsä kanssa. Vakaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia.
Millä tavalla eri asia?
Se perheen mies on heidän isänsä. Ei äidin uusin.
Eikä heillä ole eroa takana. Isän menetystä.
Ja elämä on vakaata. Ei tuollaista kaoottista ja hallitsematonta.
Vierailija kirjoitti:
Ydinperheessä lapset eivät ole kokeneet kertaalleen eron mylleryystä, isän menetystä eikä sitä uutta isukkia ja äidin uutta teini-ikää.
He elävät isänsä kanssa. Vakaasti.
Lapsille voi tehdä hyvää saada (kunnollisen) miehen malli ja nähdä, miten hyvä parisuhde toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia.
Millä tavalla eri asia?
Se perheen mies on heidän isänsä. Ei äidin uusin.
Eikä heillä ole eroa takana. Isän menetystä.
Ja elämä on vakaata. Ei tuollaista kaoottista ja hallitsematonta.
Monessa ydinperheessä elämä on kaoottista ja hallitsematonta. Oli omassa lapsuudessanikin. Vasta, kun äitini löysi uuden miehen, niin elämä rauhoittui ja siitä tuli hyvää. Äidin uusi mies on nykyään maailman paras pappa omille lapsilleni. Omasta isästäni siihen ei ole.
Ei ap