Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
41/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on edelleen syömisten kanssa vähän niin ja näin, mutta ainakaan paino ei ole noussut tuon vatsataudin jälkeen vaikka syön taas ja vatsa ei toimi. Eli lasken sen voitoksi. Olen miettinyt jos ryhtyisin taas laskemaan kaloreita vaikka joinain päivinä ja en laskisi toisina mutta jatkaisin tällä systeemillä millä olen tähänkin asti mennyt eli sillä mikä hyvältä tuntuu. Sinänsä tuntuu toimivan kun pian 10 kilon pudotus saavutettu parissa kuukaudessa. 😊

Heli

Vierailija
42/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alan neuvoa,aprillia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Syömiset on mennyt hyvin, ts. syön vähän ja rasvattomasti. Nälkä vaivaa, mutta keksin kaikkea tekemistä, niin ei haittaa.

Vierailija
44/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole painossa tapahtunut mitään muutosta sen alun 2 kg:n tipahtamisen jälkeen. Johtunee siitä, että olen pitänyt kalorivajauksen minimaalisena (n. 100-300 kcal/vrk) ja nyt pakkasilla lenkkeily on jäänyt vähiin. Positiivista on se, että paino ei ole kuitenkaan noussutkaan, ja jenkkakahvat ovat pienentyneet. :)

Ruokavaliossa on tapahtunut suurin muutos. Terveellinen, puhdas, prosessoimaton ruoka alkaa vakiinnuttaa paikkaansa lautasella, ja sokeri + valkoinen vilja ovat käytännössä kokonaan jääneet pois. Ruisleipääkin, sitä suurta herkkuani, olen saanut rajoitettua todella vähiin.

Tavoite minulla olikin pikemminkin kestävä elämäntapamuutos kuin nopea painonpudotus, joten enköhön ole kutakuinkin oikealla tiellä. (Mutta silti olisi kiva, jos se vaa'an lukema olisi pienentynyt edes sen 200 g...)

Rinkeli

Vierailija
45/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa viikossa -1 kg :)

Jos seuraavan 3 vk:n aikana lähtee sama määrä niin hieno homma.

Pulla

Vierailija
46/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa viikossa -1 kg :)

Jos seuraavan 3 vk:n aikana lähtee sama määrä niin hieno homma.

Pulla

Kannattaa kuitenkin muistaa, että paino ei välttämättä putoile tasaiseen tahtiin.

Vierailija
47/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että ei kannata punnita itseään liikunnan jälkeisenä päivänä. Alkuviikosta tein treenin jossa paloi 414 kcal, ti paino oli noussut ja vasta tänään oli laskenut. Höpötin aivokatkon seurauksena tuonne viime ketjuun jotain melkein neljästä kilosta, mutta nyt pudonnut siis 3kg, eli noin kilo per viikko. Tuli mieleen että mullahan on käytössä erääseen sairauteen/oireyhtymään sellainen lääke, joka samalla poistaa nestettä. Eli tuo pudotus saattaakin olla ihan pelkkää läksiä.

No ihan pikku repsahdus tavallaan, ostin sokerillisia yskänpastilleja ja meni melkein koko rasia. Käytännössä 50g. Merkkasin sen toki päiväkirjaan.

Ps ai hitto mä vihaan tätä ennakoivaa tekstin syöttöä näin aamutuimaan huonosti nukutun yön jälkeen. Oon korjannut tässä viestissä varmaan 100 virhettä ja väärää sanaa. Ja pitäisi töitä vielä alkaa tekemään tässä :D

Vierailija
48/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ 49 oli siis Meri

Vierailija
49/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujunut, syömiset menee jo niin rutiinilla että on helppo olla vaikka kahvitauolla jossa muut mussuttaa viineriä ja itse on vaan että jaa mulla ois se rahka tuolla jääkaapissa 😁 Mulle ihan ehdoton edellytys on se että ei tarvi olla nälissään. Nälkää inhoan ihan yhtä paljon kuin kylmää!

Mukavalta tuntuu kun vaatteet ei enää kiristä samalla tavalla kuin aloittaessa tätä. Ja edelleen tyytyväinen päätökseen pysyä pois puntarilta, ei tuu stressiä vaikka ois välillä muutama sata grammaa turvotusta.

Matami

Vierailija
50/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuoden alusta sokerittoman ja vegaanisen tammikuun. Vegaanisuus on ollut helppoa, koska juustoa lukuunottamatta en pidä maitotuotteista ja olen ollut kasvissyöjä jo pitkään. Karkki- ja pullahiirenä sokerittomuus pelotti, mutta yllättäen ei ole ollut mitään makeannälkää. Pastaa lukuunottamatta en ole syönyt vehnää, vaan ruisleipää ja kauraa joko puuron tai kypsentämättömänä kasvismaidon ja hedelmien kera. Muutoin ole syönyt ihan normaalisti, enkä ole tarkkaillut ruokamääriä.

Paino oli pudonnut kolmessa viikossa 4 kg ja vyötärö kaventunut 7 cm. Olen noin 5 kg:n päässä normaalipainosta.

Tarkoitus on jatkaa tällä ruokavaliolla tammikuun jälkeenkin.

Vierailija
51/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin että ei kannata punnita itseään liikunnan jälkeisenä päivänä. Alkuviikosta tein treenin jossa paloi 414 kcal, ti paino oli noussut ja vasta tänään oli laskenut. Höpötin aivokatkon seurauksena tuonne viime ketjuun jotain melkein neljästä kilosta, mutta nyt pudonnut siis 3kg, eli noin kilo per viikko. Tuli mieleen että mullahan on käytössä erääseen sairauteen/oireyhtymään sellainen lääke, joka samalla poistaa nestettä. Eli tuo pudotus saattaakin olla ihan pelkkää läksiä.

No ihan pikku repsahdus tavallaan, ostin sokerillisia yskänpastilleja ja meni melkein koko rasia. Käytännössä 50g. Merkkasin sen toki päiväkirjaan.

Ps ai hitto mä vihaan tätä ennakoivaa tekstin syöttöä näin aamutuimaan huonosti nukutun yön jälkeen. Oon korjannut tässä viestissä varmaan 100 virhettä ja väärää sanaa. Ja pitäisi töitä vielä alkaa tekemään tässä :D

Lihaksissa on kuona-aineita painamassa esim. punttitreenin jälkeisenä päivänä.

Vierailija
52/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt lisätä aktiivisuutta ihan näissä arkipäivissäni. Eilen menin bussilla ruokakauppaan, mutta kävelin sieltä ostokset repussa takaisin kotiin. Kirjoitin sähköposteja korkean pöydän äärellä seisten tasapainolaudalla. Haluaisin yhteen oviaukkoon leuanvetotangon, jotta voisi aina ohi mennen hieman roikkua jne.. Kai pienilläkin asioilla on terveyden kannalta merkitys. :)

Paino on tippunut puoli kiloa, eli laskusuunnassa olen hitaasti ja varmasti. Mulle riittää se kilo kuussa aivan hyvin. Tai se, mitä tällä tyylillä lähtee. Ennen painoa tarkkailen liikuntajaksamista, turvotuksen vähenemistä ja kropan kiinteytymistä.

Tämän viikon ajan oon venytellyt joka päivä kunnolla. Tekee todella hyvää ololle! Jotenkin on myös ryhdikkäämpi ja jaksavampi olo. Tänään aloitin päivän punnerruksilla, kyykyillä, kahvakuulalla ja käsipainoilla.

Ruoan suhteen olen ruvennut merkitsemään päiväni kalenteriini onnistuneiksi, epäonnistuneiksi/herkkupäiviksi ja +-0 päiviksi. Eipähän voi oma mielikään huijata itseä, että tulisi esim. pidettyä herkkupäiviä liian usein, kun ne on selkeästi merkitty ylös.

-Lyydi

Vierailija
53/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus

Vierailija kirjoitti:

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä.

Vierailija
54/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina aion raahautua salille oli olo mikä hyvänsä. Ärsyttää kun nyt kuitenkin paino näyttää nousevan taudin jäljiltä joten pakko vähän nipistää kaloreita pois ruokavaliosta. Ja tietenkin lisätä liikuntaa.

Heli

Vierailija
55/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina aion raahautua salille oli olo mikä hyvänsä. Ärsyttää kun nyt kuitenkin paino näyttää nousevan taudin jäljiltä joten pakko vähän nipistää kaloreita pois ruokavaliosta. Ja tietenkin lisätä liikuntaa.

Heli

Ei se sali ja liian vähäinen ruoka sun painoa pudota.

Vierailija
56/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuoden -8kg kevyempänä. Laihdutin viime syksyn aikana. Aion tänä vuonna vähintään pysyä tässä ja taas syksyllä saada painoa pois ensi vuotta varten. Nyt en kummemmin laihduta enempää kun olen raskaana.

Vierailija
57/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 kg/155 cm raskauskiloja vielä 6 kg jäljellä.

Tarkoitus olis lisätä liikuntaa, lenkkejä ja pikku hiljaa myös vatsalihaksia, pakaralihaksia sekä jalkalihaksia.

Haluan myös notkistua eli venyttely pitäis ottaa mukaan jokaiseen päivään.

Syömisessä koitan välttää kovia rasvoja, sokeria ja yleensäkin epäterveellisyyksiä.

Vihanneksia yritän syödä sen 0,5 kg päivässä, joka on mulle yllättävän haastavaa.

Heräämistä yritän saada aikaistettua sen mukaan miten vauva suostuu heräämään.

Ja aamupala heti herättyä että saa aineenvaihdunnan käyntiin.

Olisi hienoa pystyä juoksemaan vaikka 2 km putkeen.

Asetan tavoitteeksi 2 vuotta, ellei nopeammin tämä prosessi etene.

-Keltainen kiivi

Vierailija
58/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tällä hetkellä pystyn hölkkäämään ehkä 100 m yhtäjaksoisesti...

-Keltainen kiivi

Vierailija
59/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Painonpudotus" on järjetöntä.

Kun korjaat elintapasi, paino laskee, jos sitä on ollut liikaa.

Minulla putosi 64 kiloa.

Vierailija
60/1129 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus

Vierailija kirjoitti:

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä.

Jos pitää jankuttaa, tehkää se siinä edellisessä ketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi