Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevyempi vuosi 2019

Vierailija
20.01.2019 |

Jatkoa painonpudotusketjulle.

Tämä on laihduttajien vertaistukiketju, missä kirjoitetaan nimimerkeillä. Emme kaipaa neuvoja tai kommentteja ruokavaliosta. Ellet pudota painoa, jatka muualle, kiitos.

Kommentit (1129)

Vierailija
21/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Eilinen päivä meni näin: aamulla söin puuroa, välipalalla omenan ja banaanin.  Lounaalla kana-makaronikeitto ja iltapäiväkahvin kanssa ananasrahkaa.  Päivällisellä kanawokkia ja illalla 2 näkkäriä raejuustolla.

Tein tunnin kävelylenkin.  Vähän oli nälkäinen olo, mutta sisulla mentiin :)

pullukka

22/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naukuvan kuiva kuohari on hyvä termi. Maistuu minullekin, tosin ykkösenä minun himokkilistalla on hyvä punkku, esim. Amarone.

Leipä, pasta ja juusto kaikissa olomuodoissaan ovat myös mun heikkouksia.

Yritän nyt lisätä kasvisten määrää ja pienentää annoskokoja.

Pituus 170, paino 70 ja 5kg pitäisi saada pois. Ikää 49 ja istumatyö joten kalorit ei tahdo palaa millään!

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kaikille! Eilinen päivä meni näin: aamulla söin puuroa, välipalalla omenan ja banaanin.  Lounaalla kana-makaronikeitto ja iltapäiväkahvin kanssa ananasrahkaa.  Päivällisellä kanawokkia ja illalla 2 näkkäriä raejuustolla.

pullukka

Mä olen aina ollut tosi huono syömään aamupalaa, yleensä meen kahvilla lounaaseen asti.

Tämän ryhtiliikkeen alkuun yritin opetella syömään aamupuuron, mutta jostain syystä se aiheuttaa mulla koko päiväksi nälkäisen olon. Nyt olen silloin tällöin tehnyt aamupalaksi munakkaan, ja se pitää nälkää paljon paremmin eikä aiheuta tuota koko päivän kalvavaa mielitekoa (nälkähän se ei oikeesti voi olla, kun kerran pelkällä kahvilla taas pärjään normipäivinä vallan mainiosti lounasaikaan saakka...) Kokeilin sitäkin, että vatkaan kaurapuuron joukkoon kananmunan, mutta ei oikein ollut mun juttu se.

Kokeile lisätä aamupalaan kananmunaa jossain muodossa, mene tiedä toimis sullakin? Et siinä ainakaan kovin paljoa menetäkään. 🙂

Rinkeli

Vierailija
24/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38v nainen, kahden raskauden jälkeen jäänyt 20kg ylimääräistä. Laihdutan 16/8 menetelmällä, lääkärin kanssa olemme suunnitelleet ruokavalion. Tammikuun aikana lähtenyt 3kg, mutta asiaa hankaloittamassa herkkuperso mies. Katsotaan nyt.

T. Ehkäsetästä

Hei, minkä tyyppistä ruokavaliota lähdit noudattamaan? Hyvin on tehonnut!

Rinkeli

Kiitos :)

Yritän olla epäehdoton, siis syön kaikenlaista. Periaatteessa päivän runko menee niin, että noin klo 12 syön tukevan lounaan, joka on päivän pääateria. Ihan perus kotiruokaa tai työpaikka ruokalan annoksen. Suosin kasviksia, ja kasvisruokaa, mutta en välttele sinänsä mitään. Noin 15-16 välillä välipala, esim hedelmä tai pähkinöitä tai jos on kova nälkä, leipää tai kananmunaa tai mitä nyt helposti on saatavilla. Klo 19 illallinen, joka on kevyempi kuin lounas. Olen nyt tehnyt munakkaita, ruokaisia salaatteja ja kasvissosekeittoja.

Tämä on minulle hyvin luontainen ateriarytmi, aamulla saattaa joskus olla vähän nälkä, mutta ei pahemmin kuitenkaan. Aamulla juon vettä ja mustan kahvin, joten ihan puhdasverinen paasto ei ole kyseessä, mutta en usko että yksi kahvi hommaa kaataa. Illalla saatan myös juoda vihreää teetä ennen nukkumaanmenoa.

Ehkäsetästä

Vierailija
25/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pullukka

Mä olen aina ollut tosi huono syömään aamupalaa, yleensä meen kahvilla lounaaseen asti.

Tämän ryhtiliikkeen alkuun yritin opetella syömään aamupuuron, mutta jostain syystä se aiheuttaa mulla koko päiväksi nälkäisen olon. Nyt olen silloin tällöin tehnyt aamupalaksi munakkaan, ja se pitää nälkää paljon paremmin eikä aiheuta tuota koko päivän kalvavaa mielitekoa (nälkähän se ei oikeesti voi olla, kun kerran pelkällä kahvilla taas pärjään normipäivinä vallan mainiosti lounasaikaan saakka...) Kokeilin sitäkin, että vatkaan kaurapuuron joukkoon kananmunan, mutta ei oikein ollut mun juttu se.

Kokeile lisätä aamupalaan kananmunaa jossain muodossa, mene tiedä toimis sullakin? Et siinä ainakaan kovin paljoa menetäkään. 🙂

Rinkeli

Minulla aamupala tekee aina nopeasti nälkäisen olon, eli ihan suosiolla jätän väliin. Ei auta vaikka olisi proteiini tai rasvapitoista ruokaa aamusta.

Ehkäsetästä

26/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä ollaan! Ilmottaudun nyt vaan että pysyn porukassa mukana, eilen vuodatin pidemmän litanian! Tuli muuten semmonen mieleen että paljonkohan paleleminen kuluttaa kaloreita, mä oon varmaan laihtunu kilon ihan sillä kun on ollu niin hitsin kylmä....

Ei mitään kun tsemiä taas tähän viikkoon ja houkutuksille kollektiivinen "ei"!

-Daisy

Vierailija
27/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille! Toivottavasti saadaan tämä ketju pysymään hyvän mielen ketjuna. :)

En ole käynyt vaa'alla aikoihin. Tosin olen todella hidas pudottamaan painoa, ja hyvä niin. Mulla on painon ja ulkonäön lisäksi urheilutavoitteita ja parempi jaksaminen elämässä muutenkin.

Tänään aloitin päiväni kotona lihaskuntotreenillä, johon kuului kyykkyjä kahvakuulalla, punnerruksia ja käsi-olkatreeniä vastuskuminauhalla. Kädet on makaronina, mutta kuula alkaa käydä kevyeksi. Vatsalihakset on edelleen kipeät sunnuntain treenistäni. Edelleen suuntanani on jokin päivä se kuntosali. Tulen sitten raportoimaan, kun olen uskaltautunut sinne!

Kävelyllä olen käynyt lähes joka päivä, tosin eilen se jäi aika lyhyeksi palelemisen takia. Tänään on leudompi päivä täällä Keski-Suomessa onneksi.

Käytin itsekin jonkin aikaa Yaziota kaloreiden suuntaa antavaan laskemiseen, mutta kaloreiden laskeminen ei ole tuntunut oikein omalta jutulta. Pitäisi olla se ruokavaaka, jotta osaisi laskea oikein. Mun ruoatkin kun on usein omia kasvisreseptejä, joiden kaloreita ei voi syöttää minnekään kuin aines kerrallaan. Voisi kuitenkin ottaa Yazion taas käyttöön ihan sen takia, että jää konkreettinen muistiinpano jokaisen päivän ruoista.

Pidetään ketju aktiivisena ja koitetaan jaksaa kevättä kohti! :) Musta on kiva vaihtaa kuulumisia, koska tosielämässä en kehtaa kertoa kenellekään projektistani...

-Lyydi

Vierailija
28/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38v nainen, kahden raskauden jälkeen jäänyt 20kg ylimääräistä. Laihdutan 16/8 menetelmällä, lääkärin kanssa olemme suunnitelleet ruokavalion. Tammikuun aikana lähtenyt 3kg, mutta asiaa hankaloittamassa herkkuperso mies. Katsotaan nyt.

T. Ehkäsetästä

Hei, minkä tyyppistä ruokavaliota lähdit noudattamaan? Hyvin on tehonnut!

Rinkeli

Kiitos :)

Yritän olla epäehdoton, siis syön kaikenlaista. Periaatteessa päivän runko menee niin, että noin klo 12 syön tukevan lounaan, joka on päivän pääateria. Ihan perus kotiruokaa tai työpaikka ruokalan annoksen. Suosin kasviksia, ja kasvisruokaa, mutta en välttele sinänsä mitään. Noin 15-16 välillä välipala, esim hedelmä tai pähkinöitä tai jos on kova nälkä, leipää tai kananmunaa tai mitä nyt helposti on saatavilla. Klo 19 illallinen, joka on kevyempi kuin lounas. Olen nyt tehnyt munakkaita, ruokaisia salaatteja ja kasvissosekeittoja.

Tämä on minulle hyvin luontainen ateriarytmi, aamulla saattaa joskus olla vähän nälkä, mutta ei pahemmin kuitenkaan. Aamulla juon vettä ja mustan kahvin, joten ihan puhdasverinen paasto ei ole kyseessä, mutta en usko että yksi kahvi hommaa kaataa. Illalla saatan myös juoda vihreää teetä ennen nukkumaanmenoa.

Ehkäsetästä

16/8-pätkäpaastossa saa juoda kalorittomia nesteitä paaston aikana, eli musta kahvi tai vihreä tee ilman sokeria ei katkaise paastoa. Itsekin noudattaisin tuota, jos osaisin juoda kahvin ilman kauramaitoa, koska aamulla syöminen ei ole minun juttuni ollut koskaan. Helposti venyttäisi paastoajan 16 tuntiin, jos vain sen kahvin oppisi juomaan mustana...

Nälkä on kyllä jännä juttu. Olen tähän saakka pysynyt normipainossa ilman mitään sen kummempaa miettimistä, mutta nyt kun paino alkoi nousta ja joudun vahtimaan syömisiäni, tuntuu koko ajan olevan nälkä. Tai ei itse asiassa nälkä vaan mieliteko - kaiken aikaa pyörii syömiset päässä: milloin, mitä ja kuinka paljon saa syödä... Huoh.

Rinkeli

Vierailija
29/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vähän huono päivä ulkoilun kannalta, oli olevinaan niin kylmä :)  Sen sijaan laitoin hernekeiton tulemaan ja "lämmitin" saunan (napista päälle) Laihaa hernaria ja rahkaa oli sitten syömisiksi, lisäksi hedelmiä.  Saunan jälkeen teki mieli suolasta, niin tein "munavoita" raejuustosta ja kananmunista, laitoin näkkärin päälle.

pullukka

Vierailija
30/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei oikein meinaa mennä nämä syömiset nyt ihan putkeen... kävin tänään mäkkärissä syömässä. *ashamed* tosin enpä ole tänään mitään muuta syönyt mutta juonut pari lasia appelsiinimehua. Edelleen vatsan kanssa ongelmaa, nyt tosin päinvastaista kuin aiemmin. 😂 paino nyt viime marraskuusta -9,3 kg. Kumma kun tuntuu ettei missään näy ne kadonneet kilot. Olis pitänyt ottaa alkumitat mittamauhalla. Meillä ei edes ole yhden yhtä kokovartalopeiliä koko talossa niin paha arvioida kokoaan ylipäänsä. 😕

Heli

Vierailija
31/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei oikein meinaa mennä nämä syömiset nyt ihan putkeen... kävin tänään mäkkärissä syömässä. *ashamed* tosin enpä ole tänään mitään muuta syönyt mutta juonut pari lasia appelsiinimehua. Edelleen vatsan kanssa ongelmaa, nyt tosin päinvastaista kuin aiemmin. 😂 paino nyt viime marraskuusta -9,3 kg. Kumma kun tuntuu ettei missään näy ne kadonneet kilot. Olis pitänyt ottaa alkumitat mittamauhalla. Meillä ei edes ole yhden yhtä kokovartalopeiliä koko talossa niin paha arvioida kokoaan ylipäänsä. 😕

Heli

Eihän ne syömiset aina ole tarpeen niin päivän päälle. Apelsiinimehu on hyvä juoma, siitä saa vitamiinia.

Vierailija
32/1129 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin mennä eilen täällä kehumaan, että nukun yöni hyvin.. No, kahden aikoihin heräsin hirveään yskänpuuskaan ja siinäpä se uni sitten karkasi. Onneksi ei hirveän pitkään tarvinut pyöriä, mutta kyllä väsytti päivällä. Nyt on pakko tehdä vähän pidempää päivää töissä niin iltaisin on kyllä takki tyhjä. No en ois muutenkaan mennyt tänään jumppaan, jospa sitä huomenna pääsisi.

Mutta nyt tuntuu eka kertaa että tää on tylsää. Ei siis varsinaista repsumisen uhkaa, mutta jotain outoa negatiivista fiilistä. Jospa tää on vain huonosti nukutun yön seuraus. Taidan kohta kömpiä kirjan kanssa peiton alle odottelemaan nukkumattia ja uutta, parempaa huomista.

Matami

Vierailija
33/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntarilla kävin äsken, pari kiloa oli vähemmän edelliseen kertaan :)  Joten vähäinen ja rasvaton syöminen jatkuu.

Nälässä mennään, mutta sisulla :)

Vierailija
34/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puntarilla kävin äsken, pari kiloa oli vähemmän edelliseen kertaan :)  Joten vähäinen ja rasvaton syöminen jatkuu.

Kun olet saanut painoa alaspäin jonkin verran, sinun kannattaa alkaa katsoa syömäsi ruuan laatuakin. Ihminen tarvitsee hyvälaatuista rasvaa ja proteiinia voidakseen hyvin, joten nyt kun hiilaridieetillä tiputtelet painoa, etsi samalla tietoa turvallisesta ja terveellisestä painonpudotuksesta, jolla pääsee pysyviin tuloksiin.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
35/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tuli kunnon repsahdus suklaan merkeissä. Kyllä olikin sitten tympeä ja tönkkö olo.

Eilinen ja tämä päivä sujuneet ohjelman mukaan ja miettinyt tässä että kyllä on näin kivempi ja kevyempi olo kun ei mässäile.

Pulla

Vierailija
36/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lyhyt ketju,taisi into loppua jo...

Vierailija
37/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutin viime viikolla selkäni ja olen käytännössä maannut kuusi päivää sohvalla sen jälkeen.

Nyt oli sitten pakko lähteä käymään kaupassa ja vaikka olen mielestäni syönyt tänä aikana vähemmän kuin yleensä, farkkujen vyötärö kiristi ikävästi.

Jippii...

Vierailija
38/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta tää kuulostaa niin tyypilliseltä epäonnistumiseen tuomitulta sadannelta laihdutusyritykseltä. Meinasitko loppuelämän vetää nälässä mutta sisulla? Kohta tulee se kuuluisa repsahdus ja sitten lyöt hanskat tiskiin, kunnes toukokuussa taas uusi yritys, sitten syyskuussa, sitten onkin taas tammikuu.

Vierailija
39/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta tää kuulostaa niin tyypilliseltä epäonnistumiseen tuomitulta sadannelta laihdutusyritykseltä. Meinasitko loppuelämän vetää nälässä mutta sisulla? Kohta tulee se kuuluisa repsahdus ja sitten lyöt hanskat tiskiin, kunnes toukokuussa taas uusi yritys, sitten syyskuussa, sitten onkin taas tammikuu.

Se on trolli.

Vierailija
40/1129 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLIA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän