Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvitti, kun näin nuoren miehen kulkevan tyhjän itsepalvelu kassan ohi perinteiselle kassalle jonoon mummojen kanssa :D

Vierailija
19.01.2019 |

Onko tosiaan nuorissakin ihmisissä näin uusavuttomia ja uutta pelkääviä ihmisiä?
Mielummin jonottaa perinteisellä kassalla!?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä, joille kaupan kassa voi olla päivän ainoa ihmiskontakti.

Vierailija
22/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsen aina kassan jossa on kaunein tyttö töissä. Yleensä siinä on pisin jono mutta ei haittaa

-mies30-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa aloituksessa kyseltiin mistä asioista tuntee myötähäpeää. No, tässä yksi aloitus, josta se tunne herää.

Vierailija
24/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joskus itsepalvelukassoilla, mutta niissä on ahdistavaa pakata ostoksia, kun joutuu varaamaan siksikin ajaksi koko kassan. Joskus jonossa kiireiset mulkoilee, että kuinka kauan tuo nyt noita ostoksiaan pakkailee. Perinteisellä kassalla kukaan ei joudu odottamaan sitä aikaa, kun pakkailen.

Vierailija
25/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen aina kassan jossa on kaunein tyttö töissä. Yleensä siinä on pisin jono mutta ei haittaa

-mies30-

Miksiköhän minun kassalla oli aina pääasiassa miehiä jonossa vaikka olen 50+ ruma kurppa? Oletan että se johtui siitä että en jutellut väkisellä tekopirteitä typeriä, kuten kollegani. Asiallista rahastusta vain ja pari ystävällistä sanaa. Itsekin menen mieluiten vähäpuheiselle kassalle enkä sellaiselle joka kertoo elämän tarinansa pitkin lausein ja hymyilee väkisellä. Arvostan sitä että ihminen keskittyy työntekoon eikä puhumiseen tauotta. Työpäivän jälkeen haluaa vain nopeasti ostoksensa ja kotiin syömään. Vähän ohis mutta tulipa kirjoitettua kuitenkin :)

Vierailija
26/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kassatyttö nykyinen yrittäjä kirjoitti:

Itse menen aina tavalliselle kassalle, vaikka itsepalvelukassa olisi vapaana. Perustelu: mitä enemmän ihmiset käyttävät itsepalvelukussaa, sen vähemmän tarvitaan henkilökuntaa, mikä taas johtaa henkilökunnan vähentämiseen.

Me maksetaan ruuan hinnassa ne kassoilla istuskelijat

Vierailija
27/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin itsepalvelukassalle ja se alkoi suureen ääneen ohjeistamaan että laita tuote viivakoodi ulospäin lukijalle. No siinä ei selvästi erottanut kumpi on lukija kun oli kaksi samannäköistä kohtaa, luulin että se oli se enemmän sen näköinen. No ei ollut, vaan kassa aloitti ohjeistamisen uudestaan "laita tuote oikeinpäin" ja kokeilin uudestaan ja sama homma. Kolmannen kerran jälkeen olin että mitä hittoa ja korvat alkoivat jo punottaa jos sen helkutin äänekkään robo-ohjeistuksen vuoksi. Kokeilin sitten sitä toista reikää ja nyt kelpasi. Tuossa vaiheessa olisin jo ehtinyt normaalikassallakin maksaa vaikka jonoa ei olisi ollut, ainakin tuo kassa oli paitsi helkutin rasittava, nii myös hidas ja tyhmä. Joskus jollakin toisella itsepalvelukassalla homma meni ok, mutta ei sekään kovin nopea ollut. Maksan aina normikassalla jos ei jonoa ole paljoa.

Vierailija
28/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortilla maksoi.

T. Ap

Sangen erikoinen tieto. Onko tämä ymmärrettävä nyt niin, että sinä olit itsekin siellä mummojen kanssa jonossa, vai jäitkö itsepalvelukassalla asioituasi 10 minuutiksi odottamaan, että näet minkälaisella maksuvälineellä nuori herra maksaa?

Vierailija
29/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ostanut tupakkaa tai alkoholia.

T. Ap

Tarkkaanpa seurasit😁

Joo itse menen aina oikealle kassalle, jotta työt säilyvät heillä.

Vierailija
30/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen itsepalvelukassalle vain jos ostoksia on muutama, tavallisilla kassoilla on pitkät jonot eikä itsepalvelukassoille ole yhtä pitkät jonot.

Mieluummin asioin siis ihmisen kanssa ja työllistän häntä.

S-markettien ja prismojen itsepalvelukassat on vielä aika OK, mutta ne Mäkkärin tilausautomaatit on ... sanonko mistä!

Vierailija
31/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö itseäsi jotenkin parempana kuin tätä henkilöä joka käytti toista kassaa?

Mikä sai sinut kirjoittamaan tästä kauppakokemuksesta tänne?

Ylemmyyden tunne?

Vierailija
32/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen aina tavalliselle kassalle, vaikka itsepalvelukassa olisi vapaana. Perustelu: mitä enemmän ihmiset käyttävät itsepalvelukussaa, sen vähemmän tarvitaan henkilökuntaa, mikä taas johtaa henkilökunnan vähentämiseen.

Ja verorahoilla maksetaan työttömien kassojen työttömyyskorvaukset.

Vierailija
33/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ”itsepalvelu”?!?

Oikea sanahirviö. Eihän tuollaista ”itsepalvelua” ole olemassakaan.

Vierailija
34/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menen normaalille kassalle, haluan että työpaikat säilyvät. Muutoinkin kaupassa on paljon töissä pienipalkkaisesti osa-aikaisesti työllistettyjä, niin en todellakaan halua että heillä työt enää vähentyy. Turha väittää että näkyisi ruoan hinnassa, ei näy. Eniten siihen vaikuttaa juuri nuo bonusjärjestelmät ja niiden ylläpitäminen, suhdanteet jne. Työntekijän palkka on pieni kärpäsen kakka siinä. 

Vierailija
35/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on usein tuotteita, esim. tarra-arkkeja ja muita vastaavia askartelujuttuja, jotka on niin kevyitä ettei se itsepalvelukassa tunnista niitä. "Aseta tuote pakkaustasolle." SE ON JO SIINÄ SAATANA! Sitten joudun kutsumaan myyjän apuun. Joo ei, meen sinne normikassalle, että pääsen helpommalla.

Vierailija
36/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja verorahoilla maksetaan työttömien kassojen työttömyyskorvaukset.

Voisivathan he työllistyä esim. hoitoalalle.

Vierailija
37/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menen normaalille kassalle, haluan että työpaikat säilyvät. Muutoinkin kaupassa on paljon töissä pienipalkkaisesti osa-aikaisesti työllistettyjä, niin en todellakaan halua että heillä työt enää vähentyy. Turha väittää että näkyisi ruoan hinnassa, ei näy. Eniten siihen vaikuttaa juuri nuo bonusjärjestelmät ja niiden ylläpitäminen, suhdanteet jne. Työntekijän palkka on pieni kärpäsen kakka siinä. 

Palkoista: ei pidä paikkaansa. Suomessa palkkamenot ovat suurin menoerä monella alalla, myös kaupassa

Vierailija
38/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis luuletko oikeasti et jos kaikki alkais käyttämään itsepalvelua niin ruoka halpenisi? Eiköhän se rahallinen säästö uppoaisi johtajien bonuksiin tai siis mitä jäljelle jäisi sen jälkeen kun näpistelyn lisääntymisen aiheuttama hävikki vähennettäisiin. Eiks ne jo aika monessa paikassa oo poistanut niitä itsepalvelukassoja kun ihmiset ei viitsi maksaa jos ei kukaan oo vahtimassa.

Vierailija
39/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jaksa mennä itsepalvelukassalle jos on enemmän ostoksia. Se on käytännössä mahdotonta, kun lataa kärryistä tavaraa, niin ne ei mahdu siihen pienelle tasolle koodinlukijan viereen. Ja takaisin kärryyn ei oikein voi laittaa ennen kuin lukemattomat on sieltä pois. 

Ja minulla on henkilökuntakortti, joten joudun joka tapauksessa pyytämään kassahenkilön sen koodin koneeseen syöttämään. Eli ei helpota eikä nopeuta, päinvastoin.

Vierailija
40/99 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tavallisia kassoja koska en halua tukea työpaikkojen menetyksiä ja pidän siitä että ihmiset vielä nykypäivänä edes kaupassa kohtaavat toisen ihmisen siinä kassalla. Nykyään kun kaiken voi tehdä itsepalveluna erilaisten älylaitteiden avulla, minusta on tärkeää muistaa myös ihmisten tärkeys työelämässä ja erityisesti palvelualalla.