Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvitti, kun näin nuoren miehen kulkevan tyhjän itsepalvelu kassan ohi perinteiselle kassalle jonoon mummojen kanssa :D

Vierailija
19.01.2019 |

Onko tosiaan nuorissakin ihmisissä näin uusavuttomia ja uutta pelkääviä ihmisiä?
Mielummin jonottaa perinteisellä kassalla!?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kassatyttö nykyinen yrittäjä kirjoitti:

Itse menen aina tavalliselle kassalle, vaikka itsepalvelukassa olisi vapaana. Perustelu: mitä enemmän ihmiset käyttävät itsepalvelukussaa, sen vähemmän tarvitaan henkilökuntaa, mikä taas johtaa henkilökunnan vähentämiseen.

Itse menen aina itsepalvelukassalle jotta saataisiin nopeammin typerät ja hitaat ihmiskassat korvattua tekoälyllä.

"En voi myydä tätä yhtä pulloa olutta sinulle, koska seuralaisellasi ei ole juuri nyt papereita mukana. Vaikka sinulla on ja olet yli 30v niin ei käy"

Vierailija
42/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla on aina kilometrin jono ja sekin matelee etanavauhtia, palvelukassan kautta pääsee ulos kaupasta paljon nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isompi määrä ostoksia tai tarvetta ostaa tupakkaa/alkoholia/veikkauksia tai haluaa maksaa "lounaskortilla", niin aina palvelukassa. Jos vain muutama tuote ja itsepalvelukassalle ei ole jonoa, silloin itsepalvelu. En haluaisi että tännekin tulee sama kuin englannissa, jossa on usein vain yksi "oikea" kassa ja 10 itsepalvelukassaa.

Vierailija
44/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullopanttien kanssa aika puljaaminen noissa ja myyjää paikalle.

Vierailija
45/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on henkilökunnan alekortti. Ei käy itsepalvelukassalla.

Vierailija
46/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menen normaalille kassalle, haluan että työpaikat säilyvät. Muutoinkin kaupassa on paljon töissä pienipalkkaisesti osa-aikaisesti työllistettyjä, niin en todellakaan halua että heillä työt enää vähentyy. Turha väittää että näkyisi ruoan hinnassa, ei näy. Eniten siihen vaikuttaa juuri nuo bonusjärjestelmät ja niiden ylläpitäminen, suhdanteet jne. Työntekijän palkka on pieni kärpäsen kakka siinä. 

Palkoista: ei pidä paikkaansa. Suomessa palkkamenot ovat suurin menoerä monella alalla, myös kaupassa

Niin että jos lähikaupassasi vähennetään yksi työntekijä, niin luulet että sinun ruokasi siitä automaattisesti halpenee? Kyllä ne rahat ihan jonkun muun pussiin menee. Sen lisäksi maksat veroissa tuon pois potkitun työttömyystuet, asumistuet jne. 

Vierailija
47/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän pitäisi vastata, mutta kyllä minäkin joskus menen mielelläni asiakaspalvelijalle vaikka itsepalvelukassa olisi vapaana. Etenkin S-ryhmän itsepalvelukassat ovat vähän ärsyttäviä, en tykkää siitä kun saan selkä kumarassa kykkiä kun ladon tuotteita. Saisivat olla korkeammalla. Sitten ne ovat vielä tosi herkkiä näyttämään jotain erroria vaikka en edes ostaisi alkoholia tai mitään, ja pitää kutsua myyjää apuun. Dislike. 

Vierailija
48/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUPAKKAA läskiperse

Vierailija
49/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan nuorissakin ihmisissä näin uusavuttomia ja uutta pelkääviä ihmisiä?

On sulla halvat huvit, enpä muuta vastaa näin ala-arvoiseen kommenttiin. Terv: mummo, joka haluaa nuorillekin töitä, siksi perinteinen kassa.

Vierailija
50/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin normikassoja.

Pelkään aina sitä, että itsepalvelukassalla kone ei lukisikaan jonkun tuotteen koodia enkä huomaisi asiaa. Se kun on sitten automaattisesti näpistys, ei auta enää selitykset.

Eli mieluummin menen normikassalle, kuin seuraan pelko persiissä jokaista riviä näytöllä ja kuitilla.

Vierailija
51/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa ei kai sovi niille joilla paljon ostoksia.

Vierailija
52/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä boikotoin itsepalvelukassoja niin kauan kuin suinkin.

Vierailija
53/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi itsepalvelukassa ja käytän sitä. Yleensä kassoille pitkä jono . Hgissä. Ikean itsrpalvelu ei multa suju nopeesti kun pitää tähdätä sillä punainfralla. Melkein aina joudun pyytämään apua.

Vierailija
54/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja olet kauppakyttääjä. Hommaa elämä.

Itse valitsen pääasiassa tavallisen kassan, vaikka ei olisi kuin maitopurkki. En halua että minun vuokseni kaupan henkilöstöä vähennetään lisäämällä itsepalvelukassoja. Nuori mies osoitti fiksuutta.

Vierailija
55/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan itsepalvelukassoja, älypuhelimia ja niiden appseja, en hyväksy pankkikonttorien tuhoamista. En maksa juuri koskaan kortilla, (lähes) aina käteisellä.

En toki ole enää valitettavasti nuori, vaan karvanpäälle neljäkymppinen mies.

Olen myös IT-ammattilainen joka mm. osti aikaisemmin netin kautta tavaraa kuin lähes kukaan ns. "tavallisista suomalaisista".

Tarkoitukseni on tehdä jossain vaiheessä tässä lähiaikoina itse GSM-pohjainen kännykkä, valmista kiinalaista gesmipiiriä ja jotain pientä mikrokontrolleria käyttäen.

Sähköpostiosoite minulla on ollut vuodesta 1994, samoin mm. www-pohjaista nettiä olen käyttänyt ensimmäisen kerran vuonna 1994, käytössä oli silloin Mosaic-nettiselaimen prototyyppi.

Vierailija
56/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halusi maksaa käteisellä

Näin on. Jos on paljon ostoksia ja haluaa maksaa käteisellä, niin on helpompi antaa kassaneidin tehdä työnsä.

Vierailija
57/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä oli ehkä punalaputettuja tuotteita. vammaaanen

Vierailija
58/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suosin normikassoja.

Pelkään aina sitä, että itsepalvelukassalla kone ei lukisikaan jonkun tuotteen koodia enkä huomaisi asiaa. Se kun on sitten automaattisesti näpistys, ei auta enää selitykset.

Eli mieluummin menen normikassalle, kuin seuraan pelko persiissä jokaista riviä näytöllä ja kuitilla.

Kyllähähän maalaisjärkinen oikeustaju sanoo, että vahinkoja ei lasketa. Siksi ulkomailla, jossa ihmiset eivät ole meikäläisten kanssa yhtä rehellisiä, ip-kassoista on seurannut tuplaantunut hävikki.

Vierailija
59/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset kyttääjät kyllä ahdistavat. Eihän heidän olemassaoloaan yleensä huomaa, mutta ei ole mukava ajatus että tuolla julkisilla paikoilla on porukkaa, ketkä taustalla vahtivat kun itse vain yrittää selvitä arkisista askareista. Tuntuu tosi epämiellyttävältä ajatella että joku tarkkailee ja odottaa että saa nähdä minun tekevän jotain "väärin". Toki kauppakyttäys on vielä luonteeltaan suht lievää, kestän sen jos joku saa tyydytystä nähdessään vaikka eineksen ostoskorissani. Astetta pahempia ovat ne, ketkä vaikka jossain uimahallissa kyyläävät toisten paikkoja. Hrr. 

Vierailija
60/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Minä boikotoin itsepalvelukassoja niin kauan kuin suinkin.

Oletan että olet suuriäänisesti boikotoinut myös Lidliä, koska kaikki uusi ja totutusta poikkeava pelottaa?