Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oireileeko masennus miehellä näin?

Vierailija
22.01.2019 |

Olin jossain vaiheessa varma, että mies pettää, kun hän ei osoittanut kiinnostusta mihinkään minuun liittyvään. Sitten aloin huomata asioita, jotka eivät sivusuhteeseen viitanneet. Tämä ei johdu minusta, vaan miehellä on joku hätänä...
Mies lakkasi pesemästä hampaitaan ja käymästä salilla, alkoi syömään aika epäterveellisesti. Saa ihmeellisiä kilareita, paiskoo kamoja ja sitten väsähtää raivarin jälkeen. Lisäksi ihan hirveät ilmavaivat hänellä ja joitain ihme nivelkipukohtauksia.
Aamuisin on suorastaan raivona, lähti töihin kerran ja toivotin hyvää työpäivää, niin alkoi kiukuttelemaan, että "tällainen p***a tyhmä duunari menee pas**an työhön, minkä takia, mitä järkeä tässä on"... jne.
Seksiä hänen ei tee mieli lainkaan, eikä hän oikein jaksa tehdä kanssani mitään.
Kaupassa hän on tosi stressaantunut. Jouluna hän oli pitkällä lomalla töistä, mutta makasi kaikki päivät, ei tavannut kavereitaan ja kun tulin töistä, oli vaan ollut kotona sisällä...
Olen ihan avuton, kun mies ei kuulemma lähde mihinkään terapioihin tms. Mies vaikuttaa tosi elämänhaluttomalta ja on laihtunut. Kuitenkin joskus piristyy ja näkee kavereitaan, mutta omassa kodissaan. Kerran on käynyt pubissa sitten joulukuun alun..mies ei ole innostunut mistään pitkään aikaan.
Ei asuta yhdessä, joten miehellä on kyllä omaa aikaa ja voi tehdä mitä vaan, mutta ei hän tee. Itse teen nyt yksin niitä asioita, joita ennen teimme yhdessä. Käyn salilla, kokkaan ja keskustelen nyt sitten kavereideni kanssa.
Paha mieli miehen puolesta, ei kait tuo normaalia ole?
Tätä on jatkunut noin puoli vuotta, pahentunut ainakin tuo eristäytyminen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, miehellä ikää 30v. Ollut aina sporttinen ja treenannut paljon, ei koskaan ylipainoa vaan ihan näkyvä sikspäkki. Ollut jopa ulkonäkökeskeinen, mutta nyt kuulemma hänelle tullut ihan mahaa, josta hän kuulemma ei piittaa... ihan kuin olisi eri ihminen kuin vuosi sitten tavatessa...

Vierailija
2/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voi olla merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että laihtunut on ja mahaa tullut? Just.

Vierailija
4/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut normaalia vähemmän suuseksiä viimeaikoina? Hän saattaa tuntea, ettei ole haluttava ja itsetunto putoaa. Miehet ei ymmärrä vinkkejä, vaan käytännön tekoja. 

Vierailija
5/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Että laihtunut on ja mahaa tullut? Just.

Kyllä. Lihasmassa kadonnut ja tilalla kehossa lisää rasvaa kertynyt vatsaan. Ei se minua haittaa, mutta mies ei ole oma itsensä... jos on 30v ollut aktiivinen ja vilkas, yhtäkkiä valahtaa sohvalle, niin huolissani olen.

ap

Vierailija
6/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Tilanne vain pahenee ellei mies hae apua.

Vierailija
7/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu keskustelemaan asiasta sinun tai ammattilaisen kanssa niin ero ehdottomasti. Hyvä ettette asu yhdessä.

Vierailija
8/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa yllättävältä testosteronin vähenemiseltä. Yleensä se ei iske noin nuoreen.

Vierailija
9/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu oikealta vaan kääntää selkä? Olen ollut aika itsekäs ja tehnyt omillani, mutta vaivaa tuo, että voisiko tehdä jotain auttaakseen...

ap

Vierailija
10/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa yllättävältä testosteronin vähenemiseltä. Yleensä se ei iske noin nuoreen.

Mikä sitä vähentää? Mies itseasiassa kysyi joskus, että voinko kysyä tutulta ravintoneuvojalta miten testovaje ilmenee... tästä on kyllä aikaa. Noin rajut oireet testovajeesta..?

ap

Vierailija
11/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testotasot romahtaneet yhtäkkiä. Onko puljannut hormooneilla? Onko käyttänyt testoboosteria joka sammutti pallit?

Vierailija
12/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan olla alhaisesta testosteronista johtuvaa. Ehkä kannattaa mittauttaa arvot. Matalia tasoja voi olla myös nuorilla ihmisillä.

Vierailija
13/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireilee. Oppikirjatapaus tuo

Vierailija
14/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton masennus. Jätä mies, ellei hän suostu menemään lääkäriin. Tuo voi muuten maksaa omankin mielenterveytesi.

Vierailija
15/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitä vähentää? Mies itseasiassa kysyi joskus, että voinko kysyä tutulta ravintoneuvojalta miten testovaje ilmenee... tästä on kyllä aikaa. Noin rajut oireet testovajeesta..?

ap

Rajut oireet? Testosteroni on miehen elämänlaadun kannalta tärkein ja numero uno. Aiheuttaa masennusta ja kirjon muita oireita. Lääkärille on turha mennä. Ei siellä miehiä auteta. Ei anneta testosteronia vaan tyrkytetään mielialalääke sontaa.

Vierailija
16/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin kolmekymppisenä.

Eniten tästä kärsii lapset.

Sitä se ikääntyminen teettää. Kivut nivelissä on ikävimmät ja se tunne että kokoajan valittaa kaikesta.

Viimeiset 10 vuotta on menty näin. Toivottavasti kohta helpottaa.

Vaimoa ei hirveästi häiritse se että makoilen lähinnä sohvalla.

T: 40v iskä

Vierailija
17/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu oikealta vaan kääntää selkä? Olen ollut aika itsekäs ja tehnyt omillani, mutta vaivaa tuo, että voisiko tehdä jotain auttaakseen...

ap

Se on parasta mitä voit tehdä, ellet mies suostu menemään hakemaan apua. Jotkut tekevät tuossa tilanteessa itsemurhan.

Vierailija
18/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se ikääntyminen teettää. Kivut nivelissä on ikävimmät ja se tunne että kokoajan valittaa kaikesta.

Testosteronia kun saisit niin helpottaisi. Ei se muuten helpota. Lääkäriltä on apua turha pyytää, koska maskuliinisuus on suomen valtion vihollinen.

Vierailija
19/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testosteronia kun saisit niin helpottaisi. Ei se muuten helpota. Lääkäriltä on apua turha pyytää, koska maskuliinisuus on suomen valtion vihollinen.

Miksi sitä sitten määrätään transmiehille?

Vierailija
20/37 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän se ulkoinen testosteroni aiheuta kuin eturauhassyöpää, transmiehet eivät voi siihen sairastua.