Jäätkö töistä kotiin 37.6 asteen kuumeessa?
Itselläni on tänään ollut nuhainen olo, ja kuumetta oli 37.6 kun mittasin äsken. Normaali lämpöni on 36.8-37.0°C jäisitkö sinä kotiin tässä kuumeessa?
Kommentit (56)
Joo. Normi lämpö on samalla mittarilla 35.5-36.2 välillä
Totta kai, en mene tartuttamaan muita.
Minulle tuo on jo kuumetta, peruslämpöni 36:n pintaan
Jäisin kotiin, jos en ole työkuntoinen. Kuume ei ole mikään mittari sille onko sairas vai ei, sehän vain kertoo sen, että keho taistelee vastaan. Yleensä minulle ei edes nouse kuume, mutta olen silti niin sairas ettei vessassa meinaa jaksaa käydä.
Jäisin. Normaali lämpöni on 36.3 niin kyllähän tuossa on jo huima ero ja olen silloin sairas ja sen myös tuntee sekä väsymyksenä että muuten kipeänä olona.
Jäisin. Monesti tuollaisessa pienessä kuumeessa oloni on todella paljon huonompi, kuin jos kuumetta olisi vaikka 38,5. Ei kannata lähteä muita tartuttamaan. :)
Kyllä jäisin, ei mitään järkeä lähteä sairastuttamaan toisia työpaikalle. Sitä paitsi itsekin toipuu nopeammin, kun jää ajoissa lepäämään eikä puolikuntoisena väkisin mene töihin. Oma normaalilämpö on 36,6 joten tuntisin oloni tosi kurjaksi jos mittari näyttäisi 37,6.
Meillä kannustetaan menemään töihin lämmössä ja muissa "pikkuoireissa". Ei vissiin haittaa, että tartuttaa muut. Onkohan tuo kovin pitkälle mietitty.
Riippuu ammatista voiko/kannattaako jäädä.
Jään kotiin, mikäli olo sellainen on. Joskus vaikka olen 38 asteen kuumeessa niin tunnen oloni aivan terveeksi ja energiseksi. Joskus taas tunnen oloni todella kipeäksi vaikka kuumetta ei olisi ollenkaan.
Jäisin vähintään etätöihin. Jos aamulla on jo tuon verran lämpöä, ja lähdet vielä töihin ryysimään, olet viimeistään illalla ihan varmasti jo kunnolla kipeä.
En jäisi :).
Ei tuo vaikuta työntekoon.
Olin kerran yli 39 asteen kuumeessa töissä :).
Taidan sitten jäädä huomenna kotiin koska olo on sen verran huono.
T.Ap
Potilas kirjoitti:
Taidan sitten jäädä huomenna kotiin koska olo on sen verran huono.
T.Ap
Saaat potkut.
T. Pomosi
En. Ei pieni lämmönnousu estä työntekoa, en edes laske tuota kuumeeksi.Nykyihmiset ovat vain niin mukavuudenhaluisia ja vastuuntunnottomia että jäävät heti kotiin jos ei ole kivaa.
Jään menemättä, koska olen työtön P U M M I, joka elää muiden kustannuksella.
Itse en jäisi. Vaikka normilämpöni onkin n.36,3 niin olen yrittäjäperheestä ja kasvatettu/opetettu menemään kouluun/töihin vaikka olisi kipeä. Jostain voi jäädä paitsi ja rahaa ei tule kotona makaamalla, toki varmasti jossakin pisteessä on oma terveys laitettava edelle.
Kaksi kertaa olen ollut kahvilassa/ravintolassa töissä 39asteen kuumeessa ja sanoisin, että paljoa enempää en olisi kestänyt, mutta päättäväisyydellä pärjää pitkälle.
Paljon myös tekee se, millaisen kuvan sairaspoissaoloista on saanut pienenä.
Todellakin jäisin. Minulle nousee kuume todella harvoin, mutta olen ihan taju kankaalla, jos tuonkin verran on lämpöä.
Minä en töihin mene kipeänä. Hyvä jos terveenä jaksan omaa työtäni tehdä 8 h päivässä. Sairaana en jaksa eikä sellaista velvoitetta ole. Tätäkin voisitte miettiä te, jotka sieltä mukavien pikkutöiden äärestä huutelette sekä tartutatte tautejanne muille.
Vierailija kirjoitti:
En jäisi :).
Ei tuo vaikuta työntekoon.
Olin kerran yli 39 asteen kuumeessa töissä :).
Sulle ei oma terveys sitten paljon merkitse. Hymiökin vielä korostukseksi.
Jäisin, menemällä se vaan pahenee ja lisäksi tartuttaisit muut. Kotilepoa niin kauan että on taas normaalilämpö.