Jäätkö töistä kotiin 37.6 asteen kuumeessa?
Itselläni on tänään ollut nuhainen olo, ja kuumetta oli 37.6 kun mittasin äsken. Normaali lämpöni on 36.8-37.0°C jäisitkö sinä kotiin tässä kuumeessa?
Kommentit (56)
Mä en ainakaan jäisi kotiin vielä tollasessa kuumeessa koska olen todella usein kipeänä, ja olen vielä töissä koeajalla joten pomo voi antaa potkut jos olen paljon pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei pieni lämmönnousu estä työntekoa, en edes laske tuota kuumeeksi.Nykyihmiset ovat vain niin mukavuudenhaluisia ja vastuuntunnottomia että jäävät heti kotiin jos ei ole kivaa.
No hyvä tietää. Sinua ei varmasti sitten haittaa jos olen leikkaussalihoitajana nuhakuumeessa kun leikkaamme sinun umpparia/sektiota/tms.
Jäin juuri alkuviikoksi ja lämpöä oli saman verran ku sulla ja normaalilämpö myös sama. Itselleni ei kuume yleensä edes nouse, nyt kun tuli tonkin verran, olin ihan kuollut ja jaksoin vain levätä ja maata. Tänään normaalilämpö, huomenna pitäisi palata töihin.
Mielestäni kuumeen ei sinänsä kuitenkaan pitäisi olla mittari poisjäännistä, joku voi olla suht täysivoimainen 39 asteen kuumeessa ja toiselle jo pienikin nousu normaalilämpöön, aiheuttaa vuodelepon tarpeen. Lisäksi täysin kuumeton flunssakin voi joskus viedä voimat, siksi ärsyynnyn jos joku kysyy oliko kuumetta jos olen ollut sairaana. Jään pois vain jos todellakaan en ole työkuntoinen, vaikka kuumetta ei olisikaan.
Minuakin ärsyttää kuumeen tenttaaminen. Siksi ilmoitankin poissaolon syyksi tästä lähtien aina paskataudin, niin loppuu ne utelut ja lääkärin leikkiminen.
tuo 37,6 asteen lämpö olisi alin mahdollinen missä jäisin kotiin. Lääkäreiden mukaan vasta yli 37,5 on kuumetta.
Jos muuten hyvä olo niin etätöihin.Mutta muuten saikulle.
Vierailija kirjoitti:
tuo 37,6 asteen lämpö olisi alin mahdollinen missä jäisin kotiin. Lääkäreiden mukaan vasta yli 37,5 on kuumetta.
Niinhän ne on jostakin tuon mielivaltaisen lukeman tempaisseet, mutta sillä ei ole väliä. Ololla on. Aivan varmasti jäisin kotiin, olo on jo vähemmässäkin aivan kamala.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei pieni lämmönnousu estä työntekoa, en edes laske tuota kuumeeksi.Nykyihmiset ovat vain niin mukavuudenhaluisia ja vastuuntunnottomia että jäävät heti kotiin jos ei ole kivaa.
Kiva että olet tuota mieltä. Oletko samaa mieltä myös silloin kun keskosvauvasi jota työkseni hoidan sairaalassa saa sen saman pikku lämmönnousun?
No todellakin jäisin. Tuohan on kuumetta eikä mikään pieni lämpö. Sitäpaitsi yleisvointi on tärkein mittari... itselläni kuume nousee todella harvoin mutta flunssaisena oloni on yhtä huono kuin kuumeessakim.
Jäisin. Tekisin etänä sen minkä jaksan, oloni mukaan. Ehkä jos olisi joku kriittinen asiakaspalaveri niin tarvittaessa Buranan voimalla kävisin sen hoitamassa. Oma olo kuitenkin tärkeämpi mittari kuin kuumemittari. Monesti minulla muutenkin reilusti alilämpöä kuumeen sijaan varsinkin kun tauti on alkamassa. Onneksi on hyvä firma ja täysi luottamus johdolta joten ei tarvitse kummemmin selitellä, pikemminkin viesti yleensä on että muista levätä, ei niitä etätöitäkään tarvitse kipeänä tehdä.
Todellakin! Normaali lämpöni on 35,8.
Mulla ei kyllä ikinä nouse kuume.
Kyllä jäisin. Mun raja kulkee noin 37,5:ssä vointia kuulostellen. 37,6 niin jäisin kotiin vaikka vointi olisi kohtalainen.
Älkää muutkaan menkö noin kipeänä töihin, voi oikeasti tulla vaarallisia jälkitauteja, sydänpuolen asioita yms. joista voi jäädä pysyvät vauriot.
Vierailija kirjoitti:
En jäisi :).
Ei tuo vaikuta työntekoon.
Olin kerran yli 39 asteen kuumeessa töissä :).
Työnsankari, saitko mitallin?
Jään yleensä aina, jos on yli 37 astetta. Että paranisin nopeammin ja etten tartuta muita. Ellei ole ihan joku erityistilanne, ettei voi olla pois. Siinä tapauksessa otan dopinkia kuumeen laskemiseksi ja tsemppaan.
Tosin ainahan sitä ei ehkä tule edes kuumetta mitanneeksi, jos olo on hyvä. Mittaan yleensä vain, jos tuntuu, että on varmaan kuumetta. Ja yleensä sitä silloin aina onkin.
Vierailija kirjoitti:
En jäisi :).
Ei tuo vaikuta työntekoon.
Olin kerran yli 39 asteen kuumeessa töissä :).
Riippuu jonkin verran siitä työstäkin, että kuinka vaativaa on.
Kannattaa muistaa, että yli 41 asteen kuume voi johtaa kuolemaan, voi alkaa veren valkuaisaineet kokkaroitumaan :)
Minulla ei ole ollut kuumetta varmaan kahteenkymmeneen vuoteen vuoteen joten jäisin.
Tottakai jäisin kotiin 37.6 asteen kuumeessa / lämmössä. Mulla tulee jo outo olo kun mun lämpö nousee 37 yli. Semmonen vähän pyörryttävä epätodellinen olo. Siitä tiedän jo, että onko kuumetta mulla.
Totta kai jään.
Jään jo, kun on 37: se on minulle kuume, ei mikään pikkulämpö.
Minä menin töihin. Monestikin, ja vielä 38 asteessa. Kunnes päädyin sairaalaan potemaan jälkitautina keuhkokuumetta ja sydänlihastulehdusta. Sydämeen jäi pientä hämminkiä ja puhkesipa vielä astmakin riemukseni. Yhtään sen kirkkaampaa kruunua ei tämä työnsankari silti saanut.
Just laitoin duunikaverille, että menee huomenna avaamaan puljun, kun mulla on nyt flunssainen olo ja lämpöä.
Kattelen mihin suuntaan tämä nyt tässä yön aikana menee ja aamulla teen päätökseni duuniin vaiko sänkyyn. Meillä nollatoleranssi kipeenä töihin tulolle. Pomo heittää herkästi ulos semmoiset tapaukset. Tai kyysää koteihinsa.