Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla niin köyhiä perheitä että jo 10€ ylimääräinen meno sekoittaa pakan täysin? Kuten Marian, 38, perhe

Vierailija
19.01.2019 |

Itse olen pitänyt meidän perhettä köyhänä mutta todellisesta köyhyydestä en ole sitten tiennyt vielä mitään. 😲

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ihmiset/koyha-aiti-maria-38…

Kommentit (577)

Vierailija
401/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakka och shamppakaljaa 50€ kostar kirjoitti:

Onhan tämä nyt jumalauta. Nahkakenkä napsuttelee kahvilaan ja tilaa kympillä itselleen latten ja ottaan leivoksen josta syö vain puolet ja nakkaa sen roskikseen.

Sitten on perheitä joille kympillä olisi tarvetta päivän ateriaan.

On tämä ihan sairasta.

Olen nähnyt keskustassa turkiksissa olevia rouvia, jotka istahtavat lepäämään ostosten päätteeksi pienelle lasille shampanjaa ja juustokakkua. Ohimenen näin että 15e oli lasi shampanjaa ja pikku pala kakkua oli sitten sen parikymppiä.

Kyllä kelpaa.

Siis mitä helvettiä oikeasti?!

Hä?

Siinä sitä säästäväisyyttä.

Ei tulisi mieleenkään retostella tuollaisilla summilla. Köyhä eläisi tuolla shapanjan ja kakun hinnalla kolme päivää. Aika törkeää menoa.

Miten tämä on mahdollistettu?

Rahat pois jo kuin olisi! Köyhille rahat!

Luulen että oikeasti rikkaat ostelee hieman hintavampia ja turhempiakin juttuja :D olen itse opiskelija ja kyllä käyn ravintoloissa ja kahviloissa useasti kuukaudessa syömässä sen kympin kakun ja 7€ laten.

Ite en maksais tuollaista hintaa vaikka voittaisin lotossa. Ravintolassa kävisin ja poikkeaisin kokin luona. Löisin setelit taskuun kokille ja tarjoilijoille. Omistajalle en antaisi paskaakaan. Sen verran alhaisia palkkoja ravintola-alalla on.

Sen kokin aterian tilaisin. Siinä se. Seteliä kokille ja muille rääkätyille.

Vierailija
402/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin vapaaehtoisesti hankkinut kaksi lasta, vaikka ammatti on koulunkäynninohjaaja.

Miksi ei?

Meitäkin oli kolme 5 vuoden sisällä syntynyttä lasta, äiti oli laitoskeittiössä töissä. Eli siis palkka ei päätä huimannut.

Lapsia hankkiessa tuskin ajatteli, että ero tulisi ja isä päättäisi hylätä lapsensa. Näin kuitenkin kävi.

Ei käyty lomamatkoilla eikä kallista materiaa saatu, mutta onnellisen lapsuuden saimme silti.

Mitä isä hylkäsi?'

Omat rakkaat lapsensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Suomalaiset ”köyhät” kuvittelevat, että älypuhelimet ja lasten harrastukset ovat joku ihmisoikeus.

Sitten raivotaan muualta tulleille, jotka käyttävät hyväkseen samaa systeemiä. Eikä nähdä itse mitään väärää siinä, että yhteiskunta maksaa kaiken...

Sähän voisit alkaa edustamaan suomalaisia köyhiä, kun osaat noin hyvin heidän ajatuksensa.

Minä näen itse muualta tulleet isona etuna. Voidaan joukolla painaa lakkoa ja mielenosoituksia tulevaisuudessa. Heillä on osaamista mellakoinnissa ja hulinoinnissa.

Palkat korkeammalle.

Eliitti kuvittelee että muualta tulleet tekee halvalla. Ei tee, kun valistaa ja kertoo että teitä käytetään hyväksi. Palkkoja voisi nostaa puolella nykyisestä.

8e tunti = 16e tunti.

Tämä on se todellinen ostovoima. Puolet menee porvarin taskuun ja ne rahat työväki haluaa oikean palkan.

Vierailija
404/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä nyt jumalauta. Nahkakenkä napsuttelee kahvilaan ja tilaa kympillä itselleen latten ja ottaan leivoksen josta syö vain puolet ja nakkaa sen roskikseen.

On tämä ihan sairasta.

Olen nähnyt keskustassa turkiksissa olevia rouvia, jotka istahtavat lepäämään ostosten päätteeksi pienelle lasille shampanjaa ja juustokakkua. Ohimenen näin että 15e oli lasi shampanjaa ja pikku pala kakkua oli sitten sen parikymppiä.

Kyllä kelpaa.

Hä?

Ei tulisi mieleenkään retostella tuollaisilla summilla. Köyhä eläisi tuolla shapanjan ja kakun hinnalla kolme päivää. Aika törkeää menoa.

Hmmm yleensä kuohari maxaa 7 eur ja kakku 10 eur...missäs mestassa olet käynyt?

Lisäksi skumppaa saa melkein joka paikasta ale hintaan 5 eur lasi?

Vierailija
405/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Suomalaiset ”köyhät” kuvittelevat, että älypuhelimet ja lasten harrastukset ovat joku ihmisoikeus.

Sitten raivotaan muualta tulleille, jotka käyttävät hyväkseen samaa systeemiä. Eikä nähdä itse mitään väärää siinä, että yhteiskunta maksaa kaiken...

Sähän oot ihan kahjo, tai hullu.

O_o

406/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt taas joku muka-kommunistitrolli sekoittamassa pakkaa. Alan ihan oikeasti jo kohta uskomaan salaliittoon, jonka tavoite on lietsoa luokkavihaa ja saada vähäosaiset näyttämään mahdollisimman tyhmiltä, vastuuttomilta ja syyllisiltä omaan surkeuteensa.

Sitä voi vaan ihmetellä, kenen tarpeita tällainen ajaa. Köyhät on näköjään saatava kyykkyyn hinnalla millä hyvänsä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
407/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa se että köyhän arki on vakavaraisille niin tuntematon asia ettei sitä edes uskota että se voi olla mahdollista. Ei se mikään paranormaali asia ole että joillain 10e yksinkertaisesti on meno joka saattaa sotkea taloutta... Miksi ette usko, mikä siinä oikein on? Köyhät selittää arkeaan ja vääntää rautalangasta konkretiaa siitä, mutta silti ei uskota. Missähän kokoomus-utopiassa osa teistä elää, haloo haloo onko ketään kotona..

No kerroppa sitten miksi parempi tuloiset pärjää ihan hyvin sillä kolmen sadan talousrahalla, joka niillä n jää pakollisten maksujen jälkeen ja köyhä ei ?

Miksi pärjäisi? Eihän ne mitenkään todistetusti pärjääkkään vaan kuvittelee pelkästään että tuolla summalla pärjää, kuka vaan. vaikka todellisuudessa sama hinta menee jo pelkkiin lounaisiin kuukaudessa. Sitten vielä aamiaiset perheen muut ruokakulut iltapalat välipalat. Miksi et ehdota että köyhän tulisi syödä perunaa jakaurapuuroa niinkuin hetki sitten kokoomustrolli??

En ole köyhä, mutta perheemme syö jokaikinen päivä sekä puuroa että perunaa.

Vierailija
408/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä ihan sairasta.

Kyllä kelpaa.

Hä?

Mikä on myyjän palkka konditoriossa?

Vierailija
409/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Täällä on nyt taas joku muka-kommunistitrolli sekoittamassa pakkaa. Alan ihan oikeasti jo kohta uskomaan salaliittoon, jonka tavoite on lietsoa luokkavihaa ja saada vähäosaiset näyttämään mahdollisimman tyhmiltä, vastuuttomilta ja syyllisiltä omaan surkeuteensa.

Sitä voi vaan ihmetellä, kenen tarpeita tällainen ajaa. Köyhät on näköjään saatava kyykkyyn hinnalla millä hyvänsä.

Selittelee se joka kertoo meille miten köyhät ajattelee.

Nyt olisi anteeksi pyynnön paikka köyhiltä.

Etkö sä yhtään häpeä?

Vierailija
410/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö vai etkö sen takia että saat kympin johonkin muuhun. Itselläni ei ainakaan ole kymppiä irroittaa vaikka käytän rahani tarkaan.

Kaurapuuro maksaa muutaman sentin annos. Kilo perunoita 50-90 senttiä, porkkanat noin euron Kilo, litra maitoa noin euron.Näillä pääsee jo pitkälle.

Köyhän tulisi syödä pelkkää kaurapuuroa ja perunoita kulkea rikkinäisissä kengissä mitä vielä? Kaurapuuroa aamuksi, perunaa lounaaksi ja kaurapuuroa illaksi. Nukkumaan ja uudestaan ehkä tänään perunaa aamuksi kaurapuuroa lounaaksi ja perunaa illaksi. Aikuisten oikeasti yritä asettua kerrankin siihen tilanteeseen josta tässä puhutaan. Oikestolaismulkqueero.

Meillä on hyvät tulot ja jokaikinen aamu syödään puuro maidon ja itsepoimittujen marjojen kanssa. Lapset syö lounaan koulussa ja itse työpaikalla. Iltaruuaksi valmistan jotain perusruokaa. Perunaa , kastiketta ja porkkanaraastetta/ keitettyjä porkkanoita tai jotain oataruokaa. Lisukkeeksi esim.raejuustoa ja itse säilöttyjä suolakurkkuja. Lihaa ostan yleensä tarjouksista/ viimeisen käyttöiän alesta. Käytän herneitä linssejä, papuja. Satokauden juureksia vihanneksia ja hedelmiä. Ei ole vaikeaa kun osaa. Jos sen kympin haluaisin säästää muuhun, niin osaisin syödä vieläkin vaatimattomammin.

Joo itse syön oma kalastamaa kalaa aina sekään ei vain riitä. En suosittelisi kenellekkään aamiaseksi perunaa ja lounaaksi puuroa viikkotolkulla. 

Kokoomustrolleille on tärkeää voittaa keskustelu ei realistinen suhtauminen siihen. Jos ei ole rahaa ei ole rahaa. Jos ei ole metsästäjä ei ole peruaa jos ei pääse metsään ei ole marjoa jos ei kalastra ei ole kalaa pakkasessa. Vaikka itse olenkin ahkera niin ei niillä omilla ruoilla pelkästään elä vaan on haettava kaupasta täydennystä vaikka viljelenkin ja sienestän teen myös tuoteita. Mutta kuten sanottu kokoomus ei perusta väittelyään mihinkään todelliseen jolla oikeasti olisi merkitystä. 

Kuka sanoin jos köyhillä ei ole leipää niin miksi he eivät syö kakkua? Oliko se joku nykypäivän kapitalisti kokoomuslainen kun niin siltä kuulostaa.  

Tuo neuvo kakun syönnistä on järkevä. Marie Antoinette oli nuoruudessaan kokenut katovuodet ja tiesi ettei huonosta viljasta saa leivottuja leipää, mutta kakkua ja pannaria niistä voi tehdä. Köyhät vaan on tyhmiä, eivätkä osaa hyödyntää sitä mitä saavat.

Köyhille nauraminen ja vähättely on oksettavaa toimintaa. 

Arvostan kaikkia ihmisiä. Varsinkin niitä, jotka a) osaavat tulla toimeen tuloillaan tai b) toimivat ja työskentelevät niin, että itse parantavat asemaansa. Onneksi näitäkin on sen porukan vastapainoksi, joka odottaa että muut heidän elämänsä kustantaa ja kaikki pitää saada ilman omaa vaivannäköä. Itsekkin olen vaatimattomista lähtökohdista nykytilanteeseen ponnistelut.

Sä arvostat kaikkia ihmisiä. Siitä lähdetään. Jos et arvosta niin menet ihmisten eteen ja kerrot mitä porukkaa et arvosta ja katotaan kun ne ihmiset tulee sun eteen niin mitä sitten käy.

Parempi olisi pitää se pää kiinni vaan. Ei sulla ole mitään meriittiä tulla sanomaan ihmisille että "sä arvostat". Kita kiinni jo kuin olis jo.

Tajuutko. hä?

Mä en arvosta tollasta lässytystä yhtään. Kuulostat ihan naurettavalta pelleltä tajuutko.

Ei muute tarvi vastata. Kuten sanoin niin pää kiinni.

Sinä kun et sitä päätä ketä arvostan ja kelle se sanon tai olen sanomatta. Kaltaisiani ruikuttajia en arvosta. Minkäs teet?

Luetun ymmärtämisesi on aika heikkoa. Kun sanoin että pää kiinni. Niin pää pysyy kiinni.

Runkutus loppuu heti paikalla. Kaltaisesi runkuttajat voisivat pitää päänsä kiinni.

Yritä nyt edes minuutti olla hiljaa sotkemasta muiden tekstirivejä.

Köyhät ovat tyhmiä ja laiskoja luusereita MOT. On se vaan kumma ettei osata elää niiden omien tulojen mukaan. Ei ne paistetut viiriäiset kenenkään suuhun mitään tekemättä lennä. Toiset on vaan taloudellisesti taitavampia ja ahkerampia kuin toiset.

Kiitos. En minä muuta halunnutkaan kuulla sinulta.

Hienosti edustit itseäsi ja kirjoitit viestin minkä minäkin olisin voinut melko vaivatta kirjoittaa itselleni.

Hienoa että teit sen puolestani. Teikäläisethän hyppii minun pillin mukaan miten tahdon.

Hyvin hypitty nappula. Kyllä sulla on taitoa ja ahkeruutta edustaa itseäs. Jos olisi lantti ja teleportti niin saisit lantin tuosta hyvästä.

Vierailija
411/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ihan sairasta.

Kyllä kelpaa.

Hä?

Hanki sinäkin koulutus ja työ jos niin kovasti toisten vaatetus, syömisestä ja juomisesta aiheuttaa kateutta. Jos sulla ei ole varaa kuin kaurapuuro on ja perumaan niin hyvä ihminen syö niitä. Varakkaammat ostaa omilla rahoillaan ihan mitä haluavat.

Vierailija
412/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen säätäväisyys teema on siinä että muut syö kaurapuuroa että heille jää enemmän pätäkkää yrityksestä. 

Eniten pätäkkää jää kun siirtää yritykset halvempiin maihin. Mitenkäs sitten suu pannaan?

Vierailija
413/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä pitää saada palkkaa niin ettei tarvitse tukia. 

Ongelmiahan tässä on se, että osa porukasta makaa mieluummin kotonaan kuin tekee yhtään mitään auttaakseen tilannettaan. Jotenkin kuvittelevat, että työssäkäyvät ovat heille elannon velkaa.

Vierailija
414/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä ihan sairasta.

Kyllä kelpaa.

Hä?

Hanki sinäkin koulutus ja työ jos niin kovasti toisten vaatetus, syömisestä ja juomisesta aiheuttaa kateutta. Jos sulla ei ole varaa kuin kaurapuuro on ja perumaan niin hyvä ihminen syö niitä. Varakkaammat ostaa omilla rahoillaan ihan mitä haluavat.

On hankittu saatana. Sen verran on opiskeltu monia aloja ja opittu tietty elämäntyyli ettei tulisi mieleenkään tukea tuollaisia riistohintoja kakkupalasta jonka tekijä saa naurettavan summan palkkaa, vaikka töitä taas tulisikin.

Hölmönä pidän opiskelijaa, joka tuollaiseen tuhlaa rahansa. 7e kahvista on riistämistä. Toivottavasti myyjä saa edes kohtuullista palkkaa. Pahoin pelkään!

Vierailija
415/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä ihan sairasta.

Kyllä kelpaa.

Hä?

Luulen että oikeasti rikkaat ostelee hieman hintavampia ja turhempiakin juttuja :D olen itse opiskelija ja kyllä käyn ravintoloissa ja kahviloissa useasti kuukaudessa syömässä sen kympin kakun ja 7€ laten.

Hölmöläisen hommaa maksaa kakkupalasta kympin ja kahvista noin paljon. Se on hölömöläisyyttä se.

Onneksi olkoon hölmöydestäsi.

Joillain on siihen varaa, toisilla ei. Ratkaisevaa on se, että ymmärtääkö itse kumpaan ryhmään kuuluu. Jos et halua pistää kakkukahveihin 10 euroa niin ole laittamatta. Miten se sinulta on pois, miten joku toinen omat rahansa käyttää siihen?

Vierailija
416/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä ihan sairasta.

Kyllä kelpaa.

Hä?

En nyt tiedä. Itse rikkaana en tuhlaisi 15 €uroa lasiin shampanjaa. Se on epäterveellistä ja kallista.

Enkä ostaisi kakkupalaakaan tuohon hintaan.

Mieluummin ostaisin vuohen kehitysmaan lapselle lahjaksi, kun ostaisin rikkaana jotain noin naurettavaa naurettavaan hintaan. Rikas saa olla, mutta ei se ole synonyymi hölmöläisyydelle.

Vierailija
417/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IhankoViiriäisiäIhankoAusTexTexVaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö vai etkö sen takia että saat kympin johonkin muuhun. Itselläni ei ainakaan ole kymppiä irroittaa vaikka käytän rahani tarkaan.

Kaurapuuro maksaa muutaman sentin annos. Kilo perunoita 50-90 senttiä, porkkanat noin euron Kilo, litra maitoa noin euron.Näillä pääsee jo pitkälle.

Köyhän tulisi syödä pelkkää kaurapuuroa ja perunoita kulkea rikkinäisissä kengissä mitä vielä? Kaurapuuroa aamuksi, perunaa lounaaksi ja kaurapuuroa illaksi. Nukkumaan ja uudestaan ehkä tänään perunaa aamuksi kaurapuuroa lounaaksi ja perunaa illaksi. Aikuisten oikeasti yritä asettua kerrankin siihen tilanteeseen josta tässä puhutaan. Oikestolaismulkqueero.

Meillä on hyvät tulot ja jokaikinen aamu syödään puuro maidon ja itsepoimittujen marjojen kanssa. Lapset syö lounaan koulussa ja itse työpaikalla. Iltaruuaksi valmistan jotain perusruokaa. Perunaa , kastiketta ja porkkanaraastetta/ keitettyjä porkkanoita tai jotain oataruokaa. Lisukkeeksi esim.raejuustoa ja itse säilöttyjä suolakurkkuja. Lihaa ostan yleensä tarjouksista/ viimeisen käyttöiän alesta. Käytän herneitä linssejä, papuja. Satokauden juureksia vihanneksia ja hedelmiä. Ei ole vaikeaa kun osaa. Jos sen kympin haluaisin säästää muuhun, niin osaisin syödä vieläkin vaatimattomammin.

Joo itse syön oma kalastamaa kalaa aina sekään ei vain riitä. En suosittelisi kenellekkään aamiaseksi perunaa ja lounaaksi puuroa viikkotolkulla. 

Kokoomustrolleille on tärkeää voittaa keskustelu ei realistinen suhtauminen siihen. Jos ei ole rahaa ei ole rahaa. Jos ei ole metsästäjä ei ole peruaa jos ei pääse metsään ei ole marjoa jos ei kalastra ei ole kalaa pakkasessa. Vaikka itse olenkin ahkera niin ei niillä omilla ruoilla pelkästään elä vaan on haettava kaupasta täydennystä vaikka viljelenkin ja sienestän teen myös tuoteita. Mutta kuten sanottu kokoomus ei perusta väittelyään mihinkään todelliseen jolla oikeasti olisi merkitystä. 

Kuka sanoin jos köyhillä ei ole leipää niin miksi he eivät syö kakkua? Oliko se joku nykypäivän kapitalisti kokoomuslainen kun niin siltä kuulostaa.  

Tuo neuvo kakun syönnistä on järkevä. Marie Antoinette oli nuoruudessaan kokenut katovuodet ja tiesi ettei huonosta viljasta saa leivottuja leipää, mutta kakkua ja pannaria niistä voi tehdä. Köyhät vaan on tyhmiä, eivätkä osaa hyödyntää sitä mitä saavat.

Köyhille nauraminen ja vähättely on oksettavaa toimintaa. 

Arvostan kaikkia ihmisiä. Varsinkin niitä, jotka a) osaavat tulla toimeen tuloillaan tai b) toimivat ja työskentelevät niin, että itse parantavat asemaansa. Onneksi näitäkin on sen porukan vastapainoksi, joka odottaa että muut heidän elämänsä kustantaa ja kaikki pitää saada ilman omaa vaivannäköä. Itsekkin olen vaatimattomista lähtökohdista nykytilanteeseen ponnistelut.

Sä arvostat kaikkia ihmisiä. Siitä lähdetään. Jos et arvosta niin menet ihmisten eteen ja kerrot mitä porukkaa et arvosta ja katotaan kun ne ihmiset tulee sun eteen niin mitä sitten käy.

Parempi olisi pitää se pää kiinni vaan. Ei sulla ole mitään meriittiä tulla sanomaan ihmisille että "sä arvostat". Kita kiinni jo kuin olis jo.

Tajuutko. hä?

Mä en arvosta tollasta lässytystä yhtään. Kuulostat ihan naurettavalta pelleltä tajuutko.

Ei muute tarvi vastata. Kuten sanoin niin pää kiinni.

Sinä kun et sitä päätä ketä arvostan ja kelle se sanon tai olen sanomatta. Kaltaisiani ruikuttajia en arvosta. Minkäs teet?

Luetun ymmärtämisesi on aika heikkoa. Kun sanoin että pää kiinni. Niin pää pysyy kiinni.

Runkutus loppuu heti paikalla. Kaltaisesi runkuttajat voisivat pitää päänsä kiinni.

Yritä nyt edes minuutti olla hiljaa sotkemasta muiden tekstirivejä.

Köyhät ovat tyhmiä ja laiskoja luusereita MOT. On se vaan kumma ettei osata elää niiden omien tulojen mukaan. Ei ne paistetut viiriäiset kenenkään suuhun mitään tekemättä lennä. Toiset on vaan taloudellisesti taitavampia ja ahkerampia kuin toiset.

Kiitos. En minä muuta halunnutkaan kuulla sinulta.

Hienosti edustit itseäsi ja kirjoitit viestin minkä minäkin olisin voinut melko vaivatta kirjoittaa itselleni.

Hienoa että teit sen puolestani. Teikäläisethän hyppii minun pillin mukaan miten tahdon.

Hyvin hypitty nappula. Kyllä sulla on taitoa ja ahkeruutta edustaa itseäs. Jos olisi lantti ja teleportti niin saisit lantin tuosta hyvästä.

Hah hah hah. Aika pahan pistit. Kyykytit kunnolla menemään.

Niin sitä pitää. Kiitos nauruista.

Vierailija
418/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuntoutustuella ja minullakin on varaa ostaa kiivejä. Miten ihmeessä perhe, joka saa lapsilisät ym. herkut ei niitä pysty ostamaan?

Vierailija
419/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuhäiriöitä voi tulla myös sairastumisista, palkanalennuksista (jatkuvat, toistuvat, = TÖRKEÄT kuten esim po$ti) ja niin edelleen.

Maksuhäiriömerkintä on kyllä useimmiten ihan omaa aikaansaannosta. Jos tulee yllättävä ongelma, niin suunnilleen joka ikinen firma järjestää sulle maksuaikaa, eikä laita maksua perintään, mikäli niiden kanssa neuvottelee tuosta tilanteesta jo ENNEN ERÄPÄIVÄÄ.  Ja sitten tulevia laskuja ei tietenkään tule, kun olet tiedostanut huonon taloustilanteesi etkä enää osta niin paljoa turhaa.

Vierailija
420/577 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä ihan sairasta.

Kyllä kelpaa.

Hä?

Mikä on myyjän palkka konditoriossa?

Google kertoo myyjän palkan olevan km 2000 e. Monet myös saa alennusta tuotteista tai ottaa vanhaksi menevät kotiin. Toki tämä riippuu paikasta. Luuletko tosiaan, että yrittäjälle jää montaakaan kymmentä senttiä siitä kakunpalan hinnasta. Se kiinteistö maksaa, sähkö vesi työ maksaa. Täytyy olla vakuutukset laitteet raaka-aineet jne. Työn sivukustannukset ovat huomattavat l eläke- ja sosiaaliturva maksut työntekijöistä. Siitä vähästä mikä jää tuottoa maksetaan suolaista verot, omat eläke - ja sosiaaliturva maksut.

Tolla tyypillä ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa.