Oireileeko masennus miehellä näin?
Olin jossain vaiheessa varma, että mies pettää, kun hän ei osoittanut kiinnostusta mihinkään minuun liittyvään. Sitten aloin huomata asioita, jotka eivät sivusuhteeseen viitanneet. Tämä ei johdu minusta, vaan miehellä on joku hätänä...
Mies lakkasi pesemästä hampaitaan ja käymästä salilla, alkoi syömään aika epäterveellisesti. Saa ihmeellisiä kilareita, paiskoo kamoja ja sitten väsähtää raivarin jälkeen. Lisäksi ihan hirveät ilmavaivat hänellä ja joitain ihme nivelkipukohtauksia.
Aamuisin on suorastaan raivona, lähti töihin kerran ja toivotin hyvää työpäivää, niin alkoi kiukuttelemaan, että "tällainen p***a tyhmä duunari menee pas**an työhön, minkä takia, mitä järkeä tässä on"... jne.
Seksiä hänen ei tee mieli lainkaan, eikä hän oikein jaksa tehdä kanssani mitään.
Kaupassa hän on tosi stressaantunut. Jouluna hän oli pitkällä lomalla töistä, mutta makasi kaikki päivät, ei tavannut kavereitaan ja kun tulin töistä, oli vaan ollut kotona sisällä...
Olen ihan avuton, kun mies ei kuulemma lähde mihinkään terapioihin tms. Mies vaikuttaa tosi elämänhaluttomalta ja on laihtunut. Kuitenkin joskus piristyy ja näkee kavereitaan, mutta omassa kodissaan. Kerran on käynyt pubissa sitten joulukuun alun..mies ei ole innostunut mistään pitkään aikaan.
Ei asuta yhdessä, joten miehellä on kyllä omaa aikaa ja voi tehdä mitä vaan, mutta ei hän tee. Itse teen nyt yksin niitä asioita, joita ennen teimme yhdessä. Käyn salilla, kokkaan ja keskustelen nyt sitten kavereideni kanssa.
Paha mieli miehen puolesta, ei kait tuo normaalia ole?
Tätä on jatkunut noin puoli vuotta, pahentunut ainakin tuo eristäytyminen.
Kommentit (37)
Kuulostaa tutulta itselläni kans tulee välillä kausia ja kärsin samoista oireista kun miehesi. Normaalisti pääsen itse yli, mutta monet kaipaavat apua vaikka sitä voi olla vaikea tarjota. Suosittelisin etsimään oikean tilanteen jossa aiheen voi ottaa kunnolla puheeksi ja kannattaa miettiä etukäteen miten asian esittää. Itse olen aika huono kans ottamaan apua vastaan ja tiedän että se turhauttaa minun avopuolisoa, joka taas saa minun mielen huonommaksi.
Itse saan voimaa metsästä ja luonnosta, jossa voin olla rauhassa ja joudun pakonomaisesti miettimään tunnetilojani enkä pääse niitä karkuun.
Malttia ja voimia teille kummallekin
Vierailija kirjoitti:
No, eihän se ulkoinen testosteroni aiheuta kuin eturauhassyöpää, transmiehet eivät voi siihen sairastua.
Moni asia aiheuttaa eturauhassyöpää.
Minulla oli jokunen vuosi sitten sellaiset fiilikset, että mikään ei kiinnostanut ja kaikki oli hällä väliä -tilassa. Kun masturbointi ei tuntunut miltään, aloin ajatella, että testosteronitasoni on varmasti alhaalla. Lueskelin asiasta, ja yleisesti kuvatut oireet vastasivat omiani.
Vuoden 2014 lopulla menin lääkäriin, aivan tavalliseen terveyskeskukseen. Sanoin lääkärille olevani sitä mieltä, että testotasoni ovat alhaiset. Halusin mittauttaa ne.
Vuoden 2015 alkupuolella aloitettiin korvaushoitokokeilu ja, koska se tuntui tuottavan tulosta, sillä tiellä ollaan edelleen. Käytän korvaushoitoa kai loppuikäni, mutta mikäpä siinä. Olo on normaali eikä turhanpäiväistä vitutustilaa ole jatkuvasti päällä. Totta kai oma siittiötuotanto on tuhoutunut, mutta en minä sitä ole ennenkään tarvinnut enkä enää tässä iässä tule tarvitsemaankaan.
Myös nuorilla ihmisillä voi syystä tai toisesta olla alentunut testotaso. Kannattaa asia ainakin tutkia, jos ei muuten, niin varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi noin kolmekymppisenä.
Eniten tästä kärsii lapset.
Sitä se ikääntyminen teettää. Kivut nivelissä on ikävimmät ja se tunne että kokoajan valittaa kaikesta.
Viimeiset 10 vuotta on menty näin. Toivottavasti kohta helpottaa.
Vaimoa ei hirveästi häiritse se että makoilen lähinnä sohvalla.
T: 40v iskä
Testosteronia kun saisit niin helpottaisi. Ei se muuten helpota. Lääkäriltä on apua turha pyytää, koska maskuliinisuus on suomen valtion vihollinen.
Tiedän kyllä. Uskon että helpottaa sitten kun kuolema korjaa.
Näillä mennään. Sen olen huomannut että alkoholia kun ottaa niin tulee niin kovat laskut lähipäivinä että siitä on paha nousta ylös. Ap:n miehen ei ainakaan kannata laskea testojaan alkoholilla ja etenkään oluella jossa on humalaa, joka on kasviestrogeeni.
Tulee nimittäin niin synkkä olo ja voimaton olo.
Sitä vaan itkisi jos jaksaisi itkeä. Tissit ja maha vaan kasvaa.
Ei olla nähty viikkoon. Mies kertoi tissutelleensa joka ilta. ..kun kauhistelin asiaa, kiistikin ja sanoi tissutelleensa vaan parina iltana ja vähätteli asiaa...Alkoholia käytti lomalla melkein joka ilta, joi punaviiniä lasillisen. Saunassa olutta. Ei tosin kännännyt kertaakaan.
ap
Mun mies lähti viikonlopun jälkeen normaalisti normaalilla ja ihan hyvällä ja rennolla tuulella töihin. Työpäivän jälkeen kuin joku eri henkilö olisi astunut kotiin sisään. Kelkka oli kääntynyt täysin ja oli ilkeä, hengitti niskaan kokoajan ja käänteli kaikki asiat nurinpäin ja vänkytti vastaan kaikesta. Huokailee ja hönkäilee ja sanoinkin että 'hullu-hilma' saapunut taas kotia. Miten voi persoona muuttua muutamassa tunnissa niin täysin ja töissä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi noin kolmekymppisenä.
Eniten tästä kärsii lapset.
Sitä se ikääntyminen teettää. Kivut nivelissä on ikävimmät ja se tunne että kokoajan valittaa kaikesta.
Viimeiset 10 vuotta on menty näin. Toivottavasti kohta helpottaa.
Vaimoa ei hirveästi häiritse se että makoilen lähinnä sohvalla.
Testosteronia kun saisit niin helpottaisi. Ei se muuten helpota. Lääkäriltä on apua turha pyytää, koska maskuliinisuus on suomen valtion vihollinen.
Näillä mennään. Sen olen huomannut että alkoholia kun ottaa niin tulee niin kovat laskut lähipäivinä että siitä on paha nousta ylös. Ap:n miehen ei ainakaan kannata laskea testojaan alkoholilla ja etenkään oluella jossa on humalaa, joka on kasviestrogeeni.
Joku anti aromataasi lääke voisi myös pelkästään riittää sinulle. Saattaa olla liikaa estrogeenia kehossa mikä supistaa testosteroniasi. Aiheuttaa itkuisuutta ja kiukuttelua.
Ailahteleva sielu kirjoitti:
Kuulostaa tutulta itselläni kans tulee välillä kausia ja kärsin samoista oireista kun miehesi. Normaalisti pääsen itse yli, mutta monet kaipaavat apua vaikka sitä voi olla vaikea tarjota. Suosittelisin etsimään oikean tilanteen jossa aiheen voi ottaa kunnolla puheeksi ja kannattaa miettiä etukäteen miten asian esittää. Itse olen aika huono kans ottamaan apua vastaan ja tiedän että se turhauttaa minun avopuolisoa, joka taas saa minun mielen huonommaksi.
Itse saan voimaa metsästä ja luonnosta, jossa voin olla rauhassa ja joudun pakonomaisesti miettimään tunnetilojani enkä pääse niitä karkuun.Malttia ja voimia teille kummallekin
Mies menee tosi ärtyisäksi kun mainitsen asiasta tai puhun masennuksesta. Sanoi, että jätä mut sitten, jos et kestä. :/ Ei sekään tuntunut edes hetkauttavan... kun sitten en pitänyt yhteyttä päiväkausiin, soitti ikävissään. En tiedä mitä tuolle miehelle tapahtuu...
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko antanut normaalia vähemmän suuseksiä viimeaikoina? Hän saattaa tuntea, ettei ole haluttava ja itsetunto putoaa. Miehet ei ymmärrä vinkkejä, vaan käytännön tekoja.
Tämä tuli itsellenikin ekana mieleen. Tai sitten ferriittitasot on laskenut.
Liiallinen runkkailu tai seksin harrastus aiheuttaa testosteronin laskua.
Ap miehesi saattaa salaa runkata ja väsyttää itseään.
Selvät oireet näyttäisi olevan.
Käyttääkö hän paljon nuuskaa, nuuskankorvikkeita tai tupakkaa?
Itellä masennus jota itselääkitsin nikotiinilla. Pahensi tilannetta ihan helkutisti. Kuulostaa ihan minun käytökseltä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Itellä masennus jota itselääkitsin nikotiinilla. Pahensi tilannetta ihan helkutisti. Kuulostaa ihan minun käytökseltä tuo.
Käyttää nuuskaa... oho...
ap
Miehen täytyisi ihan ensin:
- lopettaa tissuttelu ja nuuska
- palata sinne salille tai mikä olikaan urheiluharrastus ennen
- ulkoilla, nähdä kavereita
Ja lääkärille sitten, kun näitä kokeiltu jonkin aikaa ja jos ei auta. Jos mies ei näitä suostu tekemään tai edes keskustelemaan aiheesta niin itse lähtisin tuollaisesta suhteesta. Joo, ikävää jättää ihminen kun hänellä on vaikeaa, mutta omaa elämäänsä ei kannata sen takia pilata jos toinen ei suostu ottamaan apua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttää nuuskaa... oho...
ap
Toi on paha tilanne. Nikotiinin väärinkäyttö aiheuttaa aloitekyvyttömyyttä, suunittelemattomuutta ja ilottomuutta.
Valitettavasti nikotiinin vieroitusoireet tekee ihmisestä helkutin vihaisen ja ärtyneen. (Sitä sitten haluaa vetää, ettei tule äksyiltyä läheisille.)
Itellä vieläki pientä addiktioo, mutta saanu melkeen kokonaan lopetettuu. Elämä taas kiinnostaa.
Voimia sinne....
Vierailija kirjoitti:
Miehen täytyisi ihan ensin:
- lopettaa tissuttelu ja nuuska
- palata sinne salille tai mikä olikaan urheiluharrastus ennen
- ulkoilla, nähdä kavereita
Ja lääkärille sitten, kun näitä kokeiltu jonkin aikaa ja jos ei auta. Jos mies ei näitä suostu tekemään tai edes keskustelemaan aiheesta niin itse lähtisin tuollaisesta suhteesta. Joo, ikävää jättää ihminen kun hänellä on vaikeaa, mutta omaa elämäänsä ei kannata sen takia pilata jos toinen ei suostu ottamaan apua vastaan.
Tissuttelu on helppo lopettaa, kun se vetää niin olon synkäksi. Tupakoinnista ei ole kokemusta.
Oikeastaan helppo sanoa että pitäisi lähteä salille ja nähdä ihmisiä.
Ei vaan pysty. Töissä juuri jaksaa käydä.
Kamalaa kun noin käy. Kamalaa kun lääkäriltä ei saa apua.
Sen unohdin sanoa ja varoittaa että älkää syökö tai edes kokeilko masennuslääkkeitä. Ne vasta aiheuttaa kamalan olon ja vie elämästä tunteet kaikkea kohtaan. Sääli ettei lääkärit halua auttaa. Tarjoavat vain pillereitä. Kuitenkin veronmaksajina maksetaan niiden palkka ja apua ei saa.
Ohhoh. Ihan kuin minulla aikoinaan. Tosin vähän eri tilanne, mutta samat oireet. Pikkuhiljaa tässä on menty parempaan kun elämästä on poissa kaikki itselle epäedulliset ihmiset. Ja alkoholia maltilla. Nikotiinia maltilla. Työpaikka vaihtoon jos on stressaavaa. Lähelle ihmisiä joiden kanssa saa sitten vaikka jurottaa jos siltä tuntuu. Ulkoilua ja mukavaa tekemistä. Harvinaisen asiallinen ketju jopa ihan muillakin mittareilla kuin avn omilla.
Vierailija kirjoitti:
Hoitamaton masennus. Jätä mies, ellei hän suostu menemään lääkäriin. Tuo voi muuten maksaa omankin mielenterveytesi.
Eli ehdotat jätä joka tapauksessa! Kuin enneminkin että hän muuttuisi sellaiseksi jota voi ihailla? Mutta se mahdollisuus pitäisikin sittten lopulta koskea jokaista?
Ja kaikki lopulta vain pisteiden kera. Ilman kyssäreitä tai huutomerkkejä.