Tapailumies polttaa säännöllisesti pilveä, miten suhtautua?
Mies on sitä mieltä, että kannabis on "lääke" eikä se siten haittaa pidemmässäkään käytössä. Itse olen eri mieltä. Minusta päivittäinen tarve päihdyttää itsensä on epänormaalia ja uskon tutkimustuloksiin, joissa kannabiksen pitkäaikainen käyttö passivoi ihmistä ja etäännyttää reaalimaailmasta.
Miten on, onko jollakin asiasta parempaa tietoa? Olen itse tavoitteellinen, 30+ nainen ja mies 40+. Miehen elämä tuntuu olevan tällä hetkellä muutenkin vähän sekaisin enkä halua itselleni hoivaajan roolia. Kuulemma pilvi auttaa keskittymään töihin jne.
Onko jollakin elämässään pärjäävä, älykäs ja tasapainoinen mies, joka silti kokee jokailtaiseksi tarpeeksi käyttää kannabista ja vielä väittää sen olevan terveellistä?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Voi rakkaus, kunhan et ole sokea. Ei TODELLAKAAN normaali mies. Kyllä työn ja myös vastoinkäymiset pitäis kestää ihan ilman pilveä tai muitakaan päihteitä.
Naisia harvoin kestää ilman mitään päihteitä. 90% miesten ongelmista johtuu naisista ja ehkä 10% päihteistä, mutta niissäkin tapauksissa juurisyy on yleensä naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä kyllä jaksan ihmetellä, että miten tuollaiset pilviveikot kyllä kiinnostaa naisia, mutta tälläinen tavis ei kyllä herätä kiinnostusta.
M36
Pilvi on laitonta ja pahat pojat vetävät tyttöjä puoleensa
aika moni nainen on lähtenyt mukaan pelkästään sillä, että luvannut tarjota savut, ja yleensä ne tapaukset on päätyneet sänkyyn
Ja kysyt vielä? Noinko suuri tarve on päästä parisuhteeseen, että tyydyt tuollaiseen paskaan?😂
Uskon, että maailma olisi parempi paikka jos ihmiset joisivat vähemmän viinaa ja polttaisivat sen sijaan pilveä.
Olen ollut pilven päivittäispolttelija ja samanlaisia poikaystäviä ja kavereita on ollut, eli olen läheltä nähnyt tuota touhua ihan tarpeeksi. Siitä on normaali kaukana kun täytyy päihtyä joka päivä. Jotkut pystyy hoitamaan asiansa ihan hyvin päivittäispolttelusta huolimatta, mutta tuollaiset on vähemmistössä ja niilläkin on vähintään jonkun sortin luonnevika. Pilven polttajat ei ole mitään leppoisaa sakkia. Tosi moni itselääkitsee jotain pahaa oloaan pilven avulla, ja silloin kun eivät ole pilvessä, ovat kuin perseeseen ammutut karhut. Koko elämä pyörii päihteen ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi rakkaus, kunhan et ole sokea. Ei TODELLAKAAN normaali mies. Kyllä työn ja myös vastoinkäymiset pitäis kestää ihan ilman pilveä tai muitakaan päihteitä.
Naisia harvoin kestää ilman mitään päihteitä. 90% miesten ongelmista johtuu naisista ja ehkä 10% päihteistä, mutta niissäkin tapauksissa juurisyy on yleensä naisissa.
Tee palvelus kaikille ja pysy kaukana naisista
Juuh JSSAP. Pajapään kanssa vuosia seurustelleena - ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Juuh JSSAP. Pajapään kanssa vuosia seurustelleena - ei enää ikinä.
Itse tein tämän virheen _kolme_ kertaa ja komppaan, ei enää ikinä. Kesti kyllä pitkään oppia.
Juu ei. Aivan totaalinen, ehdoton ei. Tunnen tietääkseni kolme pössyttelijää, ja jokainen on pahimman luokan foliohattu. En tiedä onko heillä jotkut omat foliohattufoorumit missä lietsovat toisiaan, mutta erikoista on.
En ottaisi kannabista käyttävää miestä. En myöskään ottaisi miestä, joka polttaa tupakkaa, käyttää nuuskaa tai juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo maininta kognitiivisista taidoista kannattaa ottaa tosissaan. Seurasin vierestä tutun pilven polttelijan taantumista. Oli vielä joskus 25 vuotiaana suht skarppi, nyt 20 vuotta myöhemmin tuntuu kuin puhuisi dementikon kanssa. Arjen hallinta ja ihan tavalliset arkipäiviin liittyvät ongelmatilanteet koko ajan vaikeampia. Sit pitää vetää lisää pilveä kun stressaa se että piti käydä kaupassa tai viedä roskapussi ulos. Tämäkin oli fiksu kaveri aikanaan, nyt tuntuu kaipaavan jotain palveluasumisratkaisua. Itse ei kuitenkaan huomaa mitään! Kehuskelee vaan kun on "niin luova" kun on hyvää kukkaa.
Katsopa ihmisiä jotka ovat käyttäneet 20 vuotta päivittäin alkoholia. (Tosin moni ehtii kuolla ennen kuin tuo aika tulee täyteen.)
Ei mitään päihdettä kannata käyttää jatkuvasti. Jointti tai lasi viiniä silloin tällöin on eri asia kuin ongelmakäyttö.
Ap puhuu päivittäin käyttävästä henkilöstä. Se ei ole enää viihdekäyttöä vaan ongelmakäyttöä, samoin kuin päivittäinen juominen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pilven päivittäispolttelija ja samanlaisia poikaystäviä ja kavereita on ollut, eli olen läheltä nähnyt tuota touhua ihan tarpeeksi. Siitä on normaali kaukana kun täytyy päihtyä joka päivä. Jotkut pystyy hoitamaan asiansa ihan hyvin päivittäispolttelusta huolimatta, mutta tuollaiset on vähemmistössä ja niilläkin on vähintään jonkun sortin luonnevika. Pilven polttajat ei ole mitään leppoisaa sakkia. Tosi moni itselääkitsee jotain pahaa oloaan pilven avulla, ja silloin kun eivät ole pilvessä, ovat kuin perseeseen ammutut karhut. Koko elämä pyörii päihteen ehdoilla.
Tämä on nähty. Onhan se tosiaan kivaa pilvessä ollessa leijua jossain ihme usvassa. Mutta ne raivarit ja äksyilyt taukopäivinä pilasivat avioliittoni. Eikä mies tajunnut mitään ongelmaa. Kiihtyi nollasta sataan ihan sekunnissa, saattoi autoa ajaessa saada äkillisiä raivonpuuskia. Sitten kun sai taas pilveä niin oli ikään kuin oma itsensä, sellaisena kuin olin oppinut tuntemaan. Eli ihan turha väittää ettei säännöllinen pilven käyttö aiheuttaisi ongelmia. Kyllä niitä tulee, lisäksi tuo riski väkivaltaisesta ja arvaamattomasta käytöksestä. Pilvenpolttelija ilman pilveä on vaarallista seuraa. Älkää menkö tähän lankaan.
Päivittäin käyttö on myös lääkekäyttöä ja suomessa ei saa lääkekannabista kuin kipuun ja ms tautiin. Stressiin ja ahdistukseen ei saa vaikka kannabis on parempi kuin pillerit jotka koukuttavat fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nähty. Onhan se tosiaan kivaa pilvessä ollessa leijua jossain ihme usvassa. Mutta ne raivarit ja äksyilyt taukopäivinä pilasivat avioliittoni. Eikä mies tajunnut mitään ongelmaa. Kiihtyi nollasta sataan ihan sekunnissa, saattoi autoa ajaessa saada äkillisiä raivonpuuskia. Sitten kun sai
Ota keneltä tahansa päivittäinen lääkitys pois niin siitä tulee haittoja. Itse sanot että kun poltteli niin oli mukava itsensä. Pakko käyttää omaa lupaa lääkinnässä kun reseptiä ei saa kannabikselle. Rauhoittavia lääkkeitä annetaan helpommin ja ilman reseptiä nekin ovat huumeita. Lääkkeiden katukauppa on muuten räjähtänyt käsiin kun rauhoittavien kirjoittaminen on vähentynyt paljon. Vain mielialalääkkeitä saa ja niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä.
En jatkaisi, melko varmasti ongelmia tulee. Olen itse jossain vaiheessa poltellut päivittäin ja puoliso edelleen polttelee päivittäin. On tehnyt tuota jo useamman vuoden.
Ne vaikutukset joita itsessäni huomasin, kun polttelin päivittäin oli että motivaatio yhtään mihinkään laski, ajatus ei todellakaan edes niinä päihteettöminä hetkinä kulje yhtä hyvin, kaikki oli koko ajan vähän sellaista sumuista, en muistanut kunnolla asioita tai päivän tapahtumia, en iloinnut / tuntenut ylipäänsä yhtä voimakkaasti.
Ne asiat joita olen puolisossani huomannut, on että hänelle asioiden hoitaminen on todella työn ja tuskan takana, hän ei muista asioita joista on keskusteltu moneen kertaan, hänen on vaikea käsittää ajan kulumista, hän on kaikinpuolin todella passiivinen. Ja tosiaan jos joutuu olemaan polttamatta esim. päivän tai pari, niin on todella pinna kireänä, kiukuttelee kaikesta, mikään ei onnistu...
Itsellä on ollut kyllä samanlaisia vierotusoireita kun lopetin päivittäisen käytön. Pinna oli noin viikon verran tosi kireänä, nukuin huonosti ja ehkä noin viikon ajan heräsin joka yö aamuyöstä siihen, että olin aivan märkä hiestä. Sain paniikkikohtauksia (mulla on paniikkihäiriö) normaalia enemmän. Loppuen lopuksi mulla oli kuitenkin niin paha mieli siitä omasta pilven polttamisesta että lopetin sen päivittäisen käytön.
Puolison päivittäinen pilven polttaminen vaivaa tällä hetkellä tosi paljon. Harmittaa että mun pitää melkein aina ajaa joka paikkaan, koska hän ei ole ajokunnossa. Lisäksi tuo passiivisuus harmittaa, tuntuu että meiltä jää asioita tekemättä ja kokematta sen takia. Hän ei myöskään saa oikein mitään päätöksiä tehtyä. Olen ihan vakavissani harkinnut eroa ja tämä on yksi ihan painava asia siinä. Kun olen sanonut hänelle ihan nätisti ja varovaisesti, että tiedäthän mitä päivittäinen pitkäaikainen käyttö tekee aivoille ja elimistölle ja voisiko hän harkita edes vähentävänsä, niin hän suuttui siitä ihan valtavasti.
Olen sitä mieltä että jos joku polttaa silloin tällöin, niin se on mulle ihan ok, mutta päivittäinen polttelu ei ole. Kyllä se muuttaa asioita ja ihmistä...
Poliiseilla on oikeita töitä. Niiden ei kuulu vahtia millä aikuinen päihdyttää itsensä. Kannabis on kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde.