Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla esineitä, joilla kuvittelet olevan tunteet?

Vispiläpää
20.01.2019 |

Olen varmastikin umpihöperö, mutta jotkut esineet/asiat saavat minulta erityistä huomiota enkä voi sille mitään.

Esimerkiksi en voi jättää kanamunarasiassa yhtä munaa yksin nurkkaan jököttämään, koska pelkään, että sitä kiusataan muiden toimesta.

Minulla on myös kaksi käsivispilää, joista toista suosin kun sen on parempi. Otan kuitenkin välillä käyttöön sitä toistakin, ettei se loukkaannu, eikä saisi tietää suosimisesta.

Naimisiin en ole vielä halunnut yhdenkään esineen kanssa sentään :D

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone joskus hyvin ärhääääkkä tääääälä :)

Vierailija
162/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi konmari käskee ripotella poisheitettäville esineille suolaa?

Japanilainen puhdistusrituaali, jota voi käyttää erityisen tunnepitoisten asioiden hyvästelyyn. Konmari blogista bongasin: https://blog.konmari.com/marie-kondo-gratitude/

Wikipediassa kerrotaan myös seuraavaa:

"Shubatsu, a cleansing ritual performed by sprinkling salt, is another practice of the Shinto religion. Salt is used as a purifier by placing small piles in front of restaurants, known as morijio (盛り塩, pile of salt) or shiobana (塩花, salt flowers), for the two-fold purposes of warding off evil and attracting patrons.[10]

In addition, sprinkling salt over a person after attending a funeral is also practiced commonly in the Shinto religion. Another example of this cleansing ritual is to sprinkle water at the gate of one’s home, both in the morning and evening.[9]

A significant and visible form of this ritual is when sumo wrestlers sprinkle salt around the fighting ring before a match, to purify the area.[11]"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Harae

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden hienon puhelimen, siirtelin tietoja ja laittelin kaiken valmiiksi. Kun tuli aika sammuttaa vanha, uskollinen puhelin viimeistä kertaa, ilmestyi ruutuun se vanha tuttu "Näkemiin".

En taida pystyä tähän.

Mä ostin uutenavuotena uuden puhelimen. Otin sen käyttöön eilen. En vain kyennyt sammuttamaan vanhaa puhelinta aikaisemmin. Aina tuli mieleen kaikenlaista, missä kaikkialla sekin on mun kanssa ollut - olimmehan yhdessä neljä vuotta. Eilen sitten jostain löysin sen rohkeuden, mutta oudolta tuntuu nyt, että laukussa onkin joku muu.

Yllä oleva on vähän liioiteltua, en oikeasti ajattele että puhelimeni on tunteellinen olento, mutta joka tapauksessa vaihto oli vaikeaa.

Vierailija
164/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden hienon puhelimen, siirtelin tietoja ja laittelin kaiken valmiiksi. Kun tuli aika sammuttaa vanha, uskollinen puhelin viimeistä kertaa, ilmestyi ruutuun se vanha tuttu "Näkemiin".

En taida pystyä tähän.

Miulle tuli tästä surullinen olo. Onko vanha puhelimeis rikki?

Puhelin sinänsä toimii kyllä, mutta kyllä aika alkaa valitettavasti olla kortilla kun ylläpitopäivitykset loppuvat tänä vuonna :(

Tuo toiveikas "näkemiin" iski kyllä syvälle ja siksipä en puhelinta vielä mihinkään hävittänyt. Mutta kuitenkin, olisiko silti kunniallisempaa suoda arvokas loppu rakkaalle kaverille kuin pitää sitä käyttämättömänä ja tarpeettomana jossain nurkissa? Eikös puhelin kuitenkin tykkää kun sitä käytetään.

Vierailija
165/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun fleshlight rupesi avautumaan mulle vähän liikaa tunteistaan niin paiskasin sen roskikseen!

Vierailija
166/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesämökki, jossa olen tyyliin ollut 4 viikkoa vanhasta. Se ei ole edes enää se rakennus, vaan siinä on  uusi mökki ja se vanhakin on olemassa, mutta uudistettu.

Sillä mökillä on mun mielessä tunteet :) Kun mä lähden sieltä talveksi, itkettää. Mun mielestä se on aina surkea. Joskus mietin, että mitä siellä nyt tapahtuu? Tunteeko se paikka jotain? Siis kun olen aivan muualla. Mökki on Saaristomerellä ja siellä on aika usein myrskyjä, mietin, että onko puita kaaatunut? Kun tulee ennuste, että nyt jopa 20 m sekunnissa. Mietin aina, että kaatuuko siellä nyt joku puu.

Kävin jonkun jonninjoutavan filosofian kurssin yliopistolla, jossa pohditiin, että kun puu kaatuu, kuuluuko siitä ääni, jos kukaan ei kuule. Mietin että se mökki kuulee. Olen pimeä :) 

Vierailija
167/207 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua, hamstraaminen voi alkaa juuri jostain vastaavasta. Esineillä ei ole tunteita, edes monella ihmisellä ei sellaisia löydy tai jos löytyy niin niitä negatiivisia...

Vierailija
168/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jolle juttelen on moottoripyöräni. Pyytelen anteeksi ohimennessäni, että ei ole päässyt lenkille.

En ole nimennyt sitä kuitenkaan.

Vierailija
169/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä joskus että dildollani on tunteita. Toivottavasti ei ghostaa minua.

Vierailija
170/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä joskus että dildollani on tunteita. Toivottavasti ei ghostaa minua.

Onko sen nimi Jamal?

Vierailija
171/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneeni on tosi vanha ja sisätilat tosi epäkäytännölliset. Välillä motkotan sille siitä, että on niin huono. Mut lopuksi aina kiittelen kuitenkin että ihana olet kun tiskaat kaikki astiat, älä vaan hajoa.

Taloyhtiön hissi on myös vanha renkku ja välillä pysähtelee omia aikojaan. Sitä kanssa moititaan miehen kanssa, mutta sitten aina ajattelen että nyt Schindler loukkaantuu ja menee jumiin pariksi päiväksi, että ollaanpas hiljaa vaan. Se kasikerrokseen nouseminen kauppakassien kanssa kun käy ihan työstä.

Vierailija
172/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hommathan on ilmiselvästi vainoharhaisuutta! Myös tähän liittyy oman "erikoisen persoonan" korostosta. Tuttavapiiriini kuuluu muutama tällainen piipittäjä - aikuisia naisia. Jokin regressio vaivaa, pikkutyttöjä halutaan olla puhetyyliä myöten.

Vierailija
173/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli niiin että legoliinnan ei voinut jätttäää tyyppejä sinnne seisokelemaan vaaan piti pääästää äijät levollle.

Vierailija
174/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuten tässä ToyStory esimerkissä?

https://imgur.com/gallery/goEERxQ

Vierailija
175/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalimadollani on kyllä oma tahto. Väkisin joudun syrjimään sitä mieheni sinne ja Kaalimato laittaa hanttiin niin maan jumalattomasti.

Vierailija
176/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.Päässä on vikaa,jos esineillä kuvittelee tunteita olevan...

Vierailija
177/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juttelen huonekasvilleni, puille metsässä, kukille... Myös elottomille esineille. Vaikkapa jonkin elintarvikkeen ylijäämäroskat pitää pakata mieluusti sisäkkäin mutta ainakin samaan roskapussiin, jotta eivät joudu toisistaan erilleen viimeisellä matkallaan.

Minun on aina ollut helpompi tuntea syvää myötätuntoa kasveja ja esineitä kuin ihmisiä tai eläimiä kohtaan. Ihmiset voivat satuttaa jos heille antaa "valtaa" myötätunnon muodossa. Myös elokuvien ihmiskohtalot tuovat herkemmin kyyneleet silmiin kuin oikeat ihmiset elämässäni (perhettä lukuun ottamatta).

Vierailija
178/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta kaikilla, esineillakin on tunteet. Se johtuu siita, etta jumala on kaikkialla. Se johtuu siita, etta kaikki on lahtoisin kaiken alusta, ja kaiken alku on jumala. Jumala on kaikki, paitsi paha, joka on eri asia.

-pakana-

Vierailija
179/207 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen joskus tietokoneelleni.

"Voisitko jo pikku hiljaa käynnistyä"

"Ai että kun ihanaa, nyt sitten päätit alkaa päivittämään itseäsi, no ihan rauhassa vaan, take your time"

"Jokos se nyt sitten sopisi vihdoin toimia?"

"Voi että, eikö vieläkään sulle sovi tämä, no voi voi sentään! Että pitää vielä kerran käynnistellä uudelleen, no totta KAI minä käynnistän sinut uudelleen, kun noin tomerasti siinä olet hyrissyt jo 20 minuuttia niin pikku höppänä, ei minulla tässä ole MIKÄÄÄÄÄN kiire valmiissa maailmassa..." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä