Kevyempi vuosi 2019
Jatkoa painonpudotusketjulle.
Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.
Kommentit (1129)
Tänään painoin 61,3 kg. Jännää nähdä, miten paino tästä muuttuu työn ansiosta, siis huomisesta alkaen.
Hm, voisin kokeilla Brooken liikkeitä... Poimin tuosta esittelyvideosta 9 eri liikettä. Laitan saxofonia soimaan ja kokeilen!
A
Vo jösses, videolla näyttää kuin ei olisikaan liikuntaa, mutta mutta... jumppamatto ois kiva.
Paino noussut siihen 75kg missä pitkään junnattiin. Se taitaa olla keholle sellanen paino mikä pidetään, vaikka mikä olis. Nyt pitäisi vaan keksiä, että miten jatkaa tästä.
🍔
Vierailija kirjoitti:
Paino noussut siihen 75kg missä pitkään junnattiin. Se taitaa olla keholle sellanen paino mikä pidetään, vaikka mikä olis. Nyt pitäisi vaan keksiä, että miten jatkaa tästä.
🍔
Ehdotan tiukaa ketoa. Kyllä lähtee! (Ja sitten loppuelämäksi hiilihydraatit tarkkailuun.)
Välitavoite suoritettu. Nyt olen oikealla kymmenkilolla, eivätkä vaatteet enää purista. Sitä mukaan kun paino putoaa, itseluottamus nousee. Enää ei tarvitse häpeillä, jos sattuu kaupungilla törmäämään vanhaan tuttavaan.
Viime syksynä täysin tuntematon humalainen mies tuli kysymään, onko "pulla uunissa". Hämmennyin kysymyksestä täysin, enkä oikein osannut vastata siihen mitään. Kysäisin vain, että "kuinka niin?", ja vastaus oli "no, näenhän minä". Kun oma mieheni tuli paikalle, tämä humalainen onnitteli miestäni, ja alkoi puhumaan omista lapsistaan. En vielä tähänkään päivään mennessä ole kehdannut kysyä mieheltäni, ymmärsikö hän onnitteluiden syyn... Toivon hänen uskovan, että humalainen onnitteli kihlautumisen, eikä hyvin syöneestä morsiamesta johdosta.
- Hattara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🍔Ehdotan tiukaa ketoa. Kyllä lähtee! (Ja sitten loppuelämäksi hiilihydraatit tarkkailuun.)
Olen vähentänyt hiilareita runsaasti. Ketoa en ole uskaltanut kokeilla kun on muutenkin ollut ummetusta ja pelkään että vatsa jumiutuu pahemmin tuosta.
Mutta olen kyllä valmis sitäkin kokeilemaan jos muu ei auta. Tavoite kun on vielä 15kg päässä ja paino vaan jumittaa.
🍔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🍔Ehdotan tiukaa ketoa. Kyllä lähtee! (Ja sitten loppuelämäksi hiilihydraatit tarkkailuun.)
Olen vähentänyt hiilareita runsaasti. Ketoa en ole uskaltanut kokeilla kun on muutenkin ollut ummetusta ja pelkään että vatsa jumiutuu pahemmin tuosta.
Mutta olen kyllä valmis sitäkin kokeilemaan jos muu ei auta. Tavoite kun on vielä 15kg päässä ja paino vaan jumittaa.
🍔
Ummetusta ei tule kunhan et syö liikaa proteiinia, vaan panostat kasviksiin ja rasvaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Pomroy 28 päivän dieetin lauantaina. Siinä viikko jakautuu 2, 2, 3 päivän osiin. Pähkinänkuoressa yksinkertaistetusti: Ensin kaksi hiilari ja hedelmäpäivää, sitten pari vihannes-proteiinipäivää, ja sitten hyviä rasvoja.
Totesin, että pakko tehdä jotain, kun vaan lihon. Jos tämä nyt opettaisi keholle, ettei sitä rasvaa tarvita varastoon. 78 kg nyt, tavoite 67.'catwoman'
Päivitystä tilanteeseen. Vaaka näytti aamulla 75,5 eli kiloja lähtenyt 2,5 viikon aikana saman verran. Kilo viikossa tahti on motivoivaa, erityisesti vaihdevuosien jälkeen. Nälkä on ollut vain pari kertaa, jos jäänyt ateriaväli liian pitkäksi.
'catwoman'
Hienoa Hattara!!!
Kerro kuinka paljon pudotit ja missä ajassa? Millä ’metodilla’? Lautasmalli? Karppaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🍔
Olen ketolla. Koen helpoimmaksi tavaksi laihduttaa, koska sokerimieliteot yms. jäävät oikeastaan kokonaan pois. Joku kommentoikin, että runsaalla kasvisten(huom ketoon sopivilla) määrällä pidät vatsan kunnossa.
Mulla myös iso kilomäärä pudotettavana, jatketaan tsemppausta!!!!
-Muotila-
Maanantaina kun aloitin työt, nostin energiansaantini 1800 kcal:iin/vrk. Viikonloppuisin pidän 1600 kcal:ssa.
A
Vierailija kirjoitti:
Hienoa Hattara!!!
Kerro kuinka paljon pudotit ja missä ajassa? Millä ’metodilla’? Lautasmalli? Karppaus?
Tänään tuli yhdestoista viikko täyteen ja olisinkohan pudottanut nyt noin neljätoista kiloa normaalipainon ylärajoilta tähän nykyiseen 21.5 painoindeksiin. Mitään varsinaista metodia ei ole, mutta ehkä tätä voisi kutsua pätkäpaastoksi.
Aamuisin siis en varsinaisesti syö mitään, otan vain aamukahvin palalla tummaa suklaata. "Aamupalan" syön lounasaikaan, ja se on vakiintunut yhdeksi kotikutoiseksi sämpyläksi vaihelevine täytteineen. Sämpylät teen kaurahiutaleista, kananmunista, rahkasta ja suolasta. Sekoitan ne koostumukseltaan sopivaksi mössöksi, lusikoin pellille ja heitän uuniin.
Muita ruokarutiineja ei oikeastaan ole. Pääaterialla - mikä se milloinkin onkaan - syön paljon kasviksia ja kohtalaisesti lihaa. Iltapalan syön vähintään neljä tuntia ennen nukkumaanmenoa, ja se on yleensä rahkaa. Tällä hetkellä "paheeni" ovat tee sekä oliivit. Voisin helposti juoda litratolkulla teetä ja napsia kymmenittäin oliiveja päivässä. Koitan kuitenkin pysyä kohtuullisissa rajoissa.
Pyrin syömään alle 1500 kcal, ja esimerkiksi tänään tuli saldoksi 1490 kcal. Tuo rajoitus ei kuitenkaan ole mitenkään kiveen hakattu, enemmän katson kuukausittaista keskiarvoa. Niinä päivinä kun nälkä tuntuu loputtomalta, syön surutta vaikka 2000 kcal. Tämän kuun keskiarvo on vasta 1350 kcal, eli vielä on tilaa niille "nälkäpäiville". Eli petrattavaa olisi kyllä omissakin syömisissä.
- Hattara
Täällä on flunssa väistynyt jo melkein viikko sitten, mutta kurkkukipu vaivaa edelleen :( treenata en ole uskaltanut enkä kaloreita laskenut. Silti paino hiipinyt hitaasti alaspäin. Nyt alkaa tosin tuntua, että kahden viikon liikkumattomuuden jälkeen alkaa kaikki lihaksetkin jo pikkuhiljaa kadota. Niin turhauttavaa!
Mitäs kaikille muille kuuluu? Keskustelu on täällä hiljennyt hieman. Olisi kiva kuulla, että miten sujuu :)
- parsakaali
Hassua, että osuttiin parsakaalin kanssa samaan aikaan linjoille :) Toivottavasti porukka on edelleen mukana, olisi kiva saada jotain väliraporttia porukalta, kun kolme kuukautta on kohta useimmilla takana.
Minua vaivaa flunssa edelleen. Tiedä johtuuko siitä vai olenko muuten laihtunut vaikken sitä huomaakaan, mutta nyt ne työhousut ei meinaa enää pysyä jalassa. Täytyi jo laittaa vyö. Alkaa olla vaihtokypsät jo muutenkin, mutta olen päättänyt etten hae uusia ennen kuin mahdun pienempään kokoon.
En ole uskaltanut harrastaa liikuntaa, mutta onneksi on fyysisesti raskas työ, päivittäinen kalorikulutus on melkein jatkuvasti siinä 3000 tienoilla. Syöminen on tällä viikolla vähän lipsunut, kun en ole jaksanut kokata tai edes pilkkoa oikein mitään ja olen korvannut aterioita raejuustolla ja mikrotetuilla pakastevihanneksilla.
Luumuhillo
Tänä aamuna vaaka näytti -5.1 kg :) ihan hyvä ottaen huomioon sen että en ole ollut herkuton, paitsi tammikuun. Olisin varmasti kyllä voinut laihtua enemmän tiukalla linjalla, mutta en halua tehdä tästä ilotonta ja vakavaa suoritusta.
Meri
Näin ketjua lukeneena ulkopuolisena kiinnostaa,onko kukaan teistä kokeillut vähärasvaista tai rasvatonta ruokavaliota? Moni taitaa olla vhh-dieetillä ja jotkut ilmeiseti laskevat kaloreita. Oletteko laskeneet tai arvioineet kuidunsaantia? Tsemppiä kaikille,monet ovat tehneet aikamoisia elämänmuutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Näin ketjua lukeneena ulkopuolisena kiinnostaa,onko kukaan teistä kokeillut vähärasvaista tai rasvatonta ruokavaliota? Moni taitaa olla vhh-dieetillä ja jotkut ilmeiseti laskevat kaloreita. Oletteko laskeneet tai arvioineet kuidunsaantia? Tsemppiä kaikille,monet ovat tehneet aikamoisia elämänmuutoksia.
Mä pudotin pari vuotta sitten normaalipainon sisällä 9kg juurikin vähärasvaisen ruokavalion avulla viidessä kuukaudessa. Painon pudotus oli helppoa. Muutenkin pyrin valitsemaan aina vähärasvaisia tuotteita, sukumme sydän- ja verisuonisairaus taakan takia sekä kakkostyypin diabetekseen taipumuksen takia. Olen 51v, kolesteroliarvot ovat olleet minulla tähän mennessä aina suositellulla tasolla, enkä myöskään ole koskaan kärsinyt ylipainosta. Nyt vaihdevuosiin tultuani kolesteroliarvot ovat hieman kohonneet (kokonais+"huono" kolesteroli), joten lähdin taas pudottamaan painoa ja normalisoimaan rasva-arvojani. Se mikä on myös ärsyttävää on se, että minulla ylimääräinen paino kertyy keskivartalolle eli viskeraalisen rasvan osuus kasvaa, ja se taas kertoo, että taipumus metaboliseen oireyhtymään on selkeä.
Rouva51
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että osuttiin parsakaalin kanssa samaan aikaan linjoille :) Toivottavasti porukka on edelleen mukana, olisi kiva saada jotain väliraporttia porukalta, kun kolme kuukautta on kohta useimmilla takana.
Minua vaivaa flunssa edelleen. Tiedä johtuuko siitä vai olenko muuten laihtunut vaikken sitä huomaakaan, mutta nyt ne työhousut ei meinaa enää pysyä jalassa. Täytyi jo laittaa vyö. Alkaa olla vaihtokypsät jo muutenkin, mutta olen päättänyt etten hae uusia ennen kuin mahdun pienempään kokoon.
En ole uskaltanut harrastaa liikuntaa, mutta onneksi on fyysisesti raskas työ, päivittäinen kalorikulutus on melkein jatkuvasti siinä 3000 tienoilla. Syöminen on tällä viikolla vähän lipsunut, kun en ole jaksanut kokata tai edes pilkkoa oikein mitään ja olen korvannut aterioita raejuustolla ja mikrotetuilla pakastevihanneksilla.
Luumuhillo
evvk tuo sinun kommenttisi.
Hänen videonsa vaikuttaa tosiaan laadukkaalta( BrookeBurkeBody ), visuaalisuus on tärkeä osa motivointia... En ole koskaan seurannut mitään appseja tms. mutta nyt harkitsen.