Vastaisku veganismille- lihan määrän lisääminen ruokavaliossa
Eli olen lopenkyllästynyt vegaani- ja kasvissyönti vouhotukseen. Vastaiskuna olen päättänyt lisätä lihan määrää ruokavaliossani ja kannustan kaikkia tekemään saman! Kaikki eläinperäiset tuotteet käy, mutta punainen liha olisi paras. Tänään olen syönyt pekonia ja munia aamiaisella ja lounaaksi on cordon bleuta possusta. Illalla vähän perjantaimässyä eli meat lovers-pizzaa! Välipalaksi leipää leikkeleellä. Hyvää, ravitsevaa ja terveellistä.
Kommentit (43)
Mahtavaa! Mä aioin vastaiskuna vegaanihaastelle pitää kokonaisen kuukauden, jolloin syön VAIN lihaa! Jee! Voisi myös aloittaa tupakoinnin ihan vain kaikkien terveysintoilijoiden kiusaksi. Lisää ideoita otetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista kostaa sitä, että muut kantavat huolta järkevistä asioista. Kyllä ihminen on sitten yllättävän yksinkertainen.
Aivan, vegaanit ovat yksinkertaisia.
Varsinkin nyt vaalien alla huomaa kuin juntteja persuja pyörii täällä keksimässä oksettavia valheitaan muista sekä todellisista asioista. Vänkäämässä kaikkea todellista vastaan ja sultamassa omaa pahaa oloaan jokaiseen keskusteluun.
Paha olonne on huomattu kannattaisko alkaa sivistämään itseään koska se huono olonne johtuu omasta sivistymättömyydestänne.
Juuri tämä opponointi ja kaiken vastustamionen on persujen teema seka ainoa asia johon he pystyvät. Sillä ei rakeeneta minkään maaailman politiikaa. Vastustan vastustan tulisi olla heidän mottonsa.
Ongelmana on tasavertaisuuden puute. Päätetään esimerkiksi pakollisista kasvisruokapäivistä mutta ei vastaavasti pakollisista lihansyöntipäivistä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Mä aioin vastaiskuna vegaanihaastelle pitää kokonaisen kuukauden, jolloin syön VAIN lihaa! Jee! Voisi myös aloittaa tupakoinnin ihan vain kaikkien terveysintoilijoiden kiusaksi. Lisää ideoita otetaan vastaan.
Ja pullo viinaa päivässä. Anna mennä vaan.
Nyt, kun jälleen teit avauksen, niin käytän hyväkseni tilaisuutta jakaa tietoa. Jaoin tätä linkkiä jo eilen, mutta tänään täällä on varmaan eri ihmisiä ja heitäkin voi kiinnostaa, mitä kaikkea he syövät tietämättään:
http://animalia.fi/muu-kuluttaminen/elainperaiset-lisaaineet/
"Gelatiini eli liivate on proteiini, jota eristetään yleensä teurastettujen sikojen sisäelimistä, joskus myös vasikoiden sisäelimistä. Sitä käytetään mm. vanukkaissa ja jäätelössä."
"Pepsiini on peräisin teurastettujen sikojen mahasta. Sitä käytetään samoin kuin renniiniä mm. juustonvalmistuksessa."
"Veri on peräisin teuraseläimistä. Sitä käytetään mm. joissakin purukumeissa."
Kannattaa lukea myös tämä:
http://animalia.fi/muu-kuluttaminen/elainperaiset-aineet-kosmetiikassa/
.
Vierailija kirjoitti:
Katolta ei kannata hyppiä se ei ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pullo viinaa päivässä. Anna mennä vaan.
Kannatan! Näin saadaan luonnollista poistumaa ja maapallo kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Tipattomasta tammikuusta mieleni pahoittaneena aloitan rankan dokaamisen. Käynpä hakemassa Alkosta jo tänään pari kassillista keskivertosuomalaisten lempijuomaa - Leijona-viinaa - ja alan vedellä oikein kaksin käsin. Siitähän saavat, mokomat terveysnipottajat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vielä alkaisit ns. vetämään paljaalla seksuaalivalistajien kiusaksi? :D Sit vois tietysti alkaa myös vetämään kovia humehia ihan vaan päihdevalistajien harmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ketään kiinnostaa? Ihan omia verisuoniasi siinä tukit ja omaa syöpäriskiä kasvatat :D
Kasvisruoka ei tee näköjään aivoille hyvää. Ei osata etsiä tietoa muualta kuin lehtiartikkeleista.
Onhan tuota lihansyöntiä vouhotettu paljon pidempään, vaikka karppaus-buumi alkaa olla hiipumaan päin.
Sinä saat mun puolestani syödä mitä syöt, mutta millä oikeudella eläimiä saa kiduttaa ja tappaa taloudellisen edun tavoittelemiseksi? Myös lapsi-/orjatyövoimalla tuotettujen tuotteiden myyminen Suomessa on minusta moraalisesti väärin, vaikka ei varsinaisesti mitään lakia rikotakaan. Ja onhan maailmansivu pidetty orjia ja lapsia työvoimana, ihan niinkuin eläimiä on tapettu ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt, kun jälleen teit avauksen, niin käytän hyväkseni tilaisuutta jakaa tietoa. Jaoin tätä linkkiä jo eilen, mutta tänään täällä on varmaan eri ihmisiä ja heitäkin voi kiinnostaa, mitä kaikkea he syövät tietämättään:
"Gelatiini eli liivate on proteiini, jota eristetään yleensä teurastettujen sikojen sisäelimistä, joskus myös vasikoiden sisäelimistä. Sitä käytetään mm. vanukkaissa ja jäätelössä."
"Pepsiini on peräisin teurastettujen sikojen mahasta. Sitä käytetään samoin kuin renniiniä mm. juustonvalmistuksessa."
.
Amylaasi on usein maltaista gelatiini kasvipohjaista. Kuivahiivassakin oli joku syanidi joka voi olla siasta, mutta kuitenkin on miltein aina kasvipohjainen. Toki voi olla tarkka mutta moni välttelee asioita ihan tarpeettomasti ottamatta selvää mitä todellisuudessa tuote sisältää, kannattaa kysyä itse valmistajalta.
Vierailija kirjoitti:
.
Oi, nyt herahti vesi kielelle. Tuli mieleen lapsuuden veripalttu. Vegaanisen puolukkahillon kera.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ketään kiinnostaa? Ihan omia verisuoniasi siinä tukit ja omaa syöpäriskiä kasvatat :D
Asukaslukuun suhteutettuna eniten suolistosyöpiä on Aasiassa, siis siellä missä syödään vähemmän lihaa kuin meillä länsimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuota lihansyöntiä vouhotettu paljon pidempään, vaikka karppaus-buumi alkaa olla hiipumaan päin.
Sinä saat mun puolestani syödä mitä syöt, mutta millä oikeudella eläimiä saa kiduttaa ja tappaa taloudellisen edun tavoittelemiseksi? Myös lapsi-/orjatyövoimalla tuotettujen tuotteiden myyminen Suomessa on minusta moraalisesti väärin, vaikka ei varsinaisesti mitään lakia rikotakaan. Ja onhan maailmansivu pidetty orjia ja lapsia työvoimana, ihan niinkuin eläimiä on tapettu ruuaksi.
Hyvä että oppivat tekemään töitä. Minäkin jaoin teininä mainoksia. Kunto koheni ja opin, että raha ei tule seinästä.
Ja mitä eläimiin tulee, niin pakkohan ne on tappaa ennen syömistä. Oletko sattumoisin itse vegaani?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sait karppauksen tähän sekoitettua?
Yleisin, ja ainakin sanojan itsetyytyväisestä ilmeestä päätelleen kaikkein nerokkain, argumentti kasvisruokaa vastaan on:
"Mmm pekoni on niin hyvää, haha tyhmä kasvissyöjä mitäs siihen sanot että syön tässä pihviä"
En tiedä tarvitseeko edes sanoa, mikä vaikutus näillä on ruokavaliooni ja mihinkään. Mutta ettei nyt jää epäselväksi niin voin paljastaa: ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asukaslukuun suhteutettuna eniten suolistosyöpiä on Aasiassa, siis siellä missä syödään vähemmän lihaa kuin meillä länsimaissa.
Ja maailman puhtaimmat veet. Sielläkin suhdeluku ratkaisee påaikallisesti eikä sitä voi verrata toisen hygienia tason alueisiin noin. Piru raamattua luki.
Miten kauan te jaksatte näitä vegaaniprovoja?
Hankkikaa elämä
Tarkentaisitko hieman?
Ja kyllä, aikuinen kypsä ihminen myös "näpäyttelee". Voi luoja mitä yläastemeininkiä.