Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies polttaa säännöllisesti pilveä, miten suhtautua?

Vierailija
24.01.2019 |

Mies on sitä mieltä, että kannabis on "lääke" eikä se siten haittaa pidemmässäkään käytössä. Itse olen eri mieltä. Minusta päivittäinen tarve päihdyttää itsensä on epänormaalia ja uskon tutkimustuloksiin, joissa kannabiksen pitkäaikainen käyttö passivoi ihmistä ja etäännyttää reaalimaailmasta.

Miten on, onko jollakin asiasta parempaa tietoa? Olen itse tavoitteellinen, 30+ nainen ja mies 40+. Miehen elämä tuntuu olevan tällä hetkellä muutenkin vähän sekaisin enkä halua itselleni hoivaajan roolia. Kuulemma pilvi auttaa keskittymään töihin jne.

Onko jollakin elämässään pärjäävä, älykäs ja tasapainoinen mies, joka silti kokee jokailtaiseksi tarpeeksi käyttää kannabista ja vielä väittää sen olevan terveellistä?

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus mutta aina ajankohtainen.

Minulla oli tuollainen puoliso. Polttelin itsekin mutta kun se alkoi viedä motivaatiota muihin asioihin ja tehdä aamuista tahmeita, lopetin. Mies alkoi siinä vaiheessa tuntua kaikkea muulta kuin entiseltä unelmapuolisolta. 

Missään vaiheessa minulle ei oikeastaan selvinnyt, miksi mieheni tarvitsi lääkitä itseään. Joku mielenterveyden juttuhan se kai oli. Selkäsärkyä valitti. Sama vaiva oli minullakin mutta korjasin asiaa liikunnalla ja lääkkeillä. Itse asiassa jo polttelun lopettaminen vei parissa kuukaudessa pois fibromyalgian oireet, joihin olin kuvitellut pilven auttavan. Kyse oli siis jonkinlaista vieroitusoireista, joihin en ollut suostunut uskomaan - kuten ei kukaan pilvenpolttaja.

Yritettiin puhua asiasta pariterapiassakin. Kun se ei tuottanut tulosta, otin eron. Löysin uuden kumppanin, joka ei polta. Voi että elämä on ihanaa. Nyt on taloudessa kaksi reipasta työssäkäyvää ihmistä, joiden ei tarvitse peitellä mitään ja jotka jaksavat vapaalla tehdä kaikkea hauskaa ilman, että pitää olla mahdollisuus poltella siinä sivussa.

Kun mietin entisen ja nykyisen elämäni välistä eroa, en voi suositella pilveä kenellekään.

Vierailija
162/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jatkaisi, melko varmasti ongelmia tulee. Olen itse jossain vaiheessa poltellut päivittäin ja puoliso edelleen polttelee päivittäin. On tehnyt tuota jo useamman vuoden.

Ne vaikutukset joita itsessäni huomasin, kun polttelin päivittäin oli että motivaatio yhtään mihinkään laski, ajatus ei todellakaan edes niinä päihteettöminä hetkinä kulje yhtä hyvin, kaikki oli koko ajan vähän sellaista sumuista, en muistanut kunnolla asioita tai päivän tapahtumia, en iloinnut / tuntenut ylipäänsä yhtä voimakkaasti.

Ne asiat joita olen puolisossani huomannut, on että hänelle asioiden hoitaminen on todella työn ja tuskan takana, hän ei muista asioita joista on keskusteltu moneen kertaan, hänen on vaikea käsittää ajan kulumista, hän on kaikinpuolin todella passiivinen. Ja tosiaan jos joutuu olemaan polttamatta esim. päivän tai pari, niin on todella pinna kireänä, kiukuttelee kaikesta, mikään ei onnistu...

Itsellä on ollut kyllä

Kuulostaa aivan entiseltä elämältäni, josta lähteminen oli paras tekoni.

T. Jälkeesi pitkän kommentin samasta aiheesta kirjoittanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa tältä kannalta...kannabis on tosiaan vuosituhansia vanha lääkekasvi jonka kaikki vaikuttavat ainesosat ovat tiedossa.

Samaan aikaan kansa popsii huoletta kuukausia, jopa vuosia synteettisiä SSRI lääkkeitä, joiden koostumuksesta eivät osaa nimetä ensimmäistäkään ainesosaa.

Vierailija
164/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa tältä kannalta...kannabis on tosiaan vuosituhansia vanha lääkekasvi jonka kaikki vaikuttavat ainesosat ovat tiedossa.

Samaan aikaan kansa popsii huoletta kuukausia, jopa vuosia synteettisiä SSRI lääkkeitä, joiden koostumuksesta eivät osaa nimetä ensimmäistäkään ainesosaa.

Tämän vuoksi itse mielelläni polttaisin kannabista ahdistukseen kuin söisin ssri -lääkkeitä. Mutta Suomen takapajuisuus tässä asiassa on ällistyttävää.

Vierailija
165/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi itse mielelläni polttaisin kannabista ahdistukseen kuin söisin ssri -lääkkeitä. Mutta Suomen takapajuisuus tässä asiassa on ällistyttävää.

Itse kun polttelin ahdistuksen takia, niin MINULLA se pahensi ahdistusta ja aiheutti paniikkikohtauksia, jotka olivat paljon voimakkaampia kuin ilman pilveä. Toki jollain toisella henkilöllä voi helpottaa. Ihan niinkuin nuo lääkkeetkin. Yhdelle auttaa ja toiselle pahentaa...

Vierailija
166/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne asiat joita olen puolisossani huomannut, on että hänelle asioiden hoitaminen on todella työn ja tuskan takana, hän ei muista asioita joista on keskusteltu moneen kertaan, hänen on vaikea käsittää ajan kulumista, hän on kaikinpuolin todella passiivinen. Ja tosiaan jos joutuu olemaan polttamatta esim. päivän tai pari, niin on todella pinna kireänä, kiukuttelee kaikesta, mikään ei onnistu..."

TÄMÄ! 

Kun sanoin että mies on "oma itsensä" pilvessä, tarkoitin sitä, että silloin hän käyttäytyi edes jotenkin samalla tavalla kuin suhteen alussa selvin päin. Ei ole tervettä että pitää vetää huumetta joka päivä niin että pystyisi jotenkin alkeellisella tavalla käyttäytymään. Ei voi mennä niin että ihminen muuttuu hirviöksi jos ei saa päivittäistä annosta. 

En tule ikinä enää hyväksymään päihteiden käyttöä lähisuhteissa. En koskaan. Pitkään uskoin pilvipropagandaan että joojoo luonnollista ja parempi kuin alkoholi ja hölöhölö. Ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
167/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta haitallisuudesta vaahtoamisesta huolimatta kannabis on yleisin laiton päihde josta on pienimmät haitat kaikista päihteistä ja huumeista. Laittomuus on se kannabiksen suurin haitallisuus. Yli 20 euroopan maata saliii jo kannabiksen käytön.

Vierailija
168/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisille.

Vierailija
169/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksyisi, saisi jäädä tapailut.

Vierailija
170/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille.

Mitä se poliiseille kuuluu kun joku pössyttelee? Joo mukarikos käyttörikos. Ihan okei sammua känissä ostoskeskuksen lattialle ja kauhea rikos polttaa jointti.

Vierailija
171/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille.

Mitä se poliiseille kuuluu kun joku pössyttelee? Joo mukarikos käyttörikos. Ihan okei sammua känissä ostoskeskuksen lattialle ja kauhea rikos polttaa jointti.

Ei huumeet ole laillisia Suomessa. Rikollista touhua.

Vierailija
172/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille.

Ei huumeet ole laillisia Suomessa. Rikollista touhua.

Kannabis ei ole huumeet ja monessa paikassa se on jo laillista.

Vierailija
173/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille.

Nyt vasta, viiden vuoden jälkeen?

Vierailija
174/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ainakin erikoinen tapa ilmaista rakkautta, jos ei tee mitään sinua miellyttääkseen. Todennäköisesti ei arvosta muutenkaan, muuten olisi jo jättänyt aineet.

Mietipä, mitä tulee,  jos teille syntyy lapsi. Etsi jo nyt kunnollinen mies, ettet ole ongelmissa. Älä yhdistä raha-asioitasi narkin kanssa tai voit päästä hengestäsi.

Vierailija
175/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha jätkä. Jätä sellainen.

Unski Parisuhdeneuvoja

Vierailija
176/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa suhtaudutaan aivan omituisesti lääkekannabikseen. Sitä ei anneta juuri mihinkään mutta opioideja tai pameja voi kirjoittaa. Fyysisesti koukuttavia kovia aineita annetaan helpommin kuin kannabista joka ei koukuta fyysisesti.

Vierailija
177/181 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen käyttö ei ole normaalia. Eikä käyttö alkoholin kanssa.

En itse pahastuisi jos minun tapailumieheni JOSKUS polttaisi. Ehkä kerran kuukaudessa tai silleen. Olemme kuitenkin molemmat päihteettömiä, emmekä polta edes tupakkaa.

Minulla on kuitenkin kavereita jotka joskus viihdekäyttävät. Käyvät töissä ja ovat ihan kunnon ihmisiä.

Kesäisin tuossa puistossa on pussikalja porukka joka vetää kaikkea sekaisin.

Vierailija
178/181 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat (1950-luvulla) syntyneet vanhempani ottavat sillointällöin muutaman lasin viiniä tai olutta ruuan tai saunan yhteydessä, mutta isääni en ole koskaan nähnyt kännissä ja äitikin suorastaan inhoaa kaikkia juoppoja. Silti heidän yhteiselämänsä on jatkuvaa riitelyä milloin mistäkin pikkuasiasta. Isäni on sosiaalisesti saamaton, täysin empatiakyvytön introvertti, jonka vahvuuksia eivät todellakaan ole pyykinpesu, ruuanlaitto ja siivous. Äitini rooli on ollut aina huolehtia näistä edellämainituista asioista ja voisin karrikoidusti väittää, että heidän ongelmansa ovat samalla levelillä, mitä jonkun alkoholistiperheet riidat, vaikka eivät juo ja olenkin kyllä vahvasti sitämieltä, että avioliiton tai parisuhteen ongelmat eivät aina johdu pelkästään päihteidenkäytöstä vaan persoonallisuus ja asenne arki-elämään ovat ne ratkaisevammat tekijät.

Vierailija
179/181 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

moro näkemiin?

Vierailija
180/181 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen käyttö ei ole normaalia. Eikä käyttö alkoholin kanssa.

En itse pahastuisi jos minun tapailumieheni JOSKUS polttaisi. Ehkä kerran kuukaudessa tai silleen. Olemme kuitenkin molemmat päihteettömiä, emmekä polta edes tupakkaa.

Minulla on kuitenkin kavereita jotka joskus viihdekäyttävät. Käyvät töissä ja ovat ihan kunnon ihmisiä.

Kesäisin tuossa puistossa on pussikalja porukka joka vetää kaikkea sekaisin.

Siitä on kalifornialainen tutkimus että kannabiksen ja alkoholin käyttö on vähemmän haitallista kuin pelkän alkoholin käyttö. Yhteiskäytössä alkoholia menee vähemmän ja kannabis suojaa vähän aivoja alkoholin haitoilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi