Tapailumies polttaa säännöllisesti pilveä, miten suhtautua?
Mies on sitä mieltä, että kannabis on "lääke" eikä se siten haittaa pidemmässäkään käytössä. Itse olen eri mieltä. Minusta päivittäinen tarve päihdyttää itsensä on epänormaalia ja uskon tutkimustuloksiin, joissa kannabiksen pitkäaikainen käyttö passivoi ihmistä ja etäännyttää reaalimaailmasta.
Miten on, onko jollakin asiasta parempaa tietoa? Olen itse tavoitteellinen, 30+ nainen ja mies 40+. Miehen elämä tuntuu olevan tällä hetkellä muutenkin vähän sekaisin enkä halua itselleni hoivaajan roolia. Kuulemma pilvi auttaa keskittymään töihin jne.
Onko jollakin elämässään pärjäävä, älykäs ja tasapainoinen mies, joka silti kokee jokailtaiseksi tarpeeksi käyttää kannabista ja vielä väittää sen olevan terveellistä?
Kommentit (181)
Jan-9088923498656692 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä kyllä jaksan ihmetellä, että miten tuollaiset pilviveikot kyllä kiinnostaa naisia, mutta tälläinen tavis ei kyllä herätä kiinnostusta.
M36
Naisia ei ehkä kiinnosta koska jo lähtökohtaisesti pidät itseäsi vain "taviksena" kirjoittamasi perusteella.
Opettele arvostamaan itseäsi aidolla tavalla ja jo alkaa löytyy naisiltakin mielenkiintoa koska
hyvinvoiva ihminen suorastaan hehkuu positiivista, puoleensavetävää energiaa. Itsellä on aiheesta omakohtaisia kokemuksia. Oman itsensä tuntemisen opettelu ja positiivinen suhtautuminen omaan minään ei ole aina helppoa mutta aiheesta löytyy kiitettävästi kannustavaa kirjallisuutta.
Mukavaa talven jatkoa,
Jan
Niinpä niin, olen vain realisti.
M36
Kysy onko jugem cloudit käytetty ja mihin lvliin
En kyllä ymmärrä tuota että pitää pössytellä joka päivä mutta on se parempi kuitenkin kuin että ryyppäisi.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tuota että pitää pössytellä joka päivä mutta on se parempi kuitenkin kuin että ryyppäisi.
Mieluummin pilven poltto kuin alkoholi. Tunnen myös kipukroonikkoja jotka käyttää kannabista kipuihinsa kun lääkkeet eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen käyttö on minusta liikaa, en pidä päivittäin tissuttelustakaan. Jos viikonloppuisin polttaa jopon tai pari niin se on mulle ihan ok. Juon itsekin muutaman lasin viiniä melkein joka viikonloppu.
Runsas päivittäinen käyttö on ongelmakäyttöä paitsi jos siihen on resepti niin silloin se muuttuu lääkekäytöksi.
Joo ei hyi v*ttu.... Hörhöä turpaan (mielikuvituksessa) ja eteenpäin.
Näil on yleensä erektio-ongelmia myös..
Tuo "elämä sekaisin" -kohta kertoo kaiken tarvittavan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole mitenkään huumevastainen edes kovempien huumeiden kohdalla, mutta en kyllä jaksaisi katsoa ihmistä joka polttelee joka päivä. Kerran tai kaksi viikossa vielä omalla kohdalla menisi, mutta ymmärrän kyllä ihmisiä jotka ei katselisi edes sitä, eihän monet jaksaisi kerran viikossa kännäävääkään.
Joo. En voisi tuollaisen kanssa olla. Tai sitten pitäisi alkaa itsekin pössytellä. Siihenhän se johtaisi väistämättä. Tiedän kaksi pariskuntaa jotka ovat poltelleet jo kauan, joku oli linnassakin. Erikoisia tyyppejä, tyhjännaurajia, kuin pikkulapsia ja naiset suuttuu herkästi jos huomauttaa jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen säännöllinen käyttö aiheuttaa lähes aina psyykkisiä oireita ja persoonallisuuden muuttumista. Kannabispsykoosi on yleinen niillä, jotka käyttävät pitkään päivittäin tai useita kertoja viikossa. Kokemusta on. Tunnen ainakin puolen tusinaa ihmistä, joille on näin käynyt. Eivätkä käyttäjät välttämättä ole rauhallisia. Jos käyttö estyy, polttajat voivat olla erittäin ärtyneitä tai pahempaa. Sinuna en todellakaan sekaantuisi moiseen varsinkaan, jos olet perhettä suunnittelemassa.
Persoonallisuus saattaa muutua vaikka lukisit kirjan. Kannabis ei aiheuta kuin marginaalille mitään pysyvämpää. Sen mielihyvä riippuvuus on kuitenkin suuri ja ihmiset nitkuissaan kiukuttelevat kun pilvet loppuu. Pilveä polttaa vaan nykyään niin moni ettei siinä ole sitä glamouria ja rebeliä joka minun nuoruudessani oli.
Sama kuin alkoholisteilla. On tosin poikkeuksiakin.
Juokse! Kovaa! Kauas!
En edes lue aiempia vastauksia. Erosin juuri tällaisesta tapakäyttäjästä, käyttö lisääntyi vuosien varrella salakavalasti satunnaisista viikonlopuista päivittäiseksi. Arkielämästä tuli täysin mahdotonta. Kaikki pyöri pilven ympärillä. Joo joo auttaa keskittymään ja kipuihin ja mitä lie, tosiasiassa pilvi oli kaiken kattava pakkomielle, ilman päiväannosta ei sujunut mikään. Viimeisenä yhteisenä vuonna pelkäsin koko ajan olla samassa autossa kun en voinut tietää onko polttanut vai ei.
Jotkut osaavat käyttää kannabista, ihan niinkuin jotkut osaavat käyttää alkoholiakin. Mutta omien kokemusten perusteella ei enää ikinä mitään pilveen liittyvää omaan elämään. Ei koskaan.
Se on ehdoton ei. En luota ihmiseen, joka käyttää huumeita. Käyttö voi milloin tahansa lipsahtaa vaaralliseksi, sillä yksikin kerta huumeita riittää jollekulle koukkuun jäämiseksi. En jatkaisi suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Se on ehdoton ei. En luota ihmiseen, joka käyttää huumeita. Käyttö voi milloin tahansa lipsahtaa vaaralliseksi, sillä yksikin kerta huumeita riittää jollekulle koukkuun jäämiseksi. En jatkaisi suhdetta.
Kannabis ei ole huumeita vaan yhtä vähiten haitallista päihdettä. Muualla sitä on jo sallittu ja laillistettu. Aikuisten oikeasti kannabiksen suurin haitallisuus on sen laittomuus. Ns. haitallisuuspisteitä kannabiksella on 8 kun alkoholilla niitä on 23. Laillinen päihde on kolme kertaa haitallisempaa kuin laiton. Lakia pitää muuttaa suomessakin ja vähintään sallia kannabis. Järkevintä olisi laillistaa se.
Kyllä se voi olla miehelle ihan oikea lääke josta ei välttämättä seuraa mitään huonoa vaikka käyttö olisi jatkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voi olla miehelle ihan oikea lääke josta ei välttämättä seuraa mitään huonoa vaikka käyttö olisi jatkuvaa.
Joo niin minäkin uskoin ja luulin monta vuotta. Totuus oli ihan muuta.
Olen polttanut melko paljon kannabista 16v-37v ja välissä on ollut 1-2v taukoja ja nyt menossa 3v polttamatta. No miten se on vaikuttanut elämääni, käytännössä olen vain polttamatta pilveä ja mikään ei muuttunut miksikään mikään ei muuttunut paremmaksi tai huonommaksi joskin masennus ja alakuloiset jaksot on hieman raskaampaa selvinpäin. En itse usko ylistykseen että kun lopetin kannabiksen niin elämäni muuttui suuremmoiseksi ja jaksan paremmin näin ei tapahtunut itselläni ja olen sitä mieltä että tulee kuulumaan elämääni jatkossakin vaikka en tällä hetkellä pössyttelekkään, valikoin lajikkeet tarkemmin ja vältän jalostettuja lajikkkeita.
Mun mielestä ihan minkä tahansa päihteen säännöllinen käyttö on turn off. Päivittäinen käyttö on jo merkki pahasta riippuvuudesta ja viikottainen käyttö alkavasta riippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin minäkin uskoin ja luulin monta vuotta. Totuus oli ihan muuta.
Sulla oli sellainen kokemus. On muitakin kokemuksia kuin sinun.
jos tykkäät narkkareista, niin jatka toki suhdetta.
Ai hyvin vastattu sellaiselle joka ei ole mikään hc käyttäjä. Teet itsellesi karhunpalveluksen jatkaessasi tuota valehtelua. He joista puhut on puhtaasti omaa väritettyä kuvitelmaasi, ilman mitään sitä oikeaa keskustelua asiasta. Asiat eivät muutu todeksi vain sillä että toistat valheitasi muista ihmisistä keskustelematta oikeasti siitä aiheesta keskittyen muiden mustamaalaamiseen sekä leimaamiseen massaksi. Aikuisten oikeasti. Sinulle on tärkeää höpöttää' pössypäistä eikä hyväksyä tosiasioita muista ihmisistä. Säälittävää.