Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla loppu tuohon tarhan rytkynvaihtoviikkoihin jotka vain jatkuvat ja jatkuvat!

Vierailija
18.01.2019 |

Heti kärkeen kerrotakoon, että lapsella on kaikki mahdollinen ja ei ole halvimmasta päästä. Yhdessä isovanhempien kanssa on pidetty huolta, että ipanalla on reiman tumput, sadevaatteet, kurasuojat ja kaikki mahdolliset villavaatteet. Tarhaan on jatkuvasti päivitetty vaihtokledjut sukkahousuista ja sukista lähtien. Yllättävää kyllä, niin viimeksi tänään lapsi tuli taas ventovieraissa kauhtuneissa sukkahousuissa takaisin ja eri pari tumppujen kanssa. Mitä ihmettä ne oikein kelaa siellä? Miksi he eivät muka ehdi lapsen naulakosta ottaa hänen omia ja merkittyjä vaatteitaan mutta ehtivät kaivaa noita toisten hylkäämiä rikkinäisiä senkin edestä. Voinko laittaa tarhaan viestin, että jatkossa meille kulkeutuneet vieraat vaatteet jäävät myös meille (roskiin) kun mikään huomautus ei mene perille? P.s. Kirosanoja

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu minkä ikäinen lapsi on. Pienet komppaa mielellään toisten lokeroissa. JA usein,jostain kumman syystä EI OLE NIMIKOITU! ja kun niitä pieniä on osastosta riippuen 12-18-22-24 niin arvaa että on välillä etsiminen. Sisään tullessa heitellään mihin sattuu jne jne.

Vierailija
2/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen kerrottakoon ettei ole terävimmästä päästä kärsinyt äitikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin selitys lienee että ne sun mussukan kamat ei ole olleet siellä omassa lokerossa ja naulakossa nimettyinä vaan heiteltyinä ja kuljetettuina vähän minne sattuu. 

Vierailija
4/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapse pukee itse niin tuollaista se on. Kannattaa täsmentää laselle itselleen mitkä on hänen vaatteitaan ja opettaa vaikka katsomaan nimikointi. Jo 2-vuotias tunnistaa oman nimensä kirjoitettuna.

Vierailija
5/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sijaisena kyllä hieno asia kun seisot eteisessä koittaen pukea viittä alle kolmevuotiasta ja jonkun äiti papattaa vieressä että missähän meidän Petterin pipo on, se on sellainen sininen, ei siinä taida nimeä olla kun on aika uusi mutta se sininen niin mikä on meidän Petterin.. Hyvä kun olen päivän aikana oppinut kuka lapsista on Petteri mutta ensinnäkään en ole välttämättä edes ollut paikalla kun Petteri on lähtenyt aamupäivällä ulos tai nähnyt koko pipoa ja vaikka olisinkin niin siinä on 12 muutakin pipoa jotka näin joten harvoin sitä muistaa mikä oli Petterin pipo. Tai jos muistaa niin harvoin tietää mihin Petteri, joku muu lapsi tai työkaveri sen on kädestään laskenut. 

Olen joo pahoillani jos joltain on vaatteet hukassa mutta jos mulla on siinä töitä kädet täynnä niin en kyllä vaan pysty lähtemään sitä pipoa etsimään :D Paras mitä voin tehdä on luvata että katson löydänkö pipon työvuoroni jälkeen ja jättää sanan ryhmän vakkareille että pipo on kateissa. 

Ja jotain mun niille lapsille on pakko pukea päälle joten jos en lapsen omalta paikalta löydä tarvitsemaani vaatetta otan sen ilman sen kummempaa valkkaamista eteisen varavaatteista, saattaa olla ruma väri tai vaikka eripari mutta jos olis edes lämmin. 

Vierailija
6/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vajaa 4-vuotias aloitti alkusyksystä tarhan, oli pph:lla siihen asti. Alussa oli aika hankalaa lapselle tajuta että omat hanskat ja pipot pitäisi viedä sinne naulakkoon.. Tai huomasin ainakin aamulla että viskasi vain lattialle tai jätti ne siihen lojumaan. En todellakaan tiedä miten toimii aamupäivän ulkoilun jälkeen onko meininki sama.. Silloin syksyllä paristi meidän vk-hanskat tai sormikkaat oli jonkun toisen kädessä olleet mutta parin päivän päästä palautui lapsen lokeroon. Nyt tilanne on parempi, en tiedä onko lapsi oppinut itse laittamaan hanskat ja pipot omaan lokeroon vai onko hoitajat huolellisempia nykyään. Yksi päivä joku poika oli vetänyt jalkaansa minun lapsen toisen kengän huolilmattomuuttaan, pojalla 2-3 numeroa isompi jalkakin kuin meidän lapsella, onneksi oli vielä pihalla ja saatiin oma kenkä takaisin. Meillä on esim jotain h&m pipoja tms niin sellainen harmaa kauluri on ainakin muutamalla lapsella.. Hoitaja veti minun edessä toiselle lapselle meidän kaulurin, mutta huomasi kyllä heti että oho nyt meni teidän kauluri väärälle lapselle.

Vierailija
7/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vajaa 4-vuotias aloitti alkusyksystä tarhan, oli pph:lla siihen asti. Alussa oli aika hankalaa lapselle tajuta että omat hanskat ja pipot pitäisi viedä sinne naulakkoon.. Tai huomasin ainakin aamulla että viskasi vain lattialle tai jätti ne siihen lojumaan. En todellakaan tiedä miten toimii aamupäivän ulkoilun jälkeen onko meininki sama.. Silloin syksyllä paristi meidän vk-hanskat tai sormikkaat oli jonkun toisen kädessä olleet mutta parin päivän päästä palautui lapsen lokeroon. Nyt tilanne on parempi, en tiedä onko lapsi oppinut itse laittamaan hanskat ja pipot omaan lokeroon vai onko hoitajat huolellisempia nykyään. Yksi päivä joku poika oli vetänyt jalkaansa minun lapsen toisen kengän huolilmattomuuttaan, pojalla 2-3 numeroa isompi jalkakin kuin meidän lapsella, onneksi oli vielä pihalla ja saatiin oma kenkä takaisin. Meillä on esim jotain h&m pipoja tms niin sellainen harmaa kauluri on ainakin muutamalla lapsella.. Hoitaja veti minun edessä toiselle lapselle meidän kaulurin, mutta huomasi kyllä heti että oho nyt meni teidän kauluri väärälle lapselle.

Ei ihme jos lapsi on vajaa.

Vierailija
8/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaako sinne tarhaan ostaa niitä kalliita hienoja kaikkiamahdollisia?

Laita lämpimät mutta kauhtuneet ja paikatut vermeet niin ei varmasti vaihdu tai jos vaihtuu niin ei ole väliä.

Vierailija
9/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööh, millä perusteella lapseni on vajaa :D En ole ap. Ja tuo tavaroiden maahan jättäminen alussa varmasti johtui vain siitä että oli tottunut pph:lla ettei ole mitään omaa naulakkoa tai lokeroa.

Vierailija
10/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset päiväkoti-iässä.

Tulevat yhtälailla jossain cittarin lumpuissa joka toinen pv kotiin.

Ei kuulema vaihtovaatteet riitä.

Vastaus: jos he käyttäisivät niitä ruokaessuja mitä siellä on , ei tarvitsisi joka ruokailun päätteeksi vaihtaa vaatteita. Mutta jos eivät jaksa niin eivöt jaksa. Not my problem.

Vierailija
11/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööh, millä perusteella lapseni on vajaa :D En ole ap. Ja tuo tavaroiden maahan jättäminen alussa varmasti johtui vain siitä että oli tottunut pph:lla ettei ole mitään omaa naulakkoa tai lokeroa.

Itse kirjoitit että lapsi vajaa.😂

Vierailija
12/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia hoitoon ei pistetä niitä kaikkein parhaimpia vaatteita. Jos joltain lapselta uupuu joku vaate niin todennäköisemmin ottavat ne hyväkuntoiset "lainaan" toisen hyllystä.

Vierailija
13/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla aikoinaan pph;na oli joka lapselle oma kori johon onat kamppeet laitettiin. PPH tekee samaa työtä kuin muutkin lastenhoitajat,työpaikkana on koti. Samat tasot,samat vaatimukset. Kun on ryhmän säännöt,kaikki sujuu!

Vierailija
14/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EX-pph kirjoitti:

kyllä mulla aikoinaan pph;na oli joka lapselle oma kori johon onat kamppeet laitettiin. PPH tekee samaa työtä kuin muutkin lastenhoitajat,työpaikkana on koti. Samat tasot,samat vaatimukset. Kun on ryhmän säännöt,kaikki sujuu!

Lapseni pph:lla ei ollut omia koreja vaatteille. Kesällä lippikset ja kengät jäi kuistille. Talvella tumput tms löytyi haalarin hihasta tai repusta. Tiedän kyllä että jollain perhepäivähoitajilla on korit, tuolla ei ollut. 

Vierailija
15/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vajaa 3v tulee usein kotiin vieras pipo päässä tai väärissä kengissä.. vaikka on nimikoitu ! Hermo menee kohta, kun saa jatkuvasti kysellä että missähän Sonjan kuomat ja Sonjan pipo ja Sonjan lapaset ja..

Vierailija
16/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona jätetään kamppeet oven eteen lattialle?

Vierailija
17/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EX-pph kirjoitti:

Lapseni pph:lla ei ollut omia koreja vaatteille. Kesällä lippikset ja kengät jäi kuistille. Talvella tumput tms löytyi haalarin hihasta tai repusta. Tiedän kyllä että jollain perhepäivähoitajilla on korit, tuolla ei ollut. 

Mullakaan ei ole. Mun eteinen on ihan tuskaisen pieni, sinne ei mahdu mitään koreja. Naulakkoon laitetaan ulkovaatteet ja haalarin hihaan pipot yms.

Vierailija
18/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia hoitoon ei pistetä niitä kaikkein parhaimpia vaatteita. Jos joltain lapselta uupuu joku vaate niin todennäköisemmin ottavat ne hyväkuntoiset "lainaan" toisen hyllystä.

Ei meillä kyllä koskaan oteta vaatteilta toisilta lapsilta, vaan päiväkodin varavaatteista. Jos ei niitä ole, niin sitten ollaan ilman. Sille ei aina voi mitään, että lapset riisuvat itse vaatteensa sikin sokin pitkin eteistä ja niistä nimikoimattomista mustista Kuomista ja sinisistä kypärälakeista yritetään päätellä, mikä kuuluu kenelle. Tai kun penkin alta löytyy hanskat, joissa lukee Arttu, niin ne laitaan Pertun lokeroon, koska isoveljensä nimi on Arttu. Oikeasti ne ovat Mikon, jolle hanskat on ostettu kirpparilta.

Sillekään emme valitettavasti voi mitään, että on olemassa myös huolimattomia ja epärehellisiä vanhempia, jotka enemmän tai vähemmän epähuomiossa saattavat ottaa heille kuulumattomia tavaroita toisten lokeroista tai löytötavaralaatikosta.

Vierailija
19/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alusta asti samanlaisilla kudotuilla nimilapuilla nimikoitu kaikki ipanan vaatteet. Erikoisen värinen ja nimen perässä ankan kuva. 3v huusi kuin syötävä jos hänen ankkamerkkinsä oli jollain muulla tai hänelle tyrkytetyistä hanskoista merkki puuttui 😁, meillä ei tainnut olla koko tarhauran aikana vaatteet hukassa. Nyt meillä on kylläkin 200 tarpeetonta nimilappua jossain laatikonkulmassa odottamassa konmaritusta.

Vierailija
20/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tähän hurlumheihin otetaan mukaan se että aina jollakin lapsista on täitä tai kihomatoja... Kannattaako enää ihmetellä miksi epidemioista on tullut uusi normaali?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän