Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies polttaa säännöllisesti pilveä, miten suhtautua?

Vierailija
24.01.2019 |

Mies on sitä mieltä, että kannabis on "lääke" eikä se siten haittaa pidemmässäkään käytössä. Itse olen eri mieltä. Minusta päivittäinen tarve päihdyttää itsensä on epänormaalia ja uskon tutkimustuloksiin, joissa kannabiksen pitkäaikainen käyttö passivoi ihmistä ja etäännyttää reaalimaailmasta.

Miten on, onko jollakin asiasta parempaa tietoa? Olen itse tavoitteellinen, 30+ nainen ja mies 40+. Miehen elämä tuntuu olevan tällä hetkellä muutenkin vähän sekaisin enkä halua itselleni hoivaajan roolia. Kuulemma pilvi auttaa keskittymään töihin jne.

Onko jollakin elämässään pärjäävä, älykäs ja tasapainoinen mies, joka silti kokee jokailtaiseksi tarpeeksi käyttää kannabista ja vielä väittää sen olevan terveellistä?

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet niin trash, että kamanarkkari kelpaa, niin ei kait siinä. Itse halveksin jokaista pilvi -ja pilleriluuseria.

Logiikallasi joka päivä viinilasillisen nauttiva kotiäiti on halveksittava juoppoluuseri.

Vierailija
102/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatte lapsia, esikuva on kauhea. 

Miehesi on rikollinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saatte lapsia, esikuva on kauhea. 

Miehesi on rikollinen. 

Todennäköisesti siihen mennessä kyseinen aine on jo laillistettu Suomessa. 

Vierailija
104/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä kyllä jaksan ihmetellä, että miten tuollaiset pilviveikot kyllä kiinnostaa naisia, mutta tälläinen tavis ei kyllä herätä kiinnostusta.

M36

Siksi koska minun pilviveikkomies on todella empaattinen, huolehtiva, kunnianhimoisessa hyväpalkkaisessa työssä kuten minäkin ja on musikaalinen ja matkustelee mielellään. Ennakkoluulottomuus ja jurouden puute on hyvä piirre. Jos joka päivä polttelisi (mieheni tapauksessa söisi) kannabista joka päivä, niin en katselisi. Niin kauan kun arki rullaa ja mies on kiltti ja tunnollinen, en näe mitään järkeä erota.

Vierailija
105/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttelijoita on ihan joka yhteiskuntaluokassa ja aikalailla kaikissa ammateissa. Miettikääpä asiaa koko maailman mittakaavassa, niin saatte perspektiiviä siihen omaan kuplautuneeseen ajatteluun.

Vierailija
106/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttelijoita on ihan joka yhteiskuntaluokassa ja aikalailla kaikissa ammateissa. Miettikääpä asiaa koko maailman mittakaavassa, niin saatte perspektiiviä siihen omaan kuplautuneeseen ajatteluun.

Jep! Ties kuinka moni on vaahdonnut minun nenän edessä, ettei tunne eikä halua tuntea ketään pilven polttelijaa. Silti kovasti kysellään avuksi ja seuraksi :D Ei tällaisia asioita laukovat ihmiset yleensä ole terävimmästä päästä, näin omana havaintona sanoen.

Vierailija
107/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen säännöllinen käyttö aiheuttaa lähes aina psyykkisiä oireita ja persoonallisuuden muuttumista. Kannabispsykoosi on yleinen niillä, jotka käyttävät pitkään päivittäin tai useita kertoja viikossa. Kokemusta on. Tunnen ainakin puolen tusinaa ihmistä, joille on näin käynyt. Eivätkä käyttäjät välttämättä ole rauhallisia. Jos käyttö estyy, polttajat voivat olla erittäin ärtyneitä tai pahempaa. Sinuna en todellakaan sekaantuisi moiseen varsinkaan, jos olet perhettä suunnittelemassa.

"Kannabispsykoosi" on äärimmäisen harvinainen. On ainoastaan spekulaatioita siitä, että se saattaa nostaa psykoosiriskin kaksinkertaiseksi. Alkoholin kohtuukäyttö nostaa psykoosiriskin 16-kertaiseksi. Yhtään puhdasta kannabispsykoosia ei ole tullut 20-vuoden uralla vastaan. Aina ovat olleet myös muut päihteet vahvasti mukana. Psyk.sh.

Vierailija
108/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fiksu ja järkevä aikuinen käytä päihteitä päivittäin

Vierailija
109/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että yhteneväinen päihdepolitiikka on parisuhteessa aika tärkeää. Jos toinen polttaa ja toinen ei, niin ennuste lienee aika huono. 

Siinähän väität, pitkä suhde tässä on takana eikä ole ongelma ainakaan meillä..

On tämä ketjukin vähän huvittava silleen, aikuiset ihmiset varmaan osaa itse päättää kenen kanssa seurustelevat?

Vierailija
110/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilven polttelu on yhtä normaalia kuin alkoholijuomien juominen. Se miten usein sitä tekee ratkaisee. Jos on päivittäinen tapa, kannattaa jättää väliin.

Jokainen saa ihan itse päättää, mikä ratkaisee. Kenenkään ei tarvitse päihteidenkäyttäjien kanssa vain siksi, että se on normaalia tai yleistä. Itse en sellaista koskaan katselisi ja otan mieluummin "epänormaalin" kumppanin. 

Ap tosin ei taida haluta itse päättää, vaan haluaa juurikin jonkunlaisen ryhmäpäätöksen. Lampaan luonne. 

Vierailija
111/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Ties kuinka moni on vaahdonnut minun nenän edessä, ettei tunne eikä halua tuntea ketään pilven polttelijaa. Silti kovasti kysellään avuksi ja seuraksi :D Ei tällaisia asioita laukovat ihmiset yleensä ole terävimmästä päästä, näin omana havaintona sanoen.

Jos se on teistä niin normaalia, niin miksi ette puhu siitä rehellisesti ääneen? Kas kun ette kehtaa. Sanotte, että "nipottajat" eivät enää olisi teidän kanssanne, jos tietäisivät. No, miksi itse haluatte olla ihmisten kanssa, jotka teidän mielestänne ovat niuhoja nipottajia? 

Tässä näkee, että teille huumeet ovat tärkeämpiä kuin ihmissuhteet. Haluatte valheellisia ystävyyssuhteita. 

Vierailija
112/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että yhteneväinen päihdepolitiikka on parisuhteessa aika tärkeää. Jos toinen polttaa ja toinen ei, niin ennuste lienee aika huono. 

On tämä ketjukin vähän huvittava silleen, aikuiset ihmiset varmaan osaa itse päättää kenen kanssa seurustelevat?

Ap ei ainakaan näytä osaavan päättää, vaan tarvitsee mammoilta vahvistusta. 

Vierailija
113/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän käyttää kannabista lääkkeenä, niin kuten muidenkin lääkkeiden kohdalla hänellä pitäisi olla lääkkeeseen resepti ja tarkka lääkärin määräämä annostus. 

Vierailija
114/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on teistä niin normaalia, niin miksi ette puhu siitä rehellisesti ääneen? Kas kun ette kehtaa. Sanotte, että "nipottajat" eivät enää olisi teidän kanssanne, jos tietäisivät. No, miksi itse haluatte olla ihmisten kanssa, jotka teidän mielestänne ovat niuhoja nipottajia? 

Tässä näkee, että teille huumeet ovat tärkeämpiä kuin

Ai miksi ihmiset ei puhu rehellisesti ääneen siitä, että tekevät jotain laitonta? Mietipä sitä. 

Vierailija
115/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni jopa kannabismyönteisenä ja olen nuorempana satunnaisesti poltellut, mutta päivittäiskäyttäjää en kyllä jaksaisi pidemmän päälle katsella. Tekee ihmisestä aikaansaamattoman passiivisen vätyksen pidemmän päälle. Lisäksi jatkuvasti polttelevalla persoonallisuus muuttuu kun thc häiritsee jatkuvasti aivokemiaa, jolloin sitten lopettaessa tai vähentäessä ihminen saattaa olla aivan erilainen kuin millaisena olet oppinut tuntemaan. 

Eri asia jos se olisi sellaista silloin tällöin viikonloppuisin yhden jointin polttelua.

Vierailija
116/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei fiksu ja järkevä aikuinen käytä päihteitä päivittäin

Lukematon määrä ihmisiä käyttää päivittäin lääkkeitä, joita voi käyttää myös päihteinä. 

Vierailija
117/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa viimeisiä nuoruusvuosia addiktiin. Tulet muuten katumaan.

Mies on sinua niin paljon vanhempi, ettet tiedä missä hän puhuu totta ja missä ei. Olette eri ikäluokkaa, se vaikeuttaa asiaa ja jos toinen käyttää päihteitä ja toinen ei, juttu on tuhoon tuomittu. 

Älä murehdi, mitä se miehelle aiheuttaa, vaan mitä se aiheuttaa sinulle. Mies on jo tiensä valinnut.

Vierailija
118/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aamusta-iltaan pilvessä niin se voisi olla liikaa itsellekkin. Mutta jos esim höyryttää iltaisin pienet niin se on ihan eri asia. joka tapauksessa itse tykkään pitää myös täysin pilvettömiä jaksoja. 

Vierailija
119/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee, että teille huumeet ovat tärkeämpiä kuin

Miten joku voi vieläkin kauhistella kannabista? Ja ei se kannabis ei ole huumeet. Yli 30 vuotta olen viihdekäyttänyt kannabista enkä todellakaan koske huumeisiin.

Vierailija
120/181 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapaile pilviveikkoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä