Mikä on lapsuutesi ällöttävin hajumuisto?
Isän ja vaarin jalkarätit leivinuunin päällä kuivumassa, sitä käryä en unohda koskaan. Hajuun yhdistyi myös kuivumassa olevien villasukkien ja tumppujen villankatku. Juu, olen aika vanha.
Kommentit (74)
Paistetut silakat ja pulla. Äiti teki molempia lauantaisin Kotkassa 70-luvun alussa. Toinen ällötti ja toinen toi veden kielelle.
Asuin lapsena ihan sellutehtaan läheisyydessä. Niihin normaaleihin hajuihin tottui nopeasti, mutta muutaman kerran tehtaalta tuli sellaiset aromit, että koko lähiseutu haisi aivan järkyttävälle mädäntyneelle kananmunalle. Pahinta oli, että sitä hajua ei päässyt pakoon missään, vaan se pistävä löyhkä häiritsi niin ulkona kuin sisälläkin, ihan kaikkialla. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Löydettiin avainnippu roskiksesta sairaalan takaa ja kokeiltiin ruumishuoneen oveen. Ei unohdu se haju ikinä.
Onko tämä totta?
Perunajauhotehtaan mätänevät jätteet haisivat karmealta. Näkkileipätehtaasta tuli ihana tuoksu.
Jauhelihakastike. Aina ja ikuisesti sitä pottujen kanssa.
Olen nykyään vegaani.
Oulun sellutehtaan haju. Aiheutti kamalaa autopahoinvointia aina kun sen hajun läpi ajettiin.
Mä oon haistanut vahingossa miltä haisee mädäntynyt ihminen, nimittäin naapurin mies oli ollut viikon kuolleena kotonaan ja kävelin just siitä ohi kun jotkut miehet oli avannut sen oven ja muistan vieläkin sen löyhkän :SSSSS
Joku kauppahalli etelänmatkalla 80-luvulla. Kalaa, juustoa, lihaa.... Lämpimässä
Ekalla luokalla koulussa oli verilettuja ruoaksi ja kaveri oksensi ruokalan lattialle. Edelleen menee puistatus. Ihan hirveä lemu. Oksennan nykyään ite jos haistan verilettujen lemua.
Kerrostalon rappukäytävässä haisi naapurin rouvan ruumis. Ei ollut sukulaiset kaivannu hetkeen. :(
Oksennus ja pilaantunut kananmuna
Kusisanko eteisessä. Ei ollut sisävessaa ja jostain syystä vanhemmista hyvä tuollainen ratkaisu.
Tiikerijäätelö laukaisi migreenikohtauksia lapsena, joten siitä jäi kammo. Sitten semmonen tietty vanha muovikankaan haju. Äiti oli joskus saanut joltakin sellaisen kulahtaneen sinapin keltaisen paviljogin ja menin joskus järkyttyneessä mielentilassa sinne piiloon.
Sitten on makaronivelli, aivan hirveetä. Lapsena muka suurta herkkua ja nyt yököttää haju. Myös kaikki kääretortut saa kurkkuun inhottavan tunteen, kun kerran syntymäpäiväjuhlissa vedin torttuöverit :D
^ ainiin ja vielä vesimelonikin aiheutti migreenikohtauksia ja se haju on tosi etova. Kaikki vesimeloniset hajuvedet ja karkit haisee semmoselle sähköselle. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Asuin lapsena ihan sellutehtaan läheisyydessä. Niihin normaaleihin hajuihin tottui nopeasti, mutta muutaman kerran tehtaalta tuli sellaiset aromit, että koko lähiseutu haisi aivan järkyttävälle mädäntyneelle kananmunalle. Pahinta oli, että sitä hajua ei päässyt pakoon missään, vaan se pistävä löyhkä häiritsi niin ulkona kuin sisälläkin, ihan kaikkialla. Hyi.
Lapsuus meni itselläni samoissa merkeissä Raumalla
Vierailija kirjoitti:
Isän ja vaarin jalkarätit leivinuunin päällä kuivumassa, sitä käryä en unohda koskaan. Hajuun yhdistyi myös kuivumassa olevien villasukkien ja tumppujen villankatku. Juu, olen aika vanha.
Nestemäinen penisilliini ja Kreivi-niminen juusto.
Millä vuosikymmenellä olette viettäneet lapsuutta te jalkarätti- ja kusisanko eteisessä - tyypit?
Isukki aina kännipäissään oksensi vessaan, suurinosa meni ohi. Haju kyllä melkoinen. Eikä se kuseminen saunankiukaallekkaan ole ollut ihan paras idea saman henkilön toimesta.