Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku kusettaa koiraansa porttini eteen!

Vierailija
18.01.2019 |

Voinko jotenkin ennaltaehkäistä? Ripottamalla esim chilipippuria portin eteen?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se omistaja sitä päätä että mihin se koira päättää pissata. Toki voi yrittää sitä estää, mutta mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä jos koira niin vikkelästi kinttunsa kerkeää nostaa ja lirauttaa? Pitääkö se ottaa syliin ja äkkiä siirtää kauemmaksi niin että ne kuset tulee itselle päälle vai mitä ihmettä siinä pitäisi tehdä? 

En siis todellakaan ole sellainen portille kusettaja kun ei mulla koiraa ole mutta kun en ymmärrä.

Koiran voi kouluttaa niin, että se ei tee asioitaan mihin sattuu. Naapurissamme asuu poikkeuksellinen koiranomistaja ja hänen koira ei tee asioitaan omakotitaloaluueella, vaan vasta kun he pääsevät lähellä sijaitsevaan metsään. Mutta on kyllä erittäin harvinainen tapaus. Pääosin koiranulkoiluttajat antavat piskiensä tehdä asiat mihin sattuu. 

Vierailija
22/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa koiranomistajista on sellaisia ku*ipäitä, että ei heitä kiinnosta mihin koiransa tekee asiansa. Huvittavin tilanne oli, kun mainitsin vastaavasta ongelmasta (siis omistaja päästi piskinsä meidän roskakatoksen nurkalle kuselle), niin tämä kaveri suuttui minulle ja alkoi möykkäämään jotain. 

Uskaltaisin kuitenkin väittää että pieni osa koiranomistajista on kuvailusi kaltaisia.

Asun itse koirineni hevonkuusessa keskellä omaa 100 hehtaarin yksinäisyyttä mutta en mä koirani kylilläkään anna kuseskella ihmisten portinpieliin. Se ymmärtää puhetta sen verran että kun kiellän pissimästä, se ei pissi.

Hieman ohi aiheen, mutta en ymmärrä miksi koiran jätökset pitää jättää keskellä metsää kulkevalle ulkoilureitille. Ympärillä on hehtaari tolkulla metsää, mutta ei. Siihen keskelle polkua on Rekku pitänyt p*skattaa.

En ymmärrä miten ihmiset saavat koiransa tekemään tarpeita poluille ja asfaltille. Oma koira pyrkii aina pehemeälle alustalle tarpeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa koiranomistajista on sellaisia ku*ipäitä, että ei heitä kiinnosta mihin koiransa tekee asiansa. Huvittavin tilanne oli, kun mainitsin vastaavasta ongelmasta (siis omistaja päästi piskinsä meidän roskakatoksen nurkalle kuselle), niin tämä kaveri suuttui minulle ja alkoi möykkäämään jotain. 

Uskaltaisin kuitenkin väittää että pieni osa koiranomistajista on kuvailusi kaltaisia.

Asun itse koirineni hevonkuusessa keskellä omaa 100 hehtaarin yksinäisyyttä mutta en mä koirani kylilläkään anna kuseskella ihmisten portinpieliin. Se ymmärtää puhetta sen verran että kun kiellän pissimästä, se ei pissi.

Hieman ohi aiheen, mutta en ymmärrä miksi koiran jätökset pitää jättää keskellä metsää kulkevalle ulkoilureitille. Ympärillä on hehtaari tolkulla metsää, mutta ei. Siihen keskelle polkua on Rekku pitänyt p*skattaa.

En ymmärrä minäkään. Jos ei satu olemaan pussia mukana, voi jollain oksalla tökkiä sen paskan vaikka metsään(ellei satu olemaan ripuli, sitä ei paljon tökitä paitsi jäätyneenä)

Vierailija
24/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä nyt oikeasti harmia, vai oletko muuten vain pahoittanut mielesi?

Kytikselle vaan ja sanomaan että voisko kusettaa koiransa muualle kuin toisten portteihin ja kulkuväylille.

Kyllä koiran jätöksistä on haittaa. Ei ne kakkakikkareet ja keltaiseksi kustut tienpientareet varmasti kenenkään silmää hivele. lisäksi ne jätökset haisevat ja voivat vielä olla haitaksi terveydelle. 

Vierailija
25/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se omistaja sitä päätä että mihin se koira päättää pissata. Toki voi yrittää sitä estää, mutta mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä jos koira niin vikkelästi kinttunsa kerkeää nostaa ja lirauttaa? Pitääkö se ottaa syliin ja äkkiä siirtää kauemmaksi niin että ne kuset tulee itselle päälle vai mitä ihmettä siinä pitäisi tehdä? 

En siis todellakaan ole sellainen portille kusettaja kun ei mulla koiraa ole mutta kun en ymmärrä.

Koiran voi kouluttaa niin, että se ei tee asioitaan mihin sattuu. Naapurissamme asuu poikkeuksellinen koiranomistaja ja hänen koira ei tee asioitaan omakotitaloaluueella, vaan vasta kun he pääsevät lähellä sijaitsevaan metsään. Mutta on kyllä erittäin harvinainen tapaus. Pääosin koiranulkoiluttajat antavat piskiensä tehdä asiat mihin sattuu. 

Väittäisin että pääasiassa koirat tekee juuri noin, eli koira pyritään saamaan tarpeilleen paikkaan, jossa siitä ei ole harmia. Mutta ainahan joku pahoittaa mielensä vaikka toimisi miten. Ja onhan niitä joita ei kiinnosta, mihin se paska jää, kunhan ei ole omassa asunnossa.

Vierailija
26/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan se ja sama millaisen kupongin siihen laittaa. Eihän koiranomistajia kiinnosta edes mitä lakitekstissä lukee, joten itse laitettu kyltti vielä vähemmän.

Koiran julkinen virtsaaminen ei ole rikos, joten vähän hankala siihen on laillisesti puuttua.

14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Totta, mutta omistajan pitäisi siivota jätökset pois. 

Vierailija
27/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajien mielestä heillä on siihen oikeus. Et voi mitään. Sitten ne vielä ihmettelee miksi ihmiset vihaa koiria.

Älä viitsi leimata kaikkia samanlaisiksi. En minä koiranomistajana voi sille mitään jos on urpoja koiraomistajia. Itse kerään aika kakat enk pissata koiraa toisten omaisuutta vasten. Urpoja on kaikissa ihmisryhmissä eikä se muiden vika ole. 

Koiranomistajissa on vähän sama juttu, kuin eräässä kansallispukuun pukeutuvassa vähemmistössä. 99 % pilaa lopun 1% maineen.

Vierailija
28/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä useampi kuin yksi koira käy kusella, eli hankalaksi menee jos kaikkien postilaatikoihin aiot yllätykset viedä.

On olemassa koirakarkotetta, merkki on muistaakseni Käpälämäen. Sitä löytyy puutarhaliikkeista, rautakaupoista ja isoista marketeista.

Vierailija
29/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin että ihmisillä riittäisi ajatus siihen, että jos joku a) kusettaa koiraa roskakatokseen / kerrostalon ekaan pihapuskaan yms ja b) hermostuu kun siitä mainitaan, on kyseessä yleensä joku heikkolahjainen ja mielenterveysongelmainen koiranomistaja. Ihan oikeasti. Olen koko 30v elämäni liikkunut koiranomistajien kanssa ja jokainen, joka ei ole elämänkoulu/narkkari/pahasti masentunut, kuljettaa ne kakkapussit mukanaan ja vahtii oikeesti tosi tarkkaan minne ne koirat pissii. Ja ennen kaikkea lähtee pidemmälle matkalle lenkille!

Varsinkin jos joku hermostuu ja alkaa valittaa siitä, että te valitatte että koira ei saa kakkia porttikongiin niin eikö se jo kerro teillekkin, että kyseessä ei ole ihan normiälyn jantteri?

Tehkää palvelus näille koirille ja tehkää niistä ilmoitus eläinsuojelulle, koska ainakin mun oman empiirisen tutkimuksen mukaan sillä koiralla ei ole muutenkaan asiat hyvin, jos omistaja ei viitsi tuon vertaa.

Vierailija
30/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin että pääasiassa koirat tekee juuri noin, eli koira pyritään saamaan tarpeilleen paikkaan, jossa siitä ei ole harmia. Mutta ainahan joku pahoittaa mielensä vaikka toimisi miten. Ja onhan niitä joita ei kiinnosta, mihin se paska jää, kunhan ei ole omassa asunnossa.

Meidän nurkilla tuo on selkeä vähemmistö. Valtaosa antaa koiran kuseksi minne sattuu. Kerrankin joku mamma työnsi rattaita kännykkä kädessä ja koira sinkoili hihnan päässä. Olin viemässä roskia, ja hyvä ettei koira kintuille kussut. Mainitsin asiasta, mutta eihän tätä mammaan kiinnostanut. Mutisi jotain siivoamisesta ja jatkoi matkaa.

Vierailija
31/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajien mielestä heillä on siihen oikeus. Et voi mitään. Sitten ne vielä ihmettelee miksi ihmiset vihaa koiria.

Älä viitsi leimata kaikkia samanlaisiksi. En minä koiranomistajana voi sille mitään jos on urpoja koiraomistajia. Itse kerään aika kakat enk pissata koiraa toisten omaisuutta vasten. Urpoja on kaikissa ihmisryhmissä eikä se muiden vika ole. 

Kyllä te olette niin harvinaisia, ettei täällä ainakaan montaa kaltaistasi asu. Täällä on jopa vaarallista mahatautia joka kevät koirilla, ja koiranomistajat itse aiheuttaa sen käytöksellään.

Vierailija
32/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin . Olen nähnyt jonkun sellaisen "Koira, vaikka isäntäsi onkin pöljä, älä anna sen pissiä postilaatikollemme". laatan.

Ehkä ostan sen.

Vierailija
33/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka koira kusis omistajansa päälle, mun pihaan sitä ei saa päästää tarpeilleen.

Vierailija
34/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan se ja sama millaisen kupongin siihen laittaa. Eihän koiranomistajia kiinnosta edes mitä lakitekstissä lukee, joten itse laitettu kyltti vielä vähemmän.

Koiran julkinen virtsaaminen ei ole rikos, joten vähän hankala siihen on laillisesti puuttua.

14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Uloste on kakka, pissaa ei tarvi kerätä pois. Ymmärrätkö nyt eron?

Vierailija
35/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se omistaja sitä päätä että mihin se koira päättää pissata. ...

Omistajan pitäisi kasvattaa koira niin, että se ei kuseksi toisten pihoihin. Aika harvalla tuntuu olevan kiinnostusta/kykyä tähän.

Vierailija
36/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 §

Koirakuri

Kerrotko osoitteesi, niin voi tulla kuseksimaan teidän nurkkiin.

Vierailija
37/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te olette niin harvinaisia, ettei täällä ainakaan montaa kaltaistasi asu. Täällä on jopa vaarallista mahatautia joka kevät koirilla, ja koiranomistajat itse aiheuttaa sen käytöksellään.

Asutko jossain vuokrakasarmissa? Ei meidän omakotitaloalueella jätetä jätöksiä pyörätielle, eikä kuseteta koira portteihin tai postilaatikoihin. Mutta kun menee kaupungin vuokratalojen läheisyyteen, niin sillä tätä välinpitämätöntä käytöstä on havaittavissa.

Vierailija
38/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulet että se on koira! :) Minähän siihen kuseksin, koira on mukana vaan rekvisiittana.

Vierailija
39/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 §

Koirakuri

Kerrotko osoitteesi, niin voi tulla kuseksimaan teidän nurkkiin.

Minä kerroin vain mitä laissa lukee.

Vierailija
40/76 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se omistaja sitä päätä että mihin se koira päättää pissata. ...

Omistajan pitäisi kasvattaa koira niin, että se ei kuseksi toisten pihoihin. Aika harvalla tuntuu olevan kiinnostusta/kykyä tähän.

Suurimmalla osalla koirat ei kuse sopimattomiin paikkoihin.