Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurallisen ihmisen yksinäisyys; mistä uusia ystäviä aikuisena?

Vierailija
20.01.2019 |

Varsinkin eron jälkeen tarve ystäville olisi suuri.

Paras ja luontevin tapa saada uusia kavereita olisi varmaan jonkun vanhan kaverin kautta. Vaan eipä se näytäkään toimivan niin. Kaverit ikään kuin varjelevat omia kaveriporukoitaan eikä niihin pääse mukaan. Ystävät eivät sekoitu, kun yhtä tavataan toisaalla ja muita toisaalla.

Moni ehdottaa ystävystymistä harrastuksen kautta. Käytännössä sekin on harvinaista. Uuden harrastuksen hankkiminen on työlästä ja voi muuttaa aikatauluja. Harrastuksista ihmiset kiirehtivät nopeasti kotiin. Yhteinen harrastus ei välttämättä tarkoita sielujen sympatiaa.

Kun tutustuu aikuisiällä uuteen ihmiseen, hän saattaa vuoden, parin päästä kadota. Yhteydenpito hiipuu eikä kaverilla ole enää aikaa tavata. Tämän olen huomannut jo muutaman kerran.

Miten sinä olet saanut uusia kavereita?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takerruit liian tosissaan väärään sanaan kommentissa. Olisi pitänyt muistaa, että tämä on Vauva-palsta ja keskustelijoiden luetun ymmärtämistaito sekä äo sen mukaiset. Kiitos ja anteeksi.

Totta, Vauva-palstalla ihmiset ovat keskimäärin yli 12-vuotiaita ja äo sen mukainen. Ole hyvä, saat anteeksi, ehkä löydät vielä tasollesi sopivan keskustelupaikan jostain hiekkalaatikon reunalta ;)

Vierailija
82/87 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet eronnut niin useilla paikkakunnilla on yksin- ja yhteishuoltajien yhdistys tms. Sieltä voi löytyä ystäviä ja vertaistukeakin. Järjestävät erilaista toimintaa myös. Matkoja ym. Olin aikoinaan kun lapsi oli nuorempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen löytänyt uusia ystäviä nettipalstoilta ja facebookin ystäväryhmistä.

Ihanko totta? Voisitko vnkata noin hyviä palstoja muillekin!

Vai ovatko nämä "ystävät" jääneet some/nettitutuiksi?

Vierailija
84/87 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastusten tai ryhmä-/kerhotoiminnan kautta sitä saa uusia kavereita helpoiten. Tai näin ainakin miesten maailmassa, en tiedä eroaako naisilla tämä sitten jotenkin, en ole naisvaltaisessa harrastustoiminnassa ikinä ollut.

Mitä kerhoja on aikuisille? Siis muita kuin moottoripyörä- 😂!

Olen käynyt paljon esim salilla, ryhmäliikuntatunneilla, elokuvissa, lenkillä, matkustelen.. Eipä ole parinkymmenen vuoden aikana kavereita löytynyt, salilla hyvä jos muut tervehdykseen vastaavat.

Jos aikuisiällä haluaa kavereita tai ystäviä niin muutto pois Suomesta on ainoa toimiva keino. Naisille Gambia miehille Thaimaa jos haluaa heti seuraa, muutoin joku saksa tai yhdysvallat toimii, koska siellä ihmiset osaavat jopa smalltalkin, ovat spontaaneja ja lähtevät kaveeraamaan helposti. Lisäksi mitä enemmän ihmisiä kaupungissa ,sitä parempi elämänlaatu. Tutkittu juttu.

Vierailija
85/87 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa minuutissa 4sivua kommentteja?

Monta vlilehteä sulla on auki?

Onko teitä 1-3?

Vierailija
86/87 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varsinkin eron jälkeen tarve ystäville olisi suuri."

Kuulutko siis niihin ihmisiin, jotka seurustelun aloitettuasi dumppasit kaverisi ja keskityit vain mieheen, miehen kavereihin  ja pariskuntiin, jotka haluavatkin tavata vain pariskuntina? Ja nyt taas vanhat kaverit kelpaisivatkin? Ihan vain siinä tarkoituksessa, että heidän kauttaan saisit uusia kavereita eikä heidän itsensä vuoksi? 

Ei ainakaan minulla ole tästä kyse vaan siitä että ne vanhat ystävät elävät sitä vauvaperhearkea ja esim illanistujaiset ja festarit eivät tule kuuloonkaan. Ihan normaalia, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.

Vierailija
87/87 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kiinnostaa muakin.

Töissä, harrastuksissa ja lasten kavereiden vanhemmista saa helposti moikkaustuttuja, mutta ei niistä sen enempään ole. Monesti nää tutut oikein leuhkii miten kaveriporukan kanssa tehtiin sitä ja sitä, mutta ei vahingossakaan pyydä mua mukaan :(

Ja jos itse erehtyy kysymään mentäiskö johonki, niin vastaukseksi yleensä saa ihmettelevän hymyn ja selityksen kun me ollaan suunniteltu menevämme rekan ja pirkon kanssa iltaa istumaan just sillon.

Juuri näin ja pienet kuppikunnat ei päästä sisäänsä ja ota mukaan menoihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme