Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
761/1129 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa lähteä ulos liikkumaan, koska tuo aurinko piristää kummasti! Vaikka hiihtämään ja kahvit mukaan termospulloon.

Vierailija
762/1129 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttajille kevyempi vaihtoehto riisille:

Kukkakaaliriisi on lempeä lisäkeruoka, joka kypsyy nopeasti pannulla.

1. Huuhtele kukkakaali ja raasta karkealla terällä hienoksi muruksi. Voit myös ajaa kukkakaalin monitoimikoneessa muruiksi.

2. Kiehauta vesi paistinpannulla ja lisää joukkoon kukkakaalimuru. Keitä 1-2 minuuttia, tai kunnes kaikki neste on haihtunut.

3. Lisää joukkoon nokare voita ja mausteet ja kääntele aineksia hetki pannulla.

Paljon vähemmän kaloreja (vaikka voissa paistaisi), vähemmän myrkkyjä (riisissä usein arseenia), paremman makuinen, ei turvota...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1129 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni painon pudotus ja kaikki ihan vituiksi. Sairastuin pahasti, kova kortisonilääkitys päällä joka kerää helvetisti nestettä elimistöön. Naama ja kaikki on ihan turvoksissa ja sairauteni takia en voi edes liikkua. Olen täysin lamaantunut ja voin sanoa, että elämä on ihan helvetin paskaa just tällä hetkellä. Ahdistaa ja masentaa ihan älyttömästi, kaikki menee päin helvettiä...

Mahtaako annos olla ihan kohdallaan juuri sinun elimistössäsi, jos turvotus on huomattava? Optimaalisin annoskoko ei riipu vain koosta ja iästä, vaan on myös yksilöllisiä herkkyyksiä... Toivottavsti lääkärisi osaa/haluaa hoitaa sinua yksilöllisesti. Lääkekuurien kanssa käy monesti niin, että rutiini ohittaa käytännön, sillä ihmiset ovat erilaisia mutta ohjeet vain keskimääräisiä.

Oli miten oli, terveellinen ruokavalio on joka tapauksessa tärkeää, varsinkin kun olet toipilas! Jos saisit edes turvotusta hillittyä, se on nyt tärkeämpää kuin laihtuminen. Ei tietenkään tarvitse myöskään lihottaa... Sinuna menisin sen mukaan, mikä pitäisi olon mahdollisimman hyvänä - sillä ei voi mennä kovin paljon pieleen. Elimistöllä on nyt muutenkin kestämistä, joten ei kannata uuvuttaa sitä pakolla.

Vierailija
764/1129 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenes viikko tuli päätökseen onnistuneesti. Pudotettuna on nyt kolmetoista kiloa, eikä seuraavalle kymmenluvulle ole kiloakaan matkaa. Olisi mukava nipistää se vielä ensi viikkoon mennessä, kun olen lähdössä synnyinseuduille sukulaisia ja lapsuudenkavereita tapaamaan. 

Lopulliseen tavoitteeseen on enää matkaa jotakuinkin seitsemän kiloa, mutta niiden kanssa ei ole mitään hoppua. Olen varautunut jopa siihen, ettei reissun jälkeen paino putoa hetkeen, sillä tiedossa on paljon kahvihetkiä ja tietenkin myös kahviherkkuja. Eikä se haittaa, ne kuuluvat elämään. Ei varmasti ole ketään, kuka voisi sanoa lihoneensa vain sillä, että juhlissa tai muissa erikoistilanteissa ottaa yhden palan kakkua. Ne ovat ne arjen valinnat, jotka merkitsevät. 

- Hattara

Vierailija
765/1129 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään painoin 61,3 kg, mutta eilen vatsa ärtyi (jo toisen kerran 40 päivän aikana) mikä vaikuttaa painolukemaan. Mä söin kalan kanssa sitruunaa, ja se sitruunaviipale mätkähti multaisten perunankuorien päälle - ajattelin että jos puristan siitä sitruunasta mehua, voi olla ettei vatsa tykkää... Mut tuumasin, että tuskinpa niin käy! En siis vaivautunut edes pesemään sitruunapalaa, pyyhkäisin vain. No, eipä sitten "yllättänyt" vatsani reaktio... Mukava silti nähdä alhaisempi vaakalukema. "Ihmelaihtuminen".

A

Vierailija
766/1129 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttajille kevyempi vaihtoehto riisille:

Kukkakaaliriisi on lempeä lisäkeruoka, joka kypsyy nopeasti pannulla.

1. Huuhtele kukkakaali ja raasta karkealla terällä hienoksi muruksi. Voit myös ajaa kukkakaalin monitoimikoneessa muruiksi.

2. Kiehauta vesi paistinpannulla ja lisää joukkoon kukkakaalimuru. Keitä 1-2 minuuttia, tai kunnes kaikki neste on haihtunut.

3. Lisää joukkoon nokare voita ja mausteet ja kääntele aineksia hetki pannulla.

Paljon vähemmän kaloreja (vaikka voissa paistaisi), vähemmän myrkkyjä (riisissä usein arseenia), paremman makuinen, ei turvota...

On myös hyvää "jatkoa" (täysjyvä)riisille vaikka 50/50-suhteessa.

Vierailija
767/1129 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia: Olen ehkä liikaakin tsempannut, liikkunut ja ollut todella tarkka syömisistä. Koko homma kyllästyttää juuri tällä hetkellä, vaikka paino on hieman taas pudonnut. No koetetaan vaan roikkua mukana, vaikka tavoite tuntuu kaukaiselta saavuttaa.

Taustaa: Olen laihduttanut/laihdutellut/vahtinut syömisiä yms. ennenkin, niinkuin varmaan monet meistä. En ole vielä lähelläkään painoa, johon viimeksi laihdutus lopahti. Tuntuu siis, että taas kerran laihdutan "samoja kiloja". Luulen, että, jos ja kun pääsen siihen painoon, mihin homma lopahti viimeksi, alan saada lisää motivaatiota jatkaa siitä lopulliseen tavoitteeseen. Pidetään peukkuja!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Muotila-

Vierailija
768/1129 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lomaviikko. Olen harrastanut liikuntaa erityisen paljon tällä viikolla; spinning, punttisali, lenkkeily ja pilates. Liikuntaa on kiva ja rento harrastaa silloin, kun työkiireitä ei ole. On tuskaa raskaan työpäivän jälkeen heti rynnätä spinning tunnille, vaikka spinningistä pidänkin.

En ole käynyt vaa`alla, enkä aiokaan käydä kovinkaan usein, ehkä maksimissaan kerran viikossa. Viimeksi kun kävin, niin oli kolme kiloa tippunut kahden ekan viikon aikana. Tiedän, etä tahti hidastuu tulevina viikkoina, olenhan kerran aiemminkin laihduttanut :D

Syömisten kanssa olen keskittynyt vain nälkään syömiseen ja kasvisten lisäämiseen sekä tietysti turhat makeat ja rasvaiset herkut pois. Uskokaa tai älkää, mutta eilen tein itse ekan kerran kotona hernerokan alusta alkaen. Loppujenlopuksi hyvin helppo, edullinen, herkullinen ja kevyt ruoka.

Tänä iltana aiomme kuitenkin herkutella perheen kanssa itsetehdyillä bataattiranskalaisilla, kermaviilidipillä ja kananpojan horneteilla (hyvin maustettuja pieniä kanankoipia uunissa), siiderin taidan ottaa vielä kyytipojaksi. Spinningissä ja saunassa aion käydä ennen illan rentoutusta.

Rouva51

Vierailija
769/1129 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulumisia: Olen ehkä liikaakin tsempannut, liikkunut ja ollut todella tarkka syömisistä. Koko homma kyllästyttää juuri tällä hetkellä, vaikka paino on hieman taas pudonnut. No koetetaan vaan roikkua mukana, vaikka tavoite tuntuu kaukaiselta saavuttaa.

Taustaa: Olen laihduttanut/laihdutellut/vahtinut syömisiä yms. ennenkin, niinkuin varmaan monet meistä. En ole vielä lähelläkään painoa, johon viimeksi laihdutus lopahti. Tuntuu siis, että taas kerran laihdutan "samoja kiloja". Luulen, että, jos ja kun pääsen siihen painoon, mihin homma lopahti viimeksi, alan saada lisää motivaatiota jatkaa siitä lopulliseen tavoitteeseen. Pidetään peukkuja!

-Muotila-

Sehän siinä laihduttamisessa on isoin vaara, että se mieltyy projektiksi jonka aikana vahditaan syömisiä ja kieltäydytään ja rutistetaan ja sinnitellään. Ja odotetaan, että tuo kuuri on ohi ja päästään taas "normaaliin" elämään kiinni. Vaikeinta hommassa on hyväksyä se, että laihtumisen jälkeen ei enää koskaan voi palata siihen aiempaan "normaaliin" vaan pitäisi löytää uusi normaali, joka ei lihota.

Olisiko määränpäähän pyrkiminen helpompaa, jos alkaisit pikku hiljaa totuttautua ajatukseen, että kyseessä ei ole kuuri vaan elämänmuutos? Että vähitellen vaihdat epäterveet tavat terveellisiin - esim. luovut napostelusta ja totuttaudut säännölliseen ateriarytmiin, vaihdat lihottavat herkut kevyempiin (ja yrität oppia pitämään niistä), vieroittaudut liiasta sokerista, lisäät kasvisten syöntiä jne. Kuulostaa työläältä ja tylsältä, mutta on oikeastaan ainoa keino pysyvään painonhallintaan.

Itsellä tämä on nyt vakiintunut (toivottavast pysyväksi) elämäntavaksi. Kymmenisen vuotta sitten laihdutin parikymmentä kiloa, jotka eivät ole tulleet takaisin, ja entiset herkut eivät ole enää vuosiin houkuttaneet. Mutta kyllä se alku vaikea oli, sen muistan.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
770/1129 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt yhteensä 6,5kiloa tippunut yhteensä. Aika maltillinen mutta ihan ok painonpudotus alkuvuodelle. :) kesäksi kun saisi vielä saman tiputettua niin olisi hyvä.

-Aplari

Vierailija
771/1129 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Muotila-

Sehän siinä laihduttamisessa on isoin vaara, että se mieltyy projektiksi jonka aikana vahditaan syömisiä ja kieltäydytään ja rutistetaan ja sinnitellään. Ja odotetaan, että tuo kuuri on ohi ja päästään taas "normaaliin" elämään kiinni. Vaikeinta hommassa on hyväksyä se, että laihtumisen jälkeen ei enää koskaan voi palata siihen aiempaan "normaaliin" vaan pitäisi löytää uusi normaali, joka ei lihota.

Olisiko määränpäähän pyrkiminen helpompaa, jos alkaisit pikku hiljaa totuttautua ajatukseen, että kyseessä ei ole kuuri vaan elämänmuutos? Että vähitellen vaihdat epäterveet tavat terveellisiin - esim. luovut napostelusta ja totuttaudut säännölliseen ateriarytmiin, vaihdat lihottavat herkut kevyempiin (ja yrität oppia pitämään niistä), vieroittaudut liiasta sokerista, lisäät kasvisten syöntiä jne. Kuulostaa työläältä ja tylsältä, mutta on oikeastaan ainoa keino pysyvään painonhallintaan.

Itsellä tämä on nyt vakiintunut (toivottavast pysyväksi) elämäntavaksi. Kymmenisen vuotta sitten laihdutin parikymmentä kiloa, jotka eivät ole tulleet takaisin, ja entiset herkut eivät ole enää vuosiin houkuttaneet. Mutta kyllä se alku vaikea oli, sen muistan.

Tsemppiä kaikille!

Kiitos! Juuri näitä samoja asioita, jotka hyvin puit sanoiksi, olen pyöritellyt. Olen tosiaan yrittänyt laihduttaa melko monta kertaa, vain yhden kerran n. 10v. sitten oikeasti onnistuen ja pitäen kilot useamman vuoden poiskin. Mutta tässä taas ollaan...toivottavasti vihdoin viisaampana. 

-Muotila-

Vierailija
772/1129 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen elämäni häiritsee laiduttamistani :D viime viikonloppuna oli tyttöjen kunnon biletysviikonloppu, en oikeastaan ylensyönyt enkä herkutellutkaan ruualla, mutta ravintolassa syöminen ei ole ihan sama kuin omat hyvin koostettu ruokavalio eli eipä miinuksella oltu kiitos skumppien ym. Aikamoisessa nestelastissa tulin takaisin ja niitä nyt yrittänyt saada lähtemään. Oma syöminen tuntuu hyvältä ja kotioloisuhteissa tämä ei puuduta eikä ole vaikeaa, olen ajatellut ja asennoitunut että näin minun pitää syödä jatkossakin, ei vain siihen asti kun tavoitepaino on saavutettu. Tavoite 63 kg kesäkuun loppuun mennessä on ihan saavutettavissa.

Fixaaja

Vierailija
773/1129 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään painoin 61,5 kg. Maanantaina alkaa uusi työ, joten loppuu ainakin osaksi päivää pelkkä istuminen... saa nähdä, miten se vaikuttaa painoon.

A

Vierailija
774/1129 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saavat (laiskat?) ihmiset yksinkertaisesta asiasta monimutkaisen. Liiku aktiivisesti, kuntoURHEILE ja syö kontrolloidusti. Thats it. 

Esimerkiksi aktiivinen juoksuharrastaminen yhdistettynä kuntosalitreeniin takaa hyvät ja  pysyvät tulokset.

Vierailija
775/1129 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven ensimmäinen flunssa, harvinaista että vasta nyt. Ei voi liikkua, mutta eipä maistu ruokakaan.

Hyvää viikonloppua kaikille, kiva nähdä että tulosta tulee.

Luumuhillo

Vierailija
776/1129 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ongelmaa löytää se kultainen keskitie painon pitämiseksi samassa. Alan mennä jo alipainon puolelle tahtomatta, energian lisääminen tuo huonon olon. Vaikeaa on. Miuku 🐈

Vierailija
777/1129 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin tänään ensimmäistä kertaa laihikseni aikana makeaa, puolikkaan IsoPepen (muutamassa erässä). Ja kyllä maistui hyvälle, kun oli aivan pehmeää ja riittävästi lakritsin makua! Olen joskus syönyt lakritisa niin paljon, ettei se enää maistunut miltään. Tässä pätee kai "vähemmän on enemmän". Paitsi läskin suhteen.

Lihan syönti on kyllä jäänyt. Söin aivan tuoretta ruisleipää, ja 3 perunaa, voin kanssa. Hedelmiä ja jogurttia menee paljon.

A

Vierailija
778/1129 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ongelmaa löytää se kultainen keskitie painon pitämiseksi samassa. Alan mennä jo alipainon puolelle tahtomatta, energian lisääminen tuo huonon olon. Vaikeaa on. Miuku 🐈

Sitä voisikin itse asiassa lopetella joskus laihduttamista asteittain... esim. 2 viikossa.

Vierailija
779/1129 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on siinä, että pitää löytää ruokia, joista nautit.

Playboy-mallin, 47, uskomaton kroppa uhmaa luonnonlakeja – pikatreeni todella tuottaa tuloksia (katos vaan, viedossa oli mies jonka ilmeet näytti seuraavalta: "haluaisin vain katsoa hänen takamustaan..."

Vierailija
780/1129 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^kiva kun teet jonkun "ihme liikkeen", ja porukat on WOOW...!!!