Kuinka paljon ja mitä "varastat" työpaikaltasi/työnantajaltasi?
Minä "lainaan" silloin tällöin kirjekuoren.
Ja tulostan mm. matkalippujani ym. papereita, koska printteristäni on loppunut muste ja paperi enkä muista niitä ikinä ostaa.
Kommentit (64)
Tulostan omia juttujani, juuri matkalippuja ja jotain allekirjoitettavia papereita. Olen myös yhden yhdistyksen sihteeri, tulostan kuukausittaisen kokouksen pöytäkirjan töissä. Äkkiseltään laskien kyllä siitä vuodessa tulee varmaan 50 - 100 sivua. En vain ole katsonut järkeväksi hankkia omaa tulostinta kun mausteet kuivuvat heti jos ei säännöllisesti käytä.
Minulla on työn puolesta kannettava kone ja siinä nettiyhteys. En surffaile tai käy vauvapalstalla koneella, mutta pankkiasiat ja muut viralliset jutut hoidan sillä, omalla ajalla tosin. Ohjeissa kuitenkin lukee, että konetta ei saa käyttää yksityisasioihin. Kone tarkistetaan ict:n toimesta säännöllisesti mutta ei sieltä ole mitään huomautusta tullut vaikka varmasti näkevät millä sivuilla olen käynyt.
Työpaikan kuulakärkikynän ovat todella hyviä, tietoisesti en niitä ole kotiin tuonut, mutta kyllä niitä täällä vaan on.
Asiakaslahjoiksi tarkoitettuja heijastimia, avaimenperiä, kasseja tms. on myös kotiin kertynyt useampia, tosin niitä saa ottaa mutta ei nyt ehkä viittä kassia kuitenkaan...
En ymmärrä rahan enkä isojen, maksullistenpalveluiden varastamista.
Muutama tuloste per vuosi, kynä, kirjekuori ja turha aika ovat melko pientä em. asioihin.
Tiedän ihmisiä, jotka ovat varastaneet työpaikastaan ruokaa, karkkeja, botoxia, hirveällä hinnala myytäviä kauneustuotteita...
Sanattomaksi vetää.... Toivottavasti jäätte kiinni.
Firman asiakaslahjuksia on tarttunut hiaan. Joskus firma oli teettänyt ison kasan lahjoja, jossa oli mukana kaksi euron kolikkoa. Aika kasan noita kannoin varastosta roskiin, hieman kevennettynä. Muutama konttorituoli oli myös varastossa niin orvon näköisiä, että ne piti kyyditä kotiin. Konttorin muutoissa heitetään aina hirmuiset kasat tavaraa ihan suorilla roskiin, joten siihen verrattuna nämä omat kierrätykset on todella pientä.
Toimisto- ja tietokonetarvikkeita kuten kyniä, kirjekuoria, postimerkkejä, lehtiöitä, kaapeleita, adaptereita ja USB-muistitikkuja. En pölli mitenkään pöllimisen ilosta, vain ainostaan tarpeeseen.
Ajassa en ole päässyt varastamaan enää pitkään aikaan kun minulla ei ole tuntipalkkaa ja muutenkin aivan liikaa töitä. Jos jättää niitä tekemättä niin joskus ne kuitenkin on pakko hoitaa joten ei hyötyä siitä.
Normaalia toimistotavaraa varastosta tulee jonkun verran kotiin, kyniä, lehtiöitä, muistilappuja, klemmareita ym. tarpeellista mitä sattuu jäämään laukkuun. Tulosteet tulee tehtyä töissä, itsellä ei edes ole tulostinta. Joskus jos kotona on vessapaperi loppu niin saattaa työpaikan vessasta lähteä rulla mukaan kotia lähtiessä.
Aikaisemmin ennen leasing-laitteiden aikaa kun tuli esim. uudet tietokoneet ja näytöt ym. niin vanhat jäi aluksi huoneeseen rinnalle käyttöön ja varalle ja jossain vaiheessa ne vaan siirtyivät vahingossa kotiin. Kukaan ei koskaan kysellyt niiden perään enää. Nyt leasing koneet niin tämä ei onnistu enää.
Toimistokalusteita kun on uusittu ja vanhoja heitetty pois niin niitäkin tullut muutamia kotiin, vaikka muutenhan ne olisi roskiin mennyt eli sitä ei voi laskea.
Olen kaksi kertaa kuuden vuoden aikana tulostanut konserttilipun työpaikan tulostimella. :( Omatunto painaa.
Vessapaperia ja teippiä lähinnä. Toki kaikkea muutakin tarpeellista jos saumaa on. Pahus kun käteistä rahaa liikkuu nykyään onnettoman vähän. Jotenkin sitä pitää koittaa hyötyä työstäkin äläkä tuu sanomaan että palkan pitäisi riittää. Riittäisi jos saisi miljoonan vuodessa. Sitten ottaisin loparit.
Pyrin aina käymään töissä palkallisella kakalla, ylimääräisellä tauolla. eli varastan aikaa.
Käyttänyt työpaikan printteriä, sitä tosin näyttää käyttävän joka työkaveri omiin tulosteisiin silloin tällöin niin en näe pahana...
Kerran otin yhden ihmesienen töistä matkaani, vastaavia on siivousvarasto täynnä ja tarvitsin omaan muuttosiivoukseen. :')
Aa, ja yksi suklaapatukka, jouduin ylitöihin ja energiat oli tosi alhaalla. En koe huonoa omaatuntoa, se oli yksi kerta.
Yhtä tiettyä elintarviketta noin pari kertaa vuodessa. Hinta olisi kaupasta ostaessa noin. 15e. Oikeutan tekoni sillä, että muuten se raaka-aine menisi jätteeksi.. Linjastolta moni meillä töissä nappaa ruokaa tauolle, mikä on ehdottomasti kielletty. Sen sijaan virheellisen pakkauksen tai alipainoisen tuotteen syöminen on sallittua. Itse en syö kumpiakaan, kun ei enää samat sapuskat nappaa vuodesta toiseen.
Nuorempana varastin vessapaperia silloisesta työpaikasta, kun rahat oli koko ajan tiukilla velkoja maksaessa. Joskus otin myös tyhjiä pulloja tai ketsuppia kaapista.
Vuosia sitten vessapaperia, laukkuun vain :D
Kyniä joskus kulkeutunut vahingossa mukana ja tulostinta saatan käyttää omiin tarpeisiinikin, tietääkseni se on ihan ok.
Aikaa minäkin, kyseessä toimistotyö. Välillä 8 tunnista saatan istua puolet toimettomana selailemassa nettiä koska tekemistä ei vain ole. En ymmärrä miksi tuosta 8 tunnin leimasta täytyy pitää kiinni, toisina päivinä on töitä vaikka iltaan asti ja joskus taas tietää että tänään hommat seisovat. Olisipa hyväksyttävämpää tässä tilanteessa vain ottaa kamppeet ja lähteä vapaalle sen sijaan että yrittää esittää kauhean kiireistä koneen ääressä vaikka todellisuudessa lueskelee iltasanomien otsikoita.
Olen töissä myymälässä. Tunnustan, että välillä otan työnantajan taukotiloihin tuomasta konvehtikulhosta pari karkkia taskuun, kun lähden kotiin, vaikka se näyttäisikin siltä, että iltavuorolaisille ei riitä enää.
Muutoin yksittäiset post-it-laput ovat varmaan suurin, mitä olen mukaan ottanut kotiin. Meillä ei oikeastaan saa ottaa mitään itselleen, ei edes roskiin heitettyä myyntikelvotonta tavaraa. Se on toisaalta järjetöntä, mutta toisaalta ehkä sen ymmärtää, kun miettii, että joku työntekijä voisi rikkoa tavaraa saadakseen sen sitten ilmaiseksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sanattomaksi vetää.... Toivottavasti jäätte kiinni.
Mene muualle jeesustelemaan!
Tulostelen matkalippuja tms. ja skannailen omia papereita. Tämä on tosin sallittu työnantajan toimesta.
Joskus laukussa kulkeutunut kotiin kyniä/muistioita varsinkin työmatkojen jälkeen. En nyt ole erityisesti kokenut sydämen asiaksi palauttaa, vaikka väärinhän tämäkin on.
Olen printtaillut töissä ja käyttänyt työaikaa omiin asioihini. Niistä en pode huonoa omatuntoa, koska teen vastavuoroisesti työasioita omalla ajallani, enkä vaivaudu laskuttamaan firmalta omia pienempiä kulujani. Työnantajani ja minä varastamme toisiltamme suunnilleen yhtä paljon.
Enemmän voi paheksua, että minulla on v. 2007 päättyneestä työpaikasta peräisin oleva läppäri, nykyisin tietysti arvoton vaikka toimii yhä. Ennen määräaikaisen työsuhteen loppumista kysyin kenelle se pitää palauttaa, johon lähiesimies totesi, ettei kukaan kaipaa vanhenevaa konetta. Minulla oli sille käyttöä vielä vielä pari vuotta. Olen kyllä miettinyt, ettei sen aikainen, nyt jo edesmennyt esimieheni oikeastaan olisi voinut konetta noin vain minulle antaa. En ole vieläkään tohtinut konetta hävittää siltä varalta, että joku kyselee sen perään.
Käytän työnantajan omistamaa läppäriä omiin juttuihin ja myös tulostinta silloin tällöin.