Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lapsivihasta tuli trendi?

Vierailija
22.01.2019 |

Täälläkin sen huomaa. Yhdessä aloituksessa ap kertoo että järjestää rennot häät johon lapset eivät ole tervetulleita niin porukka taputtaa selkään että jess, ei mitään rasittavia kakaroita, hyvä ap! Ja yläpeukkuja satelee. Toisessa aloituksessa taas joku pyytää ihmisiä perustelemaan miksi joku haluaa monta lasta? Aloituksesta aistii negatiivisen asenteen lapsia kohtaan. Joten kysymys kuuluu milloin tästä tuli trendi? Onko se sittenkin niin että se työmäärä mitä lapset tuo tullessaan ei vain kiinnosta? On paljon kivempaa olla ikuisesti teini?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä asti kun lapsia tekevät ovat lopettaneet lasten kasvatuksen, lapset saavat olla kuin siat pellossa.

Vierailija
2/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsettomuus kai sitä tarkoita, että jää ikuiseksi teiniksi :D 

Mulla ei itselläni ole lapsia, sillä en pidä niistä ja käytän rahani ja aikani mieluummin itseni sivistämiseen ja kehittämiseen. 

Sun aloituksesta muuten aistii negatiivisen asenteen meitä lapsettomia kohtaan ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivihamielisyys? Tämä maahan on mammankultapienien ihanne maa!

Vierailija
4/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei lapsiviha ole mikään trendi. Onko se nyt niin hirveää sanoa ääneen että lasten kirkuminen häiritsee esim. hääseremoniaa? Sehän on ihan maalaisjärjellä pääteltävissä. Yleensä ihmiset pitävät lapsista ja todellinen lapsiviha lienee aika harvinaista. Mäkin pidän lapsista vaikkei mulla omia ole eikä tule. 

Vierailija
5/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa tuo ajatus, että jos et toosastasi jatkuvasti puske ihmisiä pihalle, olisit jäänyt jotenkin teinin tasolle. Minä keksin elämälleni paljon parempaa tekemistä kun ihmisen kasvattaminen. Ei se muutenkaan kauheasti houkuta kun jatkuvasti näkee ja kuulee kuinka perseestä se lapsiarki oikeasti lopulta on. Miksi ihmeessä ihmiset tuntuvat ottavan sen henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku muu ei halua juurtua kotiin hoitamaan lapsia? 

Pidän enemmän siitä ajatuksesta, että olen vanhempana vielä virkeä, elämyksiä ja kokemuksia täynnä joita on ollut aikaa ja rahaa toteuttaa kun ei ole ollu kakaraa jatkuvasti käsi ojossa ruinaamassa ja kinuamassa ties mitä milloinkin. Voin olla hyvä vaimo, ja panostaa parisuhteeseeni aivan eri tasolla, kun mitä se mamma lapsen kanssa voi. Ja ei, lapsen kanssa et voi tehdä samoja asoita kun lapsettomat. 

Vierailija
6/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä asti kun lapsia tekevät ovat lopettaneet lasten kasvatuksen, lapset saavat olla kuin siat pellossa.

Juuri näin. Imetetään missä sattuu ja sormiruokailu on se viimenen niitti.

Vierailija
7/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ei lapsiviha ole mikään trendi. Onko se nyt niin hirveää sanoa ääneen että lasten kirkuminen häiritsee esim. hääseremoniaa? Sehän on ihan maalaisjärjellä pääteltävissä. Yleensä ihmiset pitävät lapsista ja todellinen lapsiviha lienee aika harvinaista. Mäkin pidän lapsista vaikkei mulla omia ole eikä tule. 

Siksi lapsia ei yleensä oteta kirkkoon tai muihin tilaisuuksiin jossa on ehdoton hiljaisuus. Jälkitilaisuuteen ovat yleensä tervetulleita eivätkä useimmat lapset kirku 24/7. Se että annetaan ehdoton ei lapsille omiin juhliin kertoo vain siitä ettei pahemmin niistä tykkää.

Vierailija
8/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos imettäminen on noin kamalaa niin kannattaako ollenkaan mennä ulos ovesta?

Vierailija
9/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meluavat räkänokat vailla käytöstapoja käyvät ärsyttämään. En tykkää.

Vierailija
10/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos imettäminen on noin kamalaa niin kannattaako ollenkaan mennä ulos ovesta?

Ennemmin vois kysyä, että onko pakko julkisesti esitellä niitä maitoa ruikkivia lolloja?

Vierailija
11/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mulla ei itselläni ole lapsia, sillä en pidä niistä ja käytän rahani ja aikani mieluummin itseni sivistämiseen ja kehittämiseen. 

Minäkin luulin olevani aikuinen ennen kuin lapset tulivat elämään.

Nykyään voin oikeasti sanoa olevani.

Vierailija
12/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa American Scientific -nettilehdestä artikkeli, jossa kerrotaan saksalaisten vanhoista kasvatusmetodeista. Ne olivat nimittäin Suomessakin varsin suosittuja. 

Vierailija
13/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosielämässä havainnut tuota trendiä. Yleensä veloillakaan ei ole voimakasta tarvetta vastustaa muiden halua perustaa perhe, mutta palstahullut on palstahulluja. Ei tuo lapsiviha olekaan normaalia, se toki on, ettei välttämättä omia halua.

Varsinkin palstalla keskitytään kääntämään kaikki lapsiperhearkeen liittyvä työ turhaksi oman elämän uhraamiseksi vaikka tietenkin on itsestään selvää, että jos lapsia haluaa (esim. sen vuoksi, että lapsia rakastaa) niin heistä huolehtiminen vaatii myös vastuuta ja vaivannäköä. Ei haluta esim. "sitoutua 18 vuodeksi syöpäläiseen". No silloin ei ehdottomasti kannata. Itse taas koen sitoutuvani loppu elämäksi ihmiseen, jota rakastan.

Vierailija
14/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Minäkin luulin olevani aikuinen ennen kuin lapset tulivat elämään.

Nykyään voin oikeasti sanoa olevani.

No se nyt kertoo vain sinusta.

Vierailija
15/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kuin äitivihasta.

Vierailija
16/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simotar kirjoitti:

Onpas sinulla mukava asenne. Taidat muutenkin olla oikea ilopilleri jolla on laaja ystäväpiiri?

Vierailija
17/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simotar kirjoitti:

Ei ne lapset mitään, mutta jos aikuisen käytöstavat ja kielenkäyttö on jäänyt tuollaiselle asteelle....

Vierailija
18/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi lapsia ei yleensä oteta kirkkoon tai muihin tilaisuuksiin jossa on ehdoton hiljaisuus. Jälkitilaisuuteen ovat yleensä tervetulleita eivätkä useimmat lapset kirku 24/7. Se että annetaan ehdoton ei lapsille omiin juhliin kertoo vain siitä ettei pahemmin niistä tykkää.

Kyllä otetaan.

T. Pappi

Vierailija
19/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin sen huomaa. Yhdessä aloituksessa ap kertoo että järjestää rennot häät johon lapset eivät ole tervetulleita niin porukka taputtaa selkään että jess, ei mitään rasittavia kakaroita, hyvä ap! Ja yläpeukkuja satelee. Toisessa aloituksessa taas joku pyytää ihmisiä perustelemaan miksi joku haluaa monta lasta? Aloituksesta aistii negatiivisen asenteen lapsia kohtaan. Joten kysymys kuuluu milloin tästä tuli trendi? Onko se sittenkin niin että se työmäärä mitä lapset tuo tullessaan ei vain kiinnosta? On paljon kivempaa olla ikuisesti teini?

Aloituksesta aistii negatiivisen asenteen vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan. Kovasti se tuntuu toisia ärsyttävän etteivät kaikki naiset halua lapsia. Syitä tuskin on muita kuin kateus, että toiset elävät omannäköistään elämää, tuskinpa muuten toisten lapsettomuus aiheuttaisi negatiivisia tunteita. Ei se suinkaan ole lapsivihaa jos joku tahtoo juhlia aikuisten kesken, sehän on vain hyvä että joskus ihmiset voivat keskustella aikuisten seurassa? Ei lasten ole pakko olla läsnä jokaisessa tilaisuudessa / paikassa, aina ja kaikkialla. En minä ihmettele miksi joku haluaa monta lasta, joku toinen voi ihmetellä. Ei sekään silti ole lapsivihaa, voisihan sitä ihmetellä että miksi joku haluaa 10 koiraa vaikkapa 1-2 sijaan? Aloittaja sen sijaan on se joka teinittelee toisin valinneita. Kenenköhän asenteista se sitten kertoo ja mitä? Tuo on niin kulunutta mantraa tuo "vapaaehtoisesti lapsettomat ovat teinejä ja ajattelevat vain itseään". Sellaista laukovat vain tuovat oman typeryytensä esiin.

Vierailija
20/85 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kummastuttaa tuo ajatus, että jos et toosastasi jatkuvasti puske ihmisiä pihalle, olisit jäänyt jotenkin teinin tasolle. Minä keksin elämälleni paljon parempaa tekemistä kun ihmisen kasvattaminen. Ei se muutenkaan kauheasti houkuta kun jatkuvasti näkee ja kuulee kuinka perseestä se lapsiarki oikeasti lopulta on. Miksi ihmeessä ihmiset tuntuvat ottavan sen henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku muu ei halua juurtua kotiin hoitamaan lapsia? 

Pidän enemmän siitä ajatuksesta, että olen vanhempana vielä virkeä, elämyksiä ja kokemuksia täynnä joita on ollut aikaa ja rahaa toteuttaa kun ei ole ollu kakaraa jatkuvasti käsi ojossa ruinaamassa ja kinuamassa ties mitä milloinkin. Voin olla hyvä vaimo, ja panostaa parisuhteeseeni aivan eri tasolla, kun mitä se mamma lapsen kanssa voi. Ja ei, lapsen kanssa et voi tehdä samoja asoita kun lapsettomat. 

Tästä oikein huokuu kielteisyys.

Ja miksi sitä lasta täytyy kutsua kakaraksi? Selvää ylenkatsetta ja ylimielisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan