Minulla on hyvin korkea älykkyysosamäärä, mutta olen alisuoriutuja. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (122)
Mensan nettitesti antaa kaikille vähintään 120 eli et ole mitenkään normaalia älykkäämpi :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä syistä alisuoriudut?
Minulla on ADD, ja lisäksi olen laiska. Tylsistyn helposti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mensan nettitesti antaa kaikille vähintään 120 eli et ole mitenkään normaalia älykkäämpi :)
Olen käynyt Mensan virallisessa testauksessa, ja olen nykyisin jäsen. Ap
Aiotko kouluttaa itsesi paremmaksi itsekurissa?
Uskotko, että ihminen pystyy itse parantamaan sairautensa?
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit av-palstalle?
Ei ole ihan oikeasti mitään muuta tekemistä. Samaan aikaan opettelen Helsingin paikkoja Google Mapsista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aiotko kouluttaa itsesi paremmaksi itsekurissa?
Uskotko, että ihminen pystyy itse parantamaan sairautensa?
Aion. Olen suunnitellyt psykoterapian aloittamista. Mitä tarkoitat jälkimmäisellä kysymykselläsi? Uskon, että mt-häiriöiden ja riippuvuuksien hoitoon on potilaalla itsellään hyvin vahva motivaatio, mutta ilman ammattiapua tuskin kukaan pärjää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Add:hen on lääkkeet.
Mitä laiskuuteen tulee - elämä on valintoja. Sen puolesta et ole alisuoriutuja, vaan valitset olla alisuoriutuja,
Minäkin tylsistyn helposti, mutta siksi muutakin töissä työtehtäviä jatkuvasti. Eli lääke löytyy siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aika samat, tosin ei virallista diagnoosia ADD:stä mutta merkit täsmää kyllä hyvin. Harva uskoisi että mulla oikeasti on tutkitusti korkea ÄO, koska vaikutan keskittymiskyvyttömältä koheltajalta. Töissä on vaikeaa, kun ei meinaa pystyä keskittymään pitkäjänteisesti ajattelutyöhönsä, koko ajan joutuu kirjoittamaan vihkoon mitä minä olen nyt tekemässä, mihin asti olen päässyt jne, tai muuten unohtuu kun ajatukset alkaa pomppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Add:hen on lääkkeet.
Mitä laiskuuteen tulee - elämä on valintoja. Sen puolesta et ole alisuoriutuja, vaan valitset olla alisuoriutuja,
Minäkin tylsistyn helposti, mutta siksi muutakin töissä työtehtäviä jatkuvasti. Eli lääke löytyy siihenkin.
Minulla on lääkitys, joka onkin auttanut paljon. Yritän opetella pois alisuoriutumisesta ja liian helposti luovuttamisesta. Ensi viikolla aloitan aikuislukiossa, tavoitteenani lääkis. Tai ehkä oikis, en tiedä vielä, minua kuitenkin kiinnostaa vähän kaikki. Vaikeuksia aiheuttaa myös perfektionismi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aika samat, tosin ei virallista diagnoosia ADD:stä mutta merkit täsmää kyllä hyvin. Harva uskoisi että mulla oikeasti on tutkitusti korkea ÄO, koska vaikutan keskittymiskyvyttömältä koheltajalta. Töissä on vaikeaa, kun ei meinaa pystyä keskittymään pitkäjänteisesti ajattelutyöhönsä, koko ajan joutuu kirjoittamaan vihkoon mitä minä olen nyt tekemässä, mihin asti olen päässyt jne, tai muuten unohtuu kun ajatukset alkaa pomppimaan.
Sama ongelma liikkuu laajemmillakin alueilla. Edes lähimmät ystäväni ja sukulaiseni eivät meinaa uskoa, että olen huippuälykäs. Johtunee siitä, että ennen lääkitystä olen elänyt omissa maailmoissani ja juurikin koheltanut ja tehnyt hölmöjäkin kommentteja, sillä en välttämättä ole seurannut keskustelua ollenkaan, vaikka olen luullut seuranneeni. Ap
alisuoriutujia ei ole. On laiskoja, välinpitämättömia ja arkoja jotka ovat valinneet tavan päästä helpommalla.
Kaikki kuulostaa aina niin tutulta, kun on kyse ADD:stä.
T: Se add-tapaus, joka toivoi viimeeksi tulevansa oikein sairaaksi, että saisi hetken tauon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuulostaa aina niin tutulta, kun on kyse ADD:stä.
T: Se add-tapaus, joka toivoi viimeeksi tulevansa oikein sairaaksi, että saisi hetken tauon.
Uskomatonta. Niin järkyttävältä kuin se kuulostaakin, olen itsekin lähes toivonut syöpää tai pahaan liikenneonnettomuuteen joutumista, että saisin hetken olla yrittämättä rämpiä eteenpäin... Ap
Mitä olet nyt viimeisen kahden vuoden aikana tehnyt? Oletko saanut mitään aikaiseksi?
ne sun edelliset elämäntarinat ja trollaukset oli mielenkiintoisempia. Jatka sitä "ymmärsinkö oikein hel-nycin elämän"-keskustelua.
En halua kysyä mitään.