Tapailumies polttaa säännöllisesti pilveä, miten suhtautua?
Mies on sitä mieltä, että kannabis on "lääke" eikä se siten haittaa pidemmässäkään käytössä. Itse olen eri mieltä. Minusta päivittäinen tarve päihdyttää itsensä on epänormaalia ja uskon tutkimustuloksiin, joissa kannabiksen pitkäaikainen käyttö passivoi ihmistä ja etäännyttää reaalimaailmasta.
Miten on, onko jollakin asiasta parempaa tietoa? Olen itse tavoitteellinen, 30+ nainen ja mies 40+. Miehen elämä tuntuu olevan tällä hetkellä muutenkin vähän sekaisin enkä halua itselleni hoivaajan roolia. Kuulemma pilvi auttaa keskittymään töihin jne.
Onko jollakin elämässään pärjäävä, älykäs ja tasapainoinen mies, joka silti kokee jokailtaiseksi tarpeeksi käyttää kannabista ja vielä väittää sen olevan terveellistä?
Kommentit (181)
JSSAP - Jätä Se Sika Ansaitset Parempaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei fiksu ja järkevä aikuinen käytä päihteitä päivittäin
Lukematon määrä ihmisiä käyttää päivittäin lääkkeitä, joita voi käyttää myös päihteinä.
Valitettavasti. Se on sit eri asia käyttääkö niitä tyhmyyttään vai ihan olemassa olevan sairauden hoitamiseen.
Saa kutsua kukkahattutädiksi, mutta ihan samalla tapaa se viiniä päivittäin tissutteleva perheenäiti, pilveä päivittäin pössyttelevä hippi kuin rauhoittavia väärinkäyttävä uraohjus ovat kaikki päihdeongelmaisia minun silmissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttelijoita on ihan joka yhteiskuntaluokassa ja aikalailla kaikissa ammateissa. Miettikääpä asiaa koko maailman mittakaavassa, niin saatte perspektiiviä siihen omaan kuplautuneeseen ajatteluun.
Jep! Ties kuinka moni on vaahdonnut minun nenän edessä, ettei tunne eikä halua tuntea ketään pilven polttelijaa. Silti kovasti kysellään avuksi ja seuraksi :D Ei tällaisia asioita laukovat ihmiset yleensä ole terävimmästä päästä, näin omana havaintona sanoen.
Jos se on teistä niin normaalia, niin miksi ette puhu siitä rehellisesti ääneen? Kas kun ette kehtaa. Sanotte, että "nipottajat" eivät enää olisi teidän kanssanne, jos tietäisivät. No, miksi itse haluatte olla ihmisten kanssa, jotka teidän mielestänne ovat niuhoja nipottajia?
Tässä n
Ai miksi ihmiset ei puhu rehellisesti ääneen siitä, että tekevät jotain laitonta? Mietipä sitä.
Just siksi, että teistä se on niin yleistä ja kaikkihan sitä tekee. Käräytättekö te toisianne?
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä kyllä jaksan ihmetellä, että miten tuollaiset pilviveikot kyllä kiinnostaa naisia, mutta tälläinen tavis ei kyllä herätä kiinnostusta.
M36
Pilvi on laitonta ja pahat pojat vetävät tyttöjä puoleensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä kyllä jaksan ihmetellä, että miten tuollaiset pilviveikot kyllä kiinnostaa naisia, mutta tälläinen tavis ei kyllä herätä kiinnostusta.
M36
Pilvi on laitonta ja pahat pojat vetävät tyttöjä puoleensa
Se on ihan syvältä ja poikittain että se on laitonta.
Tuo maininta kognitiivisista taidoista kannattaa ottaa tosissaan. Seurasin vierestä tutun pilven polttelijan taantumista. Oli vielä joskus 25 vuotiaana suht skarppi, nyt 20 vuotta myöhemmin tuntuu kuin puhuisi dementikon kanssa. Arjen hallinta ja ihan tavalliset arkipäiviin liittyvät ongelmatilanteet koko ajan vaikeampia. Sit pitää vetää lisää pilveä kun stressaa se että piti käydä kaupassa tai viedä roskapussi ulos. Tämäkin oli fiksu kaveri aikanaan, nyt tuntuu kaipaavan jotain palveluasumisratkaisua. Itse ei kuitenkaan huomaa mitään! Kehuskelee vaan kun on "niin luova" kun on hyvää kukkaa.
Pitäisi alkaa kasvattamaan omaan käyttöön niin saisi poltella aina kun haluttaa. Auttaa hyvin stressin ja ahdistukseen mitkä riivaa turhan pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo maininta kognitiivisista taidoista kannattaa ottaa tosissaan. Seurasin vierestä tutun pilven polttelijan taantumista. Oli vielä joskus 25 vuotiaana suht skarppi, nyt 20 vuotta myöhemmin tuntuu kuin puhuisi dementikon kanssa. Arjen hallinta ja ihan tavalliset arkipäiviin liittyvät ongelmatilanteet koko ajan vaikeampia. Sit pitää vetää lisää pilveä kun stressaa se että piti käydä kaupassa tai viedä roskapussi ulos. Tämäkin oli fiksu kaveri aikanaan, nyt tuntuu kaipaavan jotain palveluasumisratkaisua. Itse ei kuitenkaan huomaa mitään! Kehuskelee vaan kun on "niin luova" kun on hyvää kukkaa.
Katsopa ihmisiä jotka ovat käyttäneet 20 vuotta päivittäin alkoholia. (Tosin moni ehtii kuolla ennen kuin tuo aika tulee täyteen.)
Ei mitään päihdettä kannata käyttää jatkuvasti. Jointti tai lasi viiniä silloin tällöin on eri asia kuin ongelmakäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa ihmisiä jotka ovat käyttäneet 20 vuotta päivittäin alkoholia. (Tosin moni ehtii kuolla ennen kuin tuo aika tulee täyteen.)
Ei mitään päihdettä kannata käyttää jatkuvasti. Jointti tai lasi viiniä silloin tällöin on eri asia kuin ongelmakäyttö.
Jep, näinhän ne päihdekäyttäjät aina sanoo, silloin tällöin ja homma hanskassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttelijoita on ihan joka yhteiskuntaluokassa ja aikalailla kaikissa ammateissa. Miettikääpä asiaa koko maailman mittakaavassa, niin saatte perspektiiviä siihen omaan kuplautuneeseen ajatteluun.
Jep! Ties kuinka moni on vaahdonnut minun nenän edessä, ettei tunne eikä halua tuntea ketään pilven polttelijaa. Silti kovasti kysellään avuksi ja seuraksi :D Ei tällaisia asioita laukovat ihmiset yleensä ole terävimmästä päästä, näin omana havaintona sanoen.
Jos se on teistä niin normaalia, niin miksi ette puhu siitä rehellisesti ääneen? Kas kun ette kehtaa. Sanotte, että "nipottajat" eivät enää olisi teidän kanssanne, jos tietäisivät. No, miksi itse haluatte olla ihmisten kanssa, jotka teidän mielestänn
Missään ei ole sanottu että kaikki käyttävät kannabista. Yleistä se kyllä on. Silti on myös paljon ihmisiä, jotka suhtautuvat siihen kielteisesti.
Siksi kannattaa olla tarkkana, että kenelle käytöstä kertoo, jos ei halua rikosseuraamuksia.
Laittomuushan on valtion päätös. Se ei ole käyttäjän tai aineen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä siinä. Kaikki tajuaa, että joka päivä alkoholia kuluttavat ihmiset ovat vaarassa aiheuttaa itselleen isoja ongelmia. Pilvi ei ole yhtään eri asia, vaikka kuinka intettäisiin sen vaarattomuudesta. Se tokkurainen hitaus on kaameaa katsottavaa kun vierestä seuraa. Ikävä kyllä nämä ihmiset ei vaan itse tajua näitä muutoksia, kun on vaan koko ajan niiiin hyvä olo ja rento meininki hei, älä jaksa niuhottaa kun otetaan ihan iisisti vaikka elämä olisi palasina ympärillä. Normaali aikuisen ihmisen arki ei onnistu tällaisen ihmisen kanssa.
Mikä sitten on normaalia? Jokainen me teemme omat valintamme tässä elämässä. Ei ole olemassa yhtä määrättyä tapaa elää tätä elämää.
Mies on narkomaani, kohta olet sinäkin. Elätte rappukäytävissä, onko hyvä tulevsisuus???
Et ole tarpeeksi kypsä deittailemaan ja parisuhteeseen, jos haet tällaisessa asiassa hyväksyntää keskustelupalstalla. Tavoitteellisella kolmikymppisellä pitäisi olla jo oma näkemyksensä näinkin perustason asioista kuten päihteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on narkomaani, kohta olet sinäkin. Elätte rappukäytävissä, onko hyvä tulevsisuus???
Narkomaani, totta tosiaan. Onko myös tupakoitsija mielestäsi narkomaani?
Vierailija kirjoitti:
Irvin feldman on tiettävästi maailman eniten pössytellyt henkilö. Toimi pörssimeklarina kun esiintyi 60 minuuttia ohjelmassa. Mitään erityisiä haittoja ei ollut edes runsaasta ja päivittäisestä käytöstä joka oli lääkekäyttöä. Ilman reseptiä samanlainen käyttö olisi ongelmakäyttöä. Suomessa ei saa lääkekäyttöön kuin viimeisenä vaihtoehtona ja harvoin silloinkaan.
Se on niin yksilöllistä.
Tunnen ihmisiä jotka poltelleet 10 vuotta ja pää edelleen terävämpi kuin monilla muilla.
Lisäksi tiedän valitettavan monta jotka saaneet psykoosin jo ensimmäisestä kerrasta.
Jos noin vähän polttelee, niin melko harmittomalta kuulostaa. Tosin jos sinä et aiheesta pidä, niin hän voi myös vähätellä asiaa ja jättää joitakin kertoja mainitsematta.
Kerran sanoin tapailuhenkilölle että mukava kun sinä et polttele pilveä niin hän nauroi, ettei ole ollut päivääkään polttamatta seurustelumme aikaan. Olimme tapailleet noin neljä kuukautta.
Sama homma, toletauot ovat aina hyvä juttu.
Olen pössytellyt säännöllisen epäsäännöllisesti 20 vuotta ja joskus on ollut ihan useamman vuodenkin taukoja. Pari vuotta sitten oli jakso kun polttelin ihan joka päivä. Alkoi vapusta ja jatkui jonnekin syys-lokakuun taitteeseen. Havahduin itse siihen, että nyt menee pilveä melko hyvää tahtia ja päätin pitää tauon. Lopetin sillä seisomalla ja mitään ongelmia ei ollut. Ei unettomuutta, ei alakuloa, ei mitään. Ei edes poltellut yhtään ottaa hatseja, vaikka kaapissa oli pudia koko ajan kätten ulottuvilla. Uutena vuotena sitten otin seuraavat hatsit.