Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ja mitä "varastat" työpaikaltasi/työnantajaltasi?

Vierailija
24.01.2019 |

Minä "lainaan" silloin tällöin kirjekuoren.

Ja tulostan mm. matkalippujani ym. papereita, koska printteristäni on loppunut muste ja paperi enkä muista niitä ikinä ostaa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työpaikassani en varastanut mitään, mutta käytin kyllä työaikaa omiin puuhiin ja laiskotteluun. Syynä yksinkertaisesti se, että työtehtävät eivät vaatineet läheskään kokoaikaista huhkimista, vaan ne sai tehtyä paljon nopeammin. Sen sijaan työpaikalla oleskelua vaaditiin kellokorttipohjaisesti palkanmaksun edellytyksenä. Havaintojeni mukaan tämä oli melko yleinen tapa. Hyvin harvalla oli niin haastavia hommia tai olivat niin kyvyttömiä, että töitä ei poikkeustilanteita lukuunottamatta olisi saatu tehtyä vajaalla panoksella. Jotkut toki tekivät sitten oma-aloitteisesti kaikenlaista ekstraa omaksi ilokseen tai pyrkyröidäkseen. 

Itse asiassa huomaan tekeväni samaa nytkin, kun työaikana tätä kirjoitan. :)

Vierailija
62/64 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni varasta yhtään mitään :O !! Mutta toisinaan toki haen keittiöltä karkkeja (olen laitoksessa töissä). Esim. yhden tikkarin tai marianne-karkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen printtaillut töissä ja käyttänyt työaikaa omiin asioihini. Niistä en pode huonoa omatuntoa, koska teen vastavuoroisesti työasioita omalla ajallani, enkä vaivaudu laskuttamaan firmalta omia pienempiä kulujani. Työnantajani ja minä varastamme toisiltamme suunnilleen yhtä paljon.

Enemmän voi paheksua, että minulla on v. 2007 päättyneestä työpaikasta peräisin oleva läppäri, nykyisin tietysti arvoton vaikka toimii yhä. Ennen määräaikaisen työsuhteen loppumista kysyin kenelle se pitää palauttaa, johon lähiesimies totesi, ettei kukaan kaipaa vanhenevaa konetta. Minulla oli sille käyttöä vielä vielä pari vuotta. Olen kyllä miettinyt, ettei sen aikainen, nyt jo edesmennyt esimieheni oikeastaan olisi voinut konetta noin vain minulle antaa. En ole vieläkään tohtinut konetta hävittää siltä varalta, että joku kyselee sen perään. 

Miten tuo on sinun ongelmasi vaikka esimies tekisi virheen? Eihän se sinun vastuullasi silloin voi olla ja todennäköisesti esimies on ollut ihan oikeassa.

En voi mitenkään todistaa, että olen saanut luvan koneen pitämiselle. En myöskään tiedä, onko esimieheni ilmoittanut koneen poistamisesta IT-osastolle. Kyseessä oli sen verran iso firma, ettei tämän tyyppiset asiat yleensä hoidu suullisella ilmoituksella vaan edellyttävät paperityötä. 

Huoh, ja ajattelit nyt loppuikäsi vartioida sitä romua jos joku vaikka sattuu kyselemään? Ihan oikeasti, ei sitä kukaan enää kysy. Ymmärrän jos vuoden verran panttaa, mutta jos nyt vielä vuoden jälkeen tai varsinkin esimiehen kuoleman jälkeen joku jotain kysyisi niin itse kuittaisin asian sanomalla ”en tiedä, palautin eaimiehelleni työn päätyttyä.” Piste.

No joo, täytyy myöntää ettei siinä ole kauheasti järkeä. Minua on vain kaivellut, kun en muista kuittasinko koneen vastaanotetuksi silloin kun aloitin työt, eli onko jossain lappu josta edelleen näkee että en ole palauttanut. Avainten kanssa oltiin tarkempia ja niiden palautus kuitattiin. 

Vierailija
64/64 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään päin vastoin annan työnantajalleni ilmaista ylityöaikaa. Meillä on max liukuma + saldo 40 h. Monena päivänä kellokorttikone näyttää +41 tai 42 tai jopa 43 h kun lähden töistä. Seuraavana aamuna kun tulen töihin ovat nuo yli 40 h tunnit pyyhkiytyneet pois ja saldo näyttää 40 h. Viikossa teen työnantajalleni noin 4-7 h ilmaista työtä. Tyhmää mutta pidän työstäni ja hommat vaan pitää hoitaa. Ja teen projektinhoitohommia joten en ole missään liukuhihnalla tai konepajalla sorvin ääressä vaan toimistohommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan