Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lapsuutesi ällöttävin hajumuisto?

Vierailija
17.01.2019 |

Isän ja vaarin jalkarätit leivinuunin päällä kuivumassa, sitä käryä en unohda koskaan. Hajuun yhdistyi myös kuivumassa olevien villasukkien ja tumppujen villankatku. Juu, olen aika vanha.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä vuosikymmenellä olette viettäneet lapsuutta te jalkarätti- ja kusisanko eteisessä - tyypit?

Sitä mäkin pohdin. Olen kuitenkin kohta 60v. ja ei mitään tollasia kokemuksia. Piirit kai niin erilaisia. Helsingistä olen ja maalaiskokemuksetkin varakkaiden huviloilta.

Vierailija
42/74 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin puliukko rappukäytävässä ripulit housussa sammuneena. Ja siitä sitten piti uskaltaa kävellä ohi omaan kotiin koulusta tullessa. Kumpi lie oli pahempi, se haju vai pelko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää varmaan naurattaa monia mutta sellainen marjavispipuuro.

Koulussa meinasin oksentaa niinä päivinä kun haju levisi ruokalasta joka paikkaan.

Vierailija
44/74 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintin tuoksu jouluna.

Navetan ja sikalan haju, 5-v eka ja viimeistä kertaa käymässä, vieläkin etova olo.

Vierailija
45/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teurasti saunassa vuohia ja lampaita. Äiti keitti 10 l kattilassa sianpäätä. Pahinta oli munuaisten keittopäivänä, hais kuselle. Ja tää on ihan totta, olen syntynyt 80-luvulla. Kaikki eivät ole asuneet sivistyneesti kaupungin kerrostaloasunnossa :D

Vierailija
46/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mentiin aamulla kouluun, ja keittolasta kantautui makaronilaatikon haju! Se  oli kouluaikani painajainen ja vihaan sitä ruokaa ja hajua edelleen!

Vierailija
47/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin emätin. Silloin mietin miksi äiti haisee sille ja myöhemmin vasta ymmärsin mistä se haju tuli äidin vaatteiden läpi.

Vierailija
48/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettävät korvasienet

Vierailija
49/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalan haju, kun kävimme katsomassa isoäitiäni siellä

inhoan edelleen sairaaloita, vaikka sitä hajua ei olisikaan

50/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haisi sopivan ilmanpaineen aikana mämmiltä, yöks, yöks, yöks.

Sellainen lämpimän imelä, käynyt löyhkä tuli Koffin tehtaalta, kun tekivät olutta ja kaljaa.

Kävin koulua Etelä-Helsingissä, niin että ei siellä vanhassa Eirassa ym aina niin kadehdittavaa ole asua.

Vierailija
51/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs siivousaine, sen nimi taisi olla Noli. Se haisi ihan imelältä oksennus-kusi-viina-sekoitukselta.

Vierailija
52/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammoniakki.

Vierailija
53/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä mun äiti käytti samoja tuotteita vuosikymmenet ( sama hajuvesi, samaa elnett hiuskiinnettä, samaa mirame huulirasvaa jne) ja mä inhosin kun sen hengitys haisi aina sisu-pastilleille ja sen ympärillä leijui nivean kosteusvoiteen lemu. Vieläkin inhoan sisujen ja nivean hajuja.

Vierailija
54/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarha, sikala, navetta ja hevostalli. Eikä noita hajuja päässyt edes kouluaikana pakoon, kun maalaistilojen lapset haisivat noilta.

55/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet oikeassa. Siis että voi olla kammottavat hajut, niin ne ovat Nivea ja Elnett. Ihanaa, että on joku toinenkin, joka kärsii niistä. Mulla on ihan trauma suorastaan.

Miramen muistan, mutta sun äidillä on sitten tarvinnut olla se vaaleanpunainen Mirame ? Sinivalkoinen on hajuton ja mauton.

Mitäs niitä muita oli ? Lux ja Rexona saippuat, mutta ne oli oli aika miellyttäviä.

Vierailija
56/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahti

Vierailija
57/74 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän persvako kun se lemusi. Kävi kaksi kertaa viikossa saunassa/pesulla ja tuhrasi vessapaperin kanssa.

Joka paikka missä se oli istunut haisi ihan persvaolle.

Vierailija
58/74 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä Mehukatti, tai kun joku lapsena kutsui sitä Fairyksi.

Se oli ihanaa. Päärynänmakuista mehukattia. Meilläkin sitä kutsuttiin fairyksi.

Vierailija
59/74 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko.

Vierailija
60/74 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surströmming

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme