Miksi joku käy huoltoasemalla kahvilla ennen kylään tuloa?
Kaveri oli vaimonsa kanssa ajamassa mökkimme ohi ja pyysin jo etukäteen käymään kylässä, eivät olleet koskaan käyneet. He tulivatkin mutta kun kysyin keitetäänkö kahvia, niin sanoivat joivat juuri 40km aiemmin (tätä lähempänä ei mitään kahvilaa olisi ollutkaan). Matkaa mökillemme on 700km. En voi ymmärtää mikä tässä on takana varsinkin kun kaverin vaimo on heillä aina tosi vieraanvarainen, leipoo ja laittaa aina kaikennäköistä vaikka ei todellakaan tarvitsisi. Vieraanvaraiselle suomalaiselle tämä tuntuu jo pieneltä loukaukselta.
Kommentit (25)
Niiden teki vaan siinä vaiheessa jo väsyneenä niin paljon mieli kahvia että ottivat välikahvit. Itse olen sellainen kahviratti ettei minulle kyllä olisi ongelma juoda lisää 40 km päässä. Kaikki eivät pysty ja joillakin on vielä huono pidätyskyky, joten välttävät ylimääräisiä kupposia automatkoilla. Tuskin oli mitään protestia mukana.
Halusivat ajoissa sinne, minne olivat menossa.
Mikään ei ärsytä niin paljoa kuin se, että joutuu odottamaan tuntitolkulla, että saa luvatut kahvia tai ruuan. Minä menen nykyisin aina huoltoasemalle syömään tai ainakin kahville ennen kuin menen kylään tai juhliin. Tarpeeksi monta kertaa on kutsuttu klo 14 ja ruokaa saa klo 17,kotoa on voinut lähteä jo klo 10. Kun käy syömässä, ei haittaa, vaikka tarjoilut on valmiit vasta joskus ja jos siellä ei ole mitään kivaa syötävää, ei kuitenkaan ole nälkäinen. Ja häiden pitopöydässä ei haittaa, vaikka ruoka loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis poikkeavat ohikulkumatkalla, ajaneet 700 km niin kyllä varmaankin voi kahvihammasta alkaa kolottaa. Niin pitkä matka ensinnäkin että ei ihme jos eivät jaksa jäädä kahvittelemaan kaikessa rauhassa.. Varmaankin kiire sinne omaan määränpäähän.
Viipyivät noin tunnin. Hyvin olisi ehtinyt juoda .. ja heti kysyttiin kun tulivat.
Itse en juo kahvia enää illalla, joten tietyllä hetkellä on vaan viimeistään päästävä kahvittelemaan. Voisin siis hyvin käydä kahvilla jo aiemmin, jos laskeskelisin, että kyläpaikassa ei kuitenkaan heti ovesta sisään tullessa ole kahvi valmiina. Mua ei kyllä loukkais yhtään, jos joku on jo juonut kahvit, koska itsekin olen todella nuutunut, jos en saa kahvia tiettyyn aikaan. On mukavampi kyläillä kun on virkeämpi ja syönyt vähän jotain etukäteenkin. Luultavasti siis halusivat vaan olla virkeitä kyläilijöitä eikä kahvipäänsärkyisiä ärrimörrejä.
Siis poikkeavat ohikulkumatkalla, ajaneet 700 km niin kyllä varmaankin voi kahvihammasta alkaa kolottaa. Niin pitkä matka ensinnäkin että ei ihme jos eivät jaksa jäädä kahvittelemaan kaikessa rauhassa.. Varmaankin kiire sinne omaan määränpäähän.