Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvitti, kun näin nuoren miehen kulkevan tyhjän itsepalvelu kassan ohi perinteiselle kassalle jonoon mummojen kanssa :D

Vierailija
19.01.2019 |

Onko tosiaan nuorissakin ihmisissä näin uusavuttomia ja uutta pelkääviä ihmisiä?
Mielummin jonottaa perinteisellä kassalla!?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan nuorissakin ihmisissä näin uusavuttomia ja uutta pelkääviä ihmisiä?

Mielummin jonottaa perinteisellä kassalla!?

Itsepalvelukassalla on nihkeämpää ostaa alkoholia tai tupakkaa plus kaikki aletarroilla varustetut pakkaukset pitää hoitaa perinteisellä kassalla.

Vierailija
82/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen kassatyttö nykyinen yrittäjä kirjoitti:

Itse menen aina tavalliselle kassalle, vaikka itsepalvelukassa olisi vapaana. Perustelu: mitä enemmän ihmiset käyttävät itsepalvelukussaa, sen vähemmän tarvitaan henkilökuntaa, mikä taas johtaa henkilökunnan vähentämiseen.

Me maksetaan ruuan hinnassa ne kassoilla istuskelijat

No, jos ne potkitaan pihalle niin ruuan hinnassa säästetyt rahat menee veroihin (jotka puolestaan nousee) joilla maksellaan lisäntyneet työttömien työkkärikorvaukset. Suo siellä vetelä täällä. Säästöä et saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ostanut tupakkaa tai alkoholia.

T. Ap

Halvat huvit sinulla. Kertoo enemmän sinusta että naurat ja teet aloituksen tällaisesta mitä 99,99% ihmisistä ei olisi huomioinnut mitenkään.

Vierailija
84/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmasti typerin aloitus mitä olen vähän aikaan nähnyt. Onnittelut!

Vierailija
85/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortilla maksoi.

T. Ap

Apua, onko näin noloja ihmisiä. Seuraavat toista kaupassa koko ostosten ajan. Hanki ap. apua.

Vierailija
86/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskaa nähdä millainen ihminen tämän aloituksen tehnyt on. Luultavasti kyylää ulos ikkunasta kaikkia ohikulkijoita 24/7 ja se on ainoa sisältö elämässä. Sitten tulee tekemään tänne tällaisia typeriä aloituksia kun jollain oli hänen mielestään väärän väriset housut.

Varmasti aika surullinen tausta tällaisella ihmisellä.

Vierailija
87/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa enkä käytä jos vain voin välttää.

Vierailija
88/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mummopa käyttää aina itsepalvelukassaa, jos sellainen on tarjolla. Ja myös osaan käyttää sitä, en jää kuppaamaan muiden jalkoihin. Ei vaan huvita jonotella palvelukassoille nuorten miesten ja av-mammojen kanssa.

Vierailija
89/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä, joille kaupan kassa voi olla päivän ainoa ihmiskontakti.

Ha-ha. Minun pitäisi kaiken järjen mukaan kuulua tähän joukkoon: olen yksin asuva eläkeläinen, ja saattaa kulua päiviä ilman että vaihdan sanaakaan kenenkään kanssa. Mutta en kai minä nyt ihmiskontaktia ala hakea kaupan kassasta! Siis siinäkö pitäisi alkaa keskustella säästä ja satotoiveista, muiden odottaessa kärsimättömästi vuoroaan? Ei kassan kanssa vaihdettu hyvän päivän toivotus ja ”kiitos, hei!” mikään tavoittelemisen arvoinen ihmiskontakti ole! Itsepalvelukassa on minulle sopiva.

Vierailija
90/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä, joille kaupan kassa voi olla päivän ainoa ihmiskontakti.

Ha-ha. Minun pitäisi kaiken järjen mukaan kuulua tähän joukkoon: olen yksin asuva eläkeläinen, ja saattaa kulua päiviä ilman että vaihdan sanaakaan kenenkään kanssa. Mutta en kai minä nyt ihmiskontaktia ala hakea kaupan kassasta! Siis siinäkö pitäisi alkaa keskustella säästä ja satotoiveista, muiden odottaessa kärsimättömästi vuoroaan? Ei kassan kanssa vaihdettu hyvän päivän toivotus ja ”kiitos, hei!” mikään tavoittelemisen arvoinen ihmiskontakti ole! Itsepalvelukassa on minulle sopiva.

Taidat olla hieman tyhmä. Varmaan vanhuus tuhonnut aivosolut tai sitten oot ryypänny liikaa.

Vierailija
91/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä moinen päätelmä? Siitäkö, etten hae ”ihmiskontaktia” kassahenkilöstä, vaan hoidan asiani ripeästi enkä pitkitä kaikkien muiden jonotusta?

Vierailija
92/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä todella väsynyt yritys - jopa tämän palstan standardeilla mitattuna.

Vierailija
93/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pelkäs et itsepalvelukassan tekoäly tappaa sen

Vierailija
94/99 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kyllä itsepalvelukassalla voi alkoholia ostaa, henkilökunnan pitää vaan tarkastaa ikä ja kuitata. Siinähän on aina kassahenkilö avustamassa ja valvomassa.

Eipä ole aina. 

Toisissa kaupoissa on ja toisissa ei.

Yhden rutiini ei ole kaikille sama.

Osassa lukee itsepalvelukassoille mennessä että ei voi maksaa tupakkaa, alkoholia tai alennustuotteita.

Kaikissa liikkeissä, missä olen ip-kassaa käyttänyt, on ollut myyjähenkilö paikalla, ja on voinut ostaa olutta ja laputettuja. Prisma, Citymarket, S-market.

Vierailija
95/99 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kyllä itsepalvelukassalla voi alkoholia ostaa, henkilökunnan pitää vaan tarkastaa ikä ja kuitata. Siinähän on aina kassahenkilö avustamassa ja valvomassa.

Meillä ei ainakaan ole. Alussa oli, mutta ei ne siellä kauaa sitä ylimääräistä tyyppiä pidä.

Okei. Kokemukseni mukaan Prismoissa ja Citymarketeissa on aina tyyppi.

Vierailija
96/99 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka ihastua tuollaiseen mieheen!

Vierailija
97/99 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin itsepalvelukassalle ja se alkoi suureen ääneen ohjeistamaan että laita tuote viivakoodi ulospäin lukijalle. No siinä ei selvästi erottanut kumpi on lukija kun oli kaksi samannäköistä kohtaa, luulin että se oli se enemmän sen näköinen. No ei ollut, vaan kassa aloitti ohjeistamisen uudestaan "laita tuote oikeinpäin" ja kokeilin uudestaan ja sama homma. Kolmannen kerran jälkeen olin että mitä hittoa ja korvat alkoivat jo punottaa jos sen helkutin äänekkään robo-ohjeistuksen vuoksi. Kokeilin sitten sitä toista reikää ja nyt kelpasi. Tuossa vaiheessa olisin jo ehtinyt normaalikassallakin maksaa vaikka jonoa ei olisi ollut, ainakin tuo kassa oli paitsi helkutin rasittava, nii myös hidas ja tyhmä. Joskus jollakin toisella itsepalvelukassalla homma meni ok, mutta ei sekään kovin nopea ollut. Maksan aina normikassalla jos ei jonoa ole paljoa.

Minä menen itsepalvelukassalle vasta siinä vaiheessa, kun sen toiminta on tehty sellaiseksi, että asiakaskin siitä oikeasti hyötyy. Eli osaa lukea tuotteiden hinnat suoraan ostoskärristä.

Vierailija
98/99 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ala tekeen vapaa-ajalla ilmaiseksi töitä, joista saan palkkaakin.

Vierailija
99/99 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kassatyttö nykyinen yrittäjä kirjoitti:

Itse menen aina tavalliselle kassalle, vaikka itsepalvelukassa olisi vapaana. Perustelu: mitä enemmän ihmiset käyttävät itsepalvelukussaa, sen vähemmän tarvitaan henkilökuntaa, mikä taas johtaa henkilökunnan vähentämiseen.

Se itse palvelukassakin sitoo henkilökuntaa. Itse olen saanut alkoholitkin ostettua IP kassalta, koska myyjä oli valvomassa IP kassoja