Tiedätkö ketään, jonka masennus tmv. olikin oikeasti fyysinen sairaus?
Aina välillä tulee lehdissä vastaan näitä juttuja, mutta mietin silti, että miten tuollainen voi mennä lääkäreiltä ohi. Että määrätään lääkkeet ja terapiat ja kaikki, vaikka ihminen on fyysisesti sairas.
Kokemuksia?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on sairaus ja aiheuttaa masennusoireita.
masennus on myös sairaus, joka saattaa aiheuttaa alkoholismia. kumpi oli ensin, muna vai kana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Dg:na yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Kas kun ahdistus helpotti kun vuoden syönyt luonnollista kilpparilääkettä ja rautaa.
Terapiankin ehdin aloittaa mutta kun läkkeen annostus saatiin nostettua sopivalle tasolle niin alkoi ahdistus väistymään.
Tk lääkärin mukaan mulla ei ole kilpparin vajis.Olet sikali terve, että et myonnä itselläsi olevan ahdistusta. Ikävistä ajatuksista, kuten siitä, että tunnet itsesi ahdistuneeksi ei paase eroon muuten kuin toteamallla että mitään ikävia ajatuksia: Kuten että olet psyykkisesti sairas ei ole sisaistetty, tai että olet paassyt niista eroon.
Miten muuten?
Psykiatriahan onkin oppi, joka itse ehdottaa ja opettaa ihmisille ajatuksia, että ihmisessä on vikaa, näitä opettamiaan ajatuksia, täma oppi sitten väittää parantavansa ihmisistä. Melkoisen ikiliikkujan ja sammon ovat siinä kyllä samalla kehittäneet monien päänmenoksi. Psykiatrialle se on mahdollista.
Oppihan on kuitenkin lopulta kuin uskonto joka arvostelee ihmisia, armoa se ei kuitenkaan lopulta anna. Sikali melko erilainen uskonto.
Minä kävin lekurilla, kun jalat olivat turvoksissa, henki ei kulkenut ja olin lopen uupunut. Diagnoosi: keskivaikea masennus, hoidoksi purkki pillereitä ja käsky lisätä liikuntaa ja hakeutua terapiaan. Pari viikkoa myöhemmin koiraa ulkoiluttaessa menetin tajuntani, ja päädyin ambulanssilla ensiavun kautta leikkauspöydälle. Vika olikin sydämessä, eikä korvien välissä...
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti sairaus, mutta ärtynyt suoli oireili masennuksena. Lääkäri sanoi luulosairaaksi henkilön valitellessa kivuista.
Vuotava suoli, huono suoliston bakteeristo, sibo, suolistosairaudet ja ruokayliherkkyydet voivat ihan tutkitusti aiheuttaa masennusta ja ahdistusta.
Aika monella varmaan masennukseen osasyy surkea ruokavalio ja suoliston kunto.
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä tulee lehdissä vastaan näitä juttuja, mutta mietin silti, että miten tuollainen voi mennä lääkäreiltä ohi. Että määrätään lääkkeet ja terapiat ja kaikki, vaikka ihminen on fyysisesti sairas.
Kokemuksia?
Pahempi kokemus oli se, että (sinänsä oikean) masennusdiagnoosin jälkeen kaikki muukin oireilu muka johtuu masennuksesta.
Et pääse labra- tms jatkotutkimuksiin, vaan määrätään vain lisää ömmömömmöjä.
"Hullua" ei uskota. Oli pakko siirtyä yksityisasiakkaaksi.
Aivan sama tarina, kaiken huipuksi kilpirauhasarvot menivät huonoksi ja myöhemmin paljastui kilpirauhasen autoimmuunitulehdus. Tk-lääkärin mukaan vajis on vasta TSH:n ollessa yli kymmenen. Onneksi kävin yksityisellä, pari lääkärimaksua ei ole mitään verrattuna niihin tuhansiin euroihin, mitä säästin kun en aloittanut terapiaa.